Šta je novo?

Zagađenje urbane sredine i kako ga se rešiti - izduvni gasovi, buka

@MC_ Biće bolje u narednih nekoliko dana, jer stižu vetrovi, oluje i pljuskovi. Ovo inače nije apologija zagađivanja, samo kažem da ponovo ide na bolje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Vecina ljudi ne zeli cist vazduh.
Ljudi zele u klubove i na splavove, da imaju iphone i idu subotom i nedeljom u TC.
Da ljudi zaista zele cist vazduh, kao sto zele i trude se da cec sada rezervisu put u Grcku, drugacije bi bilo.
Ljudi zele da zive kroz statusnu predstavu o sebi i to je sve.
Ovo je velika istina, ali zato se ljudi i grupisu.

Oni koji cene cist vazduh i setnje u prirodi idu da zive npr u Oslo.

Oni kojima to nije nikakva katastrofa ako vazduh nije cist grupisu se u Mumbaiju, Sangaju, i Beogradu.

Svaka ptica svome jatu leti.

U Beogradu nije doslo do potpune konsolidacije jer u njemu jos uvek zive neki ljudi koji bi zeleli da disu bas kao i stanovnici Osla. Ali ih nema mnogo. Ljudi koji imaju drugaciji sistem vrednosti od vecinskog u Srbiji cine dobar deo iseljenika iz Srbije, i oni uglavnom nece pozeleti da se vrate.
 
Ovo je velika istina, ali zato se ljudi i grupisu.

Oni koji cene cist vazduh i setnje u prirodi idu da zive npr u Oslo.

Oni kojima to nije nikakva katastrofa ako vazduh nije cist grupisu se u Mumbaiju, Sangaju, i Beogradu.

Svaka ptica svome jatu leti.

U Beogradu nije doslo do potpune konsolidacije jer u njemu jos uvek zive neki ljudi koji bi zeleli da disu bas kao i stanovnici Osla. Ali ih nema mnogo. Ljudi koji imaju drugaciji sistem vrednosti od vecinskog u Srbiji cine dobar deo iseljenika iz Srbije, i oni uglavnom nece pozeleti da se vrate.

Problem je u tome sto bi ljudi koji zele cist vazduh, a iz Beograda su, rodjeni su tu, voleli da imaju takav vazduh kod kuce, a da ne moraju da idu u Oslo.
Cini im se da ne traze mnogo od one vecine kojoj su statusni simboli vazniji, samo da disu cist vazduh, nista specijalno.
Ono sto imaju malobrojni stanovnici Srbije koji zive iznad 400m nadmorske visine.
Ipak, vecina, opijena statusnim putovanjima ne razume tu manjinu.
"Vazduh je dobar, nista ne osecamo", tako kaze vecina, ogromna vecina.
Cudi se vecina:
"Sta hocete od nas? Sto nas ometate? Hocemo da gledamo fudbal, kad se izgradi Nacionalni stadion, bicemo sampioni sveta."
"Kakav vazduh, sve je dobro, Bog na nedbu, Vucic na zemlji, trazimo mesta u predsezoni".
Manjina saginje glavu.
Uci Norveski, a nije im bas do toga.
Traze speditere. Uce da se osecaju kao stranci na drugi nacin.
Smisljaju najbolji odgovor na pitanje: "Zasto ste dosli ovamo?"

A samo su hteli da disu cist vazduh.
Da li to da kazu?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz
Gornja izjava se vrlo lako može proveriti i svi odgovorni kazniti ako je istinita.
Ako nije istinita, lako se može utvrditi ko je izjavu dao i njega kazniti.

Na žalost, nadležni nemaju vremena da se bave ovim stvarima.
 
Primer demagogije

Оценио је као нетачним тврдње његових колега из Европе да је Балкан највећи извор загађења у Европи, чињеницом да цео Балкан има мање снаге у термоблоковима на угаљ него Немачка, која добрим делом користи исти угаљ који и ми употребљавамо.

Kakve veze ima ovaj odgovor sa postavljenjom tvrdnjom?!

Da nije odgovor možda u filterima?

 
Zavisi i od toga koji si deo grada. Negde je prohladno, a negde baš prijatno.
 
А кад смо већ код министарке Ирене Вујовић, она би међу првима требало да буде предмет оперативне обраде УКП. Скоро је најурила из министарства два службеника која су отварала проблем загађења Београда. Она лично стоји иза тровача ваздуха у Београду…отворићемо јој ту тему..
— Владимир М.Гајић (@vladimirgajic1) February 18, 2023
 
Zagađenje je samo predvečer i navečer. Jer svi nalože u 17h

Kako dan ide duži, tako će i zagađenja bit kraća.

Ove zimske sezone smo imali dosta sreće i sa vjetrom. Sad znamo na koji adut igra vlast. Adut vjetra i zaborava do sljedeće sezone.

Najkritičniji je oktobar zapravo. Tad se loži sve i svašta, inverzije su praktički ceo oktobar konstantno.

Da je ovakvo vreme kao sad u oktobru, davili bi se danima

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ovu zimu imali smo srece, manje crnih dana nego prosle godine.
Da li je uzrok za to vise vetrovitih dana ili nestasica otrovnog uglja o kojoj se prica medju onima koji to loze.
 
Najveci razlog zagadjenja u Beogradu je saobracaj jer Beograd vise ne poseduje industriju u njenom primarnom obliku velikih proizvodnih objekata
Mada postoje 3 industrije koje zagadjuju a to su:termoelektrana Nikola Tesla u Obrenovcu,Azotara i Rafinerija u Pancevu.TENT poboljsava filtere i radi na ekoloskom polju i kod njega ne moze doci do nesreca.Dok se to ne moze reci za Azotaru i Rafineriju,bas se pre neki dan osecao neprijatan sumporast miris u kraju gde zivim.Ako se kod mene na 15km od Panceva toliko oseca zagadjenje kako li je tek nasim sugradjanima na Palilu,Visnjici a kamoli Pancevcima?

Beogradske elektrane to jest toplane prelaze na prirodni gas,zatvaraju se kotlarnice i.t.d.Mazut se koristi samo za grejanje kotlova kada se pokrece rad kotla.

Dakle saobracaj je najveci problem,pogotovu tranzitni saobracaj.Najveci deo je zbog tranzita kroz grad i neizgradjenog metroa koji nam je izuzetno potreban.

Resenje vidim kroz izmestanje tranzita iz grada-izgradnjom obilaznice od Batajnice do Panceva.Nezamislivo je da kamioni saobracaju od Pancevackog mosta kroz ruzveltovu,dimitrija tucovica,batutovom,bulevara kralja aleksandra i.t.d. Forsiranjem gradskog prevoza(pogotovu trolejbusa tramvaja i vozova,dakle sto manje autobusa) i izgradnjom metroa

Alternativni vidovi energije i goriva su trenutno preskupi,ali se mora raditi na povecanju udela vozila na TNG(tecni naftni gas) i strozijem primenjivanju Euro standarda za motore i goriva.
Dodao bih samo da je saobraćajno zagađenje posledica političko-umetničkih fiks ideja (magareće putne mreže sa nadogradnjom turske kasabe) a ne uzrok. Upravo si pomenuo tranzit koji se može podeliti u dve grupe - ektragradski (prolazak kroz grad do drugog mesta) i intragradski (kroz naselja između udaljenih delova grada). Prvi se rešava neodlaganjem obilaznice IA reda, a drugi prstenastim i radijalnim gradskim autoputevima (ili makar denivelacijom postojećih saobraćajnica koje se drugačije i ne mogu nazvati jer to nisu ni ulice ni bulevari ni magistralni putevi nego sve nabrojano) oko šireg centra najgušće pokrivenog šinskim sistemima.

Metro nije smeo da izostane jer bi sprečio devijacije koridora i smer razvoja urbanističke situacije (u ovom slučaju progresivne dekadencije), kao i makar glavni autoputevi zbog tranzita koji je trenutno primoran na stani-kreni vožnju. Prelazak na struju, čak i onu dobijenu iz ekoloških izvora neće rešiti taj problem potrošnje energije (ne zagađuješ direktno već indirektno proizvodnjom i odlaganjem baterija, izgradnjom neophodne infrastrukture) niti emisiju partikulata jer su i električna vozila u stani-kreni režimu sklona povišenoj potrošnji (rekuperacija muče baterije povećavanjem broja ciklusa, koje brže završavaju na otpadu).

Nama su urbane sredine saobraćajno-ekološki intrinistički neefikasne jer su građene i nastavljene da se "razvijaju" za pešačko-zaprežni saobraćaj iako nisu ostale na površini ranga 2x2km. Bez brzih saobraćajnica (pruga i autoputeva) gradovi su nam hendikepirani. Da se ja pitam posebnu bi pažnju obratio na trasiranje metroa i na brzinu gradnje, kao i na obimnije izmene važećih planova vezanih za putnu mrežu koja bi trebalo bolje da bude uklopljena sa šinskim sistemima. I postojeći bi UMP denivelisao, a nedovršen bi deo izgradio sa većim kapacitetom na umu.

Novi GUP je najveći uzrok zagađenja jer u saobraćajno-prostornom smislu predstavlja praktično skromnu nadogradnju prethodnog. Nema radikalnih promena jer su svi planovi bazirani na post-70-im kada je došlo do izbacivanja glavne infrastrukture.

Počeo bi da planiram zaokruživanje SMT sa totalnom denivelacijom, kao i konverziju radijalnih pravaca između obilaznice i UMP sa presecanjem SMT (3 denivelisana poluprstena, 5 radijala). Imajući u vidu potrebe severni deo SMT bi ostavio u postojećem obliku dok se ne ukaže potreba za unapređenjem, ali ne bi ignorisao formiranje druge dijametrale Ostružnica-Pančevo spajanjem Ade sa petljom Krnjača ekspres tunelima ispod centra, odnosno novim mostom u nastavku Francuske koji bi mogao imati i prostor za koloseke metroa ili železnice (istočni špic kožare idealno mesto za stanicu pored autoputa sa novim sajmom, nacionalnim stadionom, bukvalno prekoputa strogog centra, mnogo bolje od surčinske vuko*ebine za planiranu namenu). Kada bi to uradili praktično bi površinske saobraćajnice rezervisali za miran lokalni saobraćaj i neometan rad javnog prevoza. U sporednim ulicama bi umirivanjem saobraćaja dali prednost pšešacima tako da bi grad kao celina postao jedno humanije i čistije mesto za život.

GUP je čak i najveći krivac jer ovaj važeći takoreći predstavlja skromnu nadogradnju prethodnog, inače zasnovanom na stavovima dekadencije post-70-ih u smislu brisanja ključne infrastrukture iz projekata (metroa, gradske železnice, autoputeva).
 
Poslednja izmena:
Beograd 0 4 2023 kvalitet vazduha.jpg
 
A ja upravo ubih 2 kruga oko Ade.. i na kraju 2 piva. Da sam znao za ove parametre, bilo bi 1 krug & 3 piva! :cool:
 
Pa nisi valjda izasao u setnju/na bajs/na trcanje i pivo, a da nisi parametre proverio prvo pre izlaska 🤦‍♂️
 
Beograd je nezdrav grad. Svaki put kada dodjem svi ljudi na ulici mi deluju bolesno, zuto i umorno. Sta ocekivati od drustva koje ne zeli sebi da pomogne, pre neki dan bio u nekom restoranu, sve puno dece a matorci ne vade cigaru iz usta. Ubise i decu i sebe.
 
Vrh