Šta je novo?

Metro

Znači kad je naše dupe u pitanju onda najbolji ljudi na svetu iz određene oblasti a kad je javni interes onda sipamo demagogiju. Fino.
Inače poznato je da imamo decenijisko iskustvo u upravljanju metroa pa bi nam išlo kao po loju.
Dajteee Dušanu Teodoroviću da upravlja vertikalnom signalizacijom u tunelima.
Do 2028. se da obučiti bilo ko u toj istoj Francuskoj i da dođe ovde sa friškim znanjem spreman da ga upotrebi.
A koja je onda svrha preduzeća "Beogradski metro i voz", ako neće upravljati ni metroom, a ni vozom? Onda samo troše budžetske pare, jer Sekretarijat za saobraćaj već postoji.
 
E to je već druga priča.
Mada, kad smo mi bus plus koje je malo jača od tetrisa dali strancima na upravljanje na 10god šta reći za metro.
 
Mi ne možemo ni tramvaj da "teramo" brže od 40 na sat. Sa metroom iskustva nemamo, a s gradskom železnicom se i nismo baš proslavili (posebno s organizacijom za vreme planiranih radova gde smo skoro ukinuli sistem što ne bi smelo da se dogodi). Baš tamo gde je najurgentnija potreba za profesionalcima imamo i najviše džabalebaroša (GSP), a mogli bi podići i standard privatnika, počev od discipline do kvaliteta vozila i održavanja. Bar da znamo na čemu smo i šta možemo da očekujemo.

Skinuli bi štetočine sa grbače poreskih obveznika, i dodatan teret za Grad koji se ne bi toliko razbacivao, a tražio bi određen nivo prevozne usluge (uvek je bio stroži prema privatnicima nego prema GSP).
 
Mi i ovako znamo na čemu smo i šta možemo da očekujemo. A to je nažalost, daj šta daš samo da može da me preveze, i uz malo sreće, stignem do odredišta bez pešačenja zbog kvara vozila...
 
Šetam neki dan po BgH2O tj. po Beooogradu na vodi i razmišljam kako bre nisu mogli da negde podvuku metro kasetu sada u fazi grube gradnje? Onako dokon, gledam i stari ž. most i razmišljam kako su mogli da provuku metro preko njega na sprat, koliko je visok.
Ne bi imalo nekog velikog saobraćajnog smisla, ali bi baš bila fora.
 
Па неко мора да води посао до, и после кад оду управљачи. Нешто као Саша Влаисављевић на аеродрому.
Да ли мора? Можда и не, али би вероватно морао да буде неко ангажован као консултантска фирма.

Неко написа, и мислим да је у праву: Хоћете метро, хоћете да управљате, хоћете да постављате вагоне? Може, ево вам концесија. Београд би могао да се напне да уради зграде станичине од коте "0", да среди прилазне саобрађајнице измени линије градског транпсорта, помогне са експрорпијацијом. Остало концесинар. Е то би био посао.
 
Šetam neki dan po BgH2O tj. po Beooogradu na vodi i razmišljam kako bre nisu mogli da negde podvuku metro kasetu sada u fazi grube gradnje? Onako dokon, gledam i stari ž. most i razmišljam kako su mogli da provuku metro preko njega na sprat, koliko je visok.
Ne bi imalo nekog velikog saobraćajnog smisla, ali bi baš bila fora.

Mnogo toga su mogli, ali znamo da nisu hteli. Nisu prugu ukopali, pa zapto bi metro. Jovinov je plan obuhvatao premeštanje međugradskog saobraćaja na novi čvor (dobar izgovor da nije njihova ideja, iako jeste namera realizacije), dok je stari čvor trebalo da se pokrije regionalnim metroom. U međuvremenu je isti zamenjen metroom čija je izgradnja zakasnila za BnV. Sada je naselje izgrađeno pre metroa, kao i u ostatku grada, tako da si uslovljen zatečenom infrastrukturom. Zatvaranje ulica ne dolazi u obzir, arhitekti ne vole stubove pa jedino što ostaje jeste duboki kop. To što pojede pola linije na nivou sistema zanemariju, iako plaćamo svi.

Moglo je sve da se spakuje bez problema, a ukupan trošak bio bi znatno manji. Što se prelaza reke tuče tu bi najekonomičnije bilo sprovođenje dve linije istim četvorokolosečnim koridorom sa metroom u sanduku mosta, ili na dabldeker segmentu pored drumskog ili između dva drumska smera. Na zajedničkom koridoru jedna linija može preskakati stanice što bi smanjilo broj potrebnih kompozicija i ubrzalo prevoz s kraja na kraj grada u slučaju produženja do aerodroma. To bi bila neka korekcija Jovinovog rešenja.
 
Zemunski gradski park.

metro munze.JPG
 
 
Одговор у принципу већ знамо, никако, супер, треба ту неко мало филтарско постројење од пар стотина евра, ево, баш оквавко кавко ми производимо и супер немате да бринете.
 
Ja koliko znam, a znam manje nego ovi što treba to da znaju, valjda se studija uticaja na životnu sredinu radi pre početka bilo kakvih radova i preduslov je za dobijanje građevinske dozvole. Ili su oni tamo negde raskrčili i stavili šljunak van Makiškog polja?
 
Не, то је ретроактивно испуњавање форми и закона типа јел видите да имамо, закон не дефинише кад, битно дасе има папир...
 
Ja koliko znam, kod nas se na sredini radova ste da nisu pokazali papire u javnost, pa onda krenu u prikupljanje istih, kako bi do kraja radova mogli da pokažu da imaju sve potrebne papire. ;)
 
Ја као електроинжењер не волим песак, а занм да га грађевинци користе за стабилизацију мочварног тла за изградњу на површини (зграда путева). колико је овај мокри песак згодан да се у њему буши тунел? Овде у МОскви у мом крају где живим, метро је ишао у плитком ископу и у песку. Мука жива, три године све било раскопано.
 
Да је памети, копало би се по широком разделном острву у булевару Зорана Ђинђића и испод трамваја у Јурија Гагарина (и по цену гашења трамваја на пар година од блока 42 до блока 45). Нажалост од тога нема ништа.
 
Стубови би лагано ишли дуж сваког булевара који има разделно острво. И онда на истој висини преко Саве и право у Теразијски гребен са стубовима преко Парка Луке Ћеловића.
 
Progutao mi je forum tekst uz fotku juče. Ovo su geološki radovi za liniju 2 u bulevaru Mihajla Pupina prekoputa Arhiva.
IMG_20220517_095829775_HDR.jpg
 
Vrh