Šta je novo?

Metro

Planiram da za nekoliko dana otputujem u Niš, odakle ću otići na jednodnevni izlet autobusom Niš Ekspresa do Sofije. Postoji samo jedan razlog za to; u životu nikada nisam seo u pravi pravcati metro, niti sam ga video uživo, a nemam živaca da čekam još 10 godina (u najidealnijim mogućim okolnostima), koliko će sigurno morati da prođe da bih se provozao prvom linijom beogradskog metroa od Mirijeva do Železnika. Ili barem prvom fazom od Karaburme do Makiša.

Najbliži gradovi Srbiji koji imaju metro su Budimpešta, Bukurešt i Sofija. Pošto do prve dve metropole nemam dobar prevoz, a i slabo divanim engleski, jedini izbor ostaje Sofija. Tamo ću moći nekako da se sporazumevam i bez prevodioca, ni vožnja metroom ne košta mnogo, cena u jednom pravcu je 1,60 leva (0,80 evra). Skoro da je jeftiniji nego naš krš od GSP-a.

Kad samo pomislim da je Beograd još 1892. dobio prvi tramvaj čitavih deset godina pre tadašnje Sofije ! Bugari su krajem 19. veka verovatno dolazili u Srbiju da bi se prvi put vozili našim električnim tramvajem, a danas u 21. veku Srbi odlaze kao turisti u Bugarsku, da bi prvi put seli u metro :mad::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Poslednja izmena:
Добро питање. А да би могли мора се мнгоо тога оптимизовати, смањити недефинисани трошкови попут тунела испод Саве као и предубоко станице. А такође да се упосли домаћа првреда и оператива
 
Danas je godinu dana od kada je usvojen Zakon o metrou kao i plan metroa koji je u funkciji Beograda na vodi i privatnog interesa. Od tada se štošta desilo, između ostalog i udruženje Po meri metro je u sizifovskoj borbi uticalo da se trenutni privatni plan metroa izmeni tako da prva linija metroa pokrije 70.000 građana na jugu Beograda koji žive na Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu.

Da mi je neko rekao pre godinu dana da 5 entuzijasta bez resursa i konekcija može da utiče da se u plan metroa ucrta 8 kilometara metroa ne bi mu verovao.
Pored našeg uspeha plan metroa je i dalje takav da zbog Beograda na vodi prva linija metroa ne prolazi kroz železničku stanicu Prokop kao ni Klinički centar Srbije. Ukoliko se ovakav metro izgradi praktično sve milijarde evra uložene u njega će biti u interesu privatnog kapitala a ne građana Srbije i Beograda za koje se i gradi, a koje će i otplaćivati kredit za njega.
Što se nas iz Po meri tiče nastavljamo borbu da metro bude po meri građana. Ovim putem proglasavam početak druge sezone borbe metroa!
 
Danas je godinu dana od kada je usvojen Zakon o metrou kao i plan metroa koji je u funkciji Beograda na vodi i privatnog interesa. Od tada se štošta desilo, između ostalog i udruženje Po meri metro je u sizifovskoj borbi uticalo da se trenutni privatni plan metroa izmeni tako da prva linija metroa pokrije 70.000 građana na jugu Beograda koji žive na Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu.

Da mi je neko rekao pre godinu dana da 5 entuzijasta bez resursa i konekcija može da utiče da se u plan metroa ucrta 8 kilometara metroa ne bi mu verovao.
Pored našeg uspeha plan metroa je i dalje takav da zbog Beograda na vodi prva linija metroa ne prolazi kroz železničku stanicu Prokop kao ni Klinički centar Srbije. Ukoliko se ovakav metro izgradi praktično sve milijarde evra uložene u njega će biti u interesu privatnog kapitala a ne građana Srbije i Beograda za koje se i gradi, a koje će i otplaćivati kredit za njega.
Što se nas iz Po meri tiče nastavljamo borbu da metro bude po meri građana. Ovim putem proglasavam početak druge sezone borbe metroa!
Ja i dalje ne znam kako treba da funkcioniše taj bezveze krak.
 
Ja i dalje ne znam kako treba da funkcioniše taj bezveze krak.
Ako će prva linija metroa Mirijevo-Železnik imati krak od Žarkova prema Petlovom Brdu, to valjda znači da bi po otvaranju polovina metro polazaka iz Mirijeva saobraćala do Železnika, a druga polovina do Petlovog Brda. Postoje slični primeri "podeljenih" linija u Londonu, Teheranu, itd.

Mada, moguće je da su taj krak uneli u plan čisto reda radi, računajući da će narod brzo zaboraviti na taj detaljčić. Isto kao navodno planirana veza BG Voza i metroa, koja bi trebala biti uspostavljena u okviru novog podzemnog stajališta Makenzijeva (sa metro linijom 2) i nadzemnog stajališta Sajam (sa linijom 1).

Plašim se da će i jedno i drugo i treće ostati samo mrtvo slovo na papiru. Ko zna koliko bi krak prema Petlovom Brdu još povećao već maksimalno napumpanu cenu prve linije, pogotovo sada kada je građevinski materijal drastično poskupeo zbog geopolitičke krize u Evropi. Ako se za 10 godina sagrade svih 20 kilometara prve linije ili barem njena prva faza od Železnika do Karaburme, možemo se smatrati presrećnim.
 
Planiram da za nekoliko dana otputujem u Niš, odakle ću otići na jednodnevni izlet autobusom Niš Ekspresa do Sofije. Postoji samo jedan razlog za to; u životu nikada nisam seo u pravi pravcati metro, niti sam ga video uživo:mad::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Taman ćeš videti kako je metro neiskorišćen do kraja ako ostatak javnog prevoza nije namešten po njemu (soon in Belgrade)
 
Taman ćeš videti kako je metro neiskorišćen do kraja ako ostatak javnog prevoza nije namešten po njemu (soon in Belgrade)
Jel se tamo karta za metro kupuje samo na automatima, ili je ima i na kioscima kao BusPlus kod nas?

Ako su automati, moraću da imam 1,60 leva sitno kod sebe, jer oni ne vraćaju velike kusure.
 
Ima i blagajne. Na glavnoj stanici u centru, ako kupiš na automatu za jednu liniju, ne pušta te turniket na drugu. U tom slučaju, obrati se gospođi sa blagajne, pustiće te.
 
Свакако нам је преко потребан метро у Београду како би смо растеретили саобраћај у граду али овај пројекат свакако у овом облику нема никаквог смисла, пошто је планирана фазна изградња релативно упитних линија које се не укрштају на адекватан начин и онај скупљи део подземног ископа се не користи за више линија што апсолутно нема никакве логике. По мом скромном мишљењу БГ воз треба наравно интегрисати у метро систем и реконструисати га а "лаки метро" који је поредив са Прашким метроом није адекватно решење. Праг има 3 линије које су изграђене од 1974. до 1985. године (црвена, жута и зелена), док је четврта "плава" линија у изградњи. Пошто сам се возио тим метроом могу да констатујем да је он добро осмишљен првенствено зато што се све три линије укрштају на неколико локација а свака метро станица има опцију надземног преседања на трамвај (који у Прагу функционише можда најбоље у Европи) што наравно олакшава кретање путницима. Дакле уколико би наши градски оци имали мало више разумевања ове три планиране линије би се укрштале и спајале са трамвајима, тролама, аутобусима и БГ возом.

Prague_metro_plan_2015.svg.png


Овде се лепо види како се укрштају прашке линије, што је уз мале корекције на пројекту могуће извести код нас. Е сад ако посматрамо све анализе саобраћајних токова у Београду закључујемо да је главни "саобраћајни терет" онај између старог и новог дела града. Навешћу пример метроа у Франкфурту, где имамо један главни саобраћајни правац између запада и истока где од брзог метроа пролази 8 од 9 линија кроз такозвани градски тунел и где путници могу да преседају на 5 станица на сваку линију. Често сам се возио и тим системом и једина мана је та, да уколико дође до неке хаварије или квара већина система буде блокиран. Дакле уколико би се предложена траса београдског метроа искористила максимално онда би смо од планираних 3 линија уз додатак од можда 12 до 15 станица (укупно) могли да направимо 6-7 линија уместо 3! На Франкфуртском примеру ћу објаснити и како:
1280px-S-Bahn_Rhein-Main_Map.svg.png


Узећу пример линија С8 и С9 из Франкфурта које на току трасе имају идентичну трасу на 23 станице, али се разликују за 4 станице на западу и тако су створене 2 линије на истој траси. Затим погледајте линије С1 и С2 које такође у великом делу трасе користе исту инфраструктуру, што би применом код нас значило да се на сваку планирану линију додају краци од 3-4 станице и тиме покрије много већа територија града уз велику уштеду новца за изградњу имајући у виду да је већина тих "кракова" надземно, док користе исту подземну трасу. Тако би смо могли да у старту повежемо неколико делова града више са метроом него првобитно планирано, па нпр. рачвањем линије ка Миријеву са додатних 3 до 4 станица можемо велики део Звездаре да "покријемо" метроом или рачвањем линије на Новом Београду према аеродрому (надземна траса) би смо омогућили преседање на неколико линија директно са аеродрома.
 

Tokom razgledanja mape linija, predsednik Vučić je rekao da bi najbolje bilo da se plan koriguje kako bi se jedna linija metroa povezala sa stanicom Prokop.

"Da ne napravimo grešku danas, već da suštinski rešimo saobraćajne probleme u Beogradu. Vama se čini da je to daleko, a kraj radova je za samo 5 ili 6 godina", rekao je.
 
Охо-хо, Пантитју!

"Ako metro ne spojimo sa brzim vozom za Novi Sad, napravili smo katastrofalnu grešku": Vučić na Makišu obilazi radove na izgradnji beogradskog metroa

Na pitanje "šta ćemo da radimo sa povezivanjem metroa sa glavnom železničkom stanicom, odnosno Prokopom", Mali je rekao da će to biti povezano trećom linijom metroa.

- Tomo, probajte da nađete rešenje da osim sa Beovozom i sa novobegradskom linijom, da vidimo da metro bude povezan i sa brzim vozom za Novi Sad. Ako ga ne spojimo sa Prokopom, napravili smo katastrofalnu grešku. To što je to 2027, to nije daleko, to je za pet, šest godina. Bolje da sada ispravimo tu grešku dok je u projektu, nego kasnije - rekao je Vučić.

И шта ћемо сад?
 
Da li je potpisan neki kredit za izgradnju i opremanje metroa? Znači ne za istražne radove, ne za projektovanje, ne za studije uticaja, ništa to, nego za izgradnju i opremanje?

Ako nije, bojim se da neće u skorije vreme (nekoliko godina). Mića u epsu, i poskupljenje gasa će nam pojesti jednu liniju metroa sigurno, ako ne i više. Slavine za jeftine kredite se zavrću, i sve skuplji će biti krediti. Građevinski materijal i radovi su poskupeli praktično duplo za godinu, godinu ipo. Cene osnovnih životnih namirnica su zamrznute, ali verujem uz dotacije države, da li im država daje brašno iz rezervi ili kako, da ne ulazimo. Znači da bi cena metroa bila još i veća nego onih 6 milijardi za tri linije, tj. za 60km.

Pa samo gas koji uvozimo reda veličine 2 milijarde kubika godišnje, ako bi rusi rekli evo za sto evra više na hiljadu kubika, nego što sad plaćate, to je 200 miliona evra živih para odma. Plus što ćemo da uvezemo dodatnih pola milijarde gasa da skladištimo u mađarskoj, plus cena skladištenja.

Ovo su sve moja razmišljanja, ali verujem da će da se iskulira od nečega, a logičnije je da se odustane od nečega što još nije ni krenulo, nego od nečega što je na pola odrađeno.
 
Јуче су бушили у Париске комуне,а у недељу су бушили код "Новог Меркатора".
 
Pa ček sad.. zar ovaj metro nisu projektovali strani stručnjaci kojima je to ekspertiza i koji imaju dosta iskustva sa raznim metro linijama...zar ne važi ono da metro razvija gradski saobraćaj a ne medjugradski?

...pa kako to sad da "jedan čovek" zna bolje od njih....?

LOL
 
Gledam ove vesti za metro a posle ove druge vesti, ekonomiju i rat. Razmišljam, eto opet ništa od metroa...
 
Gledam ove vesti za metro a posle ove druge vesti, ekonomiju i rat. Razmišljam, eto opet ništa od metroa...
Вести за економију и рат требају да забаве мозгове док се ваљају важне ствари испод жита. Уваљивање земље у дужничко ропство је најбоље радити када постоји нека коска за глбање. Ето, била корона, сад рад, кад и то постане досадно биће мајмунске богиње...
 
Vrh