Šta je novo?

Air Serbia

Kao sto kaze vest, bice zanimljivo videti da li ce AS da razmotri zakup A220-300 u blizoj buducnosti. A takodje da vide i odnos izmedju Embraera i A220 u eksploataciji
 
Da li će Air Serbia uopšte imati uvid u performanse A220? U pitanju je wet lease...

Inače ovo je jasan pokazatelj da Air Baltic ima ozbiljnih problema i ozbiljan višak aviona... Trenutno imaju 50 A220 od čega su već 14 iznajmili drugima... još 4 za Air Srbiju idemo na 18...
 
Poslednja izmena:
Da li će Air Serbia uopšte imati uvid u performanse A220? U pitanju je wet lease...

да

Inače ovo je jasan pokazatelj da Air Baltic ima ozbiljnih problema i ozbiljan višak aviona... Trenutno imaju 50 A220 od čega su već 14 iznajmili drugima... još 4 za Air Srbiju idemo na 18...

мало су се залетели, но добро. постоји тржиште да их нуде у закуп
 
Ovim se još više Marekova vizija iz intervjua da uzme wet i dry lease avione pokazuje dobrom.

teško se danas ista dugoročno planira u ovom brzom svetu.

da nije tako radio, AS bi bila AB :)
 
Super vest. Cesto letim sa njima...voleo bih kad bi ovo značilo i uvoðenje VNO i RIX linije al znam da neće ići u tom pravcu. Meni preudobni avioni...sa onim malim ekranom u overheadu gde barem možeš da pratiš let. Ne verujem da će ubaciti ove sa Starlinkom...čini mi se da su ti sa Letonija liveryjem. Ali opet svaka čast...dobra zamena za one Litvance...valjda će i Bugare uskoro...
 
To su pričali a i bila je pre dve godine. Ne znam kako će sa ovim novim merama koje su uveli za nase graðane.
Koje mere, nisam u toku?

Ako misliš na onaj sistem za praćenje ulaska - izlaska, uveli su ga za sve one koji nisu iz EU ili Šengen zone. Tako da se odnosi i na nas, ostale ne-EU zemlje Balkana, Englesku, Ameriku... sve one kojima ne treba viza.
 
Koje mere, nisam u toku?

Ako misliš na onaj sistem za praćenje ulaska - izlaska, uveli su ga za sve one koji nisu iz EU ili Šengen zone. Tako da se odnosi i na nas, ostale ne-EU zemlje Balkana, Englesku, Ameriku... sve one kojima ne treba viza.
Са сајта MFA:

Од 1. септембра 2025. године држављани трећих земаља, којима није издата виза или дозвола боравка у Летонији, у обавези су да пре путовања доставе одређене информације о себи, својим сродницима (ако их има) и сврси путовања државном информационом систему за спречавање претњи Летоније, преко веб сајта eta.gov.lv.
Ова обавеза се односи на све држављане Републике Србије који путују без визе, односно немају дозволу боравка Републике Летоније, или транзитирају преко Летоније. Обавеза се не односи на носиоце дипломатских пасоша Републике Србије.
Информације се достављају најмање 48 сати пре доласка у Летонију. Све детаље о достављању информација можете пронаћи на веб адреси eta.gov.lv.
Након уношења података, путник ће добити аутоматску потврду пријема на адресу електронске поште, што је довољно за улазак у Летонију (није потребно чекати посебну дозволу). Ако се планови путника промене пре путовања, нове информације морају бити достављене најмање 48 сати пре уласка у Летонију.
Лица која су ушла у Летонију пре 1. септембра 2025. године и налазе се у Летонији, нису у обавези да достављају наведене информације.
 
To ne vredi još. Sada je krenulo skeniranje, a tek od mislim 2026 prijava u ETAu
 
ETIAS krece od 2026, ovo je lokalni letonski ETA


If you've heard of the new European Travel Information and Authorisation System (ETIAS), you may be wondering if ETA is the same thing as , or a branch of it.

The answer is no. Latvia's ETA is not the same thing as ETIAS.

ETIAS is a requirement for the entire Schengen area, and it is expected to launch in Q4 of 2026.

Latvia's ETA (not to be confused with the ) is solely for entry into Latvia.
 
Баку је вероватно једна од следећих дестинација. Клуж-Напока би такође био пун погодак, те враћање Ер Србије на Блиски Исток.
 
Темишвар од 20 минута би исто могао јер осим колима и преко агенције не постоји други начин да се оде тамо.
 
ако ћемо да лицитирамо, иду Јереван или Баку и Хелсинки. за остале дестинације, баш немам неку идеју
Тел Авив, Аман, Каиро, Абу Даби, Бејрут, Клуж, Ибица, Астана (код шер са Скатом), Маракеш или Казабланка,...
 
Темишвар од 20 минута би исто могао јер осим колима и преко агенције не постоји други начин да се оде тамо.
Boze me sacuvaj. Let od 20 minuta, to nigde nema komercijalno.
ако ћемо да лицитирамо, иду Јереван или Баку и Хелсинки. за остале дестинације, баш немам неку идеју
Verovatnije Jerevan. Helsinki vrlo verovatno. Od ostalih verovatno ide Ibica, moguce i Kairo. Ne bi me iznenadila ni Sevilja. Moguce takodje jos neka destinacija u Grckoj, kao sto je ove godine to bio Mikonos.
Тел Авив, Аман, Каиро, Абу Даби, Бејрут, Клуж, Ибица, Астана (код шер са Скатом), Маракеш или Казабланка,...
Nema skoro nista od toga.
Tel Aviv sigurno nece pokretati dok se ne uspostavi dugotrajno primirje.
Aman tesko da mogu da lete uz Royal Jordanian. Ima smisla imati codeshare kako bi se putnici RJ konektovali na JU mrezu u Beogradu.
Kairo vrlo moguc.
Abu Dabi nema sansi. To moze pokrenuti jedino Etihad, sto ce verovatno i uraditi u nekom od sledecih talasa ekspanzije.
Bejrut jako tesko.
Kluz mozda, nije nemoguce.
Ibica sigurno ako dobiju slotove.
Astana nemoguca uz letove SCAT-a. Ima smisla imati codeshare kako bi se putnici SCAT-a konektovali na JU mrezu u Beogradu.
Nista u Maroku dokle god trebaju vize.
 
A Tbilisi da se produži na celu godinu umesto samo tokom leta? Generalno su i Tbilisi i Baku veći hub na južnom Kavkazu od Jerevana.
Tbilisi je celogodisnja linija od starta, cele godine se leti 3 leta nedeljno.

Baku jeste veci hub, ali JU ne cilja na konekcije preko tih hubova vec na transfere za svoju mrezu. Mislim da zbog toga nesto veci potencijal ima Jerevan. Naravno, misljenja sam odavno da treba da lete za sve tri glavne destinacije u tom regionu - Tbilisi, Jerevan i Baku.
 
Vrh