Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Чак и кад би димио на Новом Београду, то је, дабоме, мање зло, јербо је отворен простор...

Нема, решили људи да користе пролазну станицу као чеону, а овде се мудровало онолико о недостацима чеоних станица :)
 
 
Неколико корака до пуне функционалности

До потпуне функционалности, као главног железничког путничког чворишта, Прокопу недостаје још неколико важних детаља. Један од њих је изградња приступних веза из правца ауто-пута ка Нишу. „Београд центру”, како истичу грађани који га редовно користе, недостаје и боља повезаност јавним градским превозом.

Дугорочно планирање умрежавања Прокопа са другим деловима града разлог што је недавно на ову тему реаговало Удружење грађана „По мери метро” које је подсетило да је „Прокоп пројектован са метро станицом која се налази испод железничких колосека и која је судећи по тренутном плану београдског метроа заувек напуштена”. Реч је о два за метро планирана тунела од по стотинак метара испод железничке станице Прокоп. Они су изграђени на основу пројекта Саобраћајног института ЦИП.


– Изградња саме станичне зграде, иако значајан корак ка завршетку станичне инфраструктуре, представља секундарну тему наспрам све акутнијег проблема лоше повезаности Прокопа са остатком града. Имајући на уму оригинални план који је предвиђао повезивање Прокопа са првом линијом метроа и чињеницу да је сама станица грађена са идејом да управо метро буде кључни фактор повезивања, још једном подвлачимо да је изостављање нове главне железничке станице са прве линије метроа фактор који ће у великој мери спречити Прокоп да достигне своју перципирану функционалност – упозорили су из овог удружења подсећајући да је у оквиру свих досадашњих планова метроа, почев од 1974. године, Прокоп био препознат као незаобилазна тачка укрштања метро система са железницом.
 
Mada ako bi smo pustili tako Vršački navuklo bi još dosta putnika, a ti vozovi su već sada dosta popunjeni.
Verovali ili ne u vozu 2607 Beograd-Vršac se stoji kao u gradskom autobusu do Pančeva, jedni preko drugih, trebaju nam veći kapaciteti kojih trenutno nema, a i neće ih biti skoro.
Nekada su dodavali dodatne vagone, sada to ne rade. Ne verujem da ne mogu toliko da ucine.
 
Nisu projektanti ti koji solarne panele izbacuju iz projekata. U velikom broju slucajeva se predvidjaju kao dodatni izvor energije, ali je 1% investitora spremno za taj izdatak.
 
IMG_4947.jpeg
IMG_4948.jpeg
IMG_4949.jpeg
IMG_4951.jpeg
IMG_4952.jpeg
IMG_4953.jpeg
IMG_4954.jpeg
IMG_4955.jpeg
IMG_4950.jpeg
 
Švajcarci imaju jedinstven dizajn sata za železnicu, koji je na svakoj stanici i peronu uvek isti:

1679909107926.png

1679909245979.png

1679909255645.png



Voleo bih ovako nešto i na našoj železnici, i što se mene tiče, kandidata za ovako nešto imamo već odavno:

1679909149292.png


Možda da se eventualno malo osveži i redizajnira, ali i ovakav minimalistički dizajn i ovaj retro natpis INSA su mi super :)
 
Bas sam se prijatno iznenadio da Insa i dalje postoj! Previse bi bilo dobro da se sete i da unificiraju sve stanice satovima domace proizvodnje!
 
Vrh