Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Био сам ту 10 минута након незгоде... Девојчица је пала у несвест након ударца. После се јој се вратила свест, али је нажалост била непокретна, није могла уопште да се помери. Познајем и кретена који је ударио девојчицу, клинац из краја који је константно под психоактивним сусптанцама.
 
Kako je uopšte moguće da ubiješ (hvala bogu to ovde nije bio slučaj) ili životno ugroziš nekoga, ako ga udariš elektičnim trotinetom?
 
Ni bicikli se ne registruju, mogu da ga procesuiraju isto kao da je vozio bicikl dok je bio pijan... ili da je samo trčao pod dejstvom natkotika pa je uradio i oborio, svejedno, povredio je dete.
 
пре неки дан возим ауто у граду, негде око 50кмх а иза мене неки достављач вози бајс том брзином уопште не окреће педале, колико уопште максимално могу да иду ови "фризирани" бајсеви?
 
Bio je prilog u SAT-u. Poenta je da u zakonu piše da su sva ta budženja i bicikli nelegalni ako može da se vozi bez okretanja pedala. Tj, zakon samo poznaje "pomoćni pogon" koji radi samo dok se okreću pedale.

Po mom mišljenju, za sve "na dugme" mora dozvola, makar samo PSP.

Zašto? Zato što neko bez ikakve dozvole dobija vozilo koje se kreće brzinom od preko 30km/h i realno ne vidim razliku između motora i ovakvih bicikala sa dodatnim motorom.
 
Ja ne vidim razliku na dugme i motanjem pedala, kad oba mogu da razviju 50km/h bez problema. Drumski bajs bez elektromotora moza da razvije 40 na sat. Zakonsko ogranicenje za voznju po putu je ogranicenje na tom putu. Za bici stazu je 35 na sat.

Da se razumemo, jesam za malo stroze uslove, ako treba i polaganje psp, i uvek sam za to da je bezbednost na prvom mestu, ali ne zelim da se uvode ogranicenja na snagu motora i brzinu bajsa/trotineta, kad za automobile ne postoji takvo ogranicenje. Svaki auto danas moze preko 170km/h da razvije, pa niko ne pominje da se ogranici snaga i maksimalna brzina, a jedan auto moze mnogo vecu stetu da napravi i mnogo vise ljudi da ubije.
 
,, .... Da se razumemo, jesam za malo stroze uslove, ako treba i polaganje psp, i uvek sam za to da je bezbednost na prvom mestu, ali ne zelim da se uvode ogranicenja na snagu... ,,
Kakvo crno polaganje PSPa ? 👹

Svako ko je završio osnovnu školu. stekao je osnove PSPa i osnove bontona, tu nema opravdanja.
Bu-d-ala ce mlateci ne smotreno i viljuškom nekom.da istera oko.
Hajde onda da uvedemo i polaganje osnove bontona za svakog ko bi pojeo nešto u restoranima i tako ljudima da sačuvamo oči.

Od maloumnih nema odbrane, mlatil tamo vamo trotinetom, viljuškom, biciklom ili kamenom maloumnih je bilo i bice .

Zašto onda matretirati ostale naknadnim polaganjem ičega naročito onoga što se dobija u osnovnoj školi ?
 
Poslednja izmena:
,, .... Da se razumemo, jesam za malo stroze uslove, ako treba i polaganje psp, i uvek sam za to da je bezbednost na prvom mestu, ali ne zelim da se uvode ogranicenja na snagu... ,,
Kakvo crno polaganje PSPa ? 👹

Svako ko je završio osnovnu školu. stekao je osnove PSPa i osnove bontona, tu nema opravdanja.
Bu-d-ala ce mlateci ne smotreno i viljuškom nekom.da istera oko.
Hajde onda da uvedemo i polaganje osnove bontona za svakog ko bi pojeo nešto u restoranima i tako ljudima da sačuvamo oči.

Od maloumnih nema odbrane, mlatil tamo vamo trotinetom, viljuškom, biciklom ili kamenom maloumnih je bilo i bice .

Zašto onda matretirati ostale naknadnim polaganjem ičega naročito onoga što se dobija u osnovnoj školi ?
Mislio sam za ovu situaciju jacih elektricnih bicikala i trotineta kad se voze kolovozom. Nije to ni poenta, to sam onako usput dodao, misleci ako bi moralo nesto da se radi, bolje to, nego drugi vidovi ogranicenja.
 
Danas na raskrsnici Kralja Milana i Kneza Miloša, vozila stoje na semaforu u Kralja Milana, a dostavljač na motoru ladno prošao pravo ne obazirući se na crveno na semaforu, na pešake na pešačkom i na vozila u Kneza Miloša. Pravo je čudo kako nije došlo do saobraćajne nesreće.
 
Zašto onda matretirati ostale naknadnim polaganjem ičega naročito onoga što se dobija u osnovnoj školi ?
Ja ne znam da se psp dobija u školi. Znam da se ranije moglo posebno polagati za psp, a posle kad hoćeš za B kategoriju, priznaju ti taj psp i lakše prođeš na polaganju. Da li polažeš testove ili ne, to ne mogu da se setim. Znam da je jeftinije.

E sad, itekako je potrebno poznavati saobraćajne propise ako hoćeš da bilo šta voziš po ulici. Pre svega zbog svoje bezbednosti. Bar treba znati pravila prolaska kroz raskrsnicu i neke osnovne saobraćajne znake - obrnuti trougao, stop, pravilo desne strane, prvenstvo prolaska šinskih vozila. Ja svakodnevno biciklom prolazim preko kružnog toka na Slaviji. Pravila poštujem kao i da vozim auto. Za sada većih problema nisam imao. Bude po neki bahati, ali bolje da ja stanem, nego da ispitujem silu. Jer baraba je baraba.
 
Što se tiče moto saobracajan kriv je onaj što im je potpisao i dao olako vozačke dozvole.

Što se tice bicikla , trotineta , rolera , skejta, klizaljki, lifta i pokretnih stepenica napisah vec : Od maloumnih nema odbrane, kad bezumno mlatil tamo vamo trotinetom, viljuškom, biciklom ili kamenom ... maloumnih je bilo i bice .... ,,
 
Zašto nisu i vozači motornih vozila koja nisu bickl i trotinet, maloumnici? Ili još bolje zašto su ovi drugi maloumnici?

Oduvek je bilo i biće, a da li će se tendencija biti ka smanjivanju ili povećanju, pitanje je sad. Ja bih rekao da tendencija ide ka povećanju.​
 
Ono što mene raduje ,kako vreme odmiče mimo mladjih vidim pored mnoštva srednjovečnih ima sve više i starijih ljudi na biciklima.
 
,, .... Da se razumemo, jesam za malo stroze uslove, ako treba i polaganje psp, i uvek sam za to da je bezbednost na prvom mestu, ali ne zelim da se uvode ogranicenja na snagu... ,,
Kakvo crno polaganje PSPa ? 👹

Svako ko je završio osnovnu školu. stekao je osnove PSPa i osnove bontona, tu nema opravdanja.
Bu-d-ala ce mlateci ne smotreno i viljuškom nekom.da istera oko.
Hajde onda da uvedemo i polaganje osnove bontona za svakog ko bi pojeo nešto u restoranima i tako ljudima da sačuvamo oči.

Od maloumnih nema odbrane, mlatil tamo vamo trotinetom, viljuškom, biciklom ili kamenom maloumnih je bilo i bice .

Zašto onda matretirati ostale naknadnim polaganjem ičega naročito onoga što se dobija u osnovnoj školi ?
Ocigledno je da ti blage veze nemas sta je PSP.
 
@NedeljkovicOliver
Hajde prosvetli me
nakon ove vrlo umne izjave
-,,Ocigledno je da ti blage veze nemas sta je PSP.,-
🤯
Baš me zanima tvoje SAZRELO poimanje ZOBSa
😛
Sistem obrazovanja odavno za uzraste od vrtica do kraja osmogodišnje škole postepeno edukuje gotovo sve iz poznavanja (osnovnih ) saobraćajnih propisa -ili ti PSPa

S druge strane
umesto nekadašnjeg PSPa u zakonu uvedene su ,,nove,, AM, A1 i M i F kategorije za lica koja još uvek nisu SAZRELA na primer kao što su maloletnici a naj ranije od 15 godine životne starosti.
M - Motokultivator. - 15 god
AM - mopedi, laki tricikli i laki četvorocikli - 16 god
A1 - Motocikli zapremine do 125 cm3 i snage motora do 11kW, čiji odnos snage motora i mase vozila nije veći od 0,1 kW/kg i teški tricikli snage motora do 15kW - 16 god.
F - Traktori sa ili bez priključnih vozila i radne mašine - 16 god.
Za upravljavljanje
Liftom, rolerima, klizaljkama, skejtom, biciklom i trotinetom zakonodavac ipak pametno ostavio da se znanje stiče kroz edukacije od vrtica do kraja osnovne škole kao sastavni deo opšte kulture i obrazovanja.
Hajde sada da vidimo tvoje bolje i jače poimanje
navedenog. Prosvetli me
😂🤣😂
 
Poslednja izmena:
To je bilo nekada OK, kao jednom u pola godine na (koliko se sećam) tehničkom imaš šareni test o poznavanju saobraćaja. Danas ima puno biciklista i tronitetaša i da bi se napravila selekcija i povećala bezbednost, ali i odgovornost potrebno je uvesti formalno polaganje PSP-a. To se posebno odnosi na trotinete koji sada podležu i registraciji.

Sa jedne strane bicikl i trotient podležu saobraćajnim propisima, ali njihovi vozači najčešće nemaju formalno obrazovanje ili formalni dokaz da su taj vid obuke prošli.

Teorijski moglo bi se postaviti pitanje, kako je moguće kažnjavati kršenje propisa sa kategoriju vozača koji nemaju obavezu da te propise i poznaju.
 
,, ....Sa jedne strane bicikl i trotient podležu saobraćajnim propisima, ali njihovi vozači najčešće nemaju formalno obrazovanje.... ,,

🧐

A aaa ?
Izuzev za profi fozače gde je to propisan stepen obrazovanja za bilo koju kategoriju ?

Mora da koga god vidim za volanom sigurno ima fax u odnosu na bicikliste.
Ko je još nosio diplomu za vozački ?

Moraću ponovo u vrtić, izgleda da sam nešto propustio. 🤣
 
Poslednja izmena:
@NedeljkovicOliver
Hajde prosvetli me
nakon ove vrlo umne izjave
-,,Ocigledno je da ti blage veze nemas sta je PSP.,-
🤯
Baš me zanima tvoje SAZRELO poimanje ZOBSa
😛
Sistem obrazovanja odavno za uzraste od vrtica do kraja osmogodišnje škole postepeno edukuje gotovo sve iz poznavanja (osnovnih ) saobraćajnih propisa -ili ti PSPa

S druge strane
umesto nekadašnjeg PSPa u zakonu uvedene su ,,nove,, AM, A1 i M i F kategorije za lica koja još uvek nisu SAZRELA na primer kao što su maloletnici a naj ranije od 15 godine životne starosti.
M - Motokultivator. - 15 god
AM - mopedi, laki tricikli i laki četvorocikli - 16 god
A1 - Motocikli zapremine do 125 cm3 i snage motora do 11kW, čiji odnos snage motora i mase vozila nije veći od 0,1 kW/kg i teški tricikli snage motora do 15kW - 16 god.
F - Traktori sa ili bez priključnih vozila i radne mašine - 16 god.
Za upravljavljanje
Liftom, rolerima, klizaljkama, skejtom, biciklom i trotinetom zakonodavac ipak pametno ostavio da se znanje stiče kroz edukacije od vrtica do kraja osnovne škole kao sastavni deo opšte kulture i obrazovanja.
Hajde sada da vidimo tvoje bolje i jače poimanje
navedenog. Prosvetli me
😂🤣😂
Ne mogu ja da te prosvetlim jer nisam dobio diplomu prosvetitelja u školi.

Kategorija Psp je ukinuta ima bar 10 godina tako da ne znam ni zašto je pominjete.

Nikad se kategorija PSP nije dobijala u OŠ već se polagalo u autoškoli. To što smo imali par lekcija o poznavanju saobraćaja u okviru OTO, nema nikakve veze sa vozačkom dozvolom kategorije PSP.
 
,, ....Sa jedne strane bicikl i trotient podležu saobraćajnim propisima, ali njihovi vozači najčešće nemaju formalno obrazovanje.... ,,

🧐

A aaa ?
Izuzev za profi fozače gde je to propisan stepen obrazovanja za bilo koju kategoriju ?

Mora da koga god vidim za volanom sigurno ima fax u odnosu na bicikliste.
Ko je još nosio diplomu za vozački ?

Moraću ponovo u vrtić, izgleda da sam nešto propustio. 🤣

Imaš li vozačku dozvolu? Da li si išao na časove i polagao ispit za određenu kategoriju. Postoji program po kome se drže ti časovi. Sa druge strane biciklista ništa ne mora da polaže, a učestvuje u saobraćaju ravnopravno sa ostalim učesnicima.

To što ti nešto ne razumeš, ne znači da je besmisleno i nepotrebno.
 
Još prvih meseci kada je postajalo jasno da će elektro trotineti doživeti bum (behu novinski članci, reklame, diskusije, videi...) MUP i K/Carina je trebalo da uvedu odredbu da ništa što ima preko XY W i može da razvije preko 20 ili 30 km/h ne može da se uveze. I time ako ne bi trajno rešili problem, makar bi kupili vreme dok ne izmene zakon i dok ne naprave dugotrajne i šire mere i rešenja za ovaj problem.

Srbija, koliko znam, nema svoje proizvođače elektromotora koji se stavljaju u bicikle ili trotinete. Sve to mora da dođe iz uvoza i da prođe neke kontrole i odobrenja. Sve to država propušta i vidi. Da su na vreme reagovali privremenim rešenjem da ne može da uđe to i to, danas bi imali i trajno rešenje. A veći deo problema, nesuglasica, nesreća i sporova bi bili izbegnuti. Ili bolje rešeni, natenane i sistematski.
 
Vrh