Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588793#p588793:1m191187 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 16 Dec 2018 02:03 am[/url]":1m191187]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588066#p588066:1m191187 je napisao(la):
Express » 12 Dec 2018 02:56 pm[/url]":1m191187]
Interesantno da su 46 i 55 poremećeni van špica već danima, ako ne i nedeljama.

Već sam spominjao fenomen konflikta saobraćajnih tokova na Autokomandi i drugim petljama.

Односно, аутобуси 46 и 55 преко Прокопа ибегавају 4 од 6 конфликтних тачака, за правац ка Звезадари уз додатак једне нове на Аутокоманди (укључење у Аутокоманду).

I nekoliko unakrsnih tokova manje bi značilo s tim da se prosečna brzina ne bi povećala jer kruži, međutim bar bi pouzdanost bila veća.

Ukoliko rotacija 55 i 58 (55 kroz Požešku/B.Brdo a 58 kroz Radničku/Čuk. Padinu s tim da se 58 pojača) nakon gradnje tunela Topčidersko Brdo do Autokomande bude bila izvršena onda bi samo 46 svraćao.

55 bi u tom slučaju praktično sam po sebi bio semiekspres (ubrzani).
 
Синоћ последњи полазак 303 ишао само до Заклопаче. Јутрос скраћен до Стрњика, око поднева је пуштен до Врчина.
 
Дебили, јуче већи део дана није ни до Заклопаче возио, само до Стрњика. Пут је негде до 17 часова био проходан, Ласта је возила. Немам речи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588919#p588919:1arkr9yf je napisao(la):
Žika » Ned Dec 16, 2018 6:00 pm[/url]":1arkr9yf]Pogledajte prilog 1
file.php

file.php

autobusi krecu po 3-4 za redom? ma jok bre, sta vam pada napamet, to vam se samo cini :kafa:
 
Danas blizu 3 popodne nije radila ni jedna trolejbuska linija sa Zvezdare zato sto su blokirali Kneza Milosa jer je u delu odmah iznad 27. marta navodno pukao kran na gradilistu... Ka trolejbusima sam krenuo u visini Marka Oreskovica, jer tramvaji na bulevaru takodje nisu radili...

Na kraju sam citav dan pesacio po centru, pritom saobracaj je delovalo da funkcionise sasvim normalno, ulice prohodne, ali prevoz nista.
 
Joj živote kako Srbi reaguju kao mrtav konj na vreme normalno za ovo doba godine pitam se šta će biti kad udare ozbiljnije vremenske nepogode poput letnnjih tornada iznenada? Potpuno nespremni.

Današnja muka sa 17:

Oko 17h 18.12.2018 siđem ti ja na Padinu nadajući se da ću uhvatiti 55, međutim naišao je relativno komotan 56 za standard dotične. Mislim se suviše primamljiva alternativa, zar ne? Kajao bi se ako bi propustio taj luksuz.

Pošto ovde čim padne jedna kap, a kamoli pahuljica ode sve u očin ja ipak uđem. Dođe do Ade pa pogledam ka Paštrovićevoj, naravno ništa zanimljivo jer s Brda standardno ničeg nema (u Požeškoj bi čekao bilo šta do Bogojavljenja). Gužva nenormalna na stajalištu, pola 56 izašlo.

Dobro postoji oipcija dva zvana Ruska. Bacih oko na terminus Gospodarska Mehana ali tamo tek stigla Katica, putnici tek izlaze. Znači pošto tramvaji idu kao antibiotik batalim ti ja to ali nisam imao izbora nego da izađem u Ruskoj da se ne bi gurao kod Sajma. Nema autobusa, nema pa nema. Kad evo je trojka. Dok su ga blokirali automobili na Sodomi i Gomori (raskrsnica, šta bi drugo bilo osim bruke i sramote) kod Bigza niotkuda iskoči 23. U isto vreme su stigli na Mostar i 3 i 23.

Već tenzija poče da se oseća, mislim se pa isto bi stigao i da sam čekao u Požeškoj i to bez presedanja. Dobro taman se smirim ali ne leži vraže, pređoh 50m kad ono krdo bivola s Novog Beograda. Pade mi mrak na oči u momentu, to je bila 17. I nisam pogrešio - bila je. I to ne jedna naravno...

Mozak počeo da radi 200 na sat u kriznoj situaciji pa mi povede noge ka 18ici koja je naišla. Bar jednu stanicu do Deligradske, šta znaš, možda se desi čudo u vidu 38A ili 38L koji idu odozdo, a ne staju gore.

Dođoh i do slike i prilike Kandahara. Sekvenca je bila sledeća: 46 (krcat), 55 (dobro popunjen i to onaj u koji bi ušao da sam sačekao, već sam počeo da se nerviram), 18 pun, 46 prazan, 18 pun, 46 prazan, 70 (vidim ja ljulja se nešto kao brod, kad ono 749, nikad u životu ne videh tako pun 70, 90-te su se vratile na velika vrata), 55 prazan, 18 pun i na kraju posle neverovatnih 20 minuta evo ga konvoj 17ica.

Gledao i nisam verovao svojim očima jer se saobraćaj odvijao sasvim neometano. Uđoh u 1007 (koji je inače mogu reći i više nego pristojan, to je jedino bilo dobro u celoj priči) i stigoh na destinaciju sa 17 minuta zakašnjenja. Za divno čudo tako je sve bilo prohodno da oko 18:00 nije bilo gužve na rampi na Autokomandi.

Ponovo sam imao priliku da se nagledam genijalnosti naših inženjera koji redovno zagušuju prvu rampu međugradskim autobusima. Poređali se pa nit 17 da skrene levo nit kola desno baš na onom prvom konfliktnom mestu. Kad autobusi počnu da izlaze ponovo koče ove što idu ka rampi 2.

Ludilo.

E sad povratak je bio za pohvalu, mada tu se ponovo desio neverovatan događaj. To je bilo očigledno zbog gomilanja 17ica od kojih je pola s Konjarnika pobeglo pravo u garažu umesto da su odvezli narod do Sava Centra. Isključenja bolje da se tretiraju kao skraćeni poluobrt te da takvi polasci imaju sufiks G (recimo 18:31G s napomenom *G=do garaže) tako da umesto da se isključi s linije u drugom kraju grada, ostavi putnike da čekaju i vozi prazan povećavajući pritom mrtve kilometre može da se isključi na najbližem stajalištu do garaže.

Nesvakidašnja pojava jeste bio 38L sa 50 putnika. Uz 70 ni njega u životu punijeg nisam video. Polazak je radio FAP #119 a od Krivolačke do Mostara je stigao za 5 minuta. Dosta ljudi je izašlo na Autokomandi (mnogi pretpostavljam u nadi da će presesti na 18), neki su ušli i nije bio prazan skroz do Mostara. Jedna žena je na Autokomandi pitala jel 38 i ušla što znači da ljudi znaju za liniju ali je jednostavno koriste samo kad naiđe zbog slabog takta. Inače 38A/38L su za razliku od 70 odlična ispomoć 17ici od Šumica do Mostara.

Posle negativnog iskustva uveče ("rano" oko 20h) sa isključenjima 17 s Konjarnika sada koristim isključivo 70. Više ne koristim ni 49 zbog toga što nepouzdana i preopterećena 50 baš na deonici od Medaka do Voždovca nema alternativu. Preko Mostara imam i brže stignem.

Na Mostaru nisam dugo čekao, došao 53 i nije bilo nikakve gnjavaže. Sve je bilo prohodno.

Eto narode to bi bila neka sumorna, ujedno i tužna realnost našeg javnog prevoza. Tramvaji skupljaju paučinu dok autobusi pucaju po šavovima. Za to vreme vozovi kao antibiotik.
 
На следећој мапи сам приказао где све улични јавни превоз улази у загушења. Дебљим линијама су означене жуте траке или трамвајске баштице, сивом бојом електрични јавни превоз на проходним правцима, црна боја проходни правци само за аутобусе, а црвена непроходни правци за било који улични јавни превоз.

Пошто већ 21 месец живим у иностранству, укажите ми на грешке на овој мапи.
Pogledajte prilog 1

Предлог мреже ширења жутих трака и издвојених трамвајских баштица је на другој слици. Тамно плава представља места где су решења могућа без великих грађевинских захвата, а светло плава места где су потребни већи грађевински захвати. На самој Мостарској петљи је потребно проширење коловоза тао где иду 23 и 37, али то су проширења на површини. Правац Нушићева - Светогорска се овде третира као коридор искључиво за јавни превоз, са могућностима коришћења за укључивање у главне булеваре из споредних улица.

Са оваквим системом, омогућава се икаква управљивост саобраћаја, и икаква гаранција времена у превозу потребна за планирање времена обичних људи.

На слици се не налазе Борска, Спољна магистрална тангента и Александра Дубчека, где су потребни озбиљни грађевински радови са одвајањем коридора за улични јавни превоз.
 
Karlo, Bulevar Mihajla Pupina, smer ka mostu, ove zime u špicu nije prohodan za autobuse - putuje se po pola sata od opštine do Hajata. Za dovođenje u red neophodno je premeštanje autobuskih traka u sredinu kolovoza ili na stranu do SIV-a. Onda ostaje problem raskrsnice kod Hajata, koji bi se mogao rešiti skromnom denivelacijom "busveja". Time bi se dobio potpuno pouzdan autobuski prevoz sa Novog Beograda do Zelenog venca.

Za dalje - žuta traka u Teraztijskom tunelu nije realna. Ne bih detaljno ni argumentovao; jednostavno - to ne može, paralisalo bi grad. A i ovde narod ima žute prsluke...
 
Везано за жуте траке у Теразијском тунелу, својевремено је Зоран Јанковић, градоначелник Љубљане, одлучио да ускрати аутомобилима простор ради јавног превоза и бицикала, иако се томе противило 80% становника. У том тренутку, 12% кретања јавним превозом, 10% бициклом, 15% пешке, 63% колима! Након два месеца, када су људи анкетирани "да ли желите да вратимо на старо?", 80% није желело повратак на старо! Након неколико година, удео путника аутобусом порастао на 17%, а бициклом на 20%. Кретања на ширем подручју града и предграђима су остала доминантно аутомобилска, али је центар постао функционалан.

Сама праћења саобраћаја годинама, која се виде у смарт плану, показују неуобичајено велики скок коришћења аутомобила у првих 3 године након отварања Ђиласовог моста. Сада, нити имамо целину од 6-7 градских аутопутева са 5+5 трака, и гаражама по 4-5 етажа сваког објекта у центру, нити имамо целину главних линија које се целом трасом крећу жутом траком или трамвајском баштицом.
 
mislim da postavljanje zute trake ne bi bilo toliko efikasno ako se i taksi vozilima ne zabrani koriscenje iste, jer je prosto neverovatno koliko taksista ima u gradu, bar 7 puta vise nego autobusa (brojka od pre par godina), tako da i oni prave guzvu u zutoj, znam kod beogradjanke kad gledam kralja milana, kroz zutu traku se krece skoro isti broj taxija kao normalnih vozila u normalnoj traci
 
A danas isto čudo neviđeno. 50 sa najviše 40 putnika stigao relativno brzo na relaciji B.Brdo - Medaković II između 15 i 16h. I u suprotnom smeru prazni. Kad je došao do Medaka 3 sustigao prethodni polazak koji je verovatno bio krcat. Primetio sam da je vozač koristio kickdown iako vozilo nije bilo puno što je za pohvalu jer na uzbrdici ne bi trebalo da koči saobraćaj kad ne mora.

Sad ili ga je sustigao zbog toga što je išao brže pa nije mogao da se napuni (propustio putnike tako da bi sledeći polazak bio popunjeniji) ili je možda i onaj ispred bio prespor pa se više ljudi nakupilo u međuvremenu na stajalištima ispred. Neujednačena dinamika vožnje može dovesti do obaranja srednje brzine pojedinih polazaka zbog čega i pri normalnom odvijanju saobraćaja može doći do gužvanja istih.

Osim toga i danas sam imao priliku da pogledam predstavu linije 95 kako pretiče sve moguće prazne tramvaje. Ušao kod Sava Centra u 95, tramvaj odmah iza autobusa na istom stajalištu. Kad je autobus već stao na semafor kod solitera u bloku 23 tramvaj je tek prešao Autoput. Nije ni došao do stajališta a 95ici se već upalilo zeleno. Posle 95 sustigao drugi tramvaj u Bulevaru Milutina Milankovića.

Išli su paralelno do skretanja u Gagarinovu kada su je dvaput otvarao zadnja vrata. Nisam video da li je neko trčao ili je bio problem s vratima. Inače u pitanju je bio Solaris. Da je krenuo (u pitanju su sekunde) prešišao bi tramvaj opet. Izašao sam na sledećoj. Autobus ga je opet sustigao tako da su oba stogla do Agostina Neta u isto vreme s tim da sa autobusa do Delte imaš jedan pešački prelaz manje (tramvajsko stajalište je na baštici u sredini ulice).

U svakom slučaju obrni-okreni autobus znatno puniji ide brže. Inače ova 95ica bila je prilično komotna, iako je prevozila više ljudi nego pomenuti tramvaji skupa.
 
Danas sam između 16h i 17h čekao 17 , 18 ili 70 kod Hitne pomoći , smer ka NBG. trebalo je da se dobacim do Gardoša , ali do toga nije uopšte došlo. Kada sam došao na stanicu , ono 50 - ak ljudi čeka. Ukucam Bus plus kod da vidim koliko su udaljeni , i ono mi izbaci da je 70 u blizini , a da su 17 i 18 tri stanice udaljeni. Dođe 70 , solo , prepun , nit' je iko izašao , nit' je iko uspeo da uđe. Posle pšar minuta nailazi 17 , zglobni , prepun. Jedva da je jedna osoba uspela da uđe. Minut kasnije nailazi 18. Ista situacija. Maltene odmah iza njega još jedna 18. Ni u nju nije moglo da se uđe. Par minuta kasnije , nailazi 17 , naravno , i ovaj prepun. Samo je na prednja vrata uspela da se uglavi jedna žena , ali kako nisu mogla da se zatvore vrata , autobus je stajao jedno 5 minuta , dok žena nije izašla. Krenem ja ka pasareli kod Deligradske , kad ugledah još jedan zglobni autobus. Strčim niz stepenice , ali uzalud. Stignem ja autobus , ali ono opet prekrcat autobus. Na kraju sam digao ruke i vratio se kući. Sve u svemu , maltene niko nije izlazio iz tih autobusa , a ako je troje ljudi sveukupno ušlo. Sa svim pešačenjem od stana do stanice , uzaludnim čekanjem i povratkom , potrošio sam oko 1h.
Ukratko , situacija otprilike kao ona Žikina koji post iznad.
 
70 je зрео за ззглоб, а 17 и 18 стижу препуни још код Франша где их редовно чека 50ак људи. Треба увести кратку линију Аутокоманда-Сава центар са зглобним аутобусима да окреће на кружном току код Аутокоманде и на кружној петљи код Арене, како би се растеретиле 17, 18 и 70.
 
Mozda ovako nesto:

17L Slavija - Paviljoni
Linija bi radila sa 3 vozila samo u spicu na 17 minuta. Radila bi u ekspres rezimu. Imala bi stanice: Slavija , Franse D'Eperea (autoput) , Deligradska , Mostar (gornji nivo) , Sava centar , Opstina Novi Beograd , Stari Merkator , Paviljoni. Potrebno oko 25 minuta sa sve pauzom na okretnicama.

 
Добар предлог Соле, иако сам против гурања аутобуса у Булевар ослобођења ово ми се чини као солидно решење које би растеретило и 78 и 83 који су постали неподношљиви од како немају зглобна возила као пре на тим линијама. А очигледно би се и смањио притисак на 601 код Сава центра, пошто доста студената медицинског и ветеринарског факултета користи 17/18 и 601 за пут до студењака.
 
Синоћ између 21:30 и 22h нисам видео ни један аутобус са 59-ке. Био сам у Катићевој у то време и нисам видео ни једну 59-ку. Морао сам на 42 који је кренуо тачно у секунд. Путовао сам 40 минута до своје дестинцаје наравно опет ништа са 59 јер ми се није ишло до "рупе". На крају око 22:30 пролази Кобра са 59 близу моје станице. Јел зна неко шта се дешавало?
 
Cela Rakovica je pogođena neredovnošću zbog ogromnih gužvi, mafijaške stanogradnje, potpunog zanemarivanja infrastrukture i novobeogradizacije.
 
tragac":lcb83x5j je napisao(la):
Cela Rakovica je pogođena neredovnošću zbog ogromnih gužvi, mafijaške stanogradnje, potpunog zanemarivanja infrastrukture i novobeogradizacije.
Naravno, ali Vesic ne ide van poteza trg republike-slavija.
Bitno da on lepo popije jutarnju kaficu u jednom hotelu u blizini Cvetnog Trga.
Prevoz? Pa on na tu kaficu ide peške, sto ne bi i rakovičani?

Dovoljno je pogledati saobraćajno resenje ispred supermarketa Lidl, na Vidikovcu i sve je jasno, kako po pitanju stručnosti, tako i po pitanju o čijem interesu se u gradu brine.
O interesu gradjana, očigledno ne.

Ti bolje od nas ostalih znas da je jesenas Rakovica imala totalni saobraćajni kolaps, jer su istovremeno bile zatvorene ulice koje su zile kucavice tog dela grada. I to je trajalo i trajalo i nikom ništa...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
52 53 56 idu Sarajevskom pa skreću levo ka savskom trgu. To zbog protesta?
 
Да, тако ми је рекао возач јединог аутобуса из тог смера што је био на Зеленом венцу али није полазио.
 
Vesića treba vratiti odakle je došao.

Visoke funkcije u lokalnim samoupravama treba da budu dostupne samo osobama koje su se rodile ili odrasle na teritoriji te lokalne samouprave. Isto kao što predsednik Amerike ne može da bude neko rođen van nje.
 
IZMENE U PREVOZU ZBOG DOČEKA I ULICE OTVORENOG SRCA: Ovako će se saobraćati vozila GSP-a

Samo mi nije jasno zašto ne puštaju barem vozila JGPa kroz Takovsku/Kneza Miloša od Svetogorske do Kralja Milana. Neka idu ta vozila i 10 km/h na tom potezu, opet će to više značiti ljudima nego da idu okolo naokolo. Što se tiče kontrole i bezbednosti, na tim punktovima ionako već ima saobraćajaca, tako da nije kao da bi to puštanje JGPa iziskivalo angažovanje dodatnog ljudstva i resursa.
 
Vrh