Šta je novo?

Zlatibor

Pa, verovatno i neće. Poslednjih godina, prava zima na Zlatiborubpočinje krajem januara. Baš kao i zimski raspust.
 
Divlji Zapad na Zlatiboru :mrgreen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GK4Zb9-gO_Y[/youtube]
 
http://www.goldgondola.rs/2020/01/15/kr ... d-gondole/

Krajem januara tačan datum otvaranja Gold gondole

"Gold Gondola, turistički projekat decenije na Zlatiboru za koji je izdvojeno 13 miliona evra iz budzeta opštine Čajetina uspešno se privodi kraju, a ni snežne padavine ni niske temeperature nisu omele radnike da gradnju sprovode po planu.

Trenutno se na međustanici vrše elektro radovi, koje izvodi firma Elkoms doo iz Beograda uz asistenciju tehničara iz Pome. Ovi radovi obuhvataju finalne radove kabliranja, povezivanja pogona, povezivanja automatskih sistema i rasvete na međustanici. Nakon ovih radova, koji će u narednih sedam dana biti završeni, radiće se na izvođenju elektro instalacija na garažama za skladištenje kabina gondola.

Polovinom meseca nastavljaju se radovi na montaži preostalih delova na međustanici, a zatim i montiranje sajle na prvom delu – od početne do međustanice. Prvo se izvlače početne sajle, a zatim i glavna. Sve se radi po planu i za sada nema kašnjenja sa onim što je zacrtano da bude urađeno. Iako se radi na planini, zimski vremenski uslovi ne predstavljaju problem, jer ono što je od toga zavisilo već je urađeno.

Od građevinskih radova u planu je nastavak radova na konstrukciji garaža za skladištenje kabina i završni radovi na platformama za ukrcavanje koji uključuju radove na ugradnji zaštitnih ograda i izgradnji pristupnih stepeništa, a nakon toga sledi pozicioniranje pogonskih motora i reduktora koji će pokretati gondolu.

Na kraju januara, biće napravljen presek i tada će se znati tačan datum otvaranja ove turističke atrakcije. Tada ćemo znati šta je urađeno i koliko je još ostalo do kraja. Zatim je neophodno izvršiti završna testiranja i finalna pripremanja za prevoz putnika. Sve to biće urađeno po posebnim procedurama i standardima proizvođača opreme."
 
Počinje razvlačenje glavne sajle na prvom delu trase

Izvođači radova na instalaciji gondole nastoje da održe kontinuitet radova uprkos zimskim vremenskim uslovima. Uporedo sa pripremnim radovima za razvlačenje glavne sajle na prvom delu trase radi se na međustanici gde se završavaju finalni radovi na instalaciji konstrukcije garaže za kabine. Svi radovi se odvijaju u prisustvu predstavnika francuske firme POMA.

U okviru posete francuskih eksperta održani su radni sastanci sa rukovodsvom JP “Gold gondola Zlatibor” o predstojećim aktivnostima i određivanju dinamike radova kako bi se ovaj projekat uskoro priveo kraju i na proleće gondola krenula u probni rad.

Izvor: http://www.goldgondola.rs/2020/02/14/po ... elu-trase/

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Колико год се не слагао са комцепцијом Бга на Златибору, све ово успевају искључиво што назадни нису на власти у Чајетини.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708537#p708537:1vs9s2nk je napisao(la):
мајстор » Sub Feb 15, 2020 10:49 am[/url]":1vs9s2nk]Колико год се не слагао са комцепцијом Бга на Златибору, све ово успевају искључиво што назадни нису на власти у Чајетини.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
Samo se drugačije zovu. MS je sad napredniji od najnaprednijih.
Njego opziješenje bilo je samo predstava, a od letos je otvoreno prišao. Zar bi sav onaj građevinski idiotluk u onim razmerama bio moguć da je drugačije?
 
Па, онда за нас нема ништа добро.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Dobra stvar na Zlatiboru, je sto za razliku od Beograda, Novog Sada i sl,, ljudi sa dosta manje para mogu da ostvaruju svoje vizije, kreativnost, ideje, dok u Beogradu ti treba milion evra samo jednu kockastu zgradu na 200 kvadrata da podignes. Steta sto je soliterizacija se uselila na centar Zlatibora, ali ja kao neko iz Beograda koji je pun brda zgrada nemam prava da to kritikujem (ni Beograd nekada davno nije imao solitere, samo se mi ne secamo, stvari se menjaju)
 
A zlatiborske zgrade niču za sir?
Ovde se milioni okreću, i sve više.
Sad je na red došlo prodavanje i rušenje onih nekadašnjih vikendica iz sedamdesetih i na dva takva placa niče zgradurina od bar pedeset apartmana raznih kvadratura. Ko se femkao oko prodaje, jednostavno je zazidan. Pogledajte kuću 200m iznad Mone sa leve strane između dva gradilišta.
 
Мени лично је Златибор ругло. Зато тамо волим цели потез са источне стране, Рожанство, Сирогојно, Љубиш посебно.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ne za sir. Na Zlatiboru je taj kvadratni kilometar sa zgradama (sto je mnogo manje od napada na Beograd) ali se okolo mogu razne ideje relativno jeftinije realizovati. Mislim na oko 10-20tak km radijusa, sto je blizu jer je vecna koja ide tamo motorizovana pa brzo stigne. Tu mislim na ovaj kaubojski park, Dinopark, Avanturapark, farmu, Drvengrad, Sirogojno... a u opstini su mi pricali o planu da sledeci projekat bude Zlatni Grad na Ribnickom jezeru gde i staje valjda jedina stanica buduce uspinjace od centra do Tornika, mozda upravo zbog tog razloga, a mozda i prosto sto je taj deo lep za setnju i sada.
Vidljivo je da sem tih losih zgrada u centru, u tom okolnom radijusu nicu tako mali zanimljivi kompleksi razlicitih ideja, sto bi voleo da vidim u celoj Srbiji umesto pretrpavanja centara.
Time se otvara moja ideja o turistickoj turi jedinstvenoj na svetu koja bi autoputem povezala Dubrovnik sa Uzicem, a tura bi trajala 10 dana i obuhvatala: Boku (Herceg Novi, Perast, Kotor...) - Dubrovnik - Trebinje - Bilecko jezero sa ostrvom u sredini - planinu oblika velike uzdignute zidne ladje Cemerno - ogromne planine Tjentista (sa okolnom Zelengorom i Maglicem, Volujkom...) - Andricgrad - Zaovinsko jezero, Drvengrad, Tara (i rucak kod Majstora u brvnarama :)) - Zlatibor - manastire Ovacrsko-kablarske klisure - Beograd -Dunav - Novi Sad. Ova tura bi trajala 10tak dana i bila bi najlepsa i najraznovrsnija tura na svetu :)
 
Тура је врхунска...има још штошта на њој. Много пута сам ишао туда.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Ako pod Zlatiborom podrazumevamo naseljeno mesto niklo na Kraljevim (Partizanskim) Vodama, onda vidimo grad na planini sa oko 150 000 kreveta za svoje povremene dobrostojeće stanovnike. Postaje grad u kome će deo vremena ti ljudi provoditi u svom smeštaju. Jedino tako mogu da objasnim ekspanziju gradnje i prodaje apartmana. Tu se situacija brzo menja po pitanju ekonomije građenja. Veliki je pritisak na taj 1km oko Trga. Građevinskog zemljišta sve je nanje u toj zoni, cena mu raste, i još će rasti ako ovo ne prestane, a neće skoro. Znam više vlasnika malih porodičnih objekata iz sedamdesetih i osamdesetih koji bi bili spremni da svoja mala, ušuškana mesta razmene za (ne)adekvatnu protivvrednost izraženu stotinama hiljada e. Prostori izvan toga interesantni su samo za individualnu gradnju.
Ali, da bi Zlatibor postao grad, nedostaje mu mnogo toga. Naglo prerasta infrastrukturu i lokalni i kadrovi i infrastruktura jednog momenta neće biti u stanju da podmire potrebe. Već i sada škripa na raznim poljima. Za sada su vidljiva tri problema: parkiranje, čišćenje i voda.
Grade se zgrade koje imaju mnogo manji kapacitet garaža i parkinga nego što imaju apartmana, okolina centra ima veliki pritisak na sve manje parking mesta - jede ih gradnja (lokali u izgradnji iznad Avnturaparka, Obudojevica, zaleđe Trga i tržnog centra...).
Taj urbani deo užasno je prljav. Skoro sam pisao da je ovu zimsku sezonu sačekala rizla po ulicama bačena prethodne zime. Ulice se ne peru, retko se skuplja bačeno smeće, jedino, za sada funkcioniše pražnjenje kontejnera. Na tim prljavim ulicama nema trotora, ili ako ima na njima su često automobili pa Zlatibor polako postaje jedna spečifična simbioza vozila svih vrsta, od zaprega do kvadova) i hordi pešaka. A pravila sve manje.
Sve češći su problemi sa vodom, od prevazilaženja kapaciteta, do konstantnog povišenog nivoa pojedinih hemijskih elemenata i jedinjenja. Nagla gradnja na Ribnici i uzvodno na Vodicama i delu ka Gostilju i Ljubišu ugrožava vodosnabdevanje sa Ribnice. Potrebna je alternativna varijanta vodosnabdevanja jer je Ribnica već i previše kompromitovana. Kanalizacija je takođe veliki problem. Za sada, sve odlazi u reku. Gradi se kolektor i prečišćač otpadnih voda, ali šteta prirodi je već načinjena. Načinjena je i gostima kojima se nizvodno prodaje ambijent, reka, brzaci... začinjeni kanalizacionim produktima.

Na drugoj strani, sve više ljudi beži iz tog urbanog haosa i gradi po još neuništenim delovima Zlatibora. Zlatibora - planine. Niču kuće, ali i čitava naselja i do dvadesetak km od centra. Međutim, i tuda nastaje problem - nedostatak kvalitetne vode, kanalizacije, puteva, i najvažnije - nedostatak trajne vizije budućnosti tih prostora.
Jako mi je žao što je izostala bilo kakva smislenost, kvalitetna ideja razvoja koja bi vodila ceo prostor napred. Ovako, sve izgleda kao da neko trenutnu navalu želi da iskoristi da uzme što više para. A posle, šta bude. Može i potop.
 
Sad kad smo uništili Beograd, pa Budvu, pa Zlatibor, ajmo sledeću Taru :twisted: Što reče Vesić za prostrani park kod Ušća, ne može tolki protstor bude prazan se luksuzira i ne plaća mu reket, mora se napuni mostom u parku, kafićima... nečim pametnim na šta se skuplja porez
 
Biće da je tako. Divčibare su nagle krenule u gradnju pre desetak i malo više godina, pa je onda kriza sve usporila uz nemogućnost rešavanja osnovnih infrastukturnih problema.
 
Da, Divčibare su kao najbliža prava planina, sad kad je pušten autoput prve na udaru rizika nove nesmišljene gradnje. Iz Ns-a za sat i po, sa Novog Bg-a kad se završi parče Surčin-NBg za nešto iznad sat vremena. Za Zlatibor mislim da je prednost što je pod lokalnom Čajetinom a ne gradom Užicem, kao što mislim da je za Divčibare loše što je najvećim delom pod Valjevom koje em daleko na desetine km, em je još sasvim druge strategije razvoja (industrija), druge klime (ravničarske, poljoprivredne), i baš i nema para da ulaže u dobar razvoj tog kraja (nema uređenja tipa šetališta pored reke, fontane, trga i sl), pre mi deluje da ga gledaju kao kravu muzaru, a ako je tako onda bi bili presrećni da im se desi zlatiborizacija da napune na brzaka džepove, umesto pametnije dugoročnije strategije razvoja koja neće odmah napuni džepove zidanjem brda zgrada ali će dugoročno doneti više prihoda.
 
Kao i svuda, u u svim drugim oblastima, i u turizmu i građevinarstvu ne postoji nikakva dugoročnija strategija, osim da se za kratko vreme digne velika lova, bez obzira kakve to posledice ostavlja.
Dobra stvar za očuvanje Divčibara je preplitanje interesa Valjeva, Mionice, Kosjerića i Požege. Zato tamo nije kvalitetno rešena struja, voda, kanalizacija, put...
Iz tri pravca sr može doći na Divčibare, ali kamionski saobraćaj ide kroz centar.
 
Po mom mišljenju za sve koji žele nekretninu na Zlatiboru neka ne kupuju stanove po centru kao svi ostali nego neka kupuju stare vikendice i placeve po naseljima Sloboda, Palisad, Karaula (lično, naselje Zova mi je preružna). To vam je oko 1-2km od centra i u tome delu još nisu previsoke cene i placevi su ušuškani u šumu i ima dosta prostora oko vikendica. Taj prostor je privatno zemljište i prodaje se po korektnim cenama tako da možete proširiti plac ako želite dosta povoljno.
 
Dok ne dođu veliki pa pokupuju redom. Ako se neko nećka biće zazidan jer je komšija prodao.
Svaki slobodan prostor se popunjava.
Niče grad na onom proplanku oko Titove (RTS) vile, zida se po Karauli, Slobodi, Kamalju, 25.maju... Širi se ta zona. Odavno je prešla magistralu, niču kompleksi iza Zelenkade (J. Anžujska i okolina)...
 
Negde sam pročitao da gradjani iz Zlatibora traže da imaju svoju opštinu, ako je to tačno.
 
Čovek kod kojeg ja dolazim na odmor je imao stariju vikendicu potpuno okruženu drvećem u tom području oko 1.5km od centra s placem standardne veličine od 4 ara. Kad je pocela prodaja zemlje pre godinu dana u tom kraju on i komsija su otkupili međusobno međuprostor a on je jos dokupio i komadić iza kuće i sada je na oko 10+ ari. Tako da je drveće oko njegove kuće sad njegovo a ima i prostor za parking. Da se i napravi zgrada pokraj njega on je opet zadrzao svoju privatnost i jedino mu mogu gledati u crep i u odžak. Da nadodam da i ako odluči prodati tako nešto to će ići za lepe pare...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715984#p715984:3thk58bk je napisao(la):
branik » 10 Mar 2020 08:21 am[/url]":3thk58bk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715903#p715903:3thk58bk je napisao(la):
branik » Pon Mar 09, 2020 10:13 pm[/url]":3thk58bk]Na tri mesta od danas radovi od Užica do Bele Zemlje, od toga 2 semafora.
https://www.facebook.com/1005992075/pos ... 991299053/
Ovde će se praviti gužva jer mora biti duže vreme kada je obostrano crveno, dok gore, na Beloj Zemlji, rade naizmenično, kao raskrsnici jer postoji vidljivost (dvadesetak metara).
Na samom izlasku iz Užica kod kamera sada je privremeno ograničenje 40, umesto 60, a radovi i suženje su samo u radno vreme.
E, stanje je ozbiljnije nego što je juče izgledalo. Oko podne sam ušao u grad sa Zl i kod tunela su postavljali džerzi i čunjeve. Odozgo je semafor nesrećno postavljen u krivini pred samim tunelom, pa ko nije pratio znakove, naleće na već zaustavljena prva vozila, a kiša slini.
Oko Sevojna radovi na dva mesta i trećem povremeno. Gužva osciluje. Na alternativnom putu ima gadnih rupa.
Sve u svemu, na Zlatibor helikopterom.
 
Vrh