Šta je novo?

Zemunski kej

boca-ica":1gw3w9ml je napisao(la):
Guranje hm. . . . :rolleyes:
Pa možda ovde ima nekog ko se razume u pravljenje (probijanje) puteva
da predloži neko rešenje za tih 560 metara staze :)

Taj deo obale je problematican zato sto je tu vertikalna litica a, cak i danas, u sred leta, Dunav dolazi skoro do njenog podnozija. Jedino sto ih razdvaja je par metara krajnje nestabilne odronjene zemlje pomesane sa djubretom na kojoj raste neprodna šikara. Zbog malog prostora, neprohodnosti i posebno zbog toga sto je lesni zid ionako nestabilan, a posebno u prisustvu vode koja udara direktno u njega, niko se nije usudio da bilo sta pokusa da gradi na tom mestu. Ali, baš zbog toga, to je nam je ostalo kao jos jedan neotkriveni dragulj Zemuna, sa ogromnim potencijalima. Posto je mogucnost šetališta na Pregrevici, na ivici iznad Dunava, trajno izgubljena, jedini nacin da Zemun nastavi da se pruža pored reke je produzenje keja. Kad se voda dovoljno povuce, tu se moze naci citavo more ogromnih recnih školjki. Ako se inteligentno radi, ovaj deo obale bi mogao da pruzi sasvim poseban dozivljaj. Na pojedinim mestima coveku izgleda kao da je stotinama kilometara daleko od svake civilizacije. Levo od vas je visoki vertikalni zid prepun puzavica i zelenila, a na sve tri preostale strane samo ogromno prostranstvo Dunava sa ponekim šlepom i neprekinutim drvoredom na dalekoj drugoj obali. Leti Sunce nestaje tačno u samoj reci, pa je ovaj večernji spektakl moguće pratiti u potpunoj tišini.

Najsigurnija varjanta bi bila da se doda usko setaliste (ne sire od par metara) tako sto bi se nasuo pesak i tako povecala njegova kota taman toliko da bude iznad uobicajene visine vode. Ovo bi istovremeno razdvojilo Dunav i njegove talase od nestabilnog peščanog zida i obezbedilo vecu sigurnost zgrada koje su izgradjene iznad, pored same ivice. Usput bi se skrenulo djubre koje Dunav nosi sa sobom, koje se zbog glatke kamene obale ne bi zadrzavalo. Takodje, zimi ne bi bilo problema sa ledom koji pravi stetu.

Medjutim, ovo je ružnija varjanta. Imamo već sasvim dovoljno betonskih obala i ravnih linija. Tako bi se izgubio najveci deo posebnih prirodnih vrednosti koji ovaj deo sada ima. Ovde se sada, u bilo kom pravcu da gledate, ne moze ni videti ni cuti bilo koji znak užurbanosti, buke i artificijelnih geometrijskih oblika velikog grada. Zbog toga bi bilo bolje ici na neku vrstu uzdignutog setalista od prirodog materjala ispod i oko koga se moze posmatrati voda. Ovde postoje razni tehnicki i bezbednosni problemi koje treba prevazići, ali je mnogo lepše i verovatno jeftinije. Evo primera, čisto kao inspiracija za razmišljanje.

plitvicka_jezera.jpg

11~0.jpg

wooden+walkway2%2B-web.jpg

16full.jpg

stock-photo-wooden-walkway-around-the-lake-7792378.jpg

scenic_wooden_walkway_stretching_over_wetlands_at_u17397269.jpg

saklikent.jpg

DSCF0614-Millennium-Walkway3.jpg

Golden-Eagle-Tree-House-1.jpg

xigera-tent-verandah-and-marsh-BINNS-IMG_1290-copy.jpg

Walkway+along+Borosa+Gorge-+070510.JPG

stock-photo-wooden-walkway-next-to-the-cliff-64833070.jpg

WoodenWalkway.jpg
 
Zuma
+ 1 :) :kk: :)

Da, izuzetno lepi primeri, mogucih jeftinih a dobih rešenja mnogo :)

Mogu samo da zamislim kad je ovakva zainteresovanost na BBu kakva je tek jad na zvaničnim nivoima :laugh: :lool: :laugh:
 
O ZAŠTO?!?!?!?

Videh večeras da su one kosine između novog, donjeg, dela keja i gornjeg dela gde su bašte kafića na nekoliko mesta probili jer su izgleda zaboravili da treba da tu naprave stepenice ili nešto slično.

Zar nije bilo lakše da se to uradi kad su radili kej?
 
Mislim da nisu jer su brda zemlje koja je sklonjena baš velika i mašine su parkirane na keju.

Još jedna stvar koja me izluđuje je strujni kabl postavljen preko novog keja na jednom mestu. Naime, ima neka kućica do koje je dovedena struja.

Zar nisu mogli da predvide tako nešto i na svakih 20-30m postave neke tunelčiće u asfaltu upravo za ovakve stvari.
 
Evo apdejta od juce, necu ih trpati u spojler jer nije bilo duze vreme neke fotke sa keja:

Nove stepenice, izbrojao sam ih 4 komada
zmun-1.jpg


Materijal za stepenice
zmun-2.jpg


Neki stubici, pojma nemam cemu sluze, ali nacice se neko pametniji da objasni
zmun-3.jpg


Niče trotoar
zmun.jpg

zmun-5.jpg


Niče plato, zasad privremeni parking
zmun-6.jpg

zmun-7.jpg


Trotoar koji ne vodi nigde
zmun-8.jpg
 
slika1278.jpg


Treba mi bolji telefon, definitivno.
 
Polako gubim svaku nadu , da ce spojiti onih 500-600 metara od Zemunskog keja do Kineskog mosta
Jedinu nadu još polažem na samilost samih Kineza
da ce na jedan od gore pokazanih načina (post od Zuma) napraviti stazu kao poklon Bgdu

Kako Dunav nema baš svake godine ovako nizak vodostaj
izgleda da ce i ova prilika propasti ( lakši i jeftiniji pritup za rad )
a mogli su makar donju ,,utvrdu,, ili stubice za buducu stazu sada postaviti

Na žalast kao i sav drugi teret ostavljamo nekim novim klincima . . . .
 
boca-ica":u0hl8x0b je napisao(la):
Polako gubim svaku nadu , da ce spojiti onih 500-600 metara od Zemunskog keja do Kineskog mosta
Jedinu nadu još polažem na samilost samih Kineza
da ce na jedan od gore pokazanih načina (post od Zuma) napraviti stazu kao poklon Bgdu

Kako Dunav nema baš svake godine ovako nizak vodostaj
izgleda da ce i ova prilika propasti ( lakši i jeftiniji pritup za rad )
a mogli su makar donju ,,utvrdu,, ili stubice za buducu stazu sada postaviti

Na žalast kao i sav drugi teret ostavljamo nekim novim klincima . . . .

Pa.tu nije baš 500-600 metara, rastojanje je jedno 6-5 puta duže.
 
Prema Guglu oko 2700m.
To bi bilo fantastično jer bi i Galenika, Altina, Zemun polje i okolna naselja bili povezani pešačko / biciklistički sa centrom Zemuna.
Ali mi to deluje kao vrlo daleko...
 
Pa ako bi se prijoriteti tako postvili da se svake godine uradi barem 200m ili 500m nebi izgledalo tako nedostizno.Stim sto ce kinezi ja bar tako mislim uraditi malo oko samog mosta
 
Moguce je ali nista nije iscrtano, nema potrebe za sada.
 
Relja
definitivno si u pravu za rastojanje
ako pogledas kraj prehodne strane i gornje postove videces da se odnosi na savladjivanje
glavne prepreke u vidu vertikalne obale u toj duzini od 500-600 metara

Zuma je sa slicicama vrlo lepo ilustrovano dao predloge kako se ta prepreka prevazilazi
te ocekujem od strucnijeg dela BB da bar izaberu naj optimalnije resenje . . . .
kako bi svi mi mogli svojom jedinstvenom podrskom stati iza takvog projekta

Kako stvari stoje, Kinezi ce zavrsiti i most i pristupnice a mi ni obicnu stazu od keja do mosta necemo. . .
 
Bice ti lepo vreme do nedelje! :) Pa ima ali na samom keju, tj. novom delu i nema toliko. Doduse ja vozim dosta rano tako da verovatno gresim. :)
 
клупе су сјајне! одлично изгледају (мада је камен углачан и не уклапа се у остатак рустике) и на одличном су месту и баш приступачне, ипак мислим да је наслон неизоставан.
 
Sad sam na Studiju B gledao prilog o Zemunskom keju (sa sjajnim snimcima koje je načinio forumaš Gizmo iz vazduha)i predsednik Opštine Zemun i gradski menadžer su najvili izgradnju pristana za velike brodove u Zemunu, kao i proširenje keja za još 300 metara ka Hotelu Jugoslavija.

E, prilog je već na YT: http://www.youtube.com/watch?v=tp-xRDKZKSc
 
Klupe su valjda iste kao i kod hotela Jugoslavija?
 
Vrh