Šta je novo?

Zeleznice Srbije - Uticaj na regionalni razvoj

Ako hocete da vidite koliko je Srbija velika samo krenite vozom od bg do vranja ako imate srece 8 h
 
Ja uopšte ne shvatam kako pruga može da se blokira non-stop a autoput ne?

Nova blokada pruge u Lapovu
22. jun 2009. | 14:00 -> 17:34 | Izvor: B92, Beta
Beograd -- Radnici iz Lapova i Rače blokirali su u 12:15 prugu Beograd-Niš i u narednih nekoliko sati ne očekuje se normalizacija saobraćaja na tom putnom pravcu.
Radnici građevinskog kombinata "1. maj" iz Lapova i "Zastava elektra" iz Rače blokirali su prugu danas na 500 metara od železničke stanice Lapovo-varoš u pravcu Niša, rekao je šef Medija centra Železnica Srbije Nenad Stanisavljević. On je kazao da se na pruzi trenutno nalazi oko 80 štrajkača.
Zbog blokade pruge kod Lapova, Železnice Srbije su obezbedile autobuski prevoz za putnike vozova koji čekaju u toj železničkoj stanici.
Direktor Medija centra Železnice Srbije Nenad Stanisavljević za B92 kaže da su autobusima prevezeni putnici međunarodnog voza Beograd-Sofija-Istambul, koji su putovali do odredišta u Srbiji, dok u samom vozu oko 50 putnika koji putuju na međunarodnim linijama čekaju da budu prevezeni.
U prekidu je i celokupan teretni železnički saobraćaj, a Stanisavljević navodi da će Železnica Srbije, koja primenjuje evropsku povelju o kvalitetu medjunarodnog saobraćaja, zbog kašnjenja plaćati penale.
"Putnici iz međunarodnog saobraćaja imaju pravo na nadoknadu troškova, ukoliko je kašnjenje na našoj teritoriji duže od, pa sada ima - ako je duže od jedan sat, duže od dva sata. Putnici iz međunarodnih vozova imaju pravo na nadoknadu dela karte. Sada ne znam koliko je to tačno, postoji određena skala gde oni imaju pravo na nadoknadu", kaže Stanisavljević.
"O teretnom saobraćaju ne treba da ni govorimo koliko svako kašnjenje međunarodnih teretnih vozova, pre svega može da uzrokuje problema zbog robe koja se prevozi, a zatim zbog kašnjenja takvih vozova", ukazao je on.
Inače, policijske snage danas pre podne pokušale su da spreče blokadu pruge, ali su se posle blokade pruge ispod nadvožnjaka na ulazu u Lapovo oko podneva povukle tako da nije bilo incidenata.
Radnici građevinskog kombinata "1. maj" iz Lapova traže isplatu devet zarada i pokretanje proizvodnje u preduzeću i štrajkuju od 6. aprila. Od 258 zaposlenih u GIK-u u štrajku je 182 radnika.
Radnici su i prošle sedmice blokirali prugu kod Lapova.
Radnici iz Rače su takođe u štrajku i njih 80 iz privatizovane kompanije "Zastava elektro" pridružilo se radnicima iz Lapova u protestu.


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=06&dd=22&nav_category=9&nav_id=367388
 
Da li postoji neki zakon, ili uredba ili šta već da kada se organizuju takvi protesti da se ne smeju blokirati saobraćajnice (pogotovu ne međugradske, tj u ovom slučaju međunarodne)

Da izvinete, ja bi sve to po kratkom postupku, oš se skloniš, nećeš, e pa bićeš sklonjen, a još pri tom i kažnjen :rant:
 
23. jun 2009.
Železnicama Srbije preti kolaps

Bez pomoći države ”Železnicama Srbije” do kraja godine preti kolaps! Nerealizovan program finansijske konsolidacije, drastičan pad transportnih prihoda zbog ekonomske krize i znatno smanjenje budžetskih subvencija mogu da dovedu do ozbiljnih potresa, pa bi čak i odvijanje saobraćaja moglo da dođe pod znak pitanja.

Za normalno i redovno funkcionisanje ovog javnog preduzeća iz budžeta bi trebalo da se izdvoji 14,3 milijarde dinara. Iz državne kase je prvo bilo predviđeno deset milijardi (deset odsto manje nego lane), a potom je rebalansom skinuto još 500 miliona dinara.
Preduzeće po osnovu poslovanja iz prethodnog perioda duguje dobavljačima oko tri i po milijarde dinara, a istovremeno ima i obaveze po osnovu sudskih utuženja od 4,4 milijarde dinara.

Novac iz državne kase ove godine pokriva svega 31 odsto troškova, a prihodi ”Železnica” još 33 odsto. To, praktično, znači da za pruge nedostaje 3,7 milijardi dinara. Kada se tome dodaju neizmirene obaveze iz prethodnog perioda, srpskim železnicama za poslovanje u ovoj godini nedostaje čak 8,8 milijardi dinara.

Istovremeno, nelikvidnost srpskih železnica odraziće se i na poslovanje i finansijski položaj velikog dela srpske privrede. Naime, srpske železnice imaju poslovne odnose sa više od 2.000 domaćih preduzeća, a nekoliko stotina hiljada zaposlenih u Srbiji direktno ili indirektno zavisi od poslovanja i funkcionisanja ”Železnica”.

LAGANE VOŽNjE

MreŽa železničkih pruga u Srbiji, duga 3.809 kilometara, stara je više od jednog veka. Vozovi na polovini srpskih pruga saobraćaju brzinom manjom od 60 kilometara na sat, a na samo 95 kilometara mogu da se kreću brzinom većom od 100 kilometara na sat. S obzirom na ovakvo stanje železničke infrastrukture, uvedene su takozvane lagane vožnje, sa brzinama između 10 i 30 kilometara na sat, na 585 kilometara pruge.

11 milijardi dinara dobile su prošle godine ”Železnice Srbije” kroz subvencije iz budžeta, a samo na ime poreza i doprinosa na zarade državi je vraćeno 4,5 milijardi.

(Izvor: Večernje novosti)

http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?nav_id=367480
 
Pisem mnogo iznerviran...mnogo...

Da Bog da dozivele kolaps i nikada se ne oporavile,koji ce nam qrac zeleznica kojoj od BG do NS treba 2 SATA!!!!
Ne treba nam... kao sto nam ne trebaju ni strokavi vagoni,ni iskrivljene pruge, ni odvratne zeleznicke stanice, ne treba nam ni prokleti Prokop koji se gradi 30 godina,ne treba nam ni sugavi Beovoz koji takodje kasni bitno je da se nasi halapljivi politicarikurotresine nakradu parica,jer...ipak njima treba...mi siromasni nek crknemo...



Pitanje je dana kada ce se ovo dogoditi:

Zapalili voz zbog kašnjenja
5. septembar 2008. | 12:58 | Izvor: Tanjug
Buenos Ajres -- Zbog kašnjenja vozova u jutarnjem špicu, putnici na stanici u predgrađu Buenos Ajresa, zapalili su kompoziciju u znak protesta.


Argentinska televizija je prikazala snimak voza u plamenu i dimu na stanici Merlo, na zapadu prestonice. Na susednoj stanici u Kastelaru, putnici su bacali kamenice na šalter za prodaju karata i blokirali prugu.

"Shvatamo da se ljudi ljute zbog kašnjenja ili otkazivanja vozova, ali im to ne daje pravo da na ovaj način napadaju jednu javnu službu", kazao je Gustavo Gago(Nista on ne shvata, on se vozi kolima, mora da se mnogo nakrao), portparol železničke kompanije TBA, prenela je agencija Rojters.

Putnici su izjavili da su zbog kašnjenja, izazvanog kvarom jednog voza, izgubili jedan radni dan.

Argentinska železnica, koja je u prilično zapuštenom stanju, konstatno ima problem s voznim redom što često izaziva bes putnika.

Prošle godine, putnici su zapalili jedan vagon na železničkoj stanici na jugu Buenos Ajresa, a na glavnoj stanici izbila je tuča između putnika i policije u kojoj je na desetine osoba povređeno.
Evo i video snimka

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/7599141.stm
 
Само полако, изброј до 100 и назад... Утешићу те, тренутно се обављају обимни радови на релацији Батајница - Стара Пазова. Комплетне станице Нова и Стара Пазова се реконструишу, перони се склањају на бокове станица како би брзи возови могли да протутње кроз станицу, а ремонтује се и пруга између станица, тако да ће омогућити брзине до 160км/ч :vops: Јесте да ми немамо толико брзе возове, али имаћемо их једног дана ;) Због свих тих радова, активан је само по један колосек, тако да возови морају да се чекају и настају огромна кашњења. Тако да није трагедија, на против ;)

Са друге стране, због врућина су смањене брзине на многим деоницама, и ту је кривица искључиво на ЖС, јер је могуће прекречити пругу (кречом) и смањити температуру 10так степени, што би било довољно за неометан саобраћај...
 
Ambiciozni plan rekonstrukcije železničkog saobraćaja Srbije
Za prugu na Koridoru 10 potrebno 4,6 milijardi evra
Autor: Beta | Foto:Arhiva | 30.08.2009. - 14:19

vozovi-v.jpg


Srbiji je potrebno oko 4,6 milijardi evra za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge duž Evropskog koridora 10, izjavio je generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije Milovan Marković.

"Rekonstrukcija i modernizacija tog dela pruge podrazumeva savremenu prugu sa dva koloseka za mešoviti, putnički i teretni saobraćaj, uz projektovane brzine vozova od 160 do 200 kilometara na sat", rekao je Marković.
Za prvu fazu rekonstrukcije te deonice, koja će se raditi u naredne četiri godine, potebno je 1,1 milijarda evra.
"To ne znači da će nakon prve faze sve deonice biti osposobljene za brzine veće od 160 kilometara na sat, već da su sve deonice u funkcionalnom stanju, da nemamo havarije i potrebe za ekstremno niskim brzinama vozova", rekao je on.
Marković je dodao da će u prvoj fazi biti obnovljeni sigurnosni uređaji koji će biti funkcionalniji i moderniji od sadašnjih, i da će biti manje zadržavanja vozova na pruzi.
Izgradnja druge etape, kazao je, trebalo bi da počne 2013. godine, a završetak radova predviđen je za 2016. godinu.
Železnice Srbije su do sada za obnovu infrastrukture koristile sredstva Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke, rekao je on.
Marković je naglasio da je nedavno potisan Memorandum o razumevanju Vlade Italije, Srbije i Crne Gore o rekonstrukcioji pruge Beograd-Bar.
"To podrzaumeva saradnju na izradi studije izvodljivosti, a kasnije i finansiranje te pruge, na način da ona zadovoljava potrebe kombinovanog transporta italijanske privrede, koja želi da najkraćim putem, preko barske luke i pruge Beograd-Bar, izađe na Koridor 10", rekao je Marković.
Prema procenama, kazao je, ta investicija vredi oko 350 miliona evra.
Istakao je da će planove o početku i završetku tog projekta pokazati detaljna studija izvodljivosti i projekat koji još nisu napravljeni.
"Za izgradnju 68 kilometara nove pruge Valjevo-Loznica, na kojma bi brzine vozova dostizale brzinu od 120 kilometara na sat, potrebno je 260 miliona evra", istakao je Marković.
On je napomenuo je da su vođeni razgovori sa austrijskim partnerima u vezi sa finansiranjem te pruge ali da dogovor nije postignut. Potrebna finansijska sredstva mogu se, prema njegovim rečima, obezbediti iz kreditnih izvora, sopstvenih izvora finansiranja ili koncesija.
"Izgradnja te pruge trajala bi četiri do pet godina", rekao je Marković.
Prema podacima Železnica srbije, dužina mreže pruga u Srbiji je 3.809 kilometara, stara je više od jednog veka, a više od 55 odsto pruga je izgrađeno još u 19. veku.
Na 68 odsto pruga u Srbiji, zbog lošeg stanja infrastrukture, brzina vozova je manja od 60 kilometara na sat, a na 2,5 odsto pruga vozovi mogu da saobraćaju brzinom većom od 100 kilometara na sat.
Prosečna starost putničkih vagona je 28 godina, a zbog nedostatka teretnih vagona Železnice Srbije su u prethodne tri godine izgubile oko 90 miliona evra.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=108500

Ovo mi malo smrdi, ispada da kilometar košta u proseku nešto malo manje od 6 miliona evra. Ranije sam na nekoj temi postovao sličice gradnje pruge u SAD, ne verujem da (i pored više cene radne snage, ali koje ima mnogo manje nego ovde) i kod njih pruga košta toliko a oni je prave od nule.
 
Михаило":y93sx4qp je napisao(la):
Само полако, изброј до 100 и назад... Утешићу те, тренутно се обављају обимни радови на релацији Батајница - Стара Пазова. Комплетне станице Нова и Стара Пазова се реконструишу, перони се склањају на бокове станица како би брзи возови могли да протутње кроз станицу, а ремонтује се и пруга између станица, тако да ће омогућити брзине до 160км/ч :vops: Јесте да ми немамо толико брзе возове, али имаћемо их једног дана ;) Због свих тих радова, активан је само по један колосек, тако да возови морају да се чекају и настају огромна кашњења. Тако да није трагедија, на против ;)

Са друге стране, због врућина су смањене брзине на многим деоницама, и ту је кривица искључиво на ЖС, јер је могуће прекречити пругу (кречом) и смањити температуру 10так степени, што би било довољно за неометан саобраћај...
Mala ispravka: radovi se izvode od Batajnice do Golubinaca. Rekonstruišu se i levi i desni kolsek i gradi desni od Stare Pazove do Batajnice. Pruga se radi za brzine do 160 km/h ali vozovi neće ići toliko jer mi imamo lokomotive za 140 km/h a koliko će ići ostaje da se vidi po završetku radova. Rade se i koloseci u Staroj Pazovi dok su u Novoj Pazovi urađeni. Rekonstruiše se i kontaktna mreža kao i signalizacija. U staroj Pazovi se uređuje pothodnik koji se već koristi, dok će se U Novoj Pazovi prelaziti preko koloseka.
Zato što vrućine utiču krivo je neodržavanje pruga i ...
 
bigvlada":2g90i6f9 je napisao(la):
Ambiciozni plan rekonstrukcije železničkog saobraćaja Srbije
Za prugu na Koridoru 10 potrebno 4,6 milijardi evra
Autor: Beta | Foto:Arhiva | 30.08.2009. - 14:19

http://www.blic.rs/_customfiles/Image/slike/2009/08_avgust/30/ekonomija/vozovi-v.jpg

Srbiji je potrebno oko 4,6 milijardi evra za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge duž Evropskog koridora 10, izjavio je generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije Milovan Marković.

"Rekonstrukcija i modernizacija tog dela pruge podrazumeva savremenu prugu sa dva koloseka za mešoviti, putnički i teretni saobraćaj, uz projektovane brzine vozova od 160 do 200 kilometara na sat", rekao je Marković.
Za prvu fazu rekonstrukcije te deonice, koja će se raditi u naredne četiri godine, potebno je 1,1 milijarda evra.
"To ne znači da će nakon prve faze sve deonice biti osposobljene za brzine veće od 160 kilometara na sat, već da su sve deonice u funkcionalnom stanju, da nemamo havarije i potrebe za ekstremno niskim brzinama vozova", rekao je on.
Marković je dodao da će u prvoj fazi biti obnovljeni sigurnosni uređaji koji će biti funkcionalniji i moderniji od sadašnjih, i da će biti manje zadržavanja vozova na pruzi.
Izgradnja druge etape, kazao je, trebalo bi da počne 2013. godine, a završetak radova predviđen je za 2016. godinu.
Železnice Srbije su do sada za obnovu infrastrukture koristile sredstva Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke, rekao je on.
Marković je naglasio da je nedavno potisan Memorandum o razumevanju Vlade Italije, Srbije i Crne Gore o rekonstrukcioji pruge Beograd-Bar.
"To podrzaumeva saradnju na izradi studije izvodljivosti, a kasnije i finansiranje te pruge, na način da ona zadovoljava potrebe kombinovanog transporta italijanske privrede, koja želi da najkraćim putem, preko barske luke i pruge Beograd-Bar, izađe na Koridor 10", rekao je Marković.
Prema procenama, kazao je, ta investicija vredi oko 350 miliona evra.
Istakao je da će planove o početku i završetku tog projekta pokazati detaljna studija izvodljivosti i projekat koji još nisu napravljeni.
"Za izgradnju 68 kilometara nove pruge Valjevo-Loznica, na kojma bi brzine vozova dostizale brzinu od 120 kilometara na sat, potrebno je 260 miliona evra", istakao je Marković.
On je napomenuo je da su vođeni razgovori sa austrijskim partnerima u vezi sa finansiranjem te pruge ali da dogovor nije postignut. Potrebna finansijska sredstva mogu se, prema njegovim rečima, obezbediti iz kreditnih izvora, sopstvenih izvora finansiranja ili koncesija.
"Izgradnja te pruge trajala bi četiri do pet godina", rekao je Marković.
Prema podacima Železnica srbije, dužina mreže pruga u Srbiji je 3.809 kilometara, stara je više od jednog veka, a više od 55 odsto pruga je izgrađeno još u 19. veku.
Na 68 odsto pruga u Srbiji, zbog lošeg stanja infrastrukture, brzina vozova je manja od 60 kilometara na sat, a na 2,5 odsto pruga vozovi mogu da saobraćaju brzinom većom od 100 kilometara na sat.
Prosečna starost putničkih vagona je 28 godina, a zbog nedostatka teretnih vagona Železnice Srbije su u prethodne tri godine izgubile oko 90 miliona evra.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=108500

Ovo mi malo smrdi, ispada da kilometar košta u proseku nešto malo manje od 6 miliona evra. Ranije sam na nekoj temi postovao sličice gradnje pruge u SAD, ne verujem da (i pored više cene radne snage, ali koje ima mnogo manje nego ovde) i kod njih pruga košta toliko a oni je prave od nule.
Cena i meni izgleda nerealno visoka ali znaj da mi moramo u većini slučajeva graditi nove pruge. Na većem delu se moraju povlačiti nove trase a to je pravljenje kompletno nove pruge od nule i to dvokolosečne.
 
Železničar":2f7ds1jb je napisao(la):
gradi desni od Stare Pazove do Batajnice
Misliš od Stare Pazove do Golubinaca? Sa nadvožnjakom iznad pruge za Novi Sad - što mislim da je neverovatno važno.
I to mi nije jasno, kad su već sve tako lepo radili zašto nisu uradili pothodnik na Novoj Pazovi? Zar je to zaista toliko skupo? To je u vrh glave 10 metara tunela..
 
Da, da, od Stare Pazove do Golubinaca. Pruga je super rešena sa tim nadvožnjakom, ostaje samo da se vidi koliki će uspon bit na tom delu pruge. Ne bi trebalo da bude preveliki zbog teretnih vozova. A kako stvari stoje ne bi trebalo da bude veći od, recimo 5 promila što i nije tako strašno. Bitno je da se ne dodaje još jedna lokomotiva zbog uspona.
Ne znam zašto i u Novoj Pazovi nije napravljen pothodnik. Videćemo kako bude od novog reda vožnje, možda svi vozovi budu stajali pa neće biti toliko strašno. Jedino će biti nezgodno ako dođe neki teretni pa zablokira prolaz.
 
Zar se na otvorenim stanicama tj. tamo gde krov nije suvise nizak ne moze napraviti pesacki mostic (nesto a la nadvoznjak)? Kapiram da je jeftinije od podhodnika. Mislim, ako bas nema para za kopanje.
 
Хе-хе. Ја прво наиђох на Нишку Бању, па помислих "Да л' је Ненад шприцан, ако му је ово најлепше и најмодерније?"
 
Da li neko posjeduje red voznje JZ za teritoriju koju danas pokriva ZS iz 1989ili1990 god takodje kartu pruga prije velikog cupanja u vojvodini 1978.Kolika je razdaljina u km izmedju Bg i NS da bi izracunao vrjeme koje bi bilo potrebno kad bi se voz kretao 180ili200kmh hvala unapred :rolleyes:
 
Pa do NS je mislim oko 90km, smešno malo (možda grešim, ali sumnjam). Razumem da je najveći problem između Sremskih Karlovaca i Inđije, gde bi bilo dobro prokopati tunel. Na railserbia.net imaš gomilu raznoraznih stvari vezanih za to. Uostalom, do Novog Sada je besmisleno da ide 180 ili 200, 160, odnosno 120 je više nego dovoljno - i to mu u najbolju ruku dođe nekih 45min, ako ne i manje (npr - do Zemuna voz mora da ide oko 100 max, i mora da stane u Staroj Pazovi - zbog veza sa Srem. Mitrovicom i Zagrebom).
 
Putnički železnički saobraćaj u Srbiji u velikoj meri je uništen postojanjem autobuskog lobija. Mali gradovi u Srbiji imaju svoja međugradska autobuska preduzeća. Već više godina skoro svi putnici su se preorijentisali sa voza na autobus. Danas će vam mnogi tinejdžeri u Beogradu reći da se nikad nisu vozili vozom?! U normalnim zemljama, gde je prosečna brzina vozova 80 do 100 km/h, putovanje vozom je mnogo brže, sigurnije, komfornije i udobnije nego putovanje autobusom. Pogotovu kod dužih putovanja u vozu možete ustati, prošetati a po potrebi tu je i WC. a česti i vagin bife ili vagon restoran. Nažalost, sama železnica nije zainteresovana za održevanje putničkog saobraćaja. Već decenijama oni govore kako na putničkom saobraćaju samo gube dok teretni donosi zaradu. Po novom redu vožnje opet je ukinuto pet putničkih vozova. Vozovi su ukinuti jer ima malo putnika a putnika opet ima malo zbog očajne sporosti vozova i tako se stvara začarani krug. Tužno je videti naše pruge bez putničkih vozova a i kad se pojavi neki često ima samo 1 ili 2 vagona?! Modernizacija se postepeno sprovodi ali sve to ide jako sporo. Modernizacija pruge Pazova - Golubinci o kojoj se sad mnogo govori i koja je završena počela je još 1992. Realna procena je da ne treba očekivati nikakvo poboljšanje pre ulaska zemlje u Evropsku uniju.
 
Razdaljina od Novog Sada do Beograda je 78 kilometara.
A stanica Dimitrovgrad je svetska. Bio sam tamo u decembru i izgleda super. Najnovija oprema instalirana u njoj, sve novo i sveže. Pravamilina za videti.
 
Šteta je što ovi novi supermoderni i brzi vozovi nemaju vagone sa klasičnim kupeima. Ovako, potpuno otvorena unutrašnjost vagona dovodi do toga da se putnik oseća kao u autobusu. Klasični vagoni su pored kupea imali i hodnik u koji se moglo izaći, zapaliti cigaretu, ispružiti noge od sedenja i sl. Vagoni I klase (a neki i II klase) imali su po tri sedišta u redu dok ovi novi vozovi imaju četiri sedišta koja su zbog toga nešto uža. Nadam se da će se i dalje previti klasični vagoni sa kupeima koji pružaju određenu intimnost i mogućnost za razgovor što naravno zavisi i od saputnika.
 
Ambassador":2qbhm2ry je napisao(la):
Pa do NS je mislim oko 90km, smešno malo (možda grešim, ali sumnjam). Razumem da je najveći problem između Sremskih Karlovaca i Inđije, gde bi bilo dobro prokopati tunel. Na railserbia.net imaš gomilu raznoraznih stvari vezanih za to. Uostalom, do Novog Sada je besmisleno da ide 180 ili 200, 160, odnosno 120 je više nego dovoljno - i to mu u najbolju ruku dođe nekih 45min, ako ne i manje (npr - do Zemuna voz mora da ide oko 100 max, i mora da stane u Staroj Pazovi - zbog veza sa Srem. Mitrovicom i Zagrebom).
Voz na relaciji NS - BG, ukoliko je eskpresni, moze komotno da dostigne brzinu od nekih 150 km/h - zasto da ne? U Svajcarskoj ekspresni voz Cirih - Bazel (oko 80 km) dostize ovakve brzine (mozda i brze). Naravno to je maksimalna brzina, prosecna je nesto drugo.
 
Vlak između BG i N.Sad treba da ide što brže zbog putnika koji putuju dalje, do Pešte, Beča, Praga. Užasno je spora vožnja između N.S. i Subotice, sporija nego u XIX veku.
 
dedinje":10fyjy27 je napisao(la):
Šteta je što ovi novi supermoderni i brzi vozovi nemaju vagone sa klasičnim kupeima. Ovako, potpuno otvorena unutrašnjost vagona dovodi do toga da se putnik oseća kao u autobusu. Klasični vagoni su pored kupea imali i hodnik u koji se moglo izaći, zapaliti cigaretu, ispružiti noge od sedenja i sl. Vagoni I klase (a neki i II klase) imali su po tri sedišta u redu dok ovi novi vozovi imaju četiri sedišta koja su zbog toga nešto uža. Nadam se da će se i dalje previti klasični vagoni sa kupeima koji pružaju određenu intimnost i mogućnost za razgovor što naravno zavisi i od saputnika.
Hm, da, to sam i ja ranije mislio, međutim kako u poslednje vreme putujem često na relaciji Beograd-Zagreb, moram reći da su mi najdraži Gošini Z1 vagoni, koje su krenuli da prave negde od kraja 80ih/početka 90ih. (Na stranu to što zbog nedostatka tih vagona 2. razreda, vagoni 1. razreda idu umesto njih, pa se može u njih lako i sa kartom 2., oni su stvarno preudobni.)

Što se tiče šetnje i cigare - to može do kafane (gde se i pored zabrana i dalje "može" u bifeu), a za razliku od starih vagona sa kupeima - kad neko zapali cigaru, oseti se u celom vagonu, Z1 su klimatizovani, i ranije su imali dva odvojena dela, od kojih je manji bio pušački i razlikom u pritiscima bio odvojen od nepušačkog - pa se ništa nigde nije osećalo. Ovi vagoni su napravljeni da mogu da idu 240km/h.
229_IMG_4296_1.jpg

Sedišta mogu da se izvlače.
Onda su neke renovirali, ali se ja njima još nisam vozio, ne izgledaju toliko pristojno, naročito zato što se itison u 1. razredu ne nalazi na celom podu, već samo mala stazica.
file.php


file.php


I spolja (automatska vrata i vakuum toaleti):
jzz1.jpg
 
@Ambassador
Linkovi sa railserbia ti ne rade ako nisi registrovan na sajtu. Možeš li da preuzmeš slike pa da postaviš na imgur/tinypic?
 
:bash: Za ovakve stvari je izmišljen ovaj smajli :bash:


B92 Biz Vesti Srbija


Bačene pare za remont pruga
31. maj 2010. | 12:08 | Izvor: Blic
Beograd -- Železnice Srbije potrošile su 112 miliona dinara da bi remontovale 20 kilometara pruge, ali to nije bilo dovoljno da vozovi idu brže od 50 kilometara na sat.


Istina, bilo je dovoljno, ali samo nekoliko meseci posle završenih radova, jer je dobar kvalitet radova izostao, piše Blic.

Loše izvedeni radovi na delu pruge Beograd–Bar, od Bele Reke do Velikog Borka u blizini Barajeva, državno preduzeće sa dodatnim troškovima koštali više od 200 miliona dinara.

To ipak nije dovoljan razlog za poslovodstvo i policiju da ispitaju šta se dešavalo.

Posebno ako se zna da je Unutrašnja kontrola javnog preduzeća utvrdila da je Železnicama u radovima na toj deonici pruge 2008. godine naneta šteta od oko 90 miliona dinara. Šteta je nastala jer je pruga zbog radova zatvarana 24 sata umesto, kako je planirano, šest sati u toku dana i zato što je mehanizacija javnog preduzeća odradila posao koji je trebalo da obavi izabrani izvođač radova.

Užički mašinovođa Vidosav Radojević kaže da je cela pruga Beograd–Bar u užasnom stanju, ali da je remont dela pruge od Velikog Borka do Bele Reke dokaz šta se radi u Železnicama.

Na ovom delu pruge projektovana brzina bila je 85 kilometara na sat, tako je bilo do 1985. godine, kada je smanjena na 50-60 kilometara.

"Sećam se kad je taj deo pruge remontovan. Ne znam koja privatna firma je dobila posao, ali znam da su ga obavile železničke mašine. Posle remonta brzina je podignuta na 85 kilometara na sat, ali to je trajalo samo nekoliko meseci, kada je sve vraćeno na staro. Radovi u suštini nisu doneli nikakav napredak, pare su džabe bačene i za to bi trebalo neko da odgovara", priča mašinovođa.

On podseća da je sličan remont urađen na deonici barske pruge između Valjeva i Lajkovca 2003. godine, koja je bila veoma problematična zbog klizišta, podzemnih voda.

„Sve je to popravljeno, postavljen je novi tucanik, šine i pragovi, tako da sada od Valjeva do Vreoca vozovi mogu da dostignu za Srbiju magičnu brzinu od 100 kilometara na sat. Pre remonta brzina je bila 30-50 kilometara na sat. Ali sve je ispalo kako treba jer je te radove kontrolisala neka evropska banka koja je i dala kredit“, kaže Radojević.

Da niko nije vodio računa šta se radi prilikom remonta pruge Veliki Borak – Bela Reka, govori još jedan interesantan detalj. Užički mašinovođa kaže da je u blizini Barajeva napravljeno stajalište ili peron na otvorenoj pruzi.

"Stajalište ima 1.200 metara, to su oni betonski blokovi, a urađeno je i osvetljenje. Na tom stajalištu, nazvanom Barajevo-centar, godinu dana stajali su i brzi i poslovni vozovi iako je to zabranjeno. Koliko se sećam, tada su u Barajevu bili neki izbori, pa je nekome očigledno peron dobrodošao u prikupljanju glasova. Posle smene Milanka Šarančića novo rukovodstvo je ukinulo stajanje poslovnih i brzih vozova i sada tu stane poneki lokalac, pokupi po dva, tri putnika. Onih 1.200 metara zvrji prazno, kao neki aerodrom u bespuću", priča u čudu Vidojević.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=05&dd=31&nav_id=435214
 
Gledam svu ovu priču oko Beovoza, i mislim se, da li je ikad pominjana slična varijanta za Novi Sad? Stoji da trenutno nema više gradskih stanica kao Beograd, ali ima električnu prugu ka Zmajevu (ili Vrbasu u perspektivi) u jednom i ka Karlovcima (Inđiji) u drugom pravcu, i to prugu koja se planira za renoviranje i podizanje brzine, uz neka stajališta na dobrim mestima (u Karlovcima blizu centra), moguće dodavanje još nekog stajališta u gradu (npr Podbara), moguću elektrifikaciju pruge do Futoga (usput nova stajališta kod Veternika i u Sajlovu), elektrifikaciju i sređivanje kraka do Žablja preko Bačkog Jarka i Gospođinaca, kraka do Kaća ili čak Šajkaša.. prilično ulaganje, ali moguć i dobitak i rasterećenje, većina mesta na liniji ima 3-4 hiljade stanovnika, krajnja mesta uglavnom imaju više od toga i gravitiraju Novom Sadu..
 
Vrh