Šta je novo?

Tramvaji

Nek ubace one krntije sto su isle i pre 10tak godina ako su i dalje u voznom stanju :D
Нажалост нема још пуно маторих зглобова, доста их је исечених. Рекао сам ја да ћемо правити ми старе Икаре од блата.
 
A što nema novih zglobova, blago čiči?

Hoće li neko umeti da u ovom ostatku od zemlje napravi demonstracije i džumbuis zbog ovakvih svinjarija, pitam se? Imamo li mi opoziciju ovom... svinjcu?
 
Poslednja izmena:
Pogledao red vožnje za 9A, iako mi realno ne treba, jer već izvesno vreme ne putujem tim pravcem. Ne mogu da shvatim tu količinu maloumnosti da se tri tramvajske linije menjaju solo autobusima sa taktom na nekih sedam minuta. Ajde, jedna od tih tramvajskih linija je 14-ica koja ne ide svaki čas, al samo 9-tka ide na tih nekih sedam do osam minuta. Mnogo se često sakati tramvaj kod nas, a u civilizovanom svetu taj podsistem je kičma javnog prevoza. Vojvode Stepe jedan je od pravaca gde dobro funkcioniše. Trojka, toliko puta pominjana, počeće sa radom za jedno deset godina. Ograničenje brzine za tramvaje u Beogradu, kao da ih još uvek vuku konji. Kad je preko Mosta na Adi 40, a Dušavom i dalje 27 marta mislim samo 25km/h. Posle se čude sporosti i neefikasnosti.
 
U civilizovanom svetu se ima dovoljan broj vozača za sve vidove javnog prevoza, i dovoljan broj potrebnih tipova vozila. U civilizovanom svetu se vozač plaća dovoljno da se oseća čovekom. U necivilizovanoj Srbiji se nabavljaju solo vozila, veći broj njih, samo da bi se pokazalo da si bolji od prethodne vlasti. U necivilizovanoj Srbiji se ima konstantni manjak zglobnih vozila i konstantno se njihov broj smanjuje. U necivilizovanoj Srbiji se vozači ne plaćaju dovoljno da bi se osećali čovekom, pa odlaze u taj civilizovani svet. U necivilizovanoj Srbiji korisnici usluge očekuju da se nađe adekvatan broj vozača i zglobnih vozila za zamenu tramvaja, kada su neki radovi u pitanju, a da pri tom ne trpi ni jedna druga linija gde saobraćaju ti zglobovi.​
 
Za autobuse si u pravu i to je rečeno mnogo puta do sad, al i to se moglo drugačije da se samo sačekalo sa radovima na trafo stanici, dok bar prvi kontigent BMC-a ne stigne. Bolje i zglob na sedam minuta nego solo, ako se drugačije ne može u datim uslovima.

Za vozače sam sam svoje mišljenje isticao i ranije. Nije problem samo u platama, koje su tu negde oko 80000 prosek, a da budemo iskreni i realni, retko gde u Evropi vozači imaju sad ne znam koje plate u odnosu na republički prosek. Na kraju krajeva, cela Evropa kuburi sa tom radnom snagom, a pogotovo Velika Britanija od kad je napustila EU. Samo oni imaju takav standard da mogu da uvezu kadrove, a mi teško da ćemo u takvoj prilici biti u skorije vreme. Problem su prevashodno uslovi rada, i to što, opet moram ponoviti, od tog posla ljudi jednostavno beže. Previše maltretiranja i vremena dok se dođe do C kategorije, a kamoli do D. Gde su licence i sertifikati, pa lekarski pregledi itd. Neće ni Nemci, ni Belgijanci, ni Fracuzi itd. da voze nešto puno ni kamione ni autobuse. Ne vidim što bi kod nas toliko siromašnijih, plus sa lošijim uslovima rada bilo drugačije.

Ono što bi moglo da pomogne, opet moje mišljenje, jeste vraćanje obaveznog vojnog roka, jer se manjak radne snage vidi najviše upravo po ukidanju gore pomenutog. Bar su mogli do C kategorije besplatno i jednostavno. I opet, još imamo i situaciju gde skoro nigde ne nedostaje vozača tramvaja, pa ni kod nas. B kategorija, posao koji se može raditi i ovako na kraći vremenski period uz besplatnu obuku, plus je tu i nežniji pol. Al kod nas su autobusi još uvek nosioci javnog prevoza. Koliko godina samo dajemo vozila za famozonu 3-jku. Jednostavno, plate tj njihovo povećane apsolutno ništa posebno neće promeniti. Možda kod majstora, kod vozača teško, al zato širenje šinskih sistema, i ono što sam gore pomenuo, skoro da sam 100% siguran da hoće. A povećane plate bi možda smanjilo odliv, al to da idu, šta znam, na jedno 130000 prosek, što je nerealno. Mislim, ne znam dal toliko primaju i doktori medicine u ovoj zemlji.
 
Plata vozača autobusa podignuta na nešto preko 120 000 (osnovna) apsolutno bi rešila problem vozača, posebno uz akciju gsp da obezbeđuje obuku i polaganje kategorije. Problem solo vozila je deo pogrešne politikantske i populističke gradske politike koja im se sada obija o glavu.
Ali mnogo veći problem je stanje i tih i takvih, koliki god da su, koji rade, koliko ih izlazi, koliko bude isključeno u toku dana. Evo, upravo je jedan izgoreo u Brankovoj.
 
Sve u svemu bice ozbiljna patnja za sve nas koji cemo morati da idemo sa 9A kratkim busom ili 33 , sardinice na 40+.

Ili @BATICA i @Mare81 da podele neke vaucere za nas sa Vozdovca pa da se vozimo taksijem do posla :)
 
Poslednja izmena:
Vrh