Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Tako je. Od 14. decembra bi trebalo da krenu vozovi sa električnom vučom Subotica - Segedin u taktu na svaka dva sata. 5 Flirtova prve generacije Srbijavoza su dobila dodatan pantograf širine za Mađarsku.
 
Austrijske železnice objavile red vožnje 2025/2026 jutros. Ništa još od direktnih vozova Beograd - Beč. Nadam se da će se ostvariti u toku reda vožnje 2025/2026 i da se neće čekati decembar 2026.

Interesantno je da EC vozovi iz Budimpešte za Beč koji su išli do Wien Hbf, sada produžavaju sve do Wien Westbahnhof (staju u Wien Hbf i Wien Meidling). Ovime se dodaje još pola sata vožnje, te će Mađarima biti potrebna jedna dodadna garnitura u odnosu na dosadašnje saobraćanje do Wien Hbf.
pola sata od hbf do west?
 
Na prvom i poslednjem iz Segedina ima samo duže od sat i po, na ostalima je oko 83 minuta, od čega je 33 minuta čekanje na granici. U Mađarskoj je pruga i dalje bila pod konstrukcijom pa je sporija vožnja po redu vožnje nego što će od sledećeg reda vožnje biti. Trebalo bi od sledećeg reda vožnje da je oko 70ak minuta sa max 30 minuta granice na svim polascima.

Takođe trenutno u Subotici kupi kašnjenje kad kreće iz stanice jer ide ka severu prvo da izađe sa koloseka koji nije namenjen za tu liniju.
pola sata granice je smor, zašto, kad su već tako dobri sa Mađarima, ne uvedu provere u vozovima, kao što planiraju za novu prugu?
 
Sta mislite hoce 1. novembra ici voz do NS tj Petrovaradina? 😆
 
pola sata granice je smor, zašto, kad su već tako dobri sa Mađarima, ne uvedu provere u vozovima, kao što planiraju za novu prugu?
Jako je teško predvideti broj putnika redom vožnje, plus bih rekao da oko 35% putnika ulazi na stanicama po selima posle Subotice. Ponekad završe sa čitavim vozom za 10 minuta nekad i tih 30 jedva bude ili ne bude dovoljno. Često bude da neki polazak danima ima 5-10 putnika pa onda naleti vikend sa 150. Svakako pitanje je da li bi imali dovoljno vremena i bilo bi potrebno više policije.
 
pola sata granice je smor, zašto, kad su već tako dobri sa Mađarima, ne uvedu provere u vozovima, kao što planiraju za novu prugu?

I za novu prugu će verovatno biti stajanje pola sata u Subotici zbog zajedničkog graničnog pregleda. Posle bi mađarski policajci išli do Kiškunhalaša, kao što sada srpski idu iz Horgoša do Reske.

Za Segedin je nemoguće bez stajanja, jer je Segedin 10 minuta od granične stanice Reske. Jednostavno nema teorije da se za 10 minuta odrade svi putnici na šengenskoj granici. Dešavalo se i kad je voz pun i da kasni zbog produženog graničnog pregleda. Još će se situacija sigurno pogoršati kad krene primena EES i ETIAS u početku.
 
pola sata od hbf do west?

Da. Westbahnhof je orijentisan ka zapadu, te voz kruži do njega. Stajanje u Hbf će biti 10 minuta, tako da voz putuje 40 minuta duže do novog krajnjeg odredišta. Svi EC vozovi iz Mađarske, Slovačke i Poljske će završavati vožnju u Westbahnhofu na ovaj način. Ne znam koji je razlog. Moguće da su popunjeni kapaciteti Wien Matzleinsdorf koji je tehnička stanica za Wien Hbf.
 
Da li su elementi reda vožnje za 160 ili 200 km/h? Na sajtu IŽS su nestale knjižice, tako da ne mogu da vidim. Ako su za 160 km/h onda ok, ali ako su za 200 km/h onda će sa 413-1 biti kašnjenja, naročito zbog slabijih vučnih motora u odnosu na 413-0.
Управо тако. Уместо Сокола је ишао 413-1 и то у синхорну. До Петроварадина је скупио 10 мин кашњења. Стао је код надвожњака за пругу ка аеродрому и пред Батајницом. После је опет стао на изласку из станице Петроварадин. При доласку у Суботицу кашњење се смањило на 7 мин. У повртаку Соко стиже у Петроварадин пре времена па је чекао полазак 2 мин.
Неко рече да имају само 2 Кисс-а? Шта се дешава са трећим?
 
Ok, ako je 413-1 uspeo da nadoknadi kašnjenje, znači sa su elementi RV za IR za 160 km/h.

IC, kao i IR imaju predviđeno stajanje u Petrovaradinu 2 minuta.
 
Јел кондуктер проверава карте у возу за СУ? Може да се купи карта до тамо, али за повратак није доступна.
 
Јел кондуктер проверава карте у возу за СУ? Може да се купи карта до тамо, али за повратак није доступна.
Rekli su da će do nedelje da puštaju u povratku na IR polaske ljude koji nisu uspeli da dobiju kartu za povratak. E sad ne znam kako je to zamišljeno kad je i to puno...
 
Da li KISS saobraća na IC polascima BG-SU, a Flirt na IR ? Na sajtu SV piše da je i za jedne i za druge obavezna rezervacija mesta, kako je to moguće u Flirtu kada njegova sedišta nisu numerisana?
 
A Vrbas stanica je gde?
1000005248.jpg
 
Трећи KISS је резерва.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Није резерва него је замишљено да трећи КИСС буде на оправкама. То није једна специфична гарнитура већ се ротирају у складу са прегледама, оправкама, поправкама и сл.
 
Није резерва него је замишљено да трећи КИСС буде на оправкама. То није једна специфична гарнитура већ се ротирају у складу са прегледама, оправкама, поправкама и сл.
Односно да СВ мора имати резерву из сваке серије возова.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 


 
Ok, ako je 413-1 uspeo da nadoknadi kašnjenje, znači sa su elementi RV za IR za 160 km/h.

IC, kao i IR imaju predviđeno stajanje u Petrovaradinu 2 minuta.
Мислим да јесу, зато што и кад вози Кисс на IR не прелази 160 км/х иако може. Код резервација и куповине карата је чудно, јер пише да је воз пун, међутим доста празног места је било. Прва класа у којој сам ја седео је била попуњена неких 60-70%. Мислим на ИЦ полазак у 18.00 из Суботице.
 
Vrh