Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Информација о промени траса линија јавног превоза због радова у улици Војводе Влаховића

Због непланираних радова које изводи ЈКП "Београдски водовод и канализација" у улици Војовде Влаховића, промењена је траса линије бр. 26Л.

Линија саобраћа на траси Медаковић 3 - Насеље Браће Јерковић

Завршетак радова је планиран 03.06.2021. године.

izvor: bgprevoz.rs
 
И Н Ф О Р М А Ц И Ј АО ИЗМЕНИ РЕЖИМА РАДА ЛИНИЈА ЈГП-а ЗБОГРАДОВА НА БАТАЈНИЧКОМ ДРУМУ

586_Batajnicki%20drum%20konacno.jpg


izvor: bgprevoz.rs
 
ИНФОРМАЦИЈА О ИЗМЕНИ РЕЖИМА РАДА ЛИНИЈА ЈГП-а ЗБОГ ОДРЖАВАЊА„СПАСОВДАНСКЕ ЛИТИЈЕ“

Поводом Крсне славе града Београда Вазнесење Господње –Спасовдан, одржаће се свечана Литија на градским улицама, у четвртак 10.06.2021. године са почетком у 19:00 часова. Траса кретања Литије је следећа: Адмирала Гепрата (почетак Литије испред цркве СВ. Вазнесења) -Кнеза Милоша –Краља Милана –Трг Славија –Булевар Ослобођења –Храм Светог Саве.Током проласка Литије возила јавног градског превоза ће у зависности од услова на терену чекати на траси док се не успостави редован режим саобраћаја.

izvor: gsp.rs
 
Гуштеров ЛиАЗ П41440 "опалио" Фабију у ПМП тако да се иде мало успорено.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Danas mi je bilo baš veselo. Dolazim na stanicu kod Muzeja Jugoslavije nešto pre 17h i vidim haos na stanici. Ukucam da vidim gde je najbliža trola, a ono na staroj okretnici i 40L i 41L. Krenem peške do Rudog, kad ono i tamo gužva. Kolika je bila gužva, dovoljno govori činjenica da su svi ljudi na stanici ušli u 44, koji je upravo dolazio iz pravca Topčiderske zvezde, kada sam se zatekao tamo, tako da su sva mesta za sedenje bila popunjena i još se i stajalo. U 44 se ulazilo i duž Kneza Miloša. Izašao sam kod Beograđanke i odatle se nekako dobacio do TC BIG, jer 23 i 74 nisu bili blizu. Po povratku sam opet morao da se snalazim, jer je najbliža 74 bila udaljena 22 stanice, što mu dođe otprilike malo posle BIG - a u smeru ka Mirijevu. Kako mi je prva naišla linija 32, sa njom sam išao do Dalmatinske, pa odatle peške do raskrsnice Cvijićeve i Starine Novaka. Tamo sam 20 minuta čekao 40L. Za to vreme je prošlo nekoliko troli 28, nekoliko autobusa na 77 i dva na 79. Takođe, prisustvovao sam i sceni gde je devojka izlazila iz trole psujući vozača, jer nije hteo da joj kaže da li je ovo stanica na kojoj treba da siđe da bi došla do željene lokacije u 27. marta ili da ide dalje, samo zato što nije imala masku.
 
Što se tiče maski, ja sebe u zadnje vreme sve češće hvatam u kontradiktornim i paradoksalnim (možda čak i licemernim? ) situacijama da s jedne strane mi je muka od njih i smatram da je vreme da se maknu, a s druge strane me iritira kada vidim klinčadiju bez njih.

Mislim da je to zato što iako su meni i make, i Kurona i paničenje... preko glave, ispunjavam svoju dužnost sa preostalim ljudima oko mene noseći tu krpu preko lica. A onda vidim bandoglave i šupljoglave klince koje boli uvce za sve, ali baš za sve u životu, pa i za te maske, i pomislim kako onda mi ostali koji se pridržavamo mera i dužnosti ispadamo budale i niža sorta a oni pametni i viša kasta koja može da radi šta hoće.


A što se tiče samih zastoja i problema na linijama, to je izgleda postalo redovno stanje u Beogradu. Šine ka Savskoj i dalje neprohodne, 40 i 41 i dalje osakaćeni do Stare okretnice, 18 i 25 i dalje kruže oko Štarka zbog večitog asfaltiranja, 21 i 22 isto iskasapljene do Slavije, kod Vuka isto nešto rovare pa su šutnuli neke linije da okreću u Ruzveltovoj... Sve u svemu, j... se njima. Ti što kasape linije i polaske ionako ne putuju javnim prevozom. :kafa:
 
Na 43ci je bilo žalbi na subotnju turažu da se pravci, sa dosadašnjih, 30 minuta povećaju na 35 minuta. Interval se ne bi puno povećao, a olakšao bi se rad na liniji (stizala bi se lepo turaža i manje krugova bi se vrtelo). Snimali su je, sad videćemo dalje šta će biti.

izvor: gspbeograd.net
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858388#p858388:22eo2rxe je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Jun 2021 01:18[/url]":22eo2rxe]A što se tiče samih zastoja i problema na linijama, to je izgleda postalo redovno stanje u Beogradu. Šine ka Savskoj i dalje neprohodne, 40 i 41 i dalje osakaćeni do Stare okretnice, 18 i 25 i dalje kruže oko Štarka zbog večitog asfaltiranja, 21 i 22 isto iskasapljene do Slavije, kod Vuka isto nešto rovare pa su šutnuli neke linije da okreću u Ruzveltovoj... Sve u svemu, j... se njima. Ti što kasape linije i polaske ionako ne putuju javnim prevozom. :kafa:
Od kako su krenuli radovi u Crnotravskoj, opisana situacija sa 40L i 41L je postala gotovo redovna pojava, jer mi se slično desilo jedno desetak puta. I samo da pridodam da je haos i sa potezom 300, jer se vozi ko kako stigne i putuje se duže nego do Novog sada, kao i ka Batajnici.
 
Danas kolaps sa trolejbuskim saobraćajem jer je nestalo struje u centru na nekoliko sati.
 
E ljudi moji da ne poverujete šta mi se danas dogodilo. Zastoj ne, poremećaj i planirana izmena svakako.

Planirao da odem do stadiona sa jednim presedanjem s obzirom da je nedelja, ali grdno sam se prevario da je to bila dobra ideja. 23 stigao za 10min do Mostara, međutim 18 pobegla ipred nosa pa je čekao 15min (duže nego cela vožnja prvog dela puta) da bi baš pred Meštrovićevom iznenada skrenuo u Peka Dapčevića. Kad sam došao do crvenog solitera imao sam šta da vidim. Pa matorci gledaju naše tv stanice i BG Hroniku i niko mi ne reče da su Jerkovićevu razrovarili. Brže bi i bez planinarenja stigao kombinacijom 23+17+26!

Predstava ne bi bila komična da u povratku nije bilo belaja. Čekao 26 koji se napunio (pazi zglobovi prazni) jer solo idu u paru kao proklete trole, da bi mi posle pobegla 17 ispred nosa. Otišao ja do stajališta 30/31 i reko ma nema šanse mora doći 31 jer on ide češće od 17 koja je tek otišla. Ma malo sutra! Naiđoše oba, potrčao i upali se crveno! Ušao u 31 pa stigao u isto vreme do Autokomande, al džaba sve kad je bilo nemoguće presesti usled prevelike udaljenosti (200m). Posle sam čekao 55 koja nije naišla (niti 17, predomislio se pa nisam hteo ući u 18 koja takođe staje gore na Mostaru, mislim se bre dosta više pešačenja), a umesto koje se pojavila 46. Ostatak puta (od Mostara do Brda) prošao je bez problema. Bilo je to jutros ako možete da zamislite.

Tako da ove nedelje srednja brzina jeste bila visoka ne računajući čekanje na prvo vozilo, odnosno na drugo, treće prilikom presedanja. Na ukupno vreme putovanja negativno utiče fragmentacija stajališta i nesinhronizovanost polazaka (gužvanje sustizanjem tromih i bez gužve na putu što obara pouzdanost linije). Danas me nije izostavio maler, ali to je sve posledica lošeg upravljanja gradom (urbanizmom i saobraćajem).

Baš onda kada izostanu problemi poput zastoja a i grupisanja kombinacijom poremećaja i čestog takta pojavi se redak takt sa neujednačenim polascima. :violina:

Inače posle subotnjeg zimskog RV danas se prešlo na nedeljni letnji RV, što je dodatno pogoršalo situaciju. S metroom ni nedeljom neće ovo moći da rade. Jedan polazak manje=manja patronaža metroa pa nek se zapitaju da li će bacati milijarde u bunar.
 
Evo ga opet. Danas 03.07.21 predstava u Medaku, šta drugo nego tzv. "bunching" vikendom bez zastoja po letnjem RV. :violina:

15:00 stajalište Medaković II u smeru ka Medakoviću III > tandem 2023+2026
15:15 na istom stajalištu 2024+2034 (2024 kao nov)
15:20 na istom mestu konačno se pojavio 3382 20 minuta posle planiranog vremena polaska po aktuelnom RV ka Čukarici (sudeći po redu vožnje neka krntija od Kosmaja nije uspela da se dovuče do terminusa Konjarnik :bash: )

Što se planiranih izmena tiče zbog radova u Braće Jerković 3063 išao kroz Pekla Dapčevića ovuda, a Solaris je sasvim normalno prošao na raskrsnici kružnog puta i Braće Jerković. Nit se uvio, nit grebao asfalt zadnjim prepustom. Čak štaviše u krivinu je uleteo lakše nego solo s međuosovinskim rastojanjem L=5,9m s linije 50. Zapravo 3382 (Higer) jedva skrenuo iz Darvinove u Kumodrašku za razliku od Solarisa koji uleću i u oštrije krivine bez problema. Ovo zapažanje između Solarisa, IK218M i svih solo autobusa primetno je na "kružnom tokiću" u zoni petlje "Radnička". IK218M i solo koče skoro do zaustavljanja dok Solarisi uleću uz naglo "lomljenje", odnosno brzinsko savijanje pod velikim uglom na obe strane (desno pa levo) radi izbegavanja ivičnjaka. Solarisi se naglo savijaju, isturaju tako da točkovi na pogonskoj osovini prolaze tik uz ivičnjak. Kod Solarisa je to rutina. Mogu reći da su u odnosu na dužinu najupravljiviji u beogradskim uslovima.

Što se 50 tiče očigledno je problem vertikalna krivina u Miška Kranjca gde su, dok su saobraćali 59 "strugali" u zoni zglobnog mehanizma. Problem bi bio rešen peglanjem vertikalne krivine, ili preusmeravanjem linije Vareškom, tako da pokriva stanicu Rakovica. Da je linija opslužena različitim tipovima autobusa zglobovi bi mogli Vareškom, a solo normalno.

Btw. nisam znao da je Google uhvatio 3034 na 59 u Borskoj 2013. godine.
 
Свашта је ишло на 59. Од Ик-161, Ик-203 па до Солариса, Ик-218М. Додавши у обзир да новији нископодни зглобови саобраћају и по знатно ужим улицама и са кривинама(између осталог и у Јерковићу) није толико спорна раскрсница Борске и Мишка Крањца, па су на истој најкасније почели да пролазе прве половине 2000-их. Чини ми се да је и прошле године 18 ишла исто кроз Булевар Пека Дапчевића, а 50 је 2016.г приватизована. Ко зна, можда би на 50 радили и Солариси(током 2014 и 2015.г, на 25П,47,48,50,79? и на неким линијама потеза 300 и 400 су као донација СП Космај радили Ик-201 из 2002.г).
 
Tramvajdžije su prijavljivale tu skretnicu, više puta da bi danas izašli kovači. Očigledno loše urađen posao.
Nije 100% provereno, navodno još jedan tramvaj je izleteo kasnije.
 
Пошто су радови будућег ауто-пута код Ресника, па самим тим 47 и 94 иду измењеном трасом. Пролазио сам улицом Јосипа Теларевића и не видим проблем да аутобус пролази кроз исту улицу, макар 47. Радови трају до октобра, па нема потребе да обилази целу Стражевицу и Ресник, а лично сам видео да зглобни аутобуси на линији 860? пролазе кроз Баричке улице, које су толико уске да један аутомобил мора да се помери скоро ван коловоза, да би пропустио други, а Јосипа Теларевића је широка сасвим довољно да бар соло аутобуси могу да се мимоиђу без великих проблема. Па и када су увели 94 кроз Едварда Грига, није имала линију на путу, па су је тек накнадно ставили.
 
Danas mi se opet dogodio "naprednjački poremećaj". I pored toga što nije bilo gužve drastično redukovan takt kombinovan sa naujednačenom vožnjom, te slabom dispečerskom kontrolom uzrokovao je tri puta duže putovanje. Iako mi je pre nekoliko dana pošlo za rukom da odem i da se vratim od stomatologa sa drugog kraja grada za sat vremena radnim danom (Banovo Brdo>Ustanička 20 min, popravka zuba 20 min, Ustanička>Banovo Brdo 20 min), odnosno nešto duže nego očekivano Banovo Brdo>Dedinje>Banovo Brdo i to preko Kneza Miloša istog, dakle radnog dana danas, Subotom me je čekao sasvim drugačiji scenario.

73 minuta Banovo Brdo (Pijaca)>Dedinje>Banovo Brdo (Šumarski), dakle ne od Dom Zdravlja, odnosno u povratku do Pijace. Merio sam štopericom. 49 saobraća na 28 do 29 minuta ukoliko ne dođe do izostanka polaska, tako da bi mi kad sam krenuo naišao za nekih 20-ak minuta što nije bilo pogodno. Vodeći se prethodnim iskustvom nadao sam se da ću okolo stići brže, međutim naiđe mi 37 koji je vozio sporije (trebalo mu 17 minuta bez ikakvih usporenja saobraćaja) do Višegradske da bi mi tamo usled nepostojanja podzemnog prolaza između dva prometna stajališta pobegla 41L s nekoliko putnika. Izređaše se "čukarički" svi redom. Za to vreme trola "ni od korova" jedno desetak minuta, ma ni 40L. Dođe "dvojac" 2020 i 2078 na 41L i u prvi uđe oko 5 putnika. U 2078 osim mene bilo dva putnika. Za dlaku bolja iskorišćenost od tramvaja. Taman kad sam pomisio da ću "doleteti" do gore usledio je "reality check". 2020 se vukao, 2078 nestrpljiv davao gas, pratio ga u stopu al nije mogao da ga obiđe zbog kontaktne mreže. Jedva se dovukao. Sustigao ih 2079 sa 40L. Uhvatio ga semafor. U povratku sam se naplašio tako da sam otpisao trole, i pored toga što su u tom smeru išle (i dole na Mostaru u smeru ka Sajmu samo jedna traka zbog radova). Čekaj i čekaj, evo pojavi se 49 65 minuta od početka kucanja štoperice. Autobusu na liniji sa bezmalo polučasovnim taktom trebalo je svega 8 minuta do Šumarskog (10 do Pijace).

Zaključak bi bio da je preko preče a naokolo uslovno bliže (ukoliko ne obore takt, dozvole neujednačenost na prohodnim saobraćajnicama, odnosno ne vrše korekciju poremećaja usled neujednačene vožnje). Radijalna alternativa poprečnoj vezi (koja nekada nije ni postojala, a danas očigledno kao i da ne postoji) vikendom zakazala pri letnjem redu vožnje ljudi moji. Na zapadu bi tražili refundaciju za neopravdano neispunjavanje minimuma kvaliteta prevozne usluge. Ako ovako reše presedanja u sistemu sa metro sistemom žali Bože naših para. Nema potrebe za isčuđavanjem kada ljudi zovu taksi ili sednu u sopstvena kola. Toliko o naporima grada u cilju zaštite životne sredine. A šta će tek biti kad na raspolaganju budu bila samoupravljajuća vozila i letelice koje bi saobraćale od vrata do vrata po potrebi (door-to-door on-demand transit)? Ukoliko zakasne sa transformacijom koncvencionalnog sistema JLPP samo na osnovu stava većine prema presedanju, odnosno toleranciji na čekanje i nisku eksploatacionu brzinu možemo pretpostaviti koji će model prevoza biti prihvaćen. Naime, i pored toga što trole imaju bolji takt na papiru ni prohodne saobraćajnice ipak ne garantuju brzu vožnju. Još ako neki izostane eto belaja. Uslovi saobraćaja su danas bili kao u Novom Sadu početkom 2000-ih, kada je tamo prevoz mnogo bolje funkcionisao nego danas u Beogradu.

Da 49 saobraća na 4 minuta prosečna vožnja bi trajala 10 minuta (2+8) tako da bi otišao i vratio se za pola sata. Na kraju sam se od vrata do vrata (sa svraćanjem u prodavnicu) vukao sat i po. Što je udaljenost kraća (a duža od pešačke, posebno u uslovima brdovite morfologije terena) to je tolerancija na čekanje manja. Metroom moraju da reše ove poprečne antibiotičke veze. Nemaju izbora, u suprotnom pojava pogodnijih alternativa može odvući moguće korisnike. Veća efikasnost na nivou sistema uticala bi na smanjenu efikasnost poprečnih veza van metro koridora radi povećanja pogodnosti prevozne usluge (išli bi češće čak i prazni). Ni da ne pomišljaju da samo sakate već da unapređuju sistem racionalnom preraspodelom resursa. Ovako nešto više ne može niti treba da se trpi.
 
Juče ujutru (sreda, 11. avgust 2021. godine) negde oko 7:30 je bila havarija na troejbuskoj KM, u Svetogorskoj ulici, u smeru ka Takovskoj (kod "Buregdžinice"). Kula 7621 je bila na interevnciji, a trolejbuski saobraćaj na linijama 28 i 41L, u pomenutom smeru, je bio u blokadi.

Jutros (četvrtak, 12. avgust 2021. godine), negde oko 9h u Milentija Popovića, u smeru ka Bloku 45, (između Hajata i Sava Centra) su stajali CAF (čini mi se 1520) i ispred njega neka Katica, dok je iza CAFa bilo još nekoliko Katica. Vidim da je napred kod CAFa stajala kupla na šinama, a isti je imao montiranu svoju kuplu. Ne znam tačno šta se desilo, izgleda da je neko nekoga trebao da vuče ili gura, ali svakako je tramvajski saobraćaj bio u prekidu.

izvor: gspbeograd.net
 
Polazak u 04:56h na 7 sa Ustanicke je ostvaren u 04:51h, vozilo 1513.

Vozac tramvaja cim je video da na Ustanicku dolazi autobus (305) blokira vrata i krece. Krenuo, stao na semafor, otrcavam ka njemu (nekoliko ljudi za mnom) dolazim ispred tramvaja, on taman krece, zabode sinsku i svira mi. Krenem da mu mlataram rukama, pusti me unutra. Naj***m su se mile majke, on mi kaze ajde bezi, gurne me po ruci da bi zatvorio vrata kabine koja su bila otvorena.

Pritom na sve to gospodin vozi kao 7L1 do Depoa! I ako tramvaji normalno saobracaju do Bloka 45.

Njegovo kretanje ranije je ostavilo ljude sa linija 304, 307 i 311 i deo ljudi sa 305, one koji nisu trcali da cekaju 7 tek u 05:07h. Inace evo dok pisem sve ovo, 05:05h je a ja sam vec kod Vuka. Dakle, nekim ljudima koji zure na posaom mnogo znaci da li ce drezdati na Ustanickoj ili vec za to vreme preci ceo Bulevar.

izvor: gspbeograd.net
 
Poštovanje,
da pitam ispred OSM zajednice (radili smo uvoz i sređivanje svih GSP linija o čemu možete čitati ovde, pa ih sad još održavamo, sve kao hobi) dva pitanja vezana za skorije izmene linija, možda će ovde neko bolje znati:

1. Pošto 47 i 94 trenutno ne mogu da idu ispod Resnika zbog obilaznice, izmenjali smo 47 i 94 linije i one sad izgledaju ovako nekako:
94: Resnik -> Blok 45
94: Blok 45->Resnik
47: Resnik -> Slavija
47: Slavija -> Resnik
pa bi bilo dobro ako neko može da potvrdi da li ove rute odgovaraju realnosti

2. Linije 406L i 409 ne odgovaraju sad zvaničnim informacijama. Naime, ako pogledajte zvanične GTFS podatke grada Beograda, ispada da ove linije skreću levo iz Vojvode Stepe kod pumpe, pa na poslednju stanicu (stanice 26 i 27 na sajtu). Ranije su skretali levo iz Save Maškovića, ali sada to ne može. Da li neko zna šta je ovde realnost - da li zvanični podaci nisu u redu (i ako nisu, kako se ove linije okrenu, jel idu do kružnog toka) ili ova ulica kod pumpe više nije jednosmerna.

Hvala unapred, možda bude još pitanja ovde. Takođe, uvek važii - ako vidite neke probleme na OSM-u - javite mi na PP (ili probajte i sami da izmenite, nije teško:D) !
 
Vrh