Šta je novo?

Metro

Tреба смањити цену месечне карте за јавне гараже.
Па не знам баш. У гаражи Ботаничка башта је, рецимо, 8.000 динара месечно. То је - смешно; заправо говори да у Београду неки озбиљнији проблем паркирања не постоји, него би се становништво радије ј... за динар.
 
Najuža moguća teritorija naselja Beograd ima 1,2 miliona po popisu, neprekinuta urbana celinija u koju ulaze i Borča, Ovča, Kaluđerica, Beli Potok, Rušanj, Sremčica, Surčin, Dobanovci je mnogo veća.
Из те цифре од 1,2 одузми 400000 људи преко Дунава пошто они неће имати никакве користи од овако планираног метро система.

Па не знам баш. У гаражи Ботаничка башта је, рецимо, 8.000 динара месечно. То је - смешно; заправо говори да у Београду неки озбиљнији проблем паркирања не постоји, него би се становништво радије ј... за динар.
Чисто зарад чишћења улица од паркинга, та цена од 8000 је ок. Треба уз њу укључити и park and ride на стајалиштима БГ воза.
 
Из те цифре од 1,2 одузми 400000 људи преко Дунава пошто они неће имати никакве користи од овако планираног метро система.
Nešto mi je naduvana ta cifra od 400.000, Padinska Skela, Borča i Ovča nisu deo naseljenog mesta Beograd koje ima 1,2 miliona stanovnika. Ni u jednom gradu nema svako naselje koristi od metroa. Ali to ne znači da je bolje da metro uopšte ne postoji.
 
Насеља преко Дунава нису део насељеног места Београд и не улазе у тих 1,2-1,3 милиона.

Нема 400.000, али да има много људи тамо, има, и насељава се и даље, и то махом радно способним становништвом типа породице са децом.
 
Ок, претерао сам са цифром. Али значајна су дневна кретања преко Дунава, а деценијама се игноришу.
 
Не да су значајна, него су огромна. Али знаш како, тамо нема гимназије, па свако ко са те стране хоће у гимназију - мора преко моста.

А општина им је у центру Београда!

Најнормалније би било да имају неколико средњих школа, општу болницу, спортску халу, отворене и затворене базене, све јавне службе. Наравно, и општину.

То је све прворазредни скандал, не верујем да постоји земља а да би могли људи да се држе у таквом статусу петоразредних грађана. У Европи сигурно нема.
 
Да, поражавајуће, ни болнице, ни гимназије, Дом здравља, пет основних и само једна средња, пољопривредна школа и она исто на самој периферији тог дела града. А опет макар пола тог дела града је грађено плански (Котеж, стара Борча, Борча 2, Борча 3, део Крњаче са зградама). А немају сви ни поштену канализацију...
 
Ako sve gradove Randstada brojimo kao jednu veliku urbanu celinu od 8 miliona ljudi, tom logikom onda moramo isto brojati i sve što je u krugu oko Beograda koji čine Valjevo-Šabac-Šid-Bačka Palanka-Vrbas-Zrenjanin-Pančevo-Smederevo-Požarevac-Velika Plana-Aranđelovac, "Panonska Konurbacija" od 3,5 miliona ljudi. Samo što ne postoji jedinstveni "Randstatski Metro", nego svaki od ovih gradova ima svoj.
Da li si realan? Ne možeš da zabiješ šestar i da napraviš krug oko terazija prečnika 80 km sa svim njivama, livadama i šumama površine 20 hiljada kvkm i strpao sve u Bg. To nema ni Njujork.To nije ta logika koju spominješ. Logika bi bila da na potezu Bg-Ns živi 8 miliona ljudi, što je naučna fantastika.
 
Neki realni radijus koji bi uzimao u obzir beogradski metropoliten area bi bio 30 km oko Terazija, ako povucete takav krug videcete da u njemu zivi mnogo vise od 1.3 miliona ljudi.
 
Да ли би било смислено прву линију преусмерити од Скадарлије право ка Дунаву, па ју онда тунелом спровести према Борчи, а притом простор западно од Котежа и Крњаче оспособити за градњу планских насеља? Тако би они добили брзу везу са градом, а инвеститори простор на коме могу да граде без рушења старих зграда и без заузимања простора у центру за потенцијалне јавне површине?
Ево на брзину нацртано. Фали продужетак до петље у Борчи.
Screenshot_20231127-122633~2.png
 
Poslednja izmena:
Може и мост, па да се онда опет спушта у тунел плитког укопа.
 
Сигурно кроз Борчу. То је мексичка сертија "Лос милионариос".
 
Tunel ispod Dunava i kroz močvaru? Možda je bolje, a sigurno jeftinije odvojiti jedan krak železnice od pančevca ka Borči.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Нема потребе за тунел кроз град, само да се продужи Цвијићева до Дунава, па мост преко реке.
 
Vrh