Dobrodošao u Sremsku periferiju, mnogima je to svakodnevnica. Kad smo već spomenuli tu liniju, treba reći da iako jeste loša situacija, ona je sada privremeno još i gora nego obično zbog više razloga.
Redom:
- Traktori jesu problem, ali ne znam kako će se to rešiti jer se ne planira širenjeg tog puta sa 1+1 na 2+2 uopšte, niti postoji potreba dugoročno. Najverovatnije će ostati tako kako je.
- Čekanje na rampi će se rešiti kada se napravi nadvožnjak uskoro. Grad nije ništa poduzeo povodom toga godinama, ali će zato brza pruga da spasi stvar.
- Okretnica kod ŽS Batajnica je relativno mala. Kada se napakuju i GSP i Lika i Lasta zna biti gusto, ali lokalci su se naviknuli, pa znaju kako da "ulove" bus. S obzirom da je ovde glavni čvor za BG Voz, Batajnicu, Pazove, Banovce, Busije i Ugrinovce, ovde će neminovno morati da se napravi neko bolje rešenje. Uz bolju organizacijom stajališta na tom platou može se dosta poboljšati situacija, čak i bez bilo kakvog proširivanja odnosno rušenja nečega pored.
- Problem sa lutanjem po Batajnici će biti u budućnosti još veći jer će nadvožnjak biti podalje od železničke stanice i neće postojati direktan pristup ka njoj sve dok tamo ne prođe n-ta faza Batajničkog bulevara, što ćemo čekati još dugo dugo. To znači da će uskoro 703 morati prvo da izbije na sam centar, pre nego što će moći da skrene ka železničkoj. To znači da će linija uskoro dobiti novu trasu. Međutim, kako će prva faza Batajničkog bulevara uskoro biti gotova, možda tu bude i prednosti.
- Postoji više varijanti kako se može organizovati nova trasa:
Varijanta 1:
Nadvožnjak - centar - direktno Batajničkim drumom ka Zemunu (gubi se izuzetno bitna veza sa železničkom stanicom i BG Vozom, ne dolazi u obzir)
Varijanta 2:
Nadvožnjak - centar - železnička - uličicama kroz Bataju dok se ne izbije na Batajnički drum i onda dalje kao do sada (ostaje veza sa ŽS kao i sada uz malo dužu i sporiju trasu)
Varijanta 3 (najbolja po meni):
Nadvožnjak - centar - železnička - uličicama do Batajničkog bulevara - Batajnički bulevar - Novi novosadski put - Zemun park - pa onda ili preko Novog Novosadskog puta do T6 ili na Batajnički drum, pa dalje kao i sada.
Ova poslednja varijanta nudi vezu i sa centrom Batajnice i sa ŽS, čime je pokrivena Batajnica, a onda nakon toga mnogo brže stiže do Zemun parka. Nakon Zemun parka može kao i sada preko Batajničkog druma, ali preko Novog novosadskog puta i T6 bi bilo još brže jer se izbegava gužva sa levim skretanjem kod Pupinovog mosta. Manje goriva, brže vreme vožnje, manje lutanja a ne gubi se nijedna veza. Sa ovom varijantom bi linija procvetala sa istim brojem vozila. Jedina mana je što će pokrivati manje stajališta u Batajnici i na Batajničkom drumu što se možda neće svideti lobiju Zemun parka, ali to se isto može rešiti.
- Ovaj obilazak na Batajničkom drumu zbog izgradnje bolnice je organizovan totalno nebulozno, ali je privremen, tako da nije ni bitno
- Gužve su dosta veće ovih godina od kako ne funkcioniše BG Voz u normalnom režimu. Dobar deo putnika će se vratiti na korišćenje BG Voza čim ponovo bude dostupan i pouzdan.