Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Što Kinez ima njemački PZB pokazivač sa natpisom "Befehl" na beloj lampici?

Nije Nemački PZB, već Hrvatski od Altpro.
Natpis je na Nemačkom, zato što je na lageru u centrali u Zagrebu bilo samo na tom jeziku, jer se PZB do sada nije isporučivao na ex YU prostoru, Srbijavoz je prvi kupac.

Kada se krenulo u projekat, bio je sazvan okrugli sto u Nemanjinoj, pored opremanja EMG za ETSC, morao se obezbediti još jedan bezbednosni sistem na principu indusa (cela pruga BG - SU može raditi na principu indusa u slučaju pada ETSC i uostalom za ostala vozna sredstva koja nemaju ETSC) Altpro je ponudio sisteme I 60 (Interni fabrički naziv RAS 8385) & PZB 90 (Interni fabrički naziv RAS90), odabran je ovaj drugi s obzirom da je dosta napredniji.

Ovako izgleda testiranje RAS90, doduše za stranog kupca.
Na CRRC-u SV ima i par modifikacija, dobrim delom kozmetičkih, kao što je digitalni brzinomer, malo drugačiji raspored tipki. 😀
1000064298.jpg


Je l' završeno sve oko homologacije u Srbiji?

Mislim da je ostalo još samo da dobije broj isprave od Direkcije, ako već nije. Možda će i čekati, jer ne žure.
 
Ažurirali su stanični RV na sajtu Srbija Voza, izgleda da RE polasci iz Subotice idu samo do Novog Sada, a IR i Soko direktno do Beograda. Nema nikakve napomene, ali "Novi Sad" se verovatno odnosi na ranžirnu stanicu. Nijedan polazak iz Beograda za Suboticu i dalje nije unet u pretraživač.
 
Ažurirali su stanični RV na sajtu Srbija Voza, izgleda da RE polasci iz Subotice idu samo do Novog Sada, a IR i Soko direktno do Beograda. Nema nikakve napomene, ali "Novi Sad" se verovatno odnosi na ranžirnu stanicu. Nijedan polazak iz Beograda za Suboticu i dalje nije unet u pretraživač.

Ništa nisu ažurirali. Na staničnom redu vožnje ti polasci stoje još od decembra prošle godine.
 
Ažurirali su stanični RV na sajtu Srbija Voza, izgleda da RE polasci iz Subotice idu samo do Novog Sada, a IR i Soko direktno do Beograda. Nema nikakve napomene, ali "Novi Sad" se verovatno odnosi na ranžirnu stanicu. Nijedan polazak iz Beograda za Suboticu i dalje nije unet u pretraživač.
Ljudi, ništa nije ažurirano.
Od srede biće sledeća organizacija:

-Svi Intercity vozovi (broj 500) će ići bez izuzetka na svaka dva sata.

InterRegio vozovi (broj 600) neće saobraćati polasci u 07:00 , 11:00, 15:00, 19:00 i 21:00 iz Subotice.

Regio vozovi 3400,3401 i tako dalje, neće nijedan saobraćati. Ovo je privremeno do kraja reda vožnje.
U Subotici dozvolu za prijem putnika ima samo 1.kolosek i fizički ne postoji prostor da se zguraju svi vozovi na jedan peron... naročito u 07:00 i 15:00.

Radovi na pothodniku se privode kraju.
Ostalo je da se na zidove postavi obloga i da se poploča sa behaton kockama. Kada to bude gotovo , stvaraju se uslovi da se svi peroni mogu koristiti
 
Ažurirali su stanični RV na sajtu Srbija Voza, izgleda da RE polasci iz Subotice idu samo do Novog Sada, a IR i Soko direktno do Beograda.
То је тако још откад је прошле године објављен предлог реда вожње за 2025. годину. Само треба мало пажљивије читати ову тему, а не писати по сваку цену,
 
Pričaju da će od srede do nedelje biti potpuno besplatna vožnja na relaciji Beograd-Subotica. Nigde ne kažu da li se to odnosi samo na putovanje do Subotice ili i do usputnih stanica, Zmajevo, Vrbas, Bačka Topola, Mali Iđoš, Žednik, sva mesta između BG i NS gde već funkcioniše saobraćaj?
 
Mali Iđoš sigurno ne, jer nijedan voz neće na njoj stajati, pošto kreću samo IR i IC vozovi.
 
Osećam da će dosta kombi prevoznika izgubiti putnike kad konačno puste prugu.
 
Austrijske železnice objavile red vožnje 2025/2026 jutros. Ništa još od direktnih vozova Beograd - Beč. Nadam se da će se ostvariti u toku reda vožnje 2025/2026 i da se neće čekati decembar 2026.

Interesantno je da EC vozovi iz Budimpešte za Beč koji su išli do Wien Hbf, sada produžavaju sve do Wien Westbahnhof (staju u Wien Hbf i Wien Meidling). Ovime se dodaje još pola sata vožnje, te će Mađarima biti potrebna jedna dodadna garnitura u odnosu na dosadašnje saobraćanje do Wien Hbf.
 
Off-topic, ali dugorocno ima veze sa nama, Ljubljana isto veliki dobitnik otvaranja tunela Koralm, sada veza iz Beca preko Villacha od 5 sati 18 minuta. I vozovi izmedju Salzburga i Villacha sada idu na sat (RJ i novi InterRegio se smenjuju) i 2 sata 21 minut umesto svaka dva sata uz putovanje od 2 sata 32 minuta. Ovo ce, nadam se, "pomoci" SZ i HZ da odlucnije krenu u modernmizaciju cele veze kroz Sloveniju i Hrvatsku do Tovarnika.
 
Ovo ce, nadam se, "pomoci" SZ i HZ da odlucnije krenu u modernmizaciju cele veze kroz Sloveniju i Hrvatsku do Tovarnika.

'Oće meseca Limburga. Hrvati su u potpunom limbu, a kroz Sloveniju je problem krivudava trasa, te bi za veće brzine morala da se pravi potpuno nova pruga po novoj trasi, koja bi bila izuzetno skupa zbog brdsko-planinske konfiguracije terena.

Poređenja radi, Austrijanci su upravo pomenuti Koralmbahn gradili 1/4 veka kroz sličan teren. Ako uporediš sa tim šta su sve Kinezi uradili na izgradnji železnice za tih 1/4 veka, sve ti je jasno. A Austijanci još imaju i Semering tek da završe na pruzi Beč - Grac.

Ako ništa, od novog reda vožnje se barem vraćaju po jedan direktan par EC vozova Beč - Zagreb i Minhen - Zagreb u sastavu OBB vagona.

Svakako nas to mnogo ne dotiče jer je modernizacijom pruge Beograd - Budimpešta sav tranzit ka zapadu mnogo kraći preko Mađarske.
 
Vrh