Šta je novo?

Zeleznice Srbije - Uticaj na regionalni razvoj

boris73":2y4ryp8r je napisao(la):
"Drugi veliki promašaj koji hoću da apostrofiram je takve prirode. To je gradnja pruge Valjevo–Loznica. " каже.

ни ја се не бих сложио са овим, сматрам да је пруга лозница-ваљево један од најважнијих пројеката што се тиче железнице. и ту би могао да нам каже нешто више друг из комитета- Železničar.
To je pruga koja spada u jedan od 21 projekta za XXI vek, sto naravno znaci da nije izgradjena. :laugh::bash::violina:
Inace, izjavu gospodina Burbaha treba staviti u kontekst; naime, nije on a priori protiv izgradnje te pruge, vec navodi da je bilo suludo ulupati novac u neki novi projekat u vreme rata i sankcija, a ne usmeriti sva raspoloziva sredstva u odrzavanje postojecih pruga.
 
Tačno tako. U ono vreme bilo je suludo praviti novu prugu umesto da se postojeće održavaju ali politika. Čak je u jednom selu postavljen kolosek i vagon na njemu i tada je kao otvorena pruga :mad:
Što se tiče isplativosti to stoji da je pruga isplativa za izgradnju, naravno ako se izgradi kao što je projektovana tj. elektrificirana i za brzine od 120 km/h. Pruga bi povezala Srbiju preko Zvornika sa Republikom Srpskom i Federacijom Bosne i Hercegovine i omogućila brži protok robe iz Srednje Evrope ka Mediteranu i obratno.
Planirano je da, godišnje, prugom bude prevoženo oko 4 miliona tona robe i milion putnika.
 
прва пруга изграђена на територији данашње србије је била деоница код врачевог гаја и беле цркве, одавно већ није у функцији, беше то далеке 1858. године.
а судећи по овом линку последња је из 1995-те београд центар-панчевачки мост.
да ли је могуће да од 95-те није изграђен ни километар неке нове пруге?
 
Vrlo moguće, štaviše, osim one kratke deonice između Stare Pazove i Golubinaca, koja se proširuje na dva koloseka, nisam čuo da se bilo šta uradilo po pitanju revitalizacije železničke infrastrukture u Srbiji. :rant: Za most kod Ćuprije, videćemo šta će i kako će da se uradi...
 
Italijani su kupili 25 komada AGV-a za 650 miliona evra (ukupan deal je težak čak milijardu i po i obuhvata i održavanje). To mu dođe 26 miliona po komadu a prevozi do 650 putnika brzinom od 350 km/h. Mislio sam da su dosta skuplji. Kome trebaju avioni? :)

S parama koje smo dobili (100 miliona) možemo da kupimo 3 komada :) Činjenica je da bi pruga osposobljena za te brzine, od Subotice do NIša omogućila ogromnom broju ljudi iz Vojvodine i Centalne Srbije da rade u Beogradu, ne povećavajući pri tome gužve na putevima, a da žive (i troše platu) u svojim gradovima. Pa da košta i pet milijardi evra vredelo bi.


file_34541_84226.jpg

2244468033_f0680f7de5_o.png

55ade694.jpg

f2d3a335.jpg

3d11c432b5866974c553256920aba211_extras_albumes_0.jpg

AGV_Velim_03062008-1.JPG

AGV_Velim_03062008-2.JPG

AGV_Velim_03062008-3.JPG



Pogledajte kokpit, skoro kao u šatlu :D
file_48808_11460.jpg

33c0e73b.jpg


proizvodnja
eb2cc87d.jpg

3186116a.jpg

a4688ff4.jpg

9a0fefd9.jpg

185b463e.jpg

a0d72fc4.jpg



Interesantno je da je voz brži sa više vagona. Štos je u tome što kada ima manje od 11 delova, kočnice nisu dovoljno snažne da ga zaustave. Dakle, za 360km/h treba 11 delova (toliko će dobiti Italijani). Ovo je jako interesantna činjenica, tj. mi bi mogli da kupimo verziju sa 7 delova, koja može da ide 300km/h a verzija sa 10 delova ide 320km/h, pa da posle dodajemo po potrebi.

Ovako će izgledati italijanski AGV
C_3_Media_48473_galleryitems_galleryitem6_immagine.jpg

C_3_Media_48473_galleryitems_galleryitem7_immagine.jpg

C_3_Media_48473_galleryitems_galleryitem8_immagine.jpg


Još jedna sjajna ideja, koja se već koristi u Francuskoj, transportni TGV (ovaj koristi francuska pošta)
TGV_POSTE.jpg
 
Hajde sada da vidimo šta u ovom trenutku možemo da nabavimo.

Ovo je originalan članak.

EBRD helps Serbian Railways improve service

13.05.2009 (11:55)
The EBRD is lending €100million to the Serbian state-owned railway company Zeleznice Srbije (Serbian Railways) to finance the purchase of rolling stock. This will help the process of restructuring of the company and improve the quality of service and the competitiveness of the Serbian rail sector.

This project builds on the Bank’s efforts to improve the transport infrastructure in Serbia.
The EBRD will finance a fleet of new passenger trains. The new trains will replace the ageing passenger fleet and improve service frequency and quality.

In parallel with the EBRD, the European Investment Bank (EIB) will finance complementary investment focussing on a programme of track renewal of the core network. This will include upgrading of Corridor X, the main rail track running from Croatia to Hungary and its connection to Montenegro, and the line connecting the Serbian capital Belgrade with the port of Bar in Montenegro.

This investment will help improve the overall performance of the passenger business, increasing passenger numbers. At the same time, this project contributes to the Bank’s focus on the restructuring of the Serbian rail sector, which will ultimately deliver the wider benefits of enhanced competition and private sector participation.

Thomas Maier, EBRD Business Group Director for Infrastructure, said that “the EBRD is committed to helping Serbian Railways improve the standards of transport infrastructure. Like the wider Serbian economy, the rail sector is experiencing the effects of the global economic recession and the Bank sees it as vital to provide long-term funding to Serbian Railways to help weather the crisis. Continued investments to boost the company’s operating performance will aid the process of restructuring of the rail sector in Serbia and promote the overall economic growth of Serbia”.

This latest loan builds on the close cooperation between the EBRD and Serbian Railways. In 2001, the Bank provided a loan in support of the refurbishment of electric locomotives and initiated a railway restructuring programme. These objectives were continued with the second loan of €60 million in 2006 for the purchase of 750 freight wagons as part of the major programme of restructuring. Both projects included parallel financing with the EIB.

The EBRD is the largest investor in Serbia, having committed more than €1billion in 83 projects to date.

www.ebrd.com

Jedan fin predlog, Alstom Coradia Linex, Nemci su kupili 39 komada za DB za 150 miliona evra. Top speed je 200km/h.

Ovo je verzija koju koriste Šveđani Coradia Lirex X04

800px-Ny_pendeltag_stockholm.jpg

file3110055140.jpg


A ovo su dobili Nemci, 3,84 miliona evra po komadu. Mi imamo para za 26 komada.

file4929356410.jpg

file4929456559.jpg

file4929556683.jpg

file4932135005.jpg

file4932235111.jpg

file4932335306.jpg

file4932435371.jpg
 
hahahah jedva čekam da vidim ovo na našim prugama.. al sve nešto mislim da neću ;) možda opet uzmu finske ili švedske šinobuse :). Inače sad kad sam išao vozom za Istanbul preko Sofije, video sam u Bugarskoj neke vozove koji poprilično fino izgledaju... ovako spolja.. mada neka bugarka koju sam upoznao u vozu mi kaže da baš i nisu udobni.. evo sad sam video... Siemens AG Desiro
 
praguc":18hu6t0w je napisao(la):
hahahah jedva čekam da vidim ovo na našim prugama..
Kojim prugama :) a bigvlada opet sanja otvorenih ociju :p
 
Siemens Desiro je sasvim prihvatljiva opcija za ŽS, samo prvo treba srediti pruge, da bi oni uopšte mogli da se optimalno iskoriste. Što se udobnosti tiče, to se da srediti. ;) Voleo bih da jednog dana vidim nešto poput Pendolina na našim prugama, naravno, koji bi mogli da ostvare prosečnu brzinu od 160 km/h :kk:
 
Jao kad pogledam slike ovog agv - a i kad se setim naših vozova plače mi se :| :| :|
 
Za AVG se slažem, daleko je, ali jedan Coradia Linex košta kao dva tramvaja i spada u domen realnog.

Što se tiče pruge, ovo sam već postovao u temi o tramvajima, sada samo podsećanje. A za AGV će nam svakako trebati potpuno nova pruga, sa što blažim krivinama i što dužim ravnim deonicama.

APPITRACK

ALSTOM has developed a new concept in track laying: "APPITRACK" (Automatic Plate and Pin Inserter for Trackwork).

Concept
This new automatic process is conform to latest noise and vibration reduction technologies and is suitable for use with a wide variety of coverings, making it most versatile.
This method can be used for all types of slab laying, and can be adapted to any type of fastener.
The APPITRACK method is entirely automated, advantageously operating with two machines in tandem. Both machines have a guidance and pilot system which uses the latest surveying technology.

Advantages
APPITRACK is appropriate for all types of rail-based transportation including tramways, metro, main line and freight. It can be used on open alignments and is suitable for use in tunnels and depots.
As trackworks are always on the critical path of project, time saved benefits the whole project.
APPITACK can lay track up to four times as fast as traditional manual techniques if the site is cleared accordingly by the project organization. This process allows major cost and time reductions. Indeed, the reduced construction time significantly reduces the cost of work.
The much reduced duration of operations on site means less disruption and nuisance to the surrounding neighborhood which is especially important in busy city centers.

Results
APPITRACK has proven compatibility with any type of vibration damping concept, with single slab or floating slab.
The use of a slip-form machine to lay concrete slab, together with automated plate-and-pin insertion, results in a precise rail positioning without the need for any later readjustment, which is difficult to obtain using traditional techniques
 
Treba u nesto dovoljno dugo i uporno verovati i ono ce se obistiniti!! Vlado I'm with you!! :D
 
Ja mislim da novi vozovi ovde nisu prioritet, nego modernizacija pruga.
Posle toga bi postojeće garniture mogle da se renoviraju (kao što je već rađeno, ako se ne varam).
A posle toga bi moglo da se razmišlja o novim, ako postojeći ne zadovoljavaju neophodne kapacitete.
 
тако је, пруге треба најпре из 19-тог века увести у 21-ви а после ћемо лако са куповином возова...
 
boris73":1htpu4fa je napisao(la):
тако је, пруге треба најпре из 19-тог века увести у 21-ви а после ћемо лако са куповином возова...
Upravo tako. Naši vozovi nisu spori sami zbog sebe nego zbog pruga. Pruge ne dozvoljavaju veće brzine!
Elektromotori koji se koriste u Beovozu imaju maksimalnu brzinu od 120 km/h. Da pruga od Beograda do Subotice dozvoljava te brzine, voz bi tu relaciju prevaljivao za 2 sata, a ako je putnički 2.5 h eventualno do 3h. A to bi bila velika konkurencija autobusima. Većina naših lokomotiva može da vozi max 120 km/h a manji broj može da vozi i 140 km/h. Većina vagona je za brzine 160 km/h a manji je broj za brzine 120 km/h. Pa ako se uzme u obzir da bi voz za Suboticu išao 140 km/h on bi to rastojenje prelazio za 1.5 h plus zadržavanje u stanicama, znači do 2 h vožnje do Subotice u Z kolima ŽS i WR u sastavu voza. To bi bio posao :kk:
 
Hmmm.. A zar ovi elektromotorni za Beovoz itsl. nemaju maksimalnu brzinu od 90km/h, jer da li nisu mogli da ih testiraju na većim, ili tome nešto slično?
 
Njihova maksimalna konstrukciona brzina je 120 km/h ali zbog kočnica imaju brzinu od 90 km/h. Ako bi se kočioni sistem prepravio imali bi max brzinu od 120 km/h.
 
Zanima me sta misli nas forumski insajder :) Zeleznicar, da li bi privatizacija ZS dovela do boljih rezultata?

Drzava je jako spora sa izgradnjom puteva, ima problem sa eksproprijacijom, dok Zeleznice koliko shvatam bar taj problem zemljista imaju resen. Da li bi Zeleznice u privatnom vlasnistvu brze ulozile u razvoj infrastrukture (koliko je to isplativo?) i onda postale ozbiljna konkurencija autobuskim prevoznicima pre nego sto bi drzava stigla da zavrsi putnu infrastrukturu?
 
Pogledaj samo Vinci grupu, koja je imala uspešnu firmu Intermost pa zapalila. Ulaganja u železnicu su preogromna da bi se nekome na kratak period isplatilo, a na duže ne verujem da bi ikome palo na pamet... :(
 
hazard":3m2ku3x8 je napisao(la):
Zanima me sta misli nas forumski insajder :) Zeleznicar, da li bi privatizacija ZS dovela do boljih rezultata?

Drzava je jako spora sa izgradnjom puteva, ima problem sa eksproprijacijom, dok Zeleznice koliko shvatam bar taj problem zemljista imaju resen. Da li bi Zeleznice u privatnom vlasnistvu brze ulozile u razvoj infrastrukture (koliko je to isplativo?) i onda postale ozbiljna konkurencija autobuskim prevoznicima pre nego sto bi drzava stigla da zavrsi putnu infrastrukturu?
Kao što reče Ambassador, na kratki rok ne ali na dugi je po meni isplativo. Ako bi privatnik kupio železnicu on bi poslovao po tržišnim principima. Ako hoće da bude konkurentan i da zaradi mora da ima kvalitet u uslugama koje nudi. Znači, mora da ima brzinu, bezbednost i redovnost prevoza. Bez toga ne može biti konkurentan.
E sada, pitanje je kako bi to bilo sa putničkim saobraćajem jer većim delom je on u svetu pod ingerencijom i subvencijama države. Teretni saobraćaj je više isplativ i više bi bili zainteresovani za njega. Putnički saobraćaj se subvencioniše, delom iz teretnog saobraćaja a delom od države. Ako bi došao neki privatnik i kupio teretni prevoz a putnički saobraćaj ostao državi, država bi od iznajmljivanja infrastrukture mogla da pokriva putnički saobrćaj. Naravno, putnički saobraćaj bi morao da bude konkurentan po brzini i ostalom i u tom slučaju bi bio više isplativ.
Sve u svemu, privatnici ne bi gradili infrastrukturu, ona bi ostala pod upravom države i iznajmljivala se privatnicima, tako da opet zavidsi od države. A država bi morala da ulaže u infrastrukturu jer nijedan privatnik neće hteti da mu voz ide 50-60 km/h.
Problem u modernizaciji naše železnice je u sporosti države i nepostojanju strategije razvoja železnice. Treba da se urade projekti za Koridor X pa tek onda da se krene sa izgradnjom a svi znamo koliko košta i koliko vremenski traje izrada projekta. Kada se bude krenulo sa izgradnjom to će ići brže i moraće da ide zbog EU, jer smo dugo usko grlo i železnica će postati konkuretna i bez privatnika ali sa pravim ljudima i pravom strategijom poslovanja.
 
@zeleznicar

Ispravi me ako gresim:

Dok je ministar saobracaja bio Dragoslav Sumarac (2001-04), doneti su zakonski propisi :dil: koji je trebalo da omoguce privatne kompozicije na srpskim prugama. Po sistemu, pruga i lokomotive drzavni, vozovi privatni. A onda je sa tada novim ministrom-magistrom Veljom i direktorom Sarancicem (iz njegove stranke, normalno) doveden i novi direktor Direkcije za zeleznicu Srdjan Spasojevic (i on novosrbijanac) koji nije imao veze s vezom. :blah: Sad, Mrkonjic koji je smenio Velju emotivno je vezan za njega, pa nece da smenjuje nesposobnjakovice, tako da stvari tapkaju u mestu, iako postoje zakonski preduslovi. :rolleyes:
 
Koliko ja znam postoji EU direktiva koja zahteva razbijanje zeleznice na 2 firme, jedna koja se bavi transportom a druga koja je vlasnik infrastrukture kako bi se omogucio tzv. "open access" tj. otvoreni pristup zeleznickoj infrastrukturi od strane drugih firmi. Sad ja ne znam kako bi to funkcionisalo u praksi, kako bi se ukomponovali svi vozovi u red voznje, koliko bi bilo potrebno koloseka i tako dalje. Uostalom jedna od stvari koju zeleznicu treba da cini konkurentnom je to da krece manje-vise tacno u minut i dolazi isto tako, tako da je tacnija u tom smislu od aviona ili autobusa.

Problem sa privatizovanom zeleznicom je to sto bi imala "nelojalnu konkurenciju" u vidu putne mreze koju gradi drzava. Tako je putnicka zeleznica propala u SAD (inace je kompletna zeleznicka mreza tamo bila izgradjena privatnim kapitalom, i putnicki saobracaj je bio vrlo profitabilan) kada je drzava potrosila milijarde i milijarde da izgradi mrezu autoputeva kao i aerodrome...Britanci su koliko znam potpuno privatizovali putnicki saobracaj, kakvo je njihovo iskustvo, pozitivno, negativno, mozda zna Zeleznicar?
 
Evo i jedne 'pricice'.

Železnice Srbije - ogledalo države

Nema boljeg načina da se upozna neka zemlja od putovanja njezinim vozovima. Kao što se, kažu, ne može sakriti sirotinja i kašalj, tako se ni pred putnikom voza ne može prevideti sređenost države ili sakriti njezina zapuštenost. Vozovi na neki način sažimaju vreme i prostor, tehnologiju i kulturu, reflektuju socijalni život zajednice. U vozu i oko njega sve je vidljivo u nepatvorenom obliku. Železnice su slika države, njezine organizovanosti, odgovornosti i podesnosti za život.

Autor: Pavle Radić
Izvor: Danas


Od Beograda do Sremskih Karlovaca nekih je šezdesetak kilometara. Živopisni krajolik Srema odmara znatiželjnog putnika, bilo da je to ravničarski deo, do Beške, bilo da su to pitomi obronci Fruške gore, Čortanovci, Karlovački Vinogradi, Karlovci. Naravno, kad je putovanje normalno, kad se ne svede na maltretiranje. A putovanje našim vozovima, ima tome dvadesetak godina, veće je ili manje maltretiranje. Čak i na glavnim koridorima, takozvanim evropskim, prema Nišu, Sofiji, Skoplju, prema Subotici na kojem se nalaze i Sremski Karlovci. O maltretiranju na putovanju lokalnim prugama Srbije može se samo pretpostavljati.

Putnik nikad nije siguran da li će voz kojim planira putovanje, biti otkazan. Niti mu to stanično osoblje pouzdano može reći, sve dok debelo ne prođe vreme predviđeno za polazak voza. Kašnjenje vozova je takoreći normalno stanje, a na nepoštovanje voznog reda kao da su se svikli putnici apatični zbog nemoći da išta promene. Na zapuštene stanične zgrade i poluurušene pomoćne objekte provincijskih stanica, na zakorovljenu prugu i protrule pružne pragove, pažnju obraćaju samo putnici koji retko putuju vozom. I verovatno retki stranci iz uređenijih zemalja zbunjeni prizorima putovanja Železnicama Srbije, koji zbog nekih svojih razloga putuju vozom. Neuredni vagoni koji saobraćaju u domaćem saobraćaju, dva, retko tri vagona, što putnici doživljavaju kao luksuz, išarani su grafitima, sa pohabanim su i zakrpljenim sedištima. Neretko kao da su u saobraćaj povučeni sa deponije. U hodnicima vagona i većini kupea se puši. Grafiti „Pravda za Uroša“, „Grobari“, flomasterima ispisana imena i svakakvi crteži. Viđaju se i male, poput karti za igranje, nalepnice Nacionalnog stroja, a ponegde su se mogle videti i isto tako male nalepnice sa slikom Dimitrija Ljotića u uniformi. Na svašta svikli putnici ne osvrću se na gužve, na zapuštene vagone i prateću ikonografiju, na prizore sitne korupcije kad putnik daje novac kondukteru a ovaj mu ne izdaje kartu. Uobičajena konverzacija među putnicima potiskuje rezignaciju zbog uslova putovanja. O osećanju nemoći putnika da išta mogu promeniti, može se samo slutiti. Svako jedva čeka da putovanje privede kraju. Čak i ako se radi o putovanju na tako živopisnoj relaciji, kao što je relacija od Beograda do Sremskih Karlovaca, koja bi da je uređena železnica, da je uređena država, mogla biti više nego relaksirajući doživljaj. Ovako, već dvadesetak godina putnici, kondukteri, stanično i vozno osoblje, vagoni, nalepnice perverznih organizacija i još perverznijih likova, zakorovljene pruge, zapuštene stanične i druge usputne oronule zgrade, deo su otužnog mozaika koji verodostojno odražava jedan aspekt našeg neveselog društvenog stanja. Jesu li drugi aspekti tog stanja bolji? U sređenim državama, sređena je i železnica. Pred železnicom, tom zgusnutom tehnološkom i socijalnom faktografijom, moć demagogije i propagande koja vrvi u našem javnom, posebno političkom životu, ništavna je.

Putujte Železnicama Srbije. Otrežnjujuće je to iskustvo. I pored svih iskušenja koje vas na takvim putovanjima čekaju, spoznaćete najmanje dve stvari. Najpre koliko je interesantan krajolik Srbije čak i ako se gleda kroz prljave prozore vagona, a potom i u kakvom je stanju Srbija, njezina osnovna infrastruktura, tehnologija, institucije, organizovanost, odgovornost, kultura. Pred putovanjem vozom koprena marketinških trikova i obmana puca kao mehur od sapunice.
link: http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2009&mm=06&dd=10&nav_id=365150
 
Vrh