Evo i video snimkaZapalili voz zbog kašnjenja
5. septembar 2008. | 12:58 | Izvor: Tanjug
Buenos Ajres -- Zbog kašnjenja vozova u jutarnjem špicu, putnici na stanici u predgrađu Buenos Ajresa, zapalili su kompoziciju u znak protesta.
Argentinska televizija je prikazala snimak voza u plamenu i dimu na stanici Merlo, na zapadu prestonice. Na susednoj stanici u Kastelaru, putnici su bacali kamenice na šalter za prodaju karata i blokirali prugu.
"Shvatamo da se ljudi ljute zbog kašnjenja ili otkazivanja vozova, ali im to ne daje pravo da na ovaj način napadaju jednu javnu službu", kazao je Gustavo Gago(Nista on ne shvata, on se vozi kolima, mora da se mnogo nakrao), portparol železničke kompanije TBA, prenela je agencija Rojters.
Putnici su izjavili da su zbog kašnjenja, izazvanog kvarom jednog voza, izgubili jedan radni dan.
Argentinska železnica, koja je u prilično zapuštenom stanju, konstatno ima problem s voznim redom što često izaziva bes putnika.
Prošle godine, putnici su zapalili jedan vagon na železničkoj stanici na jugu Buenos Ajresa, a na glavnoj stanici izbila je tuča između putnika i policije u kojoj je na desetine osoba povređeno.
Mala ispravka: radovi se izvode od Batajnice do Golubinaca. Rekonstruišu se i levi i desni kolsek i gradi desni od Stare Pazove do Batajnice. Pruga se radi za brzine do 160 km/h ali vozovi neće ići toliko jer mi imamo lokomotive za 140 km/h a koliko će ići ostaje da se vidi po završetku radova. Rade se i koloseci u Staroj Pazovi dok su u Novoj Pazovi urađeni. Rekonstruiše se i kontaktna mreža kao i signalizacija. U staroj Pazovi se uređuje pothodnik koji se već koristi, dok će se U Novoj Pazovi prelaziti preko koloseka.Михаило":y93sx4qp je napisao(la):Само полако, изброј до 100 и назад... Утешићу те, тренутно се обављају обимни радови на релацији Батајница - Стара Пазова. Комплетне станице Нова и Стара Пазова се реконструишу, перони се склањају на бокове станица како би брзи возови могли да протутње кроз станицу, а ремонтује се и пруга између станица, тако да ће омогућити брзине до 160км/ч Јесте да ми немамо толико брзе возове, али имаћемо их једног дана Због свих тих радова, активан је само по један колосек, тако да возови морају да се чекају и настају огромна кашњења. Тако да није трагедија, на против
Са друге стране, због врућина су смањене брзине на многим деоницама, и ту је кривица искључиво на ЖС, јер је могуће прекречити пругу (кречом) и смањити температуру 10так степени, што би било довољно за неометан саобраћај...
Cena i meni izgleda nerealno visoka ali znaj da mi moramo u većini slučajeva graditi nove pruge. Na većem delu se moraju povlačiti nove trase a to je pravljenje kompletno nove pruge od nule i to dvokolosečne.bigvlada":2g90i6f9 je napisao(la):Ambiciozni plan rekonstrukcije železničkog saobraćaja Srbije
Za prugu na Koridoru 10 potrebno 4,6 milijardi evra
Autor: Beta | Foto:Arhiva | 30.08.2009. - 14:19
http://www.blic.rs/_customfiles/Image/slike/2009/08_avgust/30/ekonomija/vozovi-v.jpg
Srbiji je potrebno oko 4,6 milijardi evra za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge duž Evropskog koridora 10, izjavio je generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije Milovan Marković.
"Rekonstrukcija i modernizacija tog dela pruge podrazumeva savremenu prugu sa dva koloseka za mešoviti, putnički i teretni saobraćaj, uz projektovane brzine vozova od 160 do 200 kilometara na sat", rekao je Marković.
Za prvu fazu rekonstrukcije te deonice, koja će se raditi u naredne četiri godine, potebno je 1,1 milijarda evra.
"To ne znači da će nakon prve faze sve deonice biti osposobljene za brzine veće od 160 kilometara na sat, već da su sve deonice u funkcionalnom stanju, da nemamo havarije i potrebe za ekstremno niskim brzinama vozova", rekao je on.
Marković je dodao da će u prvoj fazi biti obnovljeni sigurnosni uređaji koji će biti funkcionalniji i moderniji od sadašnjih, i da će biti manje zadržavanja vozova na pruzi.
Izgradnja druge etape, kazao je, trebalo bi da počne 2013. godine, a završetak radova predviđen je za 2016. godinu.
Železnice Srbije su do sada za obnovu infrastrukture koristile sredstva Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Svetske banke, rekao je on.
Marković je naglasio da je nedavno potisan Memorandum o razumevanju Vlade Italije, Srbije i Crne Gore o rekonstrukcioji pruge Beograd-Bar.
"To podrzaumeva saradnju na izradi studije izvodljivosti, a kasnije i finansiranje te pruge, na način da ona zadovoljava potrebe kombinovanog transporta italijanske privrede, koja želi da najkraćim putem, preko barske luke i pruge Beograd-Bar, izađe na Koridor 10", rekao je Marković.
Prema procenama, kazao je, ta investicija vredi oko 350 miliona evra.
Istakao je da će planove o početku i završetku tog projekta pokazati detaljna studija izvodljivosti i projekat koji još nisu napravljeni.
"Za izgradnju 68 kilometara nove pruge Valjevo-Loznica, na kojma bi brzine vozova dostizale brzinu od 120 kilometara na sat, potrebno je 260 miliona evra", istakao je Marković.
On je napomenuo je da su vođeni razgovori sa austrijskim partnerima u vezi sa finansiranjem te pruge ali da dogovor nije postignut. Potrebna finansijska sredstva mogu se, prema njegovim rečima, obezbediti iz kreditnih izvora, sopstvenih izvora finansiranja ili koncesija.
"Izgradnja te pruge trajala bi četiri do pet godina", rekao je Marković.
Prema podacima Železnica srbije, dužina mreže pruga u Srbiji je 3.809 kilometara, stara je više od jednog veka, a više od 55 odsto pruga je izgrađeno još u 19. veku.
Na 68 odsto pruga u Srbiji, zbog lošeg stanja infrastrukture, brzina vozova je manja od 60 kilometara na sat, a na 2,5 odsto pruga vozovi mogu da saobraćaju brzinom većom od 100 kilometara na sat.
Prosečna starost putničkih vagona je 28 godina, a zbog nedostatka teretnih vagona Železnice Srbije su u prethodne tri godine izgubile oko 90 miliona evra.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=108500
Ovo mi malo smrdi, ispada da kilometar košta u proseku nešto malo manje od 6 miliona evra. Ranije sam na nekoj temi postovao sličice gradnje pruge u SAD, ne verujem da (i pored više cene radne snage, ali koje ima mnogo manje nego ovde) i kod njih pruga košta toliko a oni je prave od nule.
Misliš od Stare Pazove do Golubinaca? Sa nadvožnjakom iznad pruge za Novi Sad - što mislim da je neverovatno važno.Železničar":2f7ds1jb je napisao(la):gradi desni od Stare Pazove do Batajnice
Voz na relaciji NS - BG, ukoliko je eskpresni, moze komotno da dostigne brzinu od nekih 150 km/h - zasto da ne? U Svajcarskoj ekspresni voz Cirih - Bazel (oko 80 km) dostize ovakve brzine (mozda i brze). Naravno to je maksimalna brzina, prosecna je nesto drugo.Ambassador":2qbhm2ry je napisao(la):Pa do NS je mislim oko 90km, smešno malo (možda grešim, ali sumnjam). Razumem da je najveći problem između Sremskih Karlovaca i Inđije, gde bi bilo dobro prokopati tunel. Na railserbia.net imaš gomilu raznoraznih stvari vezanih za to. Uostalom, do Novog Sada je besmisleno da ide 180 ili 200, 160, odnosno 120 je više nego dovoljno - i to mu u najbolju ruku dođe nekih 45min, ako ne i manje (npr - do Zemuna voz mora da ide oko 100 max, i mora da stane u Staroj Pazovi - zbog veza sa Srem. Mitrovicom i Zagrebom).
Hm, da, to sam i ja ranije mislio, međutim kako u poslednje vreme putujem često na relaciji Beograd-Zagreb, moram reći da su mi najdraži Gošini Z1 vagoni, koje su krenuli da prave negde od kraja 80ih/početka 90ih. (Na stranu to što zbog nedostatka tih vagona 2. razreda, vagoni 1. razreda idu umesto njih, pa se može u njih lako i sa kartom 2., oni su stvarno preudobni.)dedinje":10fyjy27 je napisao(la):Šteta je što ovi novi supermoderni i brzi vozovi nemaju vagone sa klasičnim kupeima. Ovako, potpuno otvorena unutrašnjost vagona dovodi do toga da se putnik oseća kao u autobusu. Klasični vagoni su pored kupea imali i hodnik u koji se moglo izaći, zapaliti cigaretu, ispružiti noge od sedenja i sl. Vagoni I klase (a neki i II klase) imali su po tri sedišta u redu dok ovi novi vozovi imaju četiri sedišta koja su zbog toga nešto uža. Nadam se da će se i dalje previti klasični vagoni sa kupeima koji pružaju određenu intimnost i mogućnost za razgovor što naravno zavisi i od saputnika.