Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Plus, ti busevi idu uglavnom uvece i dolaze ujutro. Ako se drzimo "gde ima i volje, ima i nacina", busevi iz Beca krecu petkom od 17, sve do 19 ili 20. Voz sa Hbf krece u 16:40, stize se na poslednji polazak iz Budimpeste, u Beogradu u 23. Taman da neko iz Krnica, sa Uba ili Osipaonice, svi na oko sat od zeleznicke stanice u Beogradu, dodje i pokupi rodbinu i prijatelje i da budu u krevetu ili kafani do malo posle ponoci a ne u 3 ili 4 ujutro.
 
Slazem se, mada znaju komsijske i familijarne trzavice da budu ispred i presedanja i promaje, pa bude malo tenzicno u busu. Evo, jedne prednosti voza, mozes u ponedeljak ujutro vozom ako radis drugu smenu od 15, to sa Lukicem u 8 ujutro ne mozes.
 
Slazem se, mada znaju komsijske i familijarne trzavice da budu ispred i presedanja i promaje, pa bude malo tenzicno u busu. Evo, jedne prednosti voza, mozes u ponedeljak ujutro vozom ako radis drugu smenu od 15, to sa Lukicem u 8 ujutro ne mozes.

U 15.20 je dolazak u Beč.

Malo je i rizično presedati u Budimpešti na poslednji voz za Beograd uveče, jer ako iz Beča zakasni, sledeći je tek ujutru.
 
Mislio sam na prvi za Budimpestu, verovatno u 6, pa sa presedanjem.

I dalje se nadam da ce napraviti da sa linije 150 (Kelebia - Keleti) moze da se skrene pre stanice Ferencvaros i ode ka Kelenfold, nesto se nadam da RegioJet to iskoristi kad vidi brojke u prvoj ili prve dve godine, ako postoji ikakva veza da to podrzi, oni koriste Vectron, putovanje od Beca do Beograda bi bilo 5 ipo sati, ako je sada plan da traje 6 sati i 20 minuta.
 
Mislio sam na prvi za Budimpestu, verovatno u 6, pa sa presedanjem.

I dalje se nadam da ce napraviti da sa linije 150 (Kelebia - Keleti) moze da se skrene pre stanice Ferencvaros i ode ka Kelenfold, nesto se nadam da RegioJet to iskoristi kad vidi brojke u prvoj ili prve dve godine, ako postoji ikakva veza da to podrzi, oni koriste Vectron, putovanje od Beca do Beograda bi bilo 5 ipo sati, ako je sada plan da traje 6 sati i 20 minuta.

Nema prostora za to tehnički, a ni ne planira se. Između Kelenfelda i Ferencvaroša se nadograđuju novi koloseci. Nekada je bila planirana nova trasa pruge od Šorokšara do Ferencvaroša koja bi imala i ulaz u Ferencvaroš sa suprotne strane, pa bi tranzit kroz Budimpeštu bio moguć bez promene smera, međutim, sada je to na dugom štapu. Uostalom sadašnja trasa Šorokšar - Ferencvaroš je udvokolosečena i modernizovana, tako da nema od toga ništa.

A i sumnjam da bi Regiojet išao van EU. I Hrvatsku su ukinuli posle par sezona, ne zbog manjka putnika, nego zbog peripetija.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Biće neka agencija, pa ako nekom znači da sačeka..

1000063858.jpg



Testovi u Mađarskoj..
1000063839.jpg
 
PPF je vlasnik Yettel Bank i 50% Yettel u Srbiji. Regiojet je pre 5 dana narucio od Skoda Group 34 BEDMU kompozicije u ugovoru vrednom 370M eura. PPF je vlasnik Skoda Group, Mislim da bi ovo bilo dovoljno drugarske pomoci da se resi papirologija u Srbiji ;)
 
Railpool će od sada nuditi za lizing Vectrain (Kabinska kola / lokomotiva) & Vectouro (putnička kola).

Cela kompozocija će biti ekvilavent novijoj Railjet generaciji sa Vmax 160 / 230 km/h (u zavisnosti šta se uzme).

Lizing celog seta ne verujem da se isplati puno na duže staze, ali putnička kola ili pak samo kabinska / lokomotiva otvaraju neke nove mogućnosti..

1000063876.jpg
 
Česi su kupili 20 komada i nazvali ComfortJet. Već je krenuo da vozi na nekim relacijama. Najveća zamerka je izuzetno mali kapacitet restorana sa samo 18 mesta, za koji je namenjeno samo pola vagona, u odnosu na ranije ceo vagon restoran.

 
Railpool će od sada nuditi za lizing Vectrain (Kabinska kola / lokomotiva) & Vectouro (putnička kola).

Cela kompozocija će biti ekvilavent novijoj Railjet generaciji sa Vmax 160 / 230 km/h (u zavisnosti šta se uzme).

Lizing celog seta ne verujem da se isplati puno na duže staze, ali putnička kola ili pak samo kabinska / lokomotiva otvaraju neke nove mogućnosti..

Pogledajte prilog 252590

ово би било супер да узмемо за Беч
 
Proba na deonici Otevenj - Heđešalom (160 km/h).

Pogledajte prilog 252632
Јако ме иритира то што има само 4 вагона. Не прија оку дизајн брзог воза на дужину просечног дмв-а. Визуална сметња проузрокована нетипичном, ирационалном конфигурацијом воза.
 
Јако ме иритира то што има само 4 вагона. Не прија оку дизајн брзог воза на дужину просечног дмв-а. Визуална сметња проузрокована нетипичном, ирационалном конфигурацијом воза.
To je kad država kupuje u odnosu na to koliko ima para a ne koje su potrebe. KISS je trebao biti 6-delni, pa su smanji na 4 dela zbog novca

A milijarde se troše na naci stadione, expe i gluposti
 
Јако ме иритира то што има само 4 вагона. Не прија оку дизајн брзог воза на дужину просечног дмв-а. Визуална сметња проузрокована нетипичном, ирационалном конфигурацијом воза.

Dužina voza je vrlo racionalna.

Prvo, nije dužina prosečnog DMV. Sa svojih 103 metra je od četvorodelnog Flirta EMV duži za oko 22 metara. Ima dužinu sličnu četvorodelnom KISS-u.

Drugo, za interval polazaka svaka dva sata ka Budimpešti u 90% vremena gotovo sam siguran da će kapacitet voza biti dovoljan. Onda kada nije dovoljan postoji tehnička mogućnost sinhrona dve garniture, koja je i testirana u Češkoj. Potpuno bi neracionalno bilo imati dugačak i prazan voz na svaka dva sata do Budimpešte, naročito kad se u slučaju potrebe kapacitet voza može duplirati. Za obrt predviđenog reda vožnje do Budimpešte je potrebno 3 garniture ako idu solo. Pošto je nabavljeno 5 garnitura, mislim da se upravo računalo na to da jedna garnitura bude dodavana u sinhron kada postoji potreba, a druga da bude rezerva.

Uostalom, numeracija voza 94 72 4 411 0xx-x govori da ovo nije voz za velike brzine . U pravilniku o označavanju železničkih vozila za boldovane cifre se navodi:

3

Електрична вишеделна гарнитура за велике брзине

(моторна кола или приколица)

4

Електрична вишеделна гарнитура осим за велике брзине

(моторна кола или приколица)


Dakle, voz sa maksimalnom brzinom od 200 km/h po numeraciji nije voz za velike brzine.

KISS je trebao biti 6-delni, pa su smanji na 4 dela zbog novca

Može li izvor ove informacije, pošto je tender od početka bio raspisan za 4-delnu garnituru. Bukvalno prvi put ovo čujem.
 
Može li izvor ove informacije, pošto je tender od početka bio raspisan za 4-delnu garnituru. Bukvalno prvi put ovo čujem.
Izvor su ljudi iz Srbijavoza, i to više izvora iz iste firme. Tender je raspisan za 4-delnu, ali je u početku u procesu pregovora bilo planirano nabaviti 6-delne, da bi na kraju ministarstvo preseklo na 4-delne i raspisao namešten tender za Štadler.
 
Izvor su ljudi iz Srbijavoza, i to više izvora iz iste firme. Tender je raspisan za 4-delnu, ali je u početku u procesu pregovora bilo planirano nabaviti 6-delne, da bi na kraju ministarstvo preseklo na 4-delne i raspisao namešten tender za Štadler.

Dobro. I za šestodelne bi bio namešten tender za Štadler svejedno. Evo imamo ovaj šestodelni Westbahnov CRRC "KISS sa Temu-a", testira se paralelno u Mađarskoj sa našim kinezom, možemo njega da ćapimo. :ROFLMAO:

Svakako mislim da je za voz za Budimpeštu četvorodelna garnitura racionalan izbor, naročito jer za razliku od KISS-a imaju mogućnost sinhrona.
 
Dobro. I za šestodelne bi bio namešten tender za Štadler svejedno. Evo imamo ovaj šestodelni Westbahnov CRRC "KISS sa Temu-a", testira se paralelno u Mađarskoj sa našim kinezom, možemo njega da ćapimo. :ROFLMAO:

Svakako mislim da je za voz za Budimpeštu četvorodelna garnitura racionalan izbor, naročito jer za razliku od KISS-a imaju mogućnost sinhrona.
Meni je veći tu problem broj garnitura.
5 jednostavno nije dovoljno, a te polaske će ljudi koristiti i do Novog Sada i Subotice.
Vrlo brzo ćemo dolaziti u situaciju da 2/5 nisu aktivna zbog popravki, što redovnih što vanrednih.
Sa KISSem imamo isto problem, jako često 2/3 nisu raspoloživa za saobraćaj.

Hoću reću, kako vreme odmiče sposobnost formiranja sinhrona će opadati, a potrebe će sve više rasti. Mislim da će vikendima biti poprilično jasno da nema dovoljno kapaciteta. Trebalo bi uzeti još 5 kineza minimum.
 
Da, već sam pričao o problemu malih serija.

Što se međunarodnih vozova za Budimpeštu i Beč tiče, otvorio bih prodaju karata za unutrašnji saobraćaj samo u poslednjih sat vremena, samo u slučaju popunjenosti IR voza za Suboticu koji po nacrtu RV polazi 3 minuta posle voza za Budimpeštu.

U obrnutom smeru otvoriti prodaju iz Subotice za Beograd tek nakoj polaska voza iz Budimpešte, za preostala slobodna mesta.

Naravno, rezervacija sedišta obavezna. Na taj način se mogu efikasno optimizovati kapaciteti.

Polasci na 2 sata za Budimpeštu su svakako prednost, jer ako se rasproda jedan polazak može se ići 2 sata ranije ili kasnije. Takođe se price management-om mogu stimulisati putnici da kupe kartu za manje popunjen polazak.
 
Nekako mislim da će ovde biti problema u petak i nedelju uveče (posebno na relacijama BG-NS-SU) i tad mislim da je potreban sinhron... Radnim dana verujem da je kapacitet dovoljan.

A koji kapacitet će imati Mađari na svojim polascima?
 
Dva pitanja oko online prodaje karte su otvorena, ili barem meni nije poznato resenje, ako neko zna, neka napise:

1. Srbijavoza nema opciju za online prodaju medjunarodnih karata.
2. MAV ne prodaje online karte izmedju dva mesta koja su oba van Madjarske. Dakle, nije moguce kupiti kartu izmedju Beca i Kosica preko Budimpeste, iako je ta veza nekoliko minuta brza od veze preko Bratislave.

Edit: MAV iz i za Bec ima oko 270 mesta u drugoj i 54 u prvoj klasi, plus 30 sedista i 20 barskih stolica u restoranu.
 
Vrh