Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Juče je kao i od početka septembra zahvaljujući naprednom "planiranju" održavanja infrastrukture bio pravi haos oko 14h. Po širem centru se brže peške stizalo. Na konvoj režim nije bio imun nijedan podsistem. Normalne pounjenosti nije bilo, ili prepuna ili skoro prazna vozila. Trotoari pretvoreni u reke ljudi.

Ja razumem da je zastoj sasvim normalna pojava u ovako nepovoljnim urbanističko-saobraćajnim uslovima, ali nikako ne mogu prihvatiti da nakon serijskih poremećaja nastave da vrte ostatak dana bez korekcije na terminusima. Stiče se utisak da samo pola linije radi sa duplo jačim taktom, a u suprotnom smeru gotovo da ne saobraća.

Samo par sati kasnije sam se jedva vratio, i to zahvajujući presedačima koji su kod Sajma israznili prepun 88. Iz centra grada konvoji solo sardina u razmacima od po 10min. Da su bili preopterećeni dalo se videti po ležanju na 15cm od asfalta (visina mobilnog telefona), odnosno otvaranju samo pola vrata (upravo tada i dolazi do oštećenja poput lomljenja podnog graničnika okretnih vrata i/ili krivljenja šipki).

Tek poneki zglob se zadržavao duže da bi zatvorio vrata (sve Solarisi na 23 i 56). Jedini BMC je bio taj 88 koji je mrcvario 20 na sat i rasterećen. Sreća u nesreći je što su bubrezi ostali na mestu.

Ova agonija traje već nedeljama i čini mi se da se iz dana u dan samo pogoršava.

Šapić nije našao gori trenutak za zavođenje discipline u naplatu prevoza. Samo može izazvati kontraefekat u vidu otpora.

Aha, nema novca za 5x više tramvaja, e pa nema ni novca za jeftiniju kartu zbog smanjene potrošačke korpe i više stope nezaposlenosti. Molim lepo.

Nema opravdanje za kontru, a samo obnova voznog parka mu više ništa ne znači. Da bi prevezao što više ljudi sa što manje osoblja treba autobuse da poskraćuje, pojača i 100% niskopodizuje tramvaje, da osnovu prevoza čini dobro umtežen BG:Voz s gradskim garniturama velikog kapaciteta (zavisno od takta 1000-2000 putnika) bez obzira na status projekta metroa.

Pod umreženjem mislim i na prilagođavanje pozicije perona i fider stajališta.
Vidi kako su bez po muke trasu 39 ososobili za zglob. Normalni ljudi bi 25 produžili preko Gunjka jer na njoj pušer iovako ne može da saobraća.
 
Zna li neko šta je sa 309 i zašto ne okreće u Kaludjerici, nego kod puta za institut gde okreće 309L
 
Eko 1 liniju ne mogu da povezu dva dana da radi kako treba pa to ti je..
Vozila ima knap i pred otpis su, a nova ne mogu da rade na postojece punjace, a za nove punjace nema novca.
Znam dosta komisja iz belvila koji iskljucivo kupuju mesecnu zbog te linije kojom idu na posao, i ne koriste generalno bus. I onda liniju koja ide na pola h i redje ne uspeju da ispostuju polazak u 20 do 8 ili onu ranije. Neka je ukinu i uvedu obicne buseve kada su vec nesposobni
 
Rekao bih da su pored sklonosti ka nabavljanju krša još i lenji i nemarni. Takva vozila jednostavno ne tolerišu nedisciplinu.

Odmah ti pokažu kvarovima jer mnoge komponente jednostavno traže češću zamenu, a ne trpe improvizacije. Nije to samo slučaj kineskih elektrobusa već praktično svega savremenog niskobudžetnog.

Posebno istočni proizvođači profitiraju od tog low input-high return načina poslovanja. Kad uračunaš i delove na kraju mu platiš krš kao kvalitetno vozilo.

Znaju oni za to, ali ipak ne propuštaju dobru priliku za srednjoročan prinos kajmaka. Zato se i vozimo još kanturinama, bez obzira na proizvođača.

Dovoljno pogledati vozila površinskog prevoza u Minsku ili Metrovagonmash vozove u zemljama bivšeg Sovjetskog saveza. U mnogo su boljem stanju ta vozila nego što su (bi) ovde (bila).
 
Sa druge strane, Japanaca nikad manje na linijama, a i tamo gde izađu samo šihte rade.

Bogami, danas su bili kičma na 16, išli su jedan za drugim, ne pamtim da je tako bilo u skorije vreme. Sporadično su se pojavljivali i na 27.
DSC_1903.jpg

DSC_1905.jpg


DSC_1908.jpg



Što se tiče linije 31, koju koristim svakodnevno pošto presedam na nju, situacija je u špicu neizdrživa. I to ne tolikom krivicom BMC-a koliko uopšteno saobraćajnom situacijom.
Naime u špicu vozila iz pravca Konjarnika skroz uglave od Terazija do Studenstkog i s obzirom na to ništa ne dolazi ka suprotnom smeru.
Juče sam je sa nevericom čekao na Terazijama, pa kod Beograđanke, kod Slavije i na kraju otišao do tramvaja kod kojih presedam obično kod hrama, ništa osim EKO2 & Trole 29, u kojima nije mogao ni mrav da uđe, nije naišlo za tih oko 30 minuta, prevoz kao da smo u 90tim.
Evo jedne uglavljene 31, ispred je još jedna i ne, nisu došle zajedno, ova je tu bila 5 minuta ranije i ne mrda.
DSC_1850.jpg


Ista priča je sa trolama 41, ako idete sa studentskog bolje prepešačite do Pošte, nije vam u interesu da Politika-Pošta kroz Svetogorsku putujete 30 minuta.
Ko god bude preuzeo grad od Decembra ( a verujem da će to biti opozicija) imaće nezahvalan posao, sve je pred pucanjem, a pogotovo javni prevoz koji je srozan do maksimalnih granica.:mad:
 
Prema planu kojim je SJP predvideo da od 4. X linije 34 i 36 saobraćaju ponovo ulicom Dragana Mancea, sve je vraćeno u normalu na njihovom sajtu, a na terenu linije i dalje saobraćaju Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića od Bulevara vojvode Putnika do Dr Milutina Ivkovića i nema naznaka kada bi moglo da se desi vraćanje na redovnu trasu. Ovo je novi nivo ludila.

O tome da nisu uopšte metnuli obaveštenje o privremenoj promeni trase linije 55 na trasi u Južnom bulevaru, da i ne govorim. Ko zna šta sve još ima a da nigde nije istaknuto obaveštenje. Isto i što se tiče skraćenja 309.

P. S.
Ista situacija i sa sajtom GSP - a.​
 
Danas se 85 nije pojavio u 10:50 ka Borči u Požeškoj, niti je onaj u 11:07 bio na aplikaciji. Da li je obavljen taj polazak ne znam jer sam na kraju ušao u 88 koji je ko zna koji bio po redu.

Apropo ažurnosti, na sajtu SJP nema informacije o vraćanju 88 na staru trasu, samo o još jednoj "izmeni" 17, 73 i 83, pa sam tako izašao kod starog Merkatora umesto u Aleksandra Dubčeka. Autobus je produžio pravo, mada moram priznati da je A4 "bio u kvaru". :)

Javašluk he sveprisutan.
 
Током извођења радова на редовном одржавању у улици Партизанске авијације, на делу од новоизграђеног кружног тока код СРЦ „11. април“ до новоизграђеног кружног тока код објекта ТЦ „Оков“ у периоду од 11.10. до 12.10.2023. године, као и на делу од новоизграђеног кружног тока код објекта ТЦ „Оков“ до улице Благоја Марјановића Моше у периоду од 13.10. до 14.10.2023. године. Током извођења радова доћи ће до затварање улице Партизанске авијације за саобраћај, при чему ће возила јавног превоза саобраћати на следећи начин:
  • Линије бр. 74, 75, 612, 708 и 75Н ће у оба смера саобраћати улицама Булевар Зорана Ђинђића, Тошин бунар, Николе Добровића и даље редовним трасама;
  • Линија бр. 76 ће у оба смера саобраћати улицама Студентска, Жоржа Матеа до КБЦ „Бежанијска коса“ (без свраћања у ЈКП „Зеленило Београд“)
Возила ће на измењеном делу трасе користити сва постојећа стајалшта ЈЛПП-а.

 


 
^^^Dok je ne ukinu do daljnjeg kao 3.

Evo prekjuče sam se prvi put u pola decenije pukom srećom vozio u oba smera 12-icom na relaciji Požeška-Mostar, a sudeći po planovima izgleda mi se još dugo neće ukazati ista prilika.

U prvi sam ušao s obzirom da mi je naišao pre autobusa, a u drugi zato što sam dao šansu BG Plus aplikaciji na kojoj je pisalo da stiže za 5 minuta, i to samo zbog toga što opet ni tu nije bilo autobusa.

Far cry od prekovida, pre-šina na Mostu preko Ade sa sve otpadnim Katicama u stanju na nivou 90-ih. Pravi vremeplov, izuzevši da sam usred bela dana ja bio jedini putnik na nekada prometnom stajalištu u tom smeru (u suprotnom isto jedna osoba).

S obzirom da 51 može (i treba) da se pojača, odnosno da autobus ne bi stajao na tramvajskom stajalištu pogodnom za presedanje na 17, 18, 38L i 70 ni 12A ne bi bila potrebna, a bi zato više smisla imalo da je ukinu kao 3, a 13 pojačaju. Takva 13 bi kao frekventnija veza sa stanicom Novi Beograd dobro došla međugradskom saobraćaju i pored loše povezanog Prokopa.

Praktično je obesmišljen ceo pravac koji bi postao suvišan i bez metroa u slučaju reaktivacije dela starog železničkog čvora.

Btw. u Požeškoj su takvi krateri da je pitanje koliko će dugo još smeti da ih teraju tuda do rekonstrukcije koja možda neće ni obuhvatati ponovno postavljanje šina i kontaktne mreže, budući da je tu rešnje Vojvode Stepe 1+1 sa bašticom po medijanu neprimenjivo.

Kako stvari stoje, još će i šačica Šapićevih tramvaja podmiriti potrebe neko vreme.
 
Nema ni dve nedelje kako se 12-ca vratila u normalu, naprdni šinofobi su već stigli da je ponovo osakate. Oni nisu vlast, nego prirodna nepogoda :mad:
 

Измена линија јавног превоза током радова у Земун пољу


Током извођења радова на асфалтирању и уређењу Улицe браће Крњешевац у насељу Земун поље, на делу од Улице Душана Мађарчића Корчагина до Улице Слободана Бајића, од 19. октобра до 2. новембра доћи ће до промена у раду појединих линија јавног превоза.

Како саопштавају из Секретаријата за јавни превоз, радови подразумевају потпуно затварање предметне деонице због чега ће возила са линија јавног превоза 704, 707, 709 и 704Н у оба смера саобраћати трасом линије 708, односно у смеру ка Земун пољу трасом: Јурија Ракитина – Томице Поповића – Бертранда Расела – Фрање Крча – окретница „Земун поље”, а у супротном смеру од ове окретнице улицама Фрање Крча, Бертранда Расела, Томице Поповића, Јурија Ракитина и даље редовном трасом.

Возила ЈГП-а ће на измењеном делу трасе користити сва постојећа стајалишта.

 

Радови у Мије Ковачевића мењају трасе јавног превоза


Током извођења радова на редовном одржавању у Улици Мије Ковачевића, на делу од кружног тока код Богословије до Булевара деспота Стефана, од 19. до 27. октобра доћи ће до промена у раду појединих линија јавног превоза. Поменута деоница затвара се за саобраћај.

Возила са линија 25, 25П, 32, 32Н и 202Н у смеру ка насељу Вишњица саобраћаће улицама Мије Ковачевића, кружним током код Богословије, Улицом Драгослава Срејовића, Булеваром деспота Стефана, Вишњичком и даље редовним трасама, а у смеру ка граду ће саобраћати улицама Вишњичком, Булеваром деспота Стефана, Јована Авакумовића, кружним током код „Дунав станице”, Улицом Јована Авакумовића, Булеваром деспота Стефана, Драгослава Срејовића, кружним током код Богословије, Улицом Мије Ковачевића и даље редовним трасама.

На линији 74, у смеру ка насељу Вишњица, возила ће саобраћати Севереним булеваром, кружним током код Богословије, Улицом Драгослава Срејовића, Булеваром деспота Стефана, Вишњичком и даље редовном трасом, а у смеру ка граду ће саобраћати Вишњичком, Булеваром деспота Стефана, Улицом Јована Авакумовића, кружним током код станице „Дунав”, Јована Авакумовића, Булеваром деспота Стефана, Драгослава Срејовића, кружним током код Богословије, Северним булеваром и даље редовном трасом.

Возила са линија 35Л и 202 у оба смера ће саобраћати Вишњичком улицом, Булеваром деспота Стефана, улицама Јована Авакумовића и Понекареовом до терминуса „Ж.С. Панчевачки мост”.

На измењеним деловима траса, возила са ових линија користиће само стајалиште „Панчевачки мост” (шифра ст. #348 – смер ка граду), које у редовном режиму користе возила са линије 16, 23, 32Е, 35, 43, 95, 96 и 101Н.

 
Koliko kruženje, brate mili. I što nisu barem "otvorili" i ono drugo stajalište Pančevački most, u smeru ka Višnjici za te linije?
Da li to znači da 35L i 202 isto ne staju ni na jednom drugom stajalištu osim okretnice i #348? 😂
 
Sinoć sam oko 18:40 došao na stanicu studentski trg čekajući 28. Na stanici je već bilo puno ljudi. Čekao sam do 18:55 i odlučio sam se da odem na 27 jer sam kod Vuka pa mi i to odgovara. Došao sam tamo i čekao do 19:25 i nijedna 27 nije došla osim jedne što stoji parkirane. Zatim sam odlučio da se vratim na 28 i nailazi oko 19:45 naravno prepuna posle prve stanice. Vraćao sam se iz šetnje sa već umurnim detetom pa je to prevoz jedino bio izbor. Strašno...
Par 28ica su dolazile u drugom pravcu ali naravno sve su otišle za garažu.
 
Dva vozača malo jača, ne sede više iza upravljača. Oko 16:30, kod Hiltona. Trolejbus 29 u zastoju, dok je upitan rad linija 31 i EKO 2.

20231103_163524.jpg
 
Danas na stanici kod Steco-a, oko 15h, dolaze 3 zglobna autobusa. Prvi je bio na liniji 18. Nije moglo da se uđe u vozilo. Svega dve osobe ušle, a niko nije izlazio. Iza njega 17, isti slučaj. Prepuno vozilo, par ljudi izašlo, par ljudi ušlo. Treći je bio takođe 17, u koji sam jedva uspeo da uđem. Na stanici je ostalo da čeka barem 20 - ak ljudi.​
 
Редовно стање на те две линије дуж бившег аутопута. Да има памети увели би локал Аутокоманда-Арена који би ишао само да растерећује те две линије. Е то би био прави мали метро.
 
Moj predlog od ranije:

17L Slavija (Birčaninova) – Novi Beograd (Paviljoni)

  • Linija bi radila u ekspres režimu i to samo u vreme špica. Od Sava centra do GO Novi Beograd bi išla trasom linije 18.
  • Solo sa većim brojem vozila i češća ili zglobna sa manje vozila i ređa, vaše mišljenje
1. Slavija (Birčaninova)
2. Franše D’Eperea (autoput)
3. Deligradska
4. Mostar (gornji nivo)
5. Sava centar (autoput)
6. Bulevar Zorana Đinđića (Omladinskih brigada)
7. GO Novi Beograd (Omladinskih brigada)
8. Bulevar Maršala Tolbuhina
9. Novi Beograd (Paviljoni)
 
Vrh