Šta je novo?

Metro

slika01-cir.jpg
 
Rekordna po gluposti je trasa preko Bežanijske kose. Od st. 'Marka Čelebonovića' sadašnjim autobusom stiže se u centar jedno 20 minuta brže nego planiranim metroom.

Stvarno treba da bude sramota ljude koji su ovo crtali.

Sreća da svega ovoga na kraju ipak neće biti.
 
Poslednja izmena:
Toliko linija na ovoj mapi prolazi kroz bilo gde, a s druge strane ogromni i naseljeni delovi grada ostaju bez metro stanica kilometrima u radaru.
Ako na hiljade ljudi mora da tri puta da preseda u svom dnevnom saobracanju ka poslu kako bi koristii metro, onda ce radije putovati svojom ustaljenom trasom bez metroa.
 
Poslednja izmena:
Има ту и нерационалних потеза као што је дупли прелазак преко Саве уместо да и наранџаста линија дели трасу са плавом од Арене до Савског трга.
 
Prva linija mora ići preko Save, to je svakome jasno i zdravorazumski, kao i to da mora ići na osi zapad istok pokrivajući osu Trg Republike-Narodna skupština- Pravni fakultet-Vukov Spomenik.
Druga linija mora pokriti Glavnu železničku stanicu Prokop i Klinički centar Srbije, a treba se ukrštati sa prvom na Trgu Republike kao mestu najveće atrakcije. Takođe južni kraj je bolno logičan, samo pogledajte mapu i vidite koliko je južni krak racionalniji nego nedođije Makiša. Pored toga, nema ništa od međudržavnog sporazuma sa Rusijom što znači da neće biti stanica Sajam te priče Vesića i gradske vlasti da će metro linija 1 biti povezana sa Prokop i Bg Vozom otpadaju. To je samo po sebi razlog da preprojektuje liija preko Prokopa.

U proteklih dva meseca sam pričao sa stotinama ljudi na ulici pa i po zgradama. Najviše me je oduševio jedan čovek u bloku 45 koji mi je sam rekao da je treća linija metroa fiktivna kao i druga i da su izradili južni NBG to jest savske blokove za metro kao i da pre ide linijom 95 nego tramvajem 7 jer 95 ide brže, ređi su zastoji i jer ga vozi u centar za razliku od 7. Samim time je ukazao koliko je kod nas tramvajski sistem promašen jer nije prioritizovan i jer ne ide u strogi centar već ga samo dodiruje po obodu.
 
Има ту и нерационалних потеза као што је дупли прелазак преко Саве уместо да и наранџаста линија дели трасу са плавом од Арене до Савског трга.
Kako onda da pokrije Trg republike? (pričamo kao da je treća, alibi-linija, zapravo u planu, a znamo da nije)
 
Trgu Republike ne treba ukrastanje linija. Ukrstanja se masovno koriste za presedanja radnicke klase, Trgu nije potreban toliki saobracaj, sem za one koji su se uputili ka centru grada,
dakle, koji tamo zive ili turisticki. Nije bas neophodno kopati podzemne gradove ispod Trga.

Takodje, ne vidim veliku potrebu za stanicom kod Narodne Skupstine.
Najbolje da su Terazije bile to mesto ukrstanja dve ili vise linija, sa posebnim podzemnim izlazom do Trga Nikole Pasica i s druge strane do Knez Mihajlove.
Mislim da bi u centru stanice mogle biti frekventnije.
Novi metro most od pristanista do Usca mi je malo problematican.
 
Perspektiva je čudo, ja sam iz podavalskog dela Beograda. Ja sam obilazio gradilišta još kada Bulevar Zorana Đinđića nije postojao u ovoj formi, pa onda treći bulevar je ličio na pustinju, nepostojeći T6 itd itd. pa i sa svime time što je na NBG izgrađeno to je delovalo svemirsku u odnosu na "vizantijski" BGD, a da ne pričam o naseljima van kruga obilaznice. Skoro sve što se radilo u starom delu grada deluje kao šminka u odnosu na NBG.

A čak ni to na NBG nije dovoljno što dosta o tome govori koliko je drumska infrastruktura u gradu loša.

Stizao nas polako izostanak centralnog poluprstena iz starih planova, a sada su samo posledice još uočljivije. Izazvan je domino efekat. Sve to što pokušava da se probije popreko guši i radijane prilaze gradu (Voždovac, Šumice). Pisao sam kako je umesto kružnim putem tegljač trebalo da ga obiđe parčetom autoputa između dve petlje da bi sa planirane avalske magistrale prešao na Novu Kumodrašku. Sada jednostavno nema gde osim običnom ulicom sa statusom magistralnog pravca. Upravo to što si pomenuo najbolje oslikava činjenica da Beograd nema ništa bolju putnu mrežu od Inđije, jer su sve to beogradske varijante Kralja Petra, odnosno magistralnog puta 100 kroz naseljeno mesto. Taj isti put je Cara Dušana u Zemunu i Bulevar Kralja Aleksandra u šumadijskom delu grada. JNA i Oslobođenja su urbani nastavci puta 149. Bilo je to skromno rešenje za 2,5 miliona. Sada ima duplo manje u užem gradskom jezgru, a sve je zakrčeno kao u 10-milionskim megalopolisima. Sada grad okružuje spoljna obilaznica mnogo dalje i kao takva je namenska u smislu sprovođenja državnog tranzita, ne gradskog. I dalje je ostao problem grada. Kada njen najveći deo bude pušten u funkciju efekat će biti neprimetan.

Prema GUP-u leva obala Dunava potpuno je bila zapostavljena nakon čega je došlo do divlje gradnje. Rezultat je železnica u žabokrečini, autobus kroz sokake okružene zgradama i kućama, zgrade, sokaci, njive i deponije umesto autoputeva s prugama na medijanu. Kraj 20. veka obeležilo je doba dekadencije, a početak 21. urbanističko-investitorska anarhija.

Има ту и нерационалних потеза као што је дупли прелазак преко Саве уместо да и наранџаста линија дели трасу са плавом од Арене до Савског трга.
To je najjefitiniji način premošćavanja, posebno u plitkom kopu, ali zbog nagiba iziskuje pažljivo trasiranje. Jovin je stepenasto sprovodio dubokim kopom da bi spustio metro do Karađorđeve. Belam je išao pravo do Knez Mihajlove, da bi se tek odatle spustio do mosta, zatim do Ušća. Gumenjaci bi pomogli u skraćivanju dubljih strmih deonica, odnosno izbegavanju stepenastog savladavanja većih visinskih razlika.

Vezano za Bežanijsku Kosu, tako to ide kad neko hoće sa tri linije bez kraka da pokrije sve, i to da sve deonice budu korisne (revenue) bez tehničkih veza. Spajanjem druge sa depoom pokrili su i KBC Bežanijska Kosa, međutim Marka Čelebonovića je obesmišljena. Koja je poenta metroa koji nudi duže putovanje od običnog autobusa? Bolje da su drugu podelili na dva kraka - jedan do KBC preko Gradskog parka tako da hvata i stanicu Zemun, a drugi da produži pravo do depoa preko Tošinog bunara, KBC i Marka Čelebonovića. Mogu čak oba kraka da produžavaju do depoa zbog prepolovljenog takta na krakovima (zajednička dvokolosečna trasa može da primi pun takt). Kruženje oduzima više od dva minuta čekanja, drugim rečima sa duplo dužim čekanjem na prečicu stizalo bi se brže nego kruženjem bez dodatnog čekanja.

Od Marka Čelebonovića do Merkatora ima 4,1km i 5 stanica, odnosno 4 međustanična rastojanja, što znači da je prosečno 1025m. Alternativa preko Male Krsne ima 11 stanica, odnosno 10 rastojanja na 9,9km i prosečnim rastojanjem od 990m. Nek je prosečna brzina 40km/h prva varijanta stiže za 6min i 9 sekundi, a druga za 14min i 51 sekundu. Grubo putovanje nam sa čekanjem u prvoj varijanti sa krakom traje 8min, a sa duplo jačim taktom bez kraka 15min - skoro duplo duže! Spolja gladac, a iznutra jadac.
 
Poslednja izmena:
slika01-cir.jpg


Kakvo je sad ovo krivudanje druge linije kod KBCa i bezanijskog groblja u vidu S krivine?
 
Moguće moguće a ovi hoće da grade tunel ispod Save i sve podzemno kao da se plaše sunca.
 
Kako onda da pokrije Trg republike? (pričamo kao da je treća, alibi-linija, zapravo u planu, a znamo da nije)
Или да се на Савском тргу преседа ка Тргу републике а трећа линија да скрене ка КЦС код Мањежа, или да трећа линија прави омчу Савски трг-Трг републике-Скупштина-Мањеж, што и не би било тако лоше. Може и директно да иде са Трга републике на Мањеж. Ал сад се види грешка што није на Славији већ у Мањежу станица, баш промашај.
 
Pozdrav svima, pratim temu metroa ovde vec duze vreme, mislim da bi i ova vest bila zanimljiva za diskusiju, a da nije postavljana:
https://rs.n1info.com/biznis/beogradski-metro-raspisao-jos-jedan-tender/

1649766883556.png


Takodje u dokumentaciji stoji da su rokovi avgust i novembar:
1649767076938.png


Obzirom da se nigde ne pominje prva faza linije 1, pretrazio sam malo, i nasao sledecu vest iz prosle godine:
https://www.b92.net/lokal/beograd/e...stova-duz-trase-prve-linije-bg-metroa-2053989
1649767166050.png

Ono sto sada nigde ne nalazim su rezultati tendera 1. faze 1. linije i rezultati analize. Zanima me kako izgleda procena uticaja vibracija tokom radova i eksploatacije na neki objekat. Posebno je zanimljivo kako je to obradjeno za npr. nadogradjene objekte duz trase, postoji dosta primera sa 2 dodate etaze (uradjeno bez projekta naravno).

Koga zanima, u dokumentaciji je dosta dobro uradjena mapa (20 MB), npr ova zona je zanimljiva:
1649767664836.png


1649767694626.png


U projektnom zadatku su dati kriterijumi i dopusteni pragovi:
1649767847703.png


Ako je neko naleteo na rezultate 1. faze 1. linije mozda moze da podeli link, mislim da je zanimljiva tema (cak i ako se linije nikad ne naprave, istrazivanje posle moze da se iskoristi).
 
Neće biti nikakve linije.
Neće biti nikakvog metroa.

Ratuju dve najveće evropske zemlje, Srbija nema energente, nema nikakvu sigurnost, broj stanovnika opada rekordnom brzinom - ko će pri zdravoj pameti pa i bez nje da gradi faking metro po ceni nuklearne elektrane i Đerdapa 3 zajedno?!

U mutnu Maricu s metroom! Dosta dečačkog sanjarenja i loženja na magle i vizije!
 
Vrh