Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Cena karte gotovo sigurno neće biti fiksna, nego će biti po sistemu kontigenata cena. Pre ukidanja voza za Beč cena najjeftinije karte Beograd - Beč je bila 39 EUR.
 
Za Beč je i dalje jeftin autobus, i to čak povratna karta

Koji su to jeftini autobusi?

Flix povratna 2 meseca unapred oko 100 evra, grupa prevoznika koji drže polazak oko 21:00h sa BAS-a je malo preko 100 evra cena povratne.
Jedini koji imaju hiper jeftine karte (i to samo u određenim periodima) su prevoznici za gastebajtere, ali nikome ne treba ta mentalna tortura, još većina idu noću, ostavljaju te na crno u Bg. Pritom tu je problematika Horgoša gde možeš sve završiti za sat ili 10 sati u zavisnosti kako se ćefne radnicima na granici.
Doslovno ceo taj autobuski sektor ka Beču opstaje, jer nema voza, valjda je konačno došao kraj.

Voz sa istim parametrima, znači mesec dana unapred povratna sigurno negde oko 70 - 80 €, dosta brži (6h u odnosu na 9 - 11h kod autobusa), komforniji.

Avion ka Beču jeste konkurentan, za kombije ne znam, nisam nikada koristio.
 
Sve što ide drumom preko Horgoša je vremenski rizik. Pa dok je išao voz Beograd - Budimpešta 9 sati bilo je dana kada se brže stizalo vozom do Budimpešte nego automobilom ili autobusom zbog čekanja na Horgošu.
 
Koji su to jeftini autobusi?

Flix povratna 2 meseca unapred oko 100 evra, grupa prevoznika koji drže polazak oko 21:00h sa BAS-a je malo preko 100 evra cena povratne.
Jedini koji imaju hiper jeftine karte (i to samo u određenim periodima) su prevoznici za gastebajtere, ali nikome ne treba ta mentalna tortura, još većina idu noću, ostavljaju te na crno u Bg. Pritom tu je problematika Horgoša gde možeš sve završiti za sat ili 10 sati u zavisnosti kako se ćefne radnicima na granici.
Doslovno ceo taj autobuski sektor ka Beču opstaje, jer nema voza, valjda je konačno došao kraj.

Voz sa istim parametrima, znači mesec dana unapred povratna sigurno negde oko 70 - 80 €, dosta brži (6h u odnosu na 9 - 11h kod autobusa), komforniji.

Avion ka Beču jeste konkurentan, za kombije ne znam, nisam nikada koristio.
Lukić Tours je 60€ povratna Beograd-Beč (ili obrnuto), Fudeks 65€ (oni su jedini deo Flixbusa). Tu su još Feniks GiZ, a čini mi se i Zoran Reisen. Za cene kod njih nisam siguran koliko su. Pri tome svako od njih na svakom polasku ima i ljude koji šalju nešto u drugi grad, pa i to naplate bar 10€.
Malo sam se i sad iznenadio sa cenom, nisam odavno išao autobusom. Sećam se kada je Lukić imao 40€ povratnu, a to je bilo pre korone. Pretpostavljam da su kombiji ipak još skuplji, sada već sigurno bar 80€.
Svakako voz može da ponudi konkurentnu cenu protiv kombija i autobusa, što se i nadam, jer nema lepšeg putovanja nego vozom.
 
Em udobnije, em mislim da su vremena bolja, em ne moraš da se moliš dragom bogu da majstor stane na nekoj pumpi, pre nego što ti se ide u WC.
 
Jos pre godinu i nesto sam napisao da ce broj putnika za Budimpestu i Bec sve da iznenadi. Gastarbajterski autobusi su sada 40 eura po pravcu, ali cak i sa 35 eura nisu konkurentni ako se karta kupuje par nedelja unapred. Primer, Bec - Segedin, sad da kupite za prvi polazak, 53 eura, da kupiti ze 19.10. cena je 27 eura, da kupite za 19.11. cena je 23 eura. Ocekujem da cena Bec - Beograd bude plus 10 eura na cenu Bec- Segedin, maksimalno. Erdberg VIB i Hbf porediti, nidje veze, a da ne pricam o nasim ljudima koji zive dalje ka Linzu i Grazu. Sad da imam autobus, uveo bih domace polaske iz Novog Sada preko Rume do Valjeva, da pokupim gastarbajtere i drugi iz Beograda za Pozarevac i treci iz Beograda za Negotin. Kraj za gastarbajterske autobuse ki u bioskop.
 
Ti gastarbajterski busevi Zoki, Mićo i ostali Reiseni, što idu iz varošica po Srbiji za Austriju i Nemačku će mislim ipak imati neku klijentelu jer nekim ljudima je presedanje veći strah od promaje. Naročito ako vozovi za Beč/Budimpeštu ne budu stajali na Novom Beogradu (a po nacrtu RV neće stajati), što znači da bi morali da imaju i transfer po Beogradu.
 
Feniks, Lukic, oni imaju "lojalnu kprisnicku bazu", ali ovi Beograd i dalje za Pozarevac, mislim da ce vec do leta osetiti udarac. Ali, nije to ni toliko velika kanibalizacija koliko ce se i pojaviti novi korisnici, recimo, dosta mladih iz Austrije sada dolazi vikendom u Beograd. Njima je voz idealna opcija.

Ako ostane da voz za Budimpestu ne staje na NBG a staje u Vrbasu ili Backoj Topoli, me kapiram, pa nije to voz za Madjare nego za sve. Da voz prodje kroz stanicu gde je medjunarodna i medjugradska autobuska stanica, to je velika glupost.
 
Mozgovi. Ni Barac koji ide iz Zemuna iz njima samo poznatih razloga ne staje na NBG. Pritom su ranije svi međunarodni vozovi ka HU i HR stajali na NBG kad je bila stara GŽS i kad je ka NBG mnogo manje putnika gravitiralo nego sad.
 
Lukić Tours je 60€ povratna Beograd-Beč (ili obrnuto), Fudeks 65€ (oni su jedini deo Flixbusa). Tu su još Feniks GiZ, a čini mi se i Zoran Reisen. Za cene kod njih nisam siguran koliko su. Pri tome svako od njih na svakom polasku ima i ljude koji šalju nešto u drugi grad, pa i to naplate bar 10€.
Malo sam se i sad iznenadio sa cenom, nisam odavno išao autobusom. Sećam se kada je Lukić imao 40€ povratnu, a to je bilo pre korone. Pretpostavljam da su kombiji ipak još skuplji, sada već sigurno bar 80€.
Svakako voz može da ponudi konkurentnu cenu protiv kombija i autobusa, što se i nadam, jer nema lepšeg putovanja nego vozom.

Za Lukića nisam znao, GIZ je dugo vreme nudio do Beča za 10€ u jednom pravcu, ali nema više, ne znam koliko su sada, Zoran je tu oko 80€ povratna, ali ne dopada mi se što moram da ih jurim po pumpama i osoblje im je stalno toplo - hladno.
Bortravel sada nudi 40€ povratnu, ali opet neka jurnjava po nedođijama, ne isplati se.
Bus je dobar kada nešto iskrsne, pa imaš dan - dva da dođeš do dole.

Za torbe, istina, uzimaju dosta, meni redovno 50 Franaka za torbu iz Istočne Švajcarske kada nema ko da je ponese ovako.

Sve što ide drumom preko Horgoša je vremenski rizik. Pa dok je išao voz Beograd - Budimpešta 9 sati bilo je dana kada se brže stizalo vozom do Budimpešte nego automobilom ili autobusom zbog čekanja na Horgošu.

Onog momenta kada vidiš preko 5 autobusa ispred tebe na Horgošu, tu je kraj, ne gine 4 h čekanja, a u sezoni ih bude više..
Pa to je haos kod Beča noću kada se spoje svi Švajcarski, Nemački i Austrijski busevi, pa krenu da se trkaju međusobno do granice..

Što mi je najjače, uporno odbijaju da idu preko Kelebije, kontam da imaju dil sa carinicima samo na Horgošu oko šverca koga ima ihahaj u tim busevima.
Često teraju da im nešto prošvercuješ ili da časti ceo bus Mađarskog carinika...
 
Не разумем зашто цела земља користи 2 гранична прелаза а може се ићи на Бачке винограде који је интегрисан и уштедети тих 4 сата чекања. Просечни Србин неће да се макне са аутопута.

EDIT: Најјефтинија карта до Беча је 6650дин. Пише на сајту БАС-а Ласта+Арива али се путује ноћу. 6500 је повратна до Источног Сарајева.
 
Do nedavno nije bilo AP sa madjarske strane. Sa nase strane ima dva dana jahanja lokalnim putevima do Sombora. Mozda ce biti bolje kad se zavrsi Osmeh Vojvodine. Osim toga taj pravac i duzi.
 
Не разумем зашто цела земља користи 2 гранична прелаза а може се ићи на Бачке винограде који је интегрисан и уштедети тих 4 сата чекања. Просечни Србин неће да се макне са аутопута.

EDIT: Најјефтинија карта до Беча је 6650дин. Пише на сајту БАС-а Ласта+Арива али се путује ноћу. 6500 је повратна до Источног Сарајева.
Do Beča kao jedan smer ili povratna? Ne prodaju svi prevoznici preko BAS, a to da li ide Lasta+Ariva, iskreno ne znam da li sam ikada čuo od nekoga da je baš sa njima putovao. Oni prevoznici, koje sam ranije nabrojao, su i najjeftiniji i ta cena, koja piše na njihovim sajtovima ili na stranicama na društvenim mrežama, je najpouzdanija. To na BAS sajtu zaboravi, taj sajt ne znam čemu služi uopšte za međunarodne polaske. Uvek ima milion drugih privatnih prevoznika na svim mogućim relacijama.
 
Белоруске железнице продају три спаваћа вагона пољске производње за 200 км/ч, који могу саобраћати и на широком и на нормалном колосеку на аукцији:

https://ipmtorgi.by/auctions/transp...b-rits-bez-telezhki-uzkoy-kolei-minskiy-vago/

Један се продаје са постољима за обе врсте колосека, док су два тренутно на постољима за широки колосек, али се продају одвојено и постоља за нормални колосек:


@Ivan Bulajic, проследи бившим колегама. :cool:
 
Poslednja izmena:
Pitanje isplati li se kupiti i doterati 2 vagona.

Исправио сам, у питању су 3 вагона. Два новија, један старији. Ови вагони имају све дозволе за ЕУ, ишли су некад чак за Амстердам. Јесте питање, али свакако би било добро проанализирати и видети има ли могућности. Било је протеклих година јако добрих прилика за куповину половних вагона у добром стању. Углавном су их Чеси покуповали, мада су нешто и Бугари повукли. Свакако треба пратити.
 
IMG20250920065758.jpg
 
Vrh