Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Hvalim te bože, da dočekamo i taj dan!

Najviše od svega me zanima koji model voza/garniture će tom prugom saobraćati, i koliko puta dnevno? Prvo je u zvaničnom RV stajalo da će biti 4 polaska dnevno Beograd-Požarevac, pa je onda bila priča da su ih smanjili na samo 2, ne znam šta su na kraju odlučili.
99% sam ubeđen da neće puštati putnički saobraćaj, FLIRTova nema dovoljno (inače bi bili poslati za Niš), vagona nema dovoljno (jer puštaju barac), jedino da ukinu neke lokalne polaske tamo pa da DMV puste do Beograda
 
99% sam ubeđen da neće puštati putnički saobraćaj, FLIRTova nema dovoljno (inače bi bili poslati za Niš), vagona nema dovoljno (jer puštaju barac), jedino da ukinu neke lokalne polaske tamo pa da DMV puste do Beograda
Mogu barem sve niške vozove da preusmere na prugu Jajinci-Mala Krsna, i da u Krsni postoji dobra veza sa već postojećom linijom Smederevo-Požarevac. Cela pruga od Resnika do Velike Plane je sada jedna velika lagana vožnja, ne bi bilo loše da se remontuje, ako ništa drugo onda makar samo deonica Ripanj-Sopot Kosmajski koja je u fazi raspada.
 
Zar cela ta pruga nije obnavljana relativno nedavno od prve tranše iz ruskog kredita? Kako je već dospela u stanje laganih vožnji?
 
Zar cela ta pruga nije obnavljana relativno nedavno od prve tranše iz ruskog kredita? Kako je već dospela u stanje laganih vožnji?
Nedavno je pokradena zatezna žica na pruzi između Mladenovca i Velike Plane, čime je maks. brzina na toj deonici sa 100km/h spuštena na 30km/h.

Moguće da je to delo iste bande koja je oštetila i prugu Valjevo-Lazarevac. Ako se krivični zakon pod hitno ne promeni i takvi zločini ubuduće ne budu tretirani kao terorizam, pre ili kasnije će ovako stradati i novootvorena brza pruga.
 
Poslednja izmena:
Jedini dobro urađen deo je onaj koji je prvi rađen pre 10 godina. Kad poprave pokradeno, oper će tu biti 100km/h.
A novi deo nije u suštini završen, a plaćen je i pušten u saobraćaj.
Na tehničkom za auto ne možeš da prođeš ako ti ne radi pumpica na zadnjem staklu, ali zato pruga... Teraj

Dovoljno je da vrate brze iz Niša na Krsnu, kako bi oslobodili Mladenovac.
...a da, brzi više ne idu za Niš
:ROFLMAO:

Šalim se, neka krenu bar teretni iz Niša tu i biće lakše preko Mladenovca.
 
Poslednja izmena:
Какве то има везе? ТЕНТ има отворено складиште угља поред саме термоелектране за 20 дана, осмишљено као такво баш како би се могло планирати ремонтовање пруга.

Затварање пруге годинама је за Европу напредна иновација, коју чак ни они нису применили на свакој прузи које су се дотакли. Одакле вам информација да ће управо те методе примењивати.
Zar od EPS koji ne može da obezbedi 30% kapaciteta TENT i Ž infrastrukture koja ne može da se sabere sa redom vožnje da oćekujemo svemirski projekat rekonstrukcije Barske pruge bez zatvaranja? Ja bih pre poverovao u deda mraza. Al ajde, da ne budem pesimista.
 
Nastavljaju se krađe čvrstih tačaka na prugama. Sada je na Golubinci - Ruma još jedna deonica (oba koloseka) spuštena sa 100 i 120 km/h na 30 km/h.
 
jedino da ukinu neke lokalne polaske tamo pa da DMV puste do Beograda

Planira se uskoro ukidanje putničkih vozova od Sombora do Subotice, zbog početka radova u stanici Subotica na modernizaciji pruge Novi Sad - Subotica. Koliko sam čuo - 10. jun je datum.
 
Nastavljaju se krađe čvrstih tačaka na prugama. Sada je na Golubinci - Ruma još jedna deonica (oba koloseka) spuštena sa 100 i 120 km/h na 30 km/h.
Golubinci Ruma,pokradeni su čelični tegovi za zatezanje KM.
Čvrste tačke su još uvek na svom mestu.
 
Mislim da bi trebalo privremeno ukinuti putnički saobraćaj na svim relacijama osim NS Beograd i sezonski za Bar dok se se ne završi investicioni ciklus i dok se ne donese novi Zakon ili izmene postojećeg gde će se uvesti oravni okvir za efikasniju borbu protiv kradja i vandalizma kao i efikasnije procedure nabavki opreme za održavanje.
 
Нисам неки стручњак за тему железница али ја бих овде уперио прст на лоби(сте) којима одговара уништавање железнице као конкурентог транспорта - аутобуским превозницима и самој држави која не убира кајмак од акциза на гориво ако људи масовно користе овај јефтинији вид превоза.
Јер ја тешко могу да поверујем да су држави везане руке, поготово за овако нешто. Јер она не мора да пође од самих починилаца, па у ери савремених технологија сигурно се врло лако може ући у траг трговине тим секундарним сировинама и ко се конкретно бави тиме, јер немогуће да се тиме бави тако велик број људи који се не могу пронаћи. Где људи пласирају те покрадене жице, ко откупљује то, где су им папири, фактуре... Све се може кад се хоће. Да не причам да је цела Србија под камерама и да је чак и на тај начин лако пронаћи учиниоце...
 
Mislim da bi trebalo privremeno ukinuti putnički saobraćaj na svim relacijama osim NS Beograd i sezonski za Bar dok se se ne završi investicioni ciklus i dok se ne donese novi Zakon ili izmene postojećeg gde će se uvesti oravni okvir za efikasniju borbu protiv kradja i vandalizma kao i efikasnije procedure nabavki opreme za održavanje.

На железници ни не треба да постоји инвестициони циклус. Железнички систем у високо и средње развијеним земљама се константно одржава и унапређује уз минимална ограничења саобраћаја током извођења радова на одржавању и модернизацији. Код нас 30 година је у железницу јако мало улагано, а оно што је мало улагано је било неплански и несразмерно са реалним потребама корисника железничког система и у робном и у путничком транспорту. Већина пруга је пропала на ниво да се мора све старо скинути и правити малтене све потпуно ново. Није предвиђено да пруге функционишу без одржавања.

На страну то што ми није јасно о каквом уопште инвестиционом циклусу причаш. Ја заиста не видим да је он у току. Чак и са свим модернизацијама за која су обезбеђена средства и даље ћемо имати делове Коридора 10 на којима се вози брзином 30 км/ч. Од обичног ремонта Ресник - Ваљево, не модернизације, него враћање параметара пруге на стање из времена непосредно након изградње пруге 1970-их прошло је 5 година. Сада имамо ситуацију да месецима не могу да реше крађе на прузи и вози се 30 км/ч. Када је тај ремонт пре 5 година завршен, најављен је брз наставак ремонта од Ваљева ка црногорској граници. За тих 5 година нису успели ни пројекат да заврше за Ваљево - црногорска граница. Ресорни министар је најавио да ће то бити готово у наредних пар месеци - међутим, није први министар који је то рекао. Дакле, ако наставе овим темпом тај инвестициони циклус о коме причаш постаће по дужини једнак животном циклусу просечног човека у Србији. Тужно, тужно и тужно. Јадно, јадно и јадно.
 
Нисам неки стручњак за тему железница али ја бих овде уперио прст на лоби(сте) којима одговара уништавање железнице као конкурентог транспорта - аутобуским превозницима и самој држави која не убира кајмак од акциза на гориво ако људи масовно користе овај јефтинији вид превоза.
Autobuski prevoznici su slabiji nego ikad, a rast broja putnika na železnici ne bi smanjio upotrebu automobila. Jednostavno, to je raspad i bezdržavlje, nema tu šta mnogo da se priča. Lakše nam je da verujemo da su tu neki interesi, ali mrka kapa: niti imamo volje, niti znanja, niti organizacije. Kameno doba, to je sva istina.
 
Нисам неки стручњак за тему железница али ја бих овде уперио прст на лоби(сте) којима одговара уништавање железнице као конкурентог транспорта - аутобуским превозницима и самој држави која не убира кајмак од акциза на гориво ако људи масовно користе овај јефтинији вид превоза.
Јер ја тешко могу да поверујем да су држави везане руке, поготово за овако нешто. Јер она не мора да пође од самих починилаца, па у ери савремених технологија сигурно се врло лако може ући у траг трговине тим секундарним сировинама и ко се конкретно бави тиме, јер немогуће да се тиме бави тако велик број људи који се не могу пронаћи. Где људи пласирају те покрадене жице, ко откупљује то, где су им папири, фактуре... Све се може кад се хоће. Да не причам да је цела Србија под камерама и да је чак и на тај начин лако пронаћи учиниоце...
Може држава, то јест полиција лако да дође до лопова и терориста, али правосуђе је рак рана Србије, споро, неефикасно, корумпирано, блага казнена политика...
 
Poslednja izmena od urednika:
Čak se i ova učestala kamenovanja vozova skoro po pravilu dešavaju na deonicama pruge koje prolaze blizu romskih nehigijenskih naselja, Altina, Kamendin, Zemun-Polje, Kijevo, Krnjača, Sebeš, Ovča.........za razliku od krađa na infrastrukturi, oni nemaju direktne materijalne koristi od toga što razbijaju vozove, ali uopšte nije isključeno da im autobuski lobi plaća hiljadu ili dve po kamenovanom vozu.

Autoprevoznici znaju da će policija i pravosudni organi uvek nerado procesuirati Rome kao "ugroženu grupu", a tih par crvenih koliko im daju je nikakav trošak u odnosu na basnoslovni profit koji stiču zbog činjenice da ne postoji BG Voz do Pančeva, niti putnički voz do Zrenjanina ili Šida.
 
Tanka mi je ta priča da autobuski prevoznici plaćaju klince da kamenuju voz. Vozovi zbog toga neće stati niti izgubiti putnike, možda ispadne iz reda vožnje jedna garnitura ali to je sve privremeno.
 
И мени. Шта више мене су клинци гађали и док сам био у аутомобилу. Просто стоји више тебе, ти воиш испод њега, често ба ш и не капирају какву штету могу да направе. Једном се буразер и ја не полењисмо те их нахватасмо на делу....
 
Za one koji ponavljaju kako nam treba zakon.... Već imamo prilično strog Zakon o železnici, ali se kao i većina zakona ne primenjuje:
X KAZNENE ODREDBE

1. Krivično delo

Oštećenje železničke infrastrukture

Član 139

Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. stav 1. tač. 2)-9) ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.
...

Tako da, za ove što kradu masovno je maksimalna kazna 12 godina. Sad samo da ih policija nahvata, a sudovi osude... :rolleyes:
 
IŽS je tu krivac jer prvo su ukinuli ophodare a drugo ne gone sami nikako već čekaju da počinioce gone po službenoj dužnosti. Imamo hiljade km pruga, ko će to sve da nadzire sada? Mada mislim da se koridor 10 celom dužinom treba ograditi i kamerizovati.
 
Planira se uskoro ukidanje putničkih vozova od Sombora do Subotice, zbog početka radova u stanici Subotica na modernizaciji pruge Novi Sad - Subotica. Koliko sam čuo - 10. jun je datum.
Како се прича по Суботици, то се планира од 1.8. текуће године уз редукцију путничког саобраћаја. Возови ће ићи до стајалишта Суботица Предграђе одакле ће бити организован аутобуски превоз до станице Суботица. То је све незванично за сада.
 
На жалост, казне које су прописане су споро достижне и преблаге за штету коју праве. Ако хоћемо да тај сегмент иоле функционише, потребно је агилније јурити прекришоце, а пратити пре свега оне који украдено купују.
Такође, потребно је дати чуварима пруга и другом персоналу шира овлашћења, ако ништа друго да имају камеру којом могу да снималју лица преступника.
 
Vrh