Cene izdavanja su niže, iz godine u godinu. Pitanje isplativosti posedovanja jednog apartmana, u cilju izdavanja, prilično je veliko.
Uz sam apartman, moraš imati nekoga (osobu ili firmu/agenciju) od poverenja da dočekuje i ispraća goste, da održava apartman itd. I od te usluge ti zavisi zadovoljstvo gostiju. Naravno, ukoliko nisi u blizini.
Bez obzira na broj apartmana, u sezoni se manje-više sve izdaje, pogotovo vikendima. Ipak, ostaje period van sezone. Posećenost jeste velika, ali nije lako izdati apartman tek tako, tj neće se izdavati sam. Treba uložiti nešto truda. Zakucaj na vrata bilo koje kuće i pitaj za smeštaj, nećeš čuti ne, makar dete izbacili na terasu
Dosta je lakše lokalcu i da spusti cenu, jer sobe ima pa ima, ne daje nikome proviziju (za čišćenje, posredovanje, verovatno ne plaća ni turističkoj ništa, jer ni nema registrovan smeštaj), sam održava, sprema, ima kontakt sa gostom (što nekada i nije prednost).
Pored lokalaca, mnogo je apartmana datim agencijama, online rezervacionih sistema, sajtova, oglasa, Google/insta/FB kampanja... Konkurencija ne spava, kolika god divljina tamo bila. Pa gosti koji dolaze na noć, pa izmišljaju svašta, pa usvinje inventar...
Ja se iz BGa time ne bih bavio, bez desne ruke na licu mesta. Da sam bliže, i da imam smeštaj viška, vrlo verovatno da bih. Sa jednim apartmanom ne treba se nadati ko zna čemu. Sa jedne strane, popuniće se solidno, uz malo truda, poznanstava i sl, a uvek imaš apartman da pobegneš iz BGa (na primer). Sa druge strane, ne možeš lako smestiti dva(ili više) par(ov)a ili porodice, a tako često dolaze (dele troškove prevoza, lepše je u društvu, a opet žele da budu sami u smeštaju).
Uz smeštaj, treba ponuditi dodatne sadržaje, pogodnosti, informacije i sl, kako bi se ljudi možda i vratili, preporučili... Ja bih znao šta, kako, kada, kome, kuda, jer mi je poznata teritorija i ljudi tamo. Ukoliko niste iz posla i/ili poznajete lokal koliko prosečan turista, izdavanje kao primarna delatnost i neće baš ekstra proći.
T-T