Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nije nemoguce da bude tolikog rasta, u zapadnoj Srbiji pogotovo na planinama se razvija sve vise turizam...
Teško. U 2021. je toliki prosečan dnevni broj vozila imala samo jedna deonica van teritorije grada Beograda, Mali Požarevac - petlja Požarevac.
Moja optimistična procena, za narednih 5 godina, je maksimalno 25.000 do Čačka.
Ne treba gajiti lažnu nadu. Realno i 20.000 je odlično. Ali 35.000 na celoj deonici do Čačka nema šanse. Toliko nema ni BG-NS ni BG-Niš. Niti će ikada imati i pored dana sa preko 100.000.

U mom zivotnom ciklusu (a smatram sebe ne bas tako mladim, ali nit toliko starim :)) maksimalan doseg vidim u autoputu do Zlatibora. Ostale pravce ne verujem da cu doziveti.
Da je pameti Požega- petlja za Sevojno bi bila sledeća na redu.
 
Da je pameti Požega- petlja za Sevojno bi bila sledeća na redu.
Malo je samo do te "petlje za Sevojno" (Zlakusa), trebalo bi do petlje za Zlatibor (Mačkat), jer bi se samo tako preusmerio saobraćaj za Zlatibor i dalje za Crnu Goru.

IMG_20230327_080615.png
 
A ovde je bilo ljudi koji su kad se puštala prva deonica 2016. govorili da će ovom autoputu biti problem i 10.000 vozila dnevno, da će biti poluprazno neisplativ, samo ne znam gde su sad nestali 🤔
Inače, iako možda jesu veći prioriteti ovog autoputa kraci ka Mačkatu i Ivanjici, ima jedna relativno mala investicija od 5-10km severne obilaznice oko Valjeva od Iverka do Bajinobaštanskog puta koja bi otvorila veliki prostor sve do Loznice i B Bašte, i sa dobrim turističkim potencijalom Povlena, Medvednika i sl, jer je sad pristupačno samo Divčibare. A kad smo kod prometa, sigurno i da najavljeni krak 15km Obrenovac-Ostružnica/Obilaznica bi imao najveći promet na čitavom autoputu, pa ne znam zašto i on nije sledeći prioritet.
 
Petlja Zlakusa je jako loše rešenje, jer Užice zbog daljine ne bi onda uopšte koristilo autoput ka Zlatiboru, čime bi autoput bio nedovoljno koristan, sa manjim prometom, a skup je. Treba petlja bliže Užicu, nadam se da će promeniti i izbeći grešku pre početka gradnje
 
Imajući sve u vidu (broj problema koje rešava), Požega-Mackat je po mom mišljenju prioritet svih prioriteta, verovatno veći čak i od završetka BG obilaznice (do Pančeva).

I na žalost, ni jedno, ni drugo nećemo videti izvesno preko jedne decenije...
 
Сви се слажемо, видећемо шта ће бити! Нажалост тај је део је постао толико опасан да треба отворити " широм " очи. Много се гине, Сваки дан неки карамбол!
 
Petlja Zlakusa je jako loše rešenje, jer Užice zbog daljine ne bi onda uopšte koristilo autoput ka Zlatiboru, čime bi autoput bio nedovoljno koristan, sa manjim prometom, a skup je. Treba petlja bliže Užicu, nadam se da će promeniti i izbeći grešku pre početka gradnje
Ovo se slazem iskreno i meni deluje predaleko i jedan i drugi izlaz sa autoputa.
 
Петља због терена може најближе Ужицу негде код Севојна, то знају боље ови који живе у том крају, посебно јер АП иде у брда у том делу!
 
Imaju 3 kotlike za lakši uspon ka istom ciljnom mestu u Mačkatu. Ova br 3. između Sevojna i Užica bi bila najoptimalnija da pokupi i promet iz Užica.
Screenshot_20230327_095402_com.google.android.apps.maps_edit_1034523089935364.jpg
 
Mislim da efikasnost autoputa za Uzicane nece biti ista kao za recimo Cacak. Ne radi se o daljini vec o pristupnim putevima koji su losiji plus da ne pricamo da je UE vec iza "krivine". Da put ide pravolinijski (nije moguce) Uzicani bi za 45min mogli da budu u Beogradu. Prvo imaju krivinu a drugo imaju pristup autoputu na ne bas najoptimalnijem mestu. Vrlo lako moze da se desi da iz nekih delova gornjeg Buara ili slicno navigacija pokaze blizi put preko Valjeva nego preko autoputa. (kad zavrse onu neku magistralu).

Jasno je da pristup autoputu diktira i geografija ali samo kazem da ova dva prikljucka nisu bas najidealnija.
 
S obzirom da je projektna dokumentacija za ovaj projekat završena (ako je tačno ono što su izjavili), izlišno je da pričamo gde je najbolje mesto za petlju. Ostaje samo da vidimo koje su rešenje odabrali.
 
Ostaje samo da vidimo koje su rešenje odabrali.
Nije mi jasno na kakva to rešenja misliš, ako je projekat završen.

Ovde je problem što smo vezani za Tursku koja ima ekonomskih poteškoća, pogotovu posle razornog zemljotresa. Trebalo bi videti da li su oni još uvek zainteresovani za finansiranje i izvodjenje radova na deonici Požega - Zlatibor (Mačkat).
 
Tako je to kada se živi u netransparetnom društvu direktne pogodbe, ostaje nam samo to luzersko: "trebalo bi videti".

Mudro društvo, emancipovano, kada mu nešto treba vidi samo, pa napravi projekat ili idejno rešenje (i to kroz tender), pa raspiše tender... pa onda ovi koji bi da izvode/finansiraju sami neka vide, za svoj groš, 'oće li ili neće da se igraju i mogu li ili ne mogu baš tada da se igraju... A mi gradimo kada nama treba, a ne kada drugi mogu.

Ovako, kada je fokus na ugrađivanju svojih podizvođača, ostaje nam da gledamo koja od direktnih pogodbi još vredi ili ne vredi.. ili ipak vredi... i tako prođe život, na ovoj deonici mnogima na žalost i bukvalno!

Zašto to prihvatamo? Zato što mislimo da ne može biti bolje. A to je luzerski i netačno.
 
Turska može da bude samoodrživa zemlja, al da ima viškove da nešto napolju finansira, teško. To što bi oni da glume da su moćni za ino finansiranje je druga priča. Nit su neki vredni narod ko Kinezi ili Japanci, Nemci da imaju industriju, nit imaju energente, dakle ništa za viškove, parazitska kvazi-nacija, videli smo to na isisavanju od Srba stolećima a da ko Austrijanci ili Mlečani ništa nisu vratili uložili. E jedino možda da povećaju prodaju Kurana pa da odatle sakupe koji dinar za investiranje izvan zemlje. Zapad ih je nesto ojacao finansijskim upumpavanjem ili industrijski da je britanski JCB proizvođač mašina tamo pomogao njijov Hidromek, al to su uglavnom geopolitičke igrice jačih Zapadnih igrača preko Turske naspram Rusije i Irana, a ne neka njena unutrašnja snaga za ino-kreditiranje, tako da čekati njih za Mačkat je gubljenje vremena, pre bi to Azeri koji imaju energente mogli isfinansirati, ili Kinezi koji imaju viškove iz moćne industrije. Pa čak i u Federaciji kod onih koji ostaše lojalni njima, uglavnom EU&Co kreditira ili poklanja autoputeve, a ne Turska, da ima pare bar bi za zadnjih 20 godina njima izgradila bar 100km autoputeva, šta bi to bilo za tolku zemlju.
 
Poslednja izmena:
. . ostaje nam samo to luzersko: "trebalo bi videti". .
Ništa tu nije "luzersko", već je racionalno pitanje zbog zemljotresa koji je "viša sila" i možda je ta turska firma sada angažovana na obnovi. Pitanje tendera i direktne pogodbe je druga stvar, a ovde je bilo dosta i politike sa Erdoganom zbog tzv. "autoputa Beograd - Sarajevo".
 
Ma kakva Turska druže, inflacija prošle godine im bila 85%, sada se procenjuje na 55%, ne mogu se sastave.
 
Ovde je problem što smo vezani za Tursku koja ima ekonomskih poteškoća, pogotovu posle razornog zemljotresa. . .
O tome sam i pisao, ako oni ne mogu ili opravdano odustaju, onda da tražimo drugog partnera. Sada su kamate na kredite povećane i pitanje je koliko je ova deonica aktuelna, jer Vesić je prestao da je pominje kada nabraja buduće projekte.
 
ovde je bilo dosta i politike sa Erdoganom zbog tzv. "autoputa Beograd - Sarajevo".

Naravno, bilo je. Opsena međusobno korisna politički za obojicu autokrata prisutnih u tom igrokazu.

Šta je efikasnije ponašanje, u našem društveniom interesu, već sam napisao. Nije neka mudrost, odavno izmišljeno.
 
Jel moguce da ovoliko drvite o temi koju niste ni proguglali? Americko-turski konzorcijum je IZVODJAC a finansira se od strane britanskog ogranka JP Morgan Chase banke. Dakle sustinski amerikanci obezbedjuju finansiranje a turci radnu snagu, kao i kod svakog do sada projekta ovog konzorcijuma na Balkanu. Inflacija u turskoj nema nikakve veze sa finansiranjem, jedino ako im zafali radnika za obnovu zemlje, ali ako necega imaju onda je to radna snaga.
 
Ma jeste, Srbija je godinama unazad jurila Tursku za ovo samo da bi joj ukazali čast svojim Izvođačem 🙄 Bitno je ko daje para, a da je samo do Izvođača, Srbija bi uposlila svoje a ne turske.
 
A kad smo kod prometa, sigurno i da najavljeni krak 15km Obrenovac-Ostružnica/Obilaznica bi imao najveći promet na čitavom autoputu, pa ne znam zašto i on nije sledeći prioritet.

Притом је најављен само као мотопут, а не аутопут, што је по мени велика грешка.
 
Americko-turski konzorcijum je IZVODJAC a finansira se od strane britanskog ogranka JP Morgan Chase banke. . .
Jel može link za ove tvrdnje? CIP je zaključio ugovor sa turskom firmom Tašjapi za izradu Prostronog plana područja posebne namene i za izradu Idejnog projekta, Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje deonice Požega - Kotroman.
Američko-turski konzorcijum "Behtel-Enka“ gradi Moravski koridor.
 
Poslednja izmena:
Vrh