Šta je novo?

Metro

Čoveče, grad ima više od milion stanovnika, a za 'grad' su političari proglasili uže područje unutar tog grada!!! Kao da je Opština NB 'Beograd', a Fontana nije. Tako je u Parizu, Lionu, u celoj Francuskoj. Da li toliko ne možeš da shvatiš? Ovo čak ne zahteva ni sposobnost apstraktnog mišljenja.

Da stvar bude gluplja, ne ide ti u prilog teza - ako je grad toliko manji od Beograda, a od metroa nema mnogo.

I Solun je gotovo veličine Beograda. Da li si bio barem u Solunu?
 
Poslednja izmena:
Bio sam u Solunu, taj grad je za nijansu veći od Novog Sada. Tačno je da njegova aglomeracija prelazi milion stanovnika, ali lično nisam primetio neke enormne saobraćajne gužve u Solunu, iako su baš tog dana bile u toku sindikalne demonstracije. U svakom slučaju, solunska gužva je nikakva u poređenju sa onim što svakodnevno gledam i osećam širom Beograda.

Čak i ovaj plan BG metroa nema dodirne tačke sa beogradskom aglomeracijom: Železnik, Mirijevo, Banjica i ŽS Zemun su predviđene kao terminalne stanice, a sva ta mesta još uvek pripadaju užoj urbanoj zoni grada.
 
Solun je grad triput veći od Novog Sada. Saobraćajne gužve u Solunu su svakodnevica, to je jedan od onih gradova gde su semafori podešeni da pešak ne može da pređe celu ulicu. Automobil je osnovno prevozno sredstvo (ostaće i kad naprave metro). Parkiranje - očajno. Itd. Prešao sam više hiljada km po širem području Soluna: jedina razlika u odnosu na Beograd jeste što je njihov Ring Road dobro projektovan i rasterećuje grad - saobraćaj je možda i veći nego na autoputu kroz Beograd, ali je protočno.

Tačno to treba Beogradu: jedan dobar kružni prsten. To nećemo dobiti.

Al na sreću, nećemo ni glupi metro.
 
Ја гледам и учествујем у гужвама које се на београдском кажу: колапс.
 
Slabo ste bili po Solunu.
Od centra do aerodroma u špicu bude i sat vremena.

Edit: kolega me preteče

Verovatno je dobar deo Srba prvu pravu saobraćajnu gužvu i video u Solunu...

Ја гледам и учествујем у гужвама које се на београдском кажу: колапс.

Upravo tako. I baš zato treba da prestane mitomanija o "ogromnoći" gradova u Srbiji, gužve u Beogradu nisu zato što grad "ima 2 mil stanovnika" nego zato što je saobraćajna infrastruktura užasno rešena, gradski prevoz je u lošem stanju zato što se ni ne trude previše da ga poboljšaju ili optimizuju koliko infrastrukturno toliko i operativno. Upravo takva mitomanija nudi plodno tlo za nerazumnu diskusiju oko infrastrukturnih rešenja i stvaranje nerealnih očekivanja oko metroa.
 
gužve u Beogradu nisu zato što grad "ima 2 mil stanovnika" nego zato što je saobraćajna infrastruktura užasno rešena, gradski prevoz je u lošem stanju zato što se ni ne trude previše da ga poboljšaju ili optimizuju koliko infrastrukturno toliko i operativno.
U nabrajanju faktora koji uticu na paralisanost Beograda zaboravio da navedes i enormno povecanje automobila u odnosu na pre 10 godina. To mi samo ponovo potvrdjuje koliko se ti u Nemackoj (ne) razumes u stanje u Beogradu i Srbiji.
 
Zanimljiva stvar solunske gužve što sve nekako funkcioniše "prirodno". Uvlače se, provljače, propuštaju jedni druge. Za razliku od BG nad**** gužve gde svaki dan razmišljam da li će neko da me iznabada u raskrsnici jer ima skuplji auto od mene i nisam ga propustio da me iseče kroz 3 trake.
Mediteranski mentalitet ima više bola u q zato bolje klizi :D Tako sam ja doživeo Solun u saobraćaju.
 
Poslednja izmena:
Potpisujem, stex. Ali jednom kad pade malo kiše - deset čukanja niz Ring Road:) A jedared videh i matorog saob. pandura - markantan grčki tip - kako se svađa na raskrsnici sa vozačima kao tetka. Jesu Mediteranci...

Ipak, ima još jedan fakfor: pošto je izgoreo, grad je posle Velikog rata pravilno i savremeno projektovan i sistem jednosmernih ulica tu dobro funkcioniše. Tu prosto leži obaveza Beograda da izgradi, jednom, uličnu mrežu.

I za metro je Solun zgodan, jer je sav na osi istok-zapad i jedna linija tu može da pomogne više nego i u jednom gradu da ga znam (a da nije Zagreb).
 
Pa i kod Indusa sve "klizi", jer ne j... zivu silu, propise niti jedni druge XD

Ali zato kad dodje do sudara, bude karambol. Njima godisnje 300.000 ljudi gine na putevima, jer voze ko stōka. Ali se kao drustvo ne potresaju mnogo zbog toga jer ih ionako ima pun kufer. XD
 
Moram priznati da je moj matori Opel bio jedini auto u Solunu koji nije sa svih strana izubijan....
 
Па и од аутобуса, јер уопште нема изгледа да нам то не остане главни вид превоза, чак ни када бисмо направили читаву мрежу метроа. У Пешти нпр. и даље више превезе аутобус и од метроа и од трамваја... а ми толики трамвај колики је њихов никад не можемо да направимо.
Одакле ти ови подаци за аутобус? Није их лако изгуглати, а ако се добро сећам, имају по нешто више од милион и за аутобус, и за трамвај, и за метро. Односно шински превоз доминира.

Према плану који сам предложи неким кључним људима у "Морамо НДМБГД", са 4 проширења трамваја, 4 проширења тролејбуса и 4 проширења БГ:ВОЗ имали би 40% електричног јавог превоза за 4 године. На жалост, њима је Југово 3+3+3 без озбиљних инвестирања у инфраструктуру (што је срамно за град економске силе Београда), и са улузијом "80% путовања на посао до пола сата" супер.

На жалост, сви или малтене сви актери на политичкој сцени се бусају у метро груди, а недостаје одмерени план трамвај+железница+булевари са одлагањем метро док се сви главни правци не покрију минимум булеварима са жутим тракама у шпицу.
 
@Steva
Ako je nerealno očekivati da metro povezuje naselja duž Ibarske magistrale umesto njiva i livada između Makiša i Banovog brda, kao i zaobilaženje naselja čija imena nose stanice, onda 'ebeš posao.

U Beogradu su gužve, ne samo zbog loše infrastrukture, nego i zbog povećanja broja vozila, što @Bender Rodriguez često ističe. Imamo saobraćajnice koje su još iz doba od pre 100 godina, pa do nikih 60 godina unazad, koje su prevaziđene za današnje uslove, što je samo jedan deo problema. Pored toga, mi imamo naselja sa normalnom infrastrukturom nakalemljena na obodima postojećih naselja sa prevaziđenom infrastrukturom, pa je i to u kombinaciji sa povećanjem broja vozila dodatni uzrok stvaranja gužvi i čepova na spojevima tih mesta. Na sve to imamo i Vračarizaciju, kako samog Vračara, tako i dobrog dela Voždovca i Zvezdare, pa tako dosta dvosmernih ulica pretvaramo u jednosmerne, sa parking mestima na kolovozu, što dodatno utiče na gužve. Na sve to imamo i linije gradskog prevoza koje imitiraju metro linije, a zbog svega navedenog, dobar deo tih linija je nefunkcionalan. Na sve to se nadovezuju i nedostaci vozača i zglobnih vozila.
 
Pretrpano bre, sve je jbno pretrpano.

Hvatam sebe kako se osecam tromo u putovanjima i kako mi se neki delovi grada cine dalje nego sto su bili. I onda shvatim zasto - zato sto ulica kojom je moj autobus isao nekad bez zastoja, sada ima po jednog soma na svakom cosku koji se uparkirava, isparkirava, ceka nekog, ili je stao posred kolovoza

Istovremeno, autobusi na nekim linijama u kojima sam mogao da sedim ili bar da stojim i drzim se normalno, su sada prepuni. Do te mere da se izvijam ko Tarzan dok se svi guzvamo jedni preko drugih. A putnika sve vize a polazaka i vozila sve manje i manje.

I onda mi dodju ljudi pa pricaju "ma nema Beograd vise stanovnika". Ma, ne nema, mora da mi se prividjaju! XD I kazu mi "pa normalno je da budu guzve u velikom gradu". Jel? O kojim guvzama pricamo? O povremenim zastojima na Gazeli petkom popodne (sto je odavno i razumljivo) ili o tome da se jedna kolona prostire i mrcvari od Dusanovacke poste sve do Kalenica? Sta je bre tu normalno?
 
Одакле ти ови подаци за аутобус? Није их лако изгуглати, а ако се добро сећам, имају по нешто више од милион и за аутобус, и за трамвај, и за метро. Односно шински превоз доминира.

Према плану који сам предложи неким кључним људима у "Морамо НДМБГД", са 4 проширења трамваја, 4 проширења тролејбуса и 4 проширења БГ:ВОЗ имали би 40% електричног јавог превоза за 4 године. На жалост, њима је Југово 3+3+3 без озбиљних инвестирања у инфраструктуру (што је срамно за град економске силе Београда), и са улузијом "80% путовања на посао до пола сата" супер.

На жалост, сви или малтене сви актери на политичкој сцени се бусају у метро груди, а недостаје одмерени план трамвај+железница+булевари са одлагањем метро док се сви главни правци не покрију минимум булеварима са жутим тракама у шпицу.
Za Peštu - autobus ima pojedinačno više putnika od metroa i tramvaja; zbirno, ova dva vida imaju više. Ali, što da zbrajamo metro i tramvaj, kad govore da je to neuporedivo;)

A ovo za Juga, za tu jugovinu, za priče kako se nešto može rešiti sa dve kante žute farbe... ekskluzivno (za one što ne idu tuda): u Omladinskih brigada, žuta traka, koju je uveo dipl. ing. saob. i najveći mag projektovanja u niskogradnji - Goran Vesić - upravo je prekrečena (ukinuta). S punim pravom, jer je samo pravila veću gužvu.
 
@Steva
Ako je nerealno očekivati da metro povezuje naselja duž Ibarske magistrale umesto njiva i livada između Makiša i Banovog brda, kao i zaobilaženje naselja čija imena nose stanice, onda 'ebeš posao.

Naravno da ne mislim to, trenutni plan metroa je dijabolično bacanje novaca. Da, to je taj teški metro koji su mnogi priželjkivali, ali sve ostalo je postavljeno naopako, grad je na to spao na ono "Videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu", ako budemo imali nesreću dobićemo metro kao "svi svetski gradovi" koji neće služiti ničemu.

Svi raniji planovi za metro su imali daleko više smisla ali ljudima je to bio "podzemni tramvaj" pa su se i na njega žalili. Međutim ono što kažem da samom izgradnjom metroa se rešava tek manji deo problematike saobraćaja u Beogradu.

U Beogradu su gužve, ne samo zbog loše infrastrukture, nego i zbog povećanja broja vozila, što @Bender Rodriguez često ističe. Imamo saobraćajnice koje su još iz doba od pre 100 godina, pa do nikih 60 godina unazad, koje su prevaziđene za današnje uslove, što je samo jedan deo problema. Pored toga, mi imamo naselja sa normalnom infrastrukturom nakalemljena na obodima postojećih naselja sa prevaziđenom infrastrukturom, pa je i to u kombinaciji sa povećanjem broja vozila dodatni uzrok stvaranja gužvi i čepova na spojevima tih mesta. Na sve to imamo i Vračarizaciju, kako samog Vračara, tako i dobrog dela Voždovca i Zvezdare, pa tako dosta dvosmernih ulica pretvaramo u jednosmerne, sa parking mestima na kolovozu, što dodatno utiče na gužve. Na sve to imamo i linije gradskog prevoza koje imitiraju metro linije, a zbog svega navedenog, dobar deo tih linija je nefunkcionalan. Na sve to se nadovezuju i nedostaci vozača i zglobnih vozila.

Ne znam u čemu se onda ne slažemo? Bilo je za očekivati da sa rastom kupovne moći isto raste broj vozila koji je eksplodirao u gradu, a za te godine niko se značajno nije brinuo oko toga da se infrastruktura urbanistički isprati. Na to sam mislio kada sam pisao su tu gužve pre svega zbog loše infrastrukture, samo budale nisu mogle očekivati porast vozila u gradu u periodu posle 2000. Da završeni su bulevari na NBG, završen je most na Adi i Pupinov most ali u samom centru nije bilo kritičnih zahvata, nego naprotiv se dešava ova Vračarizacija koja dodatno ubija saobraćajne tokove.

To je i jedan od razloga zašto sam u međuvremenu postao apsolutni protivnik ovog plana metroa, za tu sumu se mogu odraditi veći zahvati na putnoj infrastrukturi, ozbiljno srediti tram/trola i bus mreža i uz to još i kompletirati ežisov plan da bi se srednjeročno zadovoljile potrebe i pacifikovao saobraćaj u gradu.
 
Evo ti jedan od predloga za podzemni tramvaj u Beogradu:

 
A, da pustimo malo Prokop? Da vidimo gde ima najviše putnika i gde bi kratka podzemna deonica najviše značila... i dobili bismo da bi tunel Picin park - početak Bulevara kralja Aleksandra povećao broj putnika beogradskog tramvaja - dvostruko. I time bi se isplatio za 5 godina. I onda bi nam svaka logika rekla da to treba da gradimo.
 
Ja podrzavam skoro pa svaku gradnju saobracajnica i JGP infrastrukture u Beogradu pa bih podrzao i to. :D Samo da bude tunel, a ne povrsinsi kroz Brankovu i Prizrensku.

I sve sam blizi stavu da ne mora metro nego da moze i podzemni tramvaj. To jest sve sam blizi stavu "daj nesto, bilo sta". Samo dok je razumno i opravdano, naravno...
 
Poslednja izmena:
Za Peštu - autobus ima pojedinačno više putnika od metroa i tramvaja; zbirno, ova dva vida imaju više. Ali, što da zbrajamo metro i tramvaj, kad govore da je to neuporedivo;)

A ovo za Juga, za tu jugovinu, za priče kako se nešto može rešiti sa dve kante žute farbe... ekskluzivno (za one što ne idu tuda): u Omladinskih brigada, žuta traka, koju je uveo dipl. ing. saob. i najveći mag projektovanja u niskogradnji - Goran Vesić - upravo je prekrečena (ukinuta). S punim pravom, jer je samo pravila veću gužvu.
Како то да БРТ пројекти коштају неколико десетина, неки пут неколико стотина милиона евра или долара? Много скупе канте жуте фарбе! Ствар је у томе да је потребно извршити мање или веће интервенције на улици од краја до краја града. Узмимо, рецимо, да направимо тролејбуски БРТ 50. Тамо апсолутно нигде не можеш да направиш жуту траку без интервенције на улици, укључујући и оном проширење Саве Машковића.

У Краља Милана, Деспота Стефана, Михајла Пупина имамо много успешнију жуту траку од оне у Омладинских бригада. Зашто? Важан разлог је начин регулисања левих и десних скретања, и доминантно кретање аутобуса у правац на великој дужини (преко километар). Омладинских бригада захтева реконструкцију у ту сврху, као и другацију регулацију мреже линија. Рецимо, скретање ка Газели би требало да буде такво да на некаквом БРТ коридору обједини 17, 18 и 88 до Газеле.
A, da pustimo malo Prokop? Da vidimo gde ima najviše putnika i gde bi kratka podzemna deonica najviše značila... i dobili bismo da bi tunel Picin park - početak Bulevara kralja Aleksandra povećao broj putnika beogradskog tramvaja - dvostruko. I time bi se isplatio za 5 godina. I onda bi nam svaka logika rekla da to treba da gradimo.
Када је у питању повезивања Прокопа трамвајем, то је и географски и урбанистички толико погрешно место за велику станицу, да нема јефтиног трамваја за Прокоп. Од Ветеринарског факултета до Прокопа још некако, али западније, сва решења су јако скупа. А у свим комбинацијама потребно је развијати неки "јавнопревозни УМП". Ту ја сугеришем тунел Хиподром-Прокоп без подземних станица осим Прокопа, у правац колосека са Моста на Ади. То значи излупати још једанпут рампу за спуштање са Хиподрома и направити нову. Од Прокопа везати на трамвајску мрежу код Ветеринарског факултета.
 
Pre nekih 20-ak godina u Glasu javnosti je izašao članak gde jedan stručnjak predlaže da se postojeća tramvajska mreža sa metarskim kolosekom unapredi tako da se izgrade tuneli ispod centra i nova produženja trasa, kao i novi krakovi. Nažalost, na stranici, koja je sada nepostojeća, objavljena je samo jedna mala slika, koju sam sačuvao. Sećam se da pominjan tunel od onog famoznog parka pored Ekonomskog fakulteta koji bi izlazio negde kod Palilulske pijace, što se nekako i razaznaje na ovoj mapi.
BGceograd.jpg
 
Da završeni su bulevari na NBG...

Nisu.

Železnički nasip u produžetku Agostina Neta, Vladimira Popovića prema Ušću, Srđana Aleksića sa nastavkom do Kvantaša i denivelisanje do Pupinovog mosta, parking mesta koja sužavaju Nikole Dobrovića na 1+2 u dve naizmenične sekcije, nefunkcionalna Zemunska i kantom farbe silovana Jurija Gagarina uvođenjem besmislene žute trake i levog skretanja u ACS, neadekvatno sve živo što vodi ka Zemunu, konstantno odlaganje makar planiranja veze od Immoa do Aerodroma, normalna nova veza Nehruove i Kose, pun Novi Beograd nerešenih situacija.
 
Nisu.

Železnički nasip u produžetku Agostina Neta, Vladimira Popovića prema Ušću, Srđana Aleksića sa nastavkom do Kvantaša i denivelisanje do Pupinovog mosta, parking mesta koja sužavaju Nikole Dobrovića na 1+2 u dve naizmenične sekcije, nefunkcionalna Zemunska i kantom farbe silovana Jurija Gagarina uvođenjem besmislene žute trake i levog skretanja u ACS, neadekvatno sve živo što vodi ka Zemunu, konstantno odlaganje makar planiranja veze od Immoa do Aerodroma, normalna nova veza Nehruove i Kose, pun Novi Beograd nerešenih situacija.

Perspektiva je čudo, ja sam iz podavalskog dela Beograda. Ja sam obilazio gradilišta još kada Bulevar Zorana Đinđića nije postojao u ovoj formi, pa onda treći bulevar je ličio na pustinju, nepostojeći T6 itd itd. pa i sa svime time što je na NBG izgrađeno to je delovalo svemirsku u odnosu na "vizantijski" BGD, a da ne pričam o naseljima van kruga obilaznice. Skoro sve što se radilo u starom delu grada deluje kao šminka u odnosu na NBG.

A čak ni to na NBG nije dovoljno što dosta o tome govori koliko je drumska infrastruktura u gradu loša.
 
Vrh