Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

U pitanju je 23L (iz pravca Vidikovca), ali nisam uzpeo da lepo uhvatim natpis, jednostavno mobilni ne može da ga uhvati da ne treperi.​

1000002999.jpg
 
Danas prvi put u životu dve 30-ice (Otokrš x2) u Medaku 2, pa još nijedna nije bila na aplikaciji (treća kod Hrama jeste). Terminus displeja bez. Prvi pun koji je kranuo minut ranije prošao mi ispred nosa, a drugi krenuo posle 10min, inače tačno toliko pre, prema redu vožnje predviđenog polaska.

Vozač drugog Otokrša (stariji čovek) više puta na više mesta u koloni otvarao ljudima da uđu u Peka Pavlovića. U toj ulici je jednom proklizao, ali srećom nije odgurao kola.

Dođoh do Dušanovca, a tamo u Ustaničkoj na 200m 4x31 i 1x25 (da, 25 u Ustaničkoj).

E sad već cirkus. Na Mostaru na aplikaciji Solaris sa 37 došao okićen "A4 ukrasom" s natpisom 37L Mostar, pa nas izbacio na Sajmu. Tamo 49 MAZ stade skroz pozadi, jedva zatvori vrata, a iza njega uglavi se prazan LE na 3, s tim da je tako stao da sam mislio da je 37. Nije bio čitljiv bočni na štrokavom prozoru, "miting" na Sajmu ta mi nije bilo svejedno, uđoh ko ćurka pa bacih oko na unutrašnji dok je stao na "neževac" (ista prva cifra, isti terminus bez tzv. waypointa "preko", čak isti i model autobusa od istog prevoznika i pogona - savršen recept za mašenje na najgorem mogućem mestu). Reko dobro samo čudno što nije migrantski čamac budući da se upravo ispraznio zglob. Ubrzo zalupi vratima u Ruskoj, kad evo ga displej Linija 4 (da, na aplikaciji 3A, na autobusu spolja jedva da vidiš 3, a unutra nepostojeća 4): Tašmajdan-Kneževac, ali prekasno. Želudac mi se okrenuo, tim pre šti 49 ide preko Mostara i što je upravo isred njega otišao. Solaris sa sva četiri stao u levu traku ispred KT, napravivši kolonu.

Dešavalo se ljudima da odu trojkom umesto 13-icom, ali ovo je nečuveno. Da su sve Solarisi bili na 37, da je normalno stao i ispisao 3A ili da unutrašnji displej nije bio trčeći ovo mi se nikad ne bi desilo, mada priznajem da u žurbi nisam gledao u telefon (na Sajmu nikad ne gledam zbog intenziteta grafskog saobraćaja), a stajališni displej je bio predaleko.

I ajde dovuče se do Miška Kranjca, kad tamo imam šta da vidim: 40 mučenika.

Higer na telefonu/displeju za 2, za 3, za 0min (tim redosledom) pa prođe posle 10min prazan ka Žarkovu (ovo mi se prošle ili pretprošle nedelje desilo s 55 na Autokomandi, samo što je tamo bilo 200 ljudi). I 42 kasnila te pola ušlo u nju ka Petlovom, a iza nje pojavio se iznenada Solaris sa već 60 putnika iz Kneževca! 80 dovezao do Maričke, pa se opet napunio kod Meka (mada sam seo).

Drugi put kad sam kasno popodne išao ka gradu kod Gospodarske ka Bloku 45 solo Katica puna poput nekadašnjeg Sanosa na 50 i sl. Za njim kod Sajma dva prazna sinhrona i jedan solo.

Ne pamtim kad sam Tatru ovako punu na tom mestu video posle '99 (bile pune 3, 12 i 13). Tatra je još gora po preopterećenju u odnosu na Divag i solo autobus s obzirom na to da solo prima tačno 1/2, a ne 2/3 većeg vozila. Upravo se najgori scenario dogodio u najgore vreme na najgorem delu najopterećenije linije.

Ulice koje koristi JGP su trenutno čiste (uključujući Ratka Mitrovića), međutim sporedne su ostavljene da se same otapaju, potom i lede, pogotovo oko parkiranih automobila gde su gomile nabijenog, površinski zaleđenog snega.

Kolaps je ceo dan na gazeli i autoputu sve do Plavog mosta. Bio je u Mokroluškoj, Toplice Milana i V. Ilića sa sve mostom (ne samo do Trogirske padine već čak do Kružnog puta i na samom putu), a posle je i prilaz Mostu na Adi bio zakrčen.

Petak popodne pred Novu godinu, jedan manji protest i jedna obična potera. Ni pahulja snega, pa opet primetno gore nego prethodnih godina kada je inače bivao kolaps u ovo vreme.

Prevoz obično najviše kasnio do 15min (bože sačuvaj 16, 37 na pola sata), osim u slučaju veoma retkih poremećaja. Danas je ta retkost normalizovana pa nema nikakve sumnje da je Šapić dokazao kako grad vodi antitalenat za upravljanje saobraćajem, a ne da su histerični kupci, mahniti putnici i gnevni studenti za sve krivi. Da, kako mu poručiše na SF-u, "ne može se saobraćaj učiti iz bazena".

Sreća moja da nisam teglio celo poslepodne ka mnogima sa kojim saosećam, iako mi se desilo jednom pri veoma velikom minusu (tamo neke 2009 ili 2012) i za vreme poplava.
 
Ovo je epska sramota sta se desava u gradu. Nas kao gradjane ne treba da zanima ko je kriv, mali indus, lopatar mica ili neki cata koji j*** sekretaricu umesto da kordinira sve to, saobracaj se raspada i to je finalni rezultat. Jos kada vidim da su na sve to devetku prebacili da ide onim sokacima ispod mosta, osecaj je kao da smo se vratili u vreme turaka. Izgleda za bolje od kasabe nismo, sto fizicki sto mentalitetom. Zivela srbija
 
Zbog javnog prevoza će mnogo šta trpeti u ovom gradu. Kako su počeli, uskoro će jedno 30% budžeta grada ići na javni prevoz i gomila projekata će zbog toga izvisiti. Potpisani su ugovori sa privatnicima u iznosu od više milijardi, a nije razjuren stranački kadar iz Gsp-a i Laste koji je još uvek na grbači grada i države. Jedina dobra stvar u privatizaciji je da se razjuri kompletan stranački kadar iz državnih firmi, a to se za sad ne dešava ni u Gsp-u, ni u Lasti.
 
@Vinča307 Gresis. Stranacki kadar u drzavnim firmama je upravo i postavio Grad da bi poslusno cutali i aminovali svaku gradsku odluku. Koliko god ti voleo strelu i ostale privatnike - upravo su oni ti koji su na grbaci Grada i isisavaju pare iz drzavne kase zahvaljujuci ganguli i vlasti. Znaci, privatizacija ni u jednom slucaju ne moze biti dobra stvar za drzavna gradska preduzeca, pogotovo prevoznicka. Prvenstveno treba najuriti vlast i vladajucu stranku i automatski ce celni stranacki kadar u firmama otici, a onda ako bi kojim slucajem dosla normalna vlast - mogla bi da ispravi greske od ovih i normalizuje. GSP je Grad osnovao upravo zbog socijalnog mira, a kad bi privatnik drzao monopol celokupnog prevoza - znas kad bi bilo svercovanja? Nikad! Placali bi prevoz svi do jednog po abnormalnoj ceni bez mogucnosti da udjes u vozilo bez da kupis kartu, a i dalje bi usluga istog bila u rasulu. To je jednostavno tako, prihvatili to ti i tvoji istomisljenici ili ne.
 
@HADZIJA282
Kako ćeš da sklonis taj kadar kad su primljeni za stalno, a znaš i sam da su takvi zaštićeni kao beli medvedi. Radim u državnoj firmi i ne pričam ovo tek tako bez da nisam video neke stvari svojim očima. Gomila ljudi koja nema pojma o poslu, primaju platu nizašta, a onda traže od bedno plaćenih majstora da rade i njihov posao, jer oni ne znaju ništa. Tvrdim da nije kriva samo ova vlast, taj sistem u državnim firmama je oduvek takav i teško da će se ikada promeniti zbog mentaliteta našeg naroda koji je takav, kakav je i teško će se menjati.
Ja nigde nisam napisao da volim Strelu, zapravo sam napisao da će zbog tolikih ugovora koje im daju ispaštati svi, a naročito mi vozači koji ćemo biti primorani da radimo kod njih, ili kod nekih drugih privatnika, a oni nam nikad neće dati bolje uslove jer mogu da dovedu crnce koji će im raditi za 500-600 evra.
 
@Vinča307 U svakoj firmi, pa i privatnoj (veruj mi) ima parazita koji nista ne rade na svojim izmisljenim radnim mestima. Ziv primer ti je Arriva. Sta mislis zasto su se oni povukli iz saobracaja? Radio sam tamo i sve znam kako se i sta radi. Svi drpaju koji su na visim funkcijama, a kroz papire prikazuju nesto sasvim drugacije. Drugi primer ti je strela i clc, ko je njima namestio posao? Gangula, zna se. Ko su vlasnici te dve firme? I to se zna. Ako si ti dobar sa nekim funkcionerom isto ce te ubaciti u privatnu firmu, kao i u drzavnu da budes "levo smetalo" i da primas platu ni za sta. E kad bi drzavne i privatne firme bile van domena bilo koje vlasti, ne bi se desavalo ovo sto se desava, ne bi bilo izmisljenih radnih mesta niti bi bilo rasula na postojecim radnim mestima - u prevodu direktori bi mogli da se postave u stav odbrane firme i da se ne radi nista sto je stetno preduzecu. Ranije je GSP bio nezavistan sto se tice kupovine vozila, nikad se drzava nije mesala sta ce se kupovati...tako je bilo do 2013 kad su kupljeni Solarisi (bez obzira sto su najbolji do sada). To nije kupio GSP, nego Djilas tj. njemu je nalozeno da ih kupi i od tad su politicari preuzeli komandu nad GSP-om. A sto se nas vozaca tice - uvek cemo biti jeftina radna snaga, mi smo za firme samo sluzbeni broj, nista vise.
 
Проблем је такође ко води главну институцију око ове теме која је јако битна за нас који живимо на територији Града Београда, а то је Секретаријат за јавни превоз. Води га бивши председник општине Бајина Башта Радован Кремић. Кадрови тамо су много нестручни, све сами ботови који нове линије додељују Стрели. Видимо пример где су 600 и 607 пуштене без проблема, али зато се са ГСП и 93 одуговлачи и питање је дал ће ишта бити од те линије.
 
@buslover1 Glavnu instituciju vodi gangula, a Kremica je naravno postavio gangula na to radno mesto kao poslusnika koji ce da cuti i da klima glavom i da potpisuje sve stetne ugovore sa privatnicima i onda ako ikad neko bude odgovarao za krsenje zakona - zna se ko ce biti zrtveno jagnje.
 
Dve 16-ce kreću jedna za drugom posle rupe od skoro 20 minuta, a 25-ca uglavila negde kod Ustaničke koja je veći deo dana bila zatvorena zbog neke novogodišnje manifestacije. Danas je zbog toga vladao haos na Dušanovcu i Šumicama, sve zakržljale uličice oko Opštine Voždovac između Južnog Bulevara i Vitanovačke su bile zatrpane, i 17, 18, 31 su totalno ispale iz turaže subotom oko podneva.

PC284037.JPG
 
Vrh