Evo samo neke paralele, obzirom da se prave istom metodom za tunele Trbusani i Beli potok /Avala/
Tunel Beli potok je dug 330m a Trbusani 282m
Za Trbusane je bilo potrebno 950 pirova /svi zavrseni/, a za BP 1100 / zavrseno oko 250/ plus dodatni za devijaciju koja ce privremeno prelaziti preko samog tunela.
I preko jednog i preko drugog prelaze putni pravci s tim sto ce se avalski put vratiti u prvobitno stanje, a lokalni put u Trbusanima ce dobiti novi natputnjak i prelaziti AP na drugoj strani tunela.
I pored jednog i drugog je nalagerovana zemlja koja ce se vratiti na zatrpavanje po zavrsetku betoniranja tunela.
Ne racunajuci period projektovanja period za izvodjenje fizickig radova u Trbusanima je od 20 Februara do 10 Oktobra, plus uredjivanje elektromehanicarski i izgradnja donjeg trupa tunela do 12 Decembra.
Beli potok je znatno ranije pocet, pa prekinut, ali planirani zavrsetak je kraj slede godine.
I dok je u Trbusanima potrebno zavrsiti natputnjak /za ciju izgradnju su vec uradjeni sredisnji noseci stub i stub sa jedne a ne i sa druge strane, kod Belog potoka situacija je mnogo komplikovanija. Potrebno je po zavrsetku ulaznog portala u tunel prevesti tu devijacijom staru obilaznicu na drugu stranu, pa spustiti ka kruznom toku i spoiti drugu vec izgradjenu devijaciju sa drugom stranom stare obilaznice.
Zatim produziti sa iskopom i fundiranje i betonskim radovima do improvizovanog spoja tj kruznog toka. Potom zatrpati pa vratiti Avalski put na staru trasu i potom nastaviti sa iskopom devijacije koja se rusi posle pustanja avalskog. I na samom kraju zavrsetak izlaza tunela i potom vracanje stare trase obilaznice preko novog tunela.
Nije bas mali posao preostao, ali ako se sve u Trbusanima odradi za 10 meseci mislim da apsolutno nije problem i ovo sve zavrsiti za preostalih godinu ipo dana!
Srdjane "plusetina"
