Šta je novo?

Zeleznice Srbije - Uticaj na regionalni razvoj

boris73

Intermediate
Učlanjen(a)
01.07.2008.
Poruke
323
Pohvaljen
6
хехехе, ево нама инсајдера. чек да и ја приупитам штогод.

:/
каква је судбина многих запуштених пруга по војводини првенствено? да ли се размишља о обнови, ревитализацији или ће све то у старо гвожђе? да не помињем сад све те релације...
некако сматрам да и не треба баш много да би се покренуо тај механизам који би вратио у живот те железне путеве...
 
Što se tih pruga tiče, interesovanja za njihovu revitalizaciju ima pre svega od strane opština. Opštine su zainteresovane da ulažu i da pokrenu saobraćaj na tim prugama ali u rukovodstvu nema preterane zainteresovanosti za sve to. Zbog čega je to tako to samo oni znaju a da se isplati, isplati se itekako. Recimo, za prugu Petrovaradin - Beočin Lafarge je nudio sredstva da remontuje prugu ali za to nije bilo razumevanja u rukovodstvu. To je bilo još kad je Lafarge kupio cementaru. Ove godine je opet pokrenuto to pitanje i IV Vojvodine se uključilo u to. Postoje indicije da će se raditi nešto dogodine, moguće na proleće no videćemo.
Urađena je i studija revitalizacije pruga Zapadnobačkog okruga ali je ostalo na tome. Za sada. Za određene pruge su zainteresovane i države okruženja i nadam se da će sa novim rukovodstvom biti nešto od toga.
Najveći problem u svemu tome je što nema voznih sredstava. Nema šinobusa i dizel - motornih vozova i saobraćaj nema sa čime da se odvija. Zato i nema saobraćaja sa Hrvatskom preko mosta kod Bogojeva. Tek nedavno je krenuo teretni saobraćaj i otpremljeno je 8-9 vozova sa repom za Hrvatsku.
Raspisan je i tender za nabavku novih DMV čiji je rok produžavan jer se niko nije javio i šta će biti sa tim raspitaću se još.
Pozdrav
 
ево да и ја отворим неку тему. :cool:
лепе су то вести за теретни саобраћај, али мене више занима путнички.
и стварно, уколико је проблем недостатак дизел-локомотива и шинобуса, онда и не чуди ово мртвило на пругама. ...исплати ли се куповати их за путнички саобраћај уопште?
 
Na putnički saobraćaj se odnosio veći deo mog posta, od zainteresovanosti opština preko studije revitalizacije do ponude remonta od strane industrije.
Šinobusi se itekako isplate ali se oni više ne proizvode. Koliko ih ima mogli bi se modernizovati ali su to već stara vozila. Najbolje bi bilo kupiti nešto novo ili relativno polovno sa rezervnim delovima koji bi mogli da služe bar 20 -tak godina. To bi se umnogome isplatilo naravno uz adekvatan red vožnje koji bi odgovarao putnicima.
 
Moze li neko da mi objasni koncept sinobusa?
Je li Tram-Train nesto slicno?
Tram train je koncept tramvaja koji moze da ide na zeljeznickim sinama i da dostigne brzinu od 100km/h. Trenutno moja firma radi na projektu u Ile de la Reunion.

Zeljeznicar, ovi moji su radili nesto u bg 2006. cini mi se na bg cvoru. Da li si znao za to? Firma je Systra.
 
Šinobus, horor filmovi iz detinjstva :) Zamisli autobus Krstić autotransporta (ili autobus iz filma lov na zeleni dijamant, sa sve pilićima i švercerima), koji grokće, brekće, ima sirenu koja se čuje na 20km unaokolo, bez amortizera, tako da dok sediš poskakuješ u ritmu ča ča ča :lol:

Ukratko, autobus na šinama.
 
bigvlada":gq96wjo8 je napisao(la):
Šinobus, horor filmovi iz detinjstva :) Zamisli autobus Krstić autotransporta (ili autobus iz filma lov na zeleni dijamant, sa sve pilićima i švercerima), koji grokće, brekće, ima sirenu koja se čuje na 20km unaokolo, bez amortizera, tako da dok sediš poskakuješ u ritmu ča ča ča :lol:

Ukratko, autobus na šinama.
Ceo post potpisujem. Jednom sam se vozio sinobusom kao klinac(relacija Pancevo-Vrsac) i ne postoji deo u ovom postu koji bi izbacio da opisem to iskustvo.
 
Nikola":26dy98jh je napisao(la):
bigvlada":26dy98jh je napisao(la):
Šinobus, horor filmovi iz detinjstva :) Zamisli autobus Krstić autotransporta (ili autobus iz filma lov na zeleni dijamant, sa sve pilićima i švercerima), koji grokće, brekće, ima sirenu koja se čuje na 20km unaokolo, bez amortizera, tako da dok sediš poskakuješ u ritmu ča ča ča :lol:

Ukratko, autobus na šinama.
Ceo post potpisujem. Jednom sam se vozio sinobusom kao klinac(relacija Pancevo-Vrsac) i ne postoji deo u ovom postu koji bi izbacio da opisem to iskustvo.
I ja se pridružujem, vozio sam se od Pančeva do Crepaje (pruga ide do Kikinde). Ima tu još štošta da se doda, ali ništa da se oduzme. Ali treba i to u životu probati.

Neponovljivo.
Neponovljivo.
 
Obnovljena železnička stanica u Dimitrovgradu
Autor: Z. P.
1001_ocp_w380_h300.jpg

Dimitrovgrad - U pograničnoj opštini Dimitrovgrad juče je završena prva faza rekonstrukcije železničke stanice koju zajednički koriste Bugarska i Srbija. Radovi vredni 2,4 miliona evra finansirani su sredstvima Evropske agencije za rekonstrukciju, a rok za završetak projekta je juni naredne godine.

- Uslovi za rad osoblja dveju država biće značajno unapređeni kada čitav posao bude priveden kraju. Pre dve godine obe države su se dogovorile da to bude zajednička stanica. Ta odluka je bila dobra. To praktično znači da se u međunarodnim putničkim vozovima policijska i carinska kontrola obavlja u toku same vožnje, između Dimitrovgrada i Dragomana u Bugarskoj i obratno, čime je zadržavanje vozova na granici smanjeno od 120 na 56 minuta, a u teretnom saobraćaju od 15, na prosečno šest sati - rekao je direktor JP Železnice Srbije Milovan Marković na svečanosti priređenoj povodom okončanja prve faze radova.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/ekonomija...stanica_u_dimitrovgradu.4.html?news_id=147146
 
...прочитах скоро да је недавно укинут једини воз из београда за зајечар, баш тужно. тај крај србије је ионако запостављен, још је фалило и ово да се деси...
ако је ико путовао тим правцем некада, могао је да ужива у предивној природи.
штета. надам се да ће се у скоријој будућности наћи начина да се та пруга некако активира...
 
Evo, imam još jedno pitanje za Železničara, zapravo nekoliko pitanja. :)
1. Na pruzi Beograd Niš, zašto j deonica između Đunisa i Stalaća jednokolosečna, i da li je moguće (iako to trenutno zvuči kao SF) da se ispravi onaj oštri zavoj na toj deonici, npr. probijanjem tunela?
2. Da li se planira proširenje pruge BG-NS na dvokolosečnu?
3. Zašto su napuštene deonice Boka-Vršac i Kovin-Vladimirovci? Da li su to bile vicinalne pruge, čiji bi remont bio neisplativ, ili je u pitanju nama dobro poznata inercija?
4. Kako su se pokazali DMU uvezeni iz Švedske posredstvom magistra Velje? U HR su uvezli oko 40 komada istih, i prilično su zadovoljni, u čemu je kod nas problem, ako izuzmemo onu "provizijicu"? :laugh:
5. Zašto ŽS ne pristupi remontu i modernizaciji postojećih šinobusa, ubacivanjem novh motora? I da li je moguće pokrenuti proizvodnju istih kod nas, u kooperaciji sa Česima, ili npr. Stadlerom?
Unapred hvala, i srdačan pozdrav! :vops:
 
Koliko li pitanja :kk:
Da krenem redom;)
1. Ta deonica je ostala jednokolosečna jer se drugi kolosek gradio etapno a taj deo je planiran ali osta nikad neurađen. Oštri zavoj se nalazi kod Ćuprije i on je planiran da se radi ove godine, na proleće, zajedno sa mostom preko Morave. Za to je dobijen kredit.
2. Proširenje pruge BG - NS se planira da bude dvokolosečna kao i na kompletnom Koridoru X. Za to ćemo se načekati jer treba da se urade projekti novu trasu većim delom, jer se od Inđije do Novog Sada javljaju mali poluprečnici krivina koji se moraju ispravljati ako se planira brzina od 160 km/h a planira se.
3. Zašto su tačno napuštene ne znam ali bile su vicinalne. Ali sudeći kako se stoji sa prugama u Vojvodini ne sumnjam da je "dobro poznata inercija". Bilo je predloga da se izgradi železnički most preko Dunava između Smedereva i Kovina i da se ide dalje ka Vršcu ali to je sve predlog.
4. DMV od dizel-motorni voz, a ne DMU, iz Švedske i kod nas su se dobro pokazali i saobraćali su redovno i bilo je putnika. Međutim kako su nabavljene i ko ih je nabavljao nije mislio na duži period i za njih je istekla revizija. Rezervnih delova za opravku nema i većina tih DMV stoji i saobraćaj je redukovan :mad:.
5. Što se tiče Šinobusa, oni su izuzetno zahvalni za pruge u Vojvodini. Ali kao što nema razumevanja za mnogoo važnije stvari na železnici tako nema ni za lokalni saobraćaj. Šinobusi su laki i na lošijim prugama smeju da se voze brže od teretnih vozova i laki su za održavanje. Oni su se jedno vreme proizvodili u Smederevu a pre par godina je jedna garnitura, motorna kola i prikolica, remontovana i služila je kao promotivno vozilo da bi se pokazalo lokalnim samoupravama. Međutim od ovoga ništa nije bilo jer lokalne samouprave nisu bile zainteresovane. Proizvodnju je moguće pokrenuti samo kada bi imao ko.
Pozdrav
 
@zeleznicar

:kk: :kk: :kk:

Koliko god da sam odusevljen kompetentnoscu tvojih postova, toliko me isti bace u bedak, jer neumoljive cinjenice pokazuju da je stanje u nasoj zeleznici jos crnje nego sto se nama laicima cini. Najstrasnije je to sto su u pojedinim periodima zapocinjani, a ponekad i zavrsavani odlicni projekti (tuneli pod Beogradom, novi zeleznicki most, ranzirna stanica Makis), ali su nas poslovicni nedostatak daha i vizije ucinili da od nekada respektabilnog sektora zeleznica postane jedna od najvecih crnih rupa u Srbiji.

Hajde, molim te, kao upucen covek reci nam da li ti vidis izlaz na kraju ovog tunela. Ima li, po tebi, realne sanse da se nesto na ovom planu zaista promeni?

:rant:
 
Železničar":1vj2016i je napisao(la):
5. Što se tiče Šinobusa, oni su izuzetno zahvalni za pruge u Vojvodini. Ali kao što nema razumevanja za mnogoo važnije stvari na železnici tako nema ni za lokalni saobraćaj. Šinobusi su laki i na lošijim prugama smeju da se voze brže od teretnih vozova i laki su za održavanje. Oni su se jedno vreme proizvodili u Smederevu a pre par godina je jedna garnitura, motorna kola i prikolica, remontovana i služila je kao promotivno vozilo da bi se pokazalo lokalnim samoupravama. Međutim od ovoga ništa nije bilo jer lokalne samouprave nisu bile zainteresovane. Proizvodnju je moguće pokrenuti samo kada bi imao ko.
Pozdrav
Mislis na Srebrnu Strelu? Ja koliko znam, to su nemacki sinobusi koji datiraju jos iz 50ih. Koji su se to prozivodili u Smederevu?
 
Ovi naši šinobusi su napravljeni u Goši između 1959. i 1969. po licenci nemačkog proizvođača Duewag.
Da se nadovežem na Železničareve odgovore, pruga BG-NS po planu treba da dobije potpuno novu dvokolosečnu deonicu od Inđije preko Maradika do Petrovaradina s tunelom kroz Frušku goru. a što se tiče proizvodnje šinobusa kod nas, najveća prepreka je autobuski lobi.
 
@ sizif
Ja izlaza iz tunela vidim. Poznato je da je železnica dobro poslovala dok su je vodili stari železničari, mašinovođe, otpravnici i dr. Kada su došli "stručni" i partijski ljudi železnici je sve gore.
Kada na železnicu budu došli zaista stručni ljudi koji vole svoj posao i žele da urade dobro za nju, železnici će krenuti bolje. To su ljudi koji železnicu drže u malom prstu, koji su se za to školovali jer vole i žele to a ne koji su iz interesa tu. Školovanih ljudi koji poznaju železnicu ima ali oni do posla ne mogu doći i ne mogu da napreduju. Još jedan problem je centralizam. Ako Novi Sad, Sombor, Knjaževac, Kragujevac, Užice žele da poprave neka kola, da srede prostorije, nabave neku opremu, za sve to se pita Beograd. Kada se to bude promenilo biće bolje. Poznato je da se 90-tih poslovnim vozom Subotica - Beograd putovalo 2 sata a sada je za to rastojanje potrebno 4 sata a nekada i više. Vozilo se kroz Vojvodinu brzinama do 120 km/h a sada ima brzina i od 40 km/h.

@ vrachar
Srebrna strela nije šinobus. Srebrna strela je DMV koji je saobraćao na pruzi Zagreb - Samobor. Više o tome možete saznati ovde:
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=1796&hilit=Srebrna+strela

@ Siniša
Što se tiče nove trase, to nije sasvim sigurno. Koliko sam upoznat sa Generalnim urbanističkim planovima Opština Inđija i Sremski Karlovci pruga se sa manjim promenama, peglanjem krivina, zadržava na postojećoj trasi. Šta će od svega ovoga biti ostaje nam da vidimo jer je teren veoma težak od Čortanovaca do Sr. Karlovaca. Tu je pominjana i neka varijanta sa vijaduktom ali ko zna šta će biti od svega toga. Najverovatnije, "Koliko para toliko muzike".
 
Železničar":a5lwpsga je napisao(la):
Što se tiče nove trase, to nije sasvim sigurno. Koliko sam upoznat sa Generalnim urbanističkim planovima Opština Inđija i Sremski Karlovci pruga se sa manjim promenama, peglanjem krivina, zadržava na postojećoj trasi. Šta će od svega ovoga biti ostaje nam da vidimo jer je teren veoma težak od Čortanovaca do Sr. Karlovaca. Tu je pominjana i neka varijanta sa vijaduktom ali ko zna šta će biti od svega toga. Najverovatnije, "Koliko para toliko muzike".
сећам се да је на тој релацији између чортановаца и карловаца воз милио задњи пут када сам путовао до новога сада. ту негде је и једини војвођански тунел.
 
A ta relacija je kompletno rekonstruisana pre 3-4 godine (sa mogućnošću neverovatne brzine od 80km/h) :bash:
 
Železničar":3v8dqot9 je napisao(la):
@ sizif
Ja izlaza iz tunela vidim. Poznato je da je železnica dobro poslovala dok su je vodili stari železničari, mašinovođe, otpravnici i dr. Kada su došli "stručni" i partijski ljudi železnici je sve gore.
Kada na železnicu budu došli zaista stručni ljudi koji vole svoj posao i žele da urade dobro za nju, železnici će krenuti bolje. To su ljudi koji železnicu drže u malom prstu, koji su se za to školovali jer vole i žele to a ne koji su iz interesa tu. Školovanih ljudi koji poznaju železnicu ima ali oni do posla ne mogu doći i ne mogu da napreduju. Još jedan problem je centralizam. Ako Novi Sad, Sombor, Knjaževac, Kragujevac, Užice žele da poprave neka kola, da srede prostorije, nabave neku opremu, za sve to se pita Beograd. Kada se to bude promenilo biće bolje. Poznato je da se 90-tih poslovnim vozom Subotica - Beograd putovalo 2 sata a sada je za to rastojanje potrebno 4 sata a nekada i više. Vozilo se kroz Vojvodinu brzinama do 120 km/h a sada ima brzina i od 40 km/h.

@ vrachar
Srebrna strela nije šinobus. Srebrna strela je DMV koji je saobraćao na pruzi Zagreb - Samobor. Više o tome možete saznati ovde:
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=1796&hilit=Srebrna+strela

@ Siniša
Što se tiče nove trase, to nije sasvim sigurno. Koliko sam upoznat sa Generalnim urbanističkim planovima Opština Inđija i Sremski Karlovci pruga se sa manjim promenama, peglanjem krivina, zadržava na postojećoj trasi. Šta će od svega ovoga biti ostaje nam da vidimo jer je teren veoma težak od Čortanovaca do Sr. Karlovaca. Tu je pominjana i neka varijanta sa vijaduktom ali ko zna šta će biti od svega toga. Najverovatnije, "Koliko para toliko muzike".
Svojevremeno sam procitao intervju sa Gerhardom Burbahom, objavljen u novosadskom Dnevniku, kao i ovaj, objavljen u Vremenu (link: http://www.vreme.com/cms/view.php?id=310907 ). Ima li nade da ce neko vec uvideti da je decentralizacija zeleznice preko potrebna, i da li se, uprkos prilicno sumornoj slici koju vidimo danas, ipak nesto pokrece? Na primer, da li je predvidjen remont i modernizacija postojecih elektrovozova 412, poznatih Gorbacova, i da li je predvidjen remont i modernizacija 712 Macosa? Od 1991., ako izuzmemo 10 svedskih polovnjaka, nabavljene su svega 22 manevarke iz Ceske (621). Kako su se one pokazale? Da li se planira nabavka nekih novih lokomotiva?
Unapred hvala! :)
 
Nakon ovog intervjua sa gospodinom Burbahom ostaje nam samo da zaplačemo
sad01.gif
. Mada se ne bi složio s njim u vezi pruge Valjevo-Loznica.
 
"Drugi veliki promašaj koji hoću da apostrofiram je takve prirode. To je gradnja pruge Valjevo–Loznica. " каже.

ни ја се не бих сложио са овим, сматрам да је пруга лозница-ваљево један од најважнијих пројеката што се тиче железнице. и ту би могао да нам каже нешто више друг из комитета- Železničar.
 
Vrh