Šta je novo?

Zapaljeni/izgoreli autobusi GSP-a i privatnih prevoznika od početka 2008

zapalio se lastin bus, mislim da je Sor, kod plavog mosta.

ispravka: izgoreo.
 
Za 75 godina imali su slogan
"Lasta, svuda je vidim"
A sada:
"Lasta, svuda požar dimi"

Mada, i kada nema požara osetite pogodnosti udobnosti na relaciji Sombor-Beograd ili Valjevo-Beograd sa Temsom LD 12 SB. Pariraju srpskim železnicama i njihovim kičmolomcima Flirtovima, jbg standard.
 
Mislim da su Berkhofi nešto najjače što je Lasta uzimala. Šteta što su već na zalasku karijere. Koliko Bova imaju? One mi deluju relativno novije. Temse i ostale poluproizvode ne bih komentarisao.
 
IMG-af8428084e9e44acc9db1e86b4c89ae7-V.jpg

Jel ovaj bio
 
Mislim da su Berkhofi nešto najjače što je Lasta uzimala. Šteta što su već na zalasku karijere. Koliko Bova imaju? One mi deluju relativno novije. Temse i ostale poluproizvode ne bih komentarisao.

Turističke Temse (Maraton, HD) nisu poluproizvodi, vozio se u više njih, odlične su barem iz ugla putnika.
LD-jevke su solidne, dok mi je Avenue uvek bio razočarenje, pogotovo u Nišu gde ih je Lasta zapustila za sve pare.
Future su im najbolji autobusi, ali su uzete sa većim paketom.
Ne znam brojno stanje.
 
Mislim da su Berkhofi nešto najjače što je Lasta uzimala. Šteta što su već na zalasku karijere. Koliko Bova imaju? One mi deluju relativno novije. Temse i ostale poluproizvode ne bih komentarisao.
Berkof axial je daleko od premium modela i autobuskom svetu. Kod nas je zamenio početkom ovog veka dobrano islužene dubrave i s315 i u odnosu na njih, osetno je sposobniji. Vozačko mesto je najjednostavnije moguće, ali ergonomski solidno. Prijatna je kombinacija boja i materijala u salonu. Sada, dvadesetak godina kasnije, spoljašnost mu je i dalje ovovremena, iako mali okrugli farovi postaju demode.
Imao sam priliku da vozim odličan primerak sa oko 600k km. Lagano se vozi, odlično reaguje na sve vozačeve zahteve, precizan, snažnih kočnica i retardera. Prenosi su dobro usklađeni sa sposobnim motorom i relativno laganom a čvrstom nadgradnjom. Ubrzanja su eksplozivna, za tili čas u četvrtoj stiže od 50-80, što je odlično za preticanja. Autoputskih 100 drži na oko 1200, ako se ne varam i tada mu je potrošnja oko 25l. Bio je to sjajan autobus, jednostavan za održavanje za naše prilike, posebno za pare koje je koštao.
 
Berkof axial je daleko od premium modela i autobuskom svetu. Kod nas je zamenio početkom ovog veka dobrano islužene dubrave i s315 i u odnosu na njih, osetno je sposobniji.
S315 i MB303 je autoprevoz vrnjačka Banja masovno vozila sve do 2010 godine (do propasti firme) redovno na linijama do Subotice, Beograda i Herceg Novog neverovatno tada sa 20 i kusur godina i jugoprevoz Kruševac ih je dosta dugo držao na jakim polascima, neverovatno je koliku su kilometrazu gazili svakodnevno sa toliko godina eksploatacije.
 
To su bili sjajni i izdržljivi autobusi koji su redovno gazili višemilionske kilometraže. Inao ih je svaki veći prevoznik od Vardara pa do Triglava, sa manjim izuzecima gde su dominirali tamovi pa ni eventualni zadesni kvarovi nisu bili problem gde god da bi se zatekli.
Ali, u ovom veku, već su uveliko zaostajali, jer je u njima bila tehnologija sedamdesetih i ranih osamdesetih.
Ne poredim i ne kažem da su berkofi bolji. Nisu uporedivi jer ne pripadaju istom vremenu i istoj klasi. Ali, u nekoliko firmi berkofi su zamenili sanose, dubrave i mercedese, pa su poređenja neminovna.
Na početku, nekim vozačima naviklim na poprilično trome prethodnike, novajlije su bile veliki izazov pa se samo tokom prve godine dogodila serija udesa. Stotinjak ks više, disk kočnice, retarder, precizniji i brži menjač, davali su ljudima preveliki osećaj moći i sigurnosti, pa se svako preterivanje neslavno završavalo.
Sada mi se čini da temsa ima šanse da bude taj univerzalni svestrani autobus koji bi kod većine prevoznika mogao da zameni berkofe koji polako zalaze u godine.
Kod onih koji se snabdevaju polovnim vozila, trenutno je masovni izbor mb turizmo i setra 4.
Isto tako, posle masovne nabavke dekera pre nekoliko godina sada vlada moda troosovinskih modela od 13,5 i 15m.
 
Turističke Temse (Maraton, HD) nisu poluproizvodi, vozio se u više njih, odlične su barem iz ugla putnika.
LD-jevke su solidne, dok mi je Avenue uvek bio razočarenje, pogotovo u Nišu gde ih je Lasta zapustila za sve pare.
Future su im najbolji autobusi, ali su uzete sa većim paketom.
Ne znam brojno stanje.
vozio se sa hd za split. Nikad se nisam vozio udobnijim busom.
 
Turističke Temse (Maraton, HD) nisu poluproizvodi, vozio se u više njih, odlične su barem iz ugla putnika.
LD-jevke su solidne, dok mi je Avenue uvek bio razočarenje, pogotovo u Nišu gde ih je Lasta zapustila za sve pare.
Future su im najbolji autobusi, ali su uzete sa većim paketom.
Ne znam brojno stanje.
Ne znam, imam neku averziju prema turskim autobusima. 😃
 
Šta ja znam, meni su turski busevi sasvim ok. Prostrani, imaju klimu/grejanje. Što se tiče Temse, evo lastina Temsa Tourmalin gura 14-15 godina. LD Temse (ove novije) su jako solidne. Čak ih ima sa Allison automatskim menjačem koje šaltaju neosetno.
 
samo jedna stvar, da li oni kupuju manove da zamene mazove ili ce mazove staviti na neku drugu liniju posle?
 
За неупућене, MAZ 215.069 су 2016. и 2017. годиште.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
hvala na etiketi, pretpostavljam da ona ide gratis sa odgovorom iako je nisam trazio.

nego me je samo zanimalo sta ce raditi sa tim busevima jer ne verujem da ce ih baciti ako mogu da rade jos 2-3 godine. ali eto ne znam ni ja sve, pa mi eto promače tačno godište ovih kotobanja.
 
Vrh