Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Radi se Koridor V Budimpešta - Zagreb - Rijeka koji je već odmakao u reailizaciji i koridor X Beograd - Zagreb - Ljubljana, tu su praktično odradili samo Zagreb - Dobova i tek treba da se radi ostalo, prvo Dugo Selo - Novska, pa tek onda dalje, Što će valjano potrajati..
Slovenija je za sada fokusirana sa vezama preko Maribora i Jesenica od Kopra.

Svakako u dužoj perspektivi otvaraju se mogućnosti ka Severnoj Italiji, Austriji i Švajcarskoj, ali bićemo uvek primarno okrenuti ka Budimpešti.
Doduše ove godine je uspostavljeno nekoliko intermodalnih ruta iz Ploča, Rijeke i Kopra do Srbije.
 
Radi se Koridor V Budimpešta - Zagreb - Rijeka koji je već odmakao u reailizaciji i koridor X Beograd - Zagreb - Ljubljana, tu su praktično odradili samo Zagreb - Dobova i tek treba da se radi ostalo, prvo Dugo Selo - Novska, pa zek onda dalje, Što će valjano potrajati..

Svakako u dužoj perspektivi otvaraju se mogućnosti ka Severnoj Italiji, Austriji i Švajcarskoj, ali bićemo uvek primarno okrenuti ka Budimpešti.
Doduše ove godine je uspostavljeno nekoliko intermodalnih ruta iz Ploča, Rijeke i Kopra do Srbije.
Urađeno je i Vinkovci - Tovarnik
 
Hrvatska uveliko radi na rekonstrukciji koridora za brzine do 160

Haha, ovim tempom neće ni za 100 godina da završe. O Dugo Selo - Novska se priča već decenijama, nikako da počne. Za poslednjih 10-15 godina više je pruge koja je ranije bila za 160 km/h (Slavonski Brod - Vinkovci) spalo na nižu brzinu, nego što je sa niže brzine podignuto na 160 km/h (Okučani - Novska + Vinkovci - Tovarnik).

Brzi voz Zagreb - Vinkovci putuje kao Zagreb - Beograd u vreme SFRJ.
 
Poslednja izmena:
Ako pricamo o Savskom koridoru i nastavka do Salcburga ili Minhena, na Nemackim prugama nema dovoljno praznih kapaciteta. Kasnjena ICE su ogromna. Sve putnicke kategorije koriste iste pruge i nije pitanje za najbrzi voz nego najsporijeg koji odlucuje za sve ostale kategorije. I da Zagreb uradi nesto prema Sloveniji, jedino kroz Austrije ima praznih kapaciteta, od Salcburga na dalje ne. Ako su se ikad nadali da Zagreb dobije direktni voz za Minhen, nema sance da ce DB imati ikakvo interesovanje. Sastavlaju kraj sa krajem koliko im je infrastruktura opterecena. Za Srbiju taj problem ne postoji, sto je Budimpesta primarno cvoriste pa ovako i mora nesto iz DB da ide tuda. Zagreb je slepo crevo, Ljubljana je o.k. sto ima koneckiju za Italiju. Dole su analize primarnih pravca brzih pruga, glavno cvoriste u Evropi cini Minhen, kao i Lille a jedno vazno sekundarno cvoriste cini Budapest. Beograd je sasvim solidan. Matematicki je model, ne realni.
1-s2.0-S0965856423003269-gr6_lrg.jpg
1-s2.0-S0965856423003269-ga1_lrg.jpg
 
Osećam da će dosta kombi prevoznika izgubiti putnike kad konačno puste prugu.
Све зависи од реда вожње, а по оном нацрту са сајта Инфре фалиће касни вечерњи полазак из Београда (како би се стигло на јутарњи лет у Будимпешти) и касни вечерњи полазак из Будимпеште (како би се ухватио воз после вечерњег лета). Ови касни вечерњи би требало да буду буквално у поноћ, можда чак и око 01:00 јер, у супротном, остаје велика рупа коју ће искористити комби превозници.
Други проблем је и што треба стићи од Келетија до аеодрома, а људи не воле да преседају. Гугл мапе кажу да треба бар 45 минута и једно преседање (метро+бус).
Дакле, треба бити мудар код прављења реда вожње.
 
Kolko vidim sredstva od EIB postoje, projektovanje u toku

Znaš li ti koliko se to odužilo godina i decenija? Otkad znam za sebe znam za taj projekat i ništa još. Pa pogledaj modernizaciju od Zagreba ka Mađarskoj. Mislim da su još davne 2017. započeli, a trenutno nije ni blizu kraju. Tu nema ni 100 km pruge, mislim da je oko 80 km.
 
Све зависи од реда вожње, а по оном нацрту са сајта Инфре фалиће касни вечерњи полазак из Београда (како би се стигло на јутарњи лет у Будимпешти) и касни вечерњи полазак из Будимпеште (како би се ухватио воз после вечерњег лета). Ови касни вечерњи би требало да буду буквално у поноћ, можда чак и око 01:00 јер, у супротном, остаје велика рупа коју ће искористити комби превозници.
Други проблем је и што треба стићи од Келетија до аеодрома, а људи не воле да преседају. Гугл мапе кажу да треба бар 45 минута и једно преседање (метро+бус).
Дакле, треба бити мудар код прављења реда вожње.

Нигде у Европи не иду међународни возови у то време, осим даљинских ноћних са спаваћим колима који путују најмање 8 сати.
 
Нигде у Европи не иду међународни возови у то време, осим даљинских ноћних са спаваћим колима који путују најмање 8 сати.
Ништа, онда нека цепају Геа и Тера. Ако је већ тако у Европи.

1759791637964.png

Додуше, постоји Беч - Братислава, али није баш упоредиво, много су ближе градови.

A i nema smisla da idu, da salju voz za 5 čoveka
Као што је некад 340/341 возио празан.
 
Као што је некад 340/341 возио празан.

Koji je putovao kao noćni voz 9 sati, kretao uveče, stizao ujutru. Najčešće maksimum 1/3 popunjen, osim u vreme najezde interrejlovaca. Od toga, ne verujem da je značajan broj putnika bio za aerodrom Budimpešta.

Uostalom, postoji i aerodrom u Beogradu. Zaista ne vidim zašto bi voz trebalo da bude feeder za pekarske letove sa 350 km udaljenog aerodroma, naročito jer i nema stanicu na aerodromu, a ne znam kakve su konekcije u sred noći od Keletija do aerodroma.
 
Наравно да није био значајан број путника за аеродром, путовало се 9 сати. А колика је била попуњеност дневних возова?
 
Većina ljudi ovde precenjuje broj putnika koji će ići brzim vozom za BUD da bi leteli negde wizzairom. Jedino što će se desiti je da će direktna linija BEG BUD koju obavlja JU sa 14 nedeljnih spasti na realnijih 6-7 polazaka.
 
Sto se tice popunjenosti leti ce Madari zbog odmora putovati preko Beograda na primorje. Bice i planinara Madari i Slovaci pa i Poljaci znaju dobro za alpinske mogucnosti u Crnoj Gori kad bukvalno mozes sa voza izaci na teren. Na Beograd Centru sam i primetio dosta Turaka, samo neznam gde su se uputili. No veliki deo za Expo ce svakao birati voz. Cim postoji ponuda voza sa ispod 4 sata, letovi nisu trazeni.
 
Sto se tice popunjenosti leti ce Madari zbog odmora putovati preko Beograda na primorje. Bice i planinara Madari i Slovaci pa i Poljaci znaju dobro za alpinske mogucnosti u Crnoj Gori kad bukvalno mozes sa voza izaci na teren. Na Beograd Centru sam i primetio dosta Turaka, samo neznam gde su se uputili. No veliki deo za Expo ce svakao birati voz. Cim postoji ponuda voza sa ispod 4 sata, letovi nisu trazeni.
EXPO če biti fejl i ne očekujem previše posetilaca iz tih zemalja. Najveće tržište će biti dolazak u Beograd na dan-dva-tri (provod, hrana, obilazak), tj. to je tržište koje će bukvalno biti stvoreno sa železnicom. Dakle City turizam. Očekujem da će jako mali % putnika nastavljati putovanje zbog krš stanja svih ostalih pruga.
 
Meni iskreno uvođenjem voza nema poente leteti avionom za Budipmeštu i Beč, čak i da cene budu slične, uvek ću se pre opredeliti za voz
Буквално ми се исплати да преседнем на Суботица Јавна Складишта - Сегедин и одатле за Будимпешту у тренутној ситуацији него да идем комбијем. А и убудуће кад Мађари пусте свој део.
 
Zašto IC staje u Vrbasu i Bačkoj Topoli?
 
Zašto IC staje u Vrbasu i Bačkoj Topoli?
Od starta se najavljuje da će stajati tamo, a između ostalog em je ređi red vožnje em bi samo do Subotice bilo manje putnika.


Ali ono što vidim je da deo polazaka i dalje nisu pustili u prodaju ni na kom delu linije.
 
Vrh