Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Hteo sam da kazem da se, po obicaju, bavimo ublazavanjem posledica umesto uzrocima. Uzrok ovog cekanja od 26 ili 32 minuta je nase opredeljenje da ne zelimo da budemo deo EU i, posledicno, Sengen zone. Mozda nemam ideju kakvu magiju da napravimo, pa samv nesto mislio, zasto da ne udjemo u Zivot je lep mod, i da zamislimo da dok cekamo u Subotici, da je to sve normalno, kao sto je normalno da voz nocu "odmori dusu" jedno sat do sat ipo u Breclavu ili Innsbrucku.
 
Pre je bilo 2x30 minuta (sa naše i sa mađarske strane), tako da je ovo 30 minuta zajedničke kontrole unapređenje. Ne vidim zašto bi to bio problem. Bolje da se granična kontrola obavi kako treba u tih 30 minuta i voz krene na vreme, nego zbog nekog migranta otkrivenog već duboko u Mađarskoj zaustave voz i uzrokuju kašnjenje.

Deluje nerealno da se voz pusti da ide dalje od Kelebije, bez da je mađarska policija proverila dokumente svim putnicima u vozu, naročito jer bilo koji putnik povlačenjem ručice za slučaj opasnosti može da zaustavi voz i izađe na livadu.
 
Više puta sam se vozio Su-Segedin, meni je to sve sasvim ok, posebno jer je voz vrlo pouzdan po pitanju vremena i uopšte nije problem ta zajednička kontrola od nešto više od pola sata.

Na drumskom prelazu zaglaviš satima...
 
Заглавиш јер просечни Србин зна само за Хоргош - Реске 1 и 2 и Келебија - Томпа. За Ђалу/Тисасигет, Бачке Винограде, Бајмок, Растину и Бачки Брег/Херцегсанто нису чули, због чега се просечном Србину више исплати да чека 4+ сати него да се провоза сат времена и мање до нпр. Винограда и уђе у Мађарску за мање од сат и по.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Krajem osamdesetih, u Nickelsdorfu je bilo cekanje pola sata po redu voznje, da Madjari provere pasose putnika iz i u Austriju, i to je bio napredak jer je pocetkom osamdesetih stajanje bilo sat vremena. Sad je stajanje par minuta. Mi smo sada ne u 2025. nego krajem osamdesetih, oseca se napredak. Pa polako, stizemo i mi.
 
Zapravo, vidim da se povecao broj RJX vozova, sa ovogodisnjih dva, koji uopste nece ni stajati u Hegyeshalomu. Znaci, za dva meseca nema stajanja.
 
Zapravo, vidim da se povecao broj RJX vozova, sa ovogodisnjih dva, koji uopste nece ni stajati u Hegyeshalomu. Znaci, za dva meseca nema stajanja.

Mnogo velika stvar. Skratili su vožnju čitavih 2 minuta za jedan polazak, a za drugi je vreme dolaska isto.
 
Na kraju krajeva i 3 sata i kusur do bud nije ništa. Pre dva dana sam se vraćao iz Beča, na mađarskoj strani nije bilo apsolutno nikoga i opet sam čekao pola sata, jer su naši radili samo sa jednom kućicom od recimo 6 ili 8.
 
Заглавиш јер просечни Србин зна само за Хоргош - Реске 1 и 2 и Келебија - Томпа. За Ђалу/Тисасигет, Бачке Винограде, Бајмок, Растину и Бачки Брег/Херцегсанто нису чули, због чега се просечном Србину више исплати да чека 4+ сати него да се провоза сат времена и мање до нпр. Винограда и уђе у Мађарску за мање од сат и по.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока

A neprosečan Srbin zaglavi sa alternativnih prelaza klaj klaj kroz Mađarska sela jer nije čuo za voz, dok je voz već stigao u Budimpeštu i krenuo nazad za Beograd.
 
Zapravo, 95% dolazaka u Budimpestu je u kasnjenju, tako da ovo oko 8 do 10 minuta skracenje kasnjenja, koja su uglavnom i tolika.
 
Zapravo, 95% dolazaka u Budimpestu je u kasnjenju, tako da ovo oko 8 do 10 minuta skracenje kasnjenja, koja su uglavnom i tolika.

Stajanje u Hegyeshalomu je 3 minuta po redu vožnje i služi za zamenu osoblja, te ukidanje stajanja sigurno neće skratiti vožnju više od 4 minuta. Ukidanje stajanja verovatno ima veze sa reorganizacijom, te za te polaske nije potrebna promena osoblja. Čak je moguće i da voz sve jedno staje u Hegyeshalomu kako bi se promenilo osoblje, samo su ga ukinuli na papiru, odnosno nije dozvoljen ulazak i izlazak putnika.
 
Stajanje u Hegyeshalomu je 3 minuta po redu vožnje i služi za zamenu osoblja, te ukidanje stajanja sigurno neće skratiti vožnju više od 4 minuta. Ukidanje stajanja verovatno ima veze sa reorganizacijom, te za te polaske nije potrebna promena osoblja. Čak je moguće i da voz sve jedno staje u Hegyeshalomu kako bi se promenilo osoblje, samo su ga ukinuli na papiru, odnosno nije dozvoljen ulazak i izlazak putnika.
Juče sam išao sa RJX269 iz Salzburga do Budimpešte, koji po RV nema zaustavljanje u Hegyeshalomu. Voz je uredno stao ali je preko razglasa išlo obaveštenje da je zaustavljanje iz ,,saobraćajnih razloga,, te da putnici ne izlaze iz voza. Stajanje je bilo 2-3 minuta za zamenu vozopratnog osoblja i voz je nastavio dalje ka Đeru i Budimpešti
PS- stigli do Hegyeshaloma na vreme a usput do Tatabanje nakupili pola sata zakašnjenja vrv zbog neispravnih signala posle Đera ( što im se često dešava i na ovoj za Mađarsku glavnoj liniji )
 
Juče sam išao sa RJX269 iz Salzburga do Budimpešte, koji po RV nema zaustavljanje u Hegyeshalomu. Voz je uredno stao ali je preko razglasa išlo obaveštenje da je zaustavljanje iz ,,saobraćajnih razloga,, te da putnici ne izlaze iz voza. Stajanje je bilo 2-3 minuta za zamenu vozopratnog osoblja i voz je nastavio dalje ka Đeru i Budimpešti

Eto, baš kao što sam pretpostavio. Voz se svakako zaustavlja ne samo zbog promene vozopratnog osoblja, nego i zbog promene mašinovođa.
 
Vrh