Danas prvi put u životu dve 30-ice (Otokrš x2) u Medaku 2, pa još nijedna nije bila na aplikaciji (treća kod Hrama jeste). Terminus displeja bez. Prvi pun koji je kranuo minut ranije prošao mi ispred nosa, a drugi krenuo posle 10min, inače tačno toliko pre, prema redu vožnje predviđenog polaska.
Vozač drugog Otokrša (stariji čovek) više puta na više mesta u koloni otvarao ljudima da uđu u Peka Pavlovića. U toj ulici je jednom proklizao, ali srećom nije odgurao kola.
Dođoh do Dušanovca, a tamo u Ustaničkoj na 200m 4x31 i 1x25 (da, 25 u Ustaničkoj).
E sad već cirkus. Na Mostaru na aplikaciji Solaris sa 37 došao okićen "A4 ukrasom" s natpisom 37L Mostar, pa nas izbacio na Sajmu. Tamo 49 MAZ stade skroz pozadi, jedva zatvori vrata, a iza njega uglavi se prazan LE na 3, s tim da je tako stao da sam mislio da je 37. Nije bio čitljiv bočni na štrokavom prozoru, "miting" na Sajmu ta mi nije bilo svejedno, uđoh ko ćurka pa bacih oko na unutrašnji dok je stao na "neževac" (ista prva cifra, isti terminus bez tzv. waypointa "preko", čak isti i model autobusa od istog prevoznika i pogona - savršen recept za mašenje na najgorem mogućem mestu). Reko dobro samo čudno što nije migrantski čamac budući da se upravo ispraznio zglob. Ubrzo zalupi vratima u Ruskoj, kad evo ga displej Linija 4 (da, na aplikaciji 3A, na autobusu spolja jedva da vidiš 3, a unutra nepostojeća 4): Tašmajdan-Kneževac, ali prekasno. Želudac mi se okrenuo, tim pre šti 49 ide preko Mostara i što je upravo isred njega otišao. Solaris sa sva četiri stao u levu traku ispred KT, napravivši kolonu.
Dešavalo se ljudima da odu trojkom umesto 13-icom, ali ovo je nečuveno. Da su sve Solarisi bili na 37, da je normalno stao i ispisao 3A ili da unutrašnji displej nije bio trčeći ovo mi se nikad ne bi desilo, mada priznajem da u žurbi nisam gledao u telefon (na Sajmu nikad ne gledam zbog intenziteta grafskog saobraćaja), a stajališni displej je bio predaleko.
I ajde dovuče se do Miška Kranjca, kad tamo imam šta da vidim: 40 mučenika.
Higer na telefonu/displeju za 2, za 3, za 0min (tim redosledom) pa prođe posle 10min prazan ka Žarkovu (ovo mi se prošle ili pretprošle nedelje desilo s 55 na Autokomandi, samo što je tamo bilo 200 ljudi). I 42 kasnila te pola ušlo u nju ka Petlovom, a iza nje pojavio se iznenada Solaris sa već 60 putnika iz Kneževca! 80 dovezao do Maričke, pa se opet napunio kod Meka (mada sam seo).
Drugi put kad sam kasno popodne išao ka gradu kod Gospodarske ka Bloku 45 solo Katica puna poput nekadašnjeg Sanosa na 50 i sl. Za njim kod Sajma dva prazna sinhrona i jedan solo.
Ne pamtim kad sam Tatru ovako punu na tom mestu video posle '99 (bile pune 3, 12 i 13). Tatra je još gora po preopterećenju u odnosu na Divag i solo autobus s obzirom na to da solo prima tačno 1/2, a ne 2/3 većeg vozila. Upravo se najgori scenario dogodio u najgore vreme na najgorem delu najopterećenije linije.
Ulice koje koristi JGP su trenutno čiste (uključujući Ratka Mitrovića), međutim sporedne su ostavljene da se same otapaju, potom i lede, pogotovo oko parkiranih automobila gde su gomile nabijenog, površinski zaleđenog snega.
Kolaps je ceo dan na gazeli i autoputu sve do Plavog mosta. Bio je u Mokroluškoj, Toplice Milana i V. Ilića sa sve mostom (ne samo do Trogirske padine već čak do Kružnog puta i na samom putu), a posle je i prilaz Mostu na Adi bio zakrčen.
Petak popodne pred Novu godinu, jedan manji protest i jedna obična potera. Ni pahulja snega, pa opet primetno gore nego prethodnih godina kada je inače bivao kolaps u ovo vreme.
Prevoz obično najviše kasnio do 15min (bože sačuvaj 16, 37 na pola sata), osim u slučaju veoma retkih poremećaja. Danas je ta retkost normalizovana pa nema nikakve sumnje da je Šapić dokazao kako grad vodi antitalenat za upravljanje saobraćajem, a ne da su histerični kupci, mahniti putnici i gnevni studenti za sve krivi. Da, kako mu poručiše na SF-u, "ne može se saobraćaj učiti iz bazena".
Sreća moja da nisam teglio celo poslepodne ka mnogima sa kojim saosećam, iako mi se desilo jednom pri veoma velikom minusu (tamo neke 2009 ili 2012) i za vreme poplava.