Šta je novo?

Zapaljeni/izgoreli autobusi GSP-a i privatnih prevoznika od početka 2008

Zbog zapaljenog autobusa, jutros je kolona u Bulevaru despota Stefana. Ovo je slikano oko 9:40.
image.jpg
 
I sve ove autobuse neko nije mogao da preusmeri, okrene, da se bar vrte na slobodnom delu trase, ka Karaburmi i Borči?
Zbog jednog autobusa stao je ceo grad?
Pre trideset godina dok su saobraćajem upravljali dispečeri preko referenata kontrole saobraćaja na terenu, uz poneku motorolu, ovakve situacije su rešavane za petnaestak minuta. Bešto se okrene da radi, nešto se rastera po obližnjim terminusima i ulicama...
Sad su i autobusi počeli da ređaju u kolone kao trolejbusi, ali zato što nema ko da upravlja i rukovodi.
 
Štap i kanap je doveo do ovakvog požara, a sad istim sistemom šlepaju posmrtne ostatke vozila.
Ne gore vozila zato što pripadaju određenom proizvođaču ili tipu, već zbog neke grube greške u održavanju sistema za dovod goriva ili električne instalacije. Neka budževina nije ispala dobro, i eto - velika šteta, ne samo na autobusu, već i na satima i satima zakašnjenja Beograđana jutros, tonama goriva potrošenog u gužvama i zastojima...
Goreli su i ranije i, nažalost, goreće...
Setimo se požara u zemunskoj garaži pre nekoliko godina kada zapališe nekoliko vozila jer je ekipu mrzelo da rastegne crevo za vazduh.
Ne postoji odgovornost ni na kom nivou.
Liste kvarova unazad nekoliko dana kriju odgovore - šta su vozači prijavljivali, ko i kako je te prijave razdužio, ko i zašto vratio vozilo kao ispravno na ulicu...
Vozilo se zapalilo u drugom- trećem satu rada danas. Kakvo je sinoć ušlo u garažu? Takvi požari ne nastaj trenutno. Dugo se oni pripremaju. Sve je to lako proverljivo.
Ali, kada bi svi radili po pravilima, izašlo bi tek pola vozila, i to onda otkriva svu bedu u kojoj se nalazimo. I zato, sve se toleriše, sve se žmuri, po sistemu: neće valjda, neće valjda meni...
 
Skroz izgoreo #382 na brankovom mostu
 

Prilozi

  • Screenshot_20231027-122014-960.png
    Screenshot_20231027-122014-960.png
    553,4 KB · Pregleda: 248
Dobro,a kako ga drugačije vuci?Zadnja osovina neupotrebljiva,mora nesto da ga podigne sa zadnje strane u ovom slučaju viljuskar.
 
običan 218 je u pitanju. Zemun nema 218N.
Treća vrata ispred pogonske, druga ispred neutralne, duži prednji deo, skupa 18,75m. To je prefarban IK218M prve serije na M.A.N šasiji (2013) jer druga ima crno iznad vetrobrana.

Koji je ovo po redu iz te nesrećne serije? Od 32 komada mislim da su im dva nova izgorela jedan pored drugog u garaži.

Šteta što ga Lasta umesto turaka s manje od 40 sedišta nije uzimala sa 50 (i u trovratnoj verziji sa 60), a GSP sa 40 (ako ne u petovratnoj verziji sa najviše 36 sedišta). Šasija je nudila veliku fleksibilnost. To je ujedno i model sa najvećim brojem sedišta u gradskom prevozu, pri čemu zbog horizontalnog motora nema skučen zadnji deo. Jedino ergonomija nije bila najsjajnija, budući da je nudio ograničen prostor za noge uz nedostatak šipke ka sedištima na motoru i žutih lajsni makar na pristupnim stepenicima.

Recimo osnovna verzija sa 40 sedišta je mogla imati 3 longitudinalno postavljena sedišta naspram četvrtih vrata (kao u Oslu sa dodatnom šipkom), sa dva sedišta manje prekoputa trećih vrata povećan prostor za stajanje, dok je u prednjem delu moglo biti dva manje sa leve strane, dva umesto supersingle iza vozača i 5 single sedišta sa desne strane između prvih i drugih vrata u cilju lakše cirkulacije. Da se povelo više računa o kontroli kvaliteta i nabavci kvalitetnijih delova zapadnoevropskih dobavljača (što za par sitnica koje kvare utisak ne bi osetno podiglo cenu) na tržište bi izašlo sasvim pristojno vozilo domaćeg proizvođača, ali kao da to nije bezbroj puta reciklirano na ovoj i sličnim temama. Samo lamentujem naglas.

Inače jeste Beograd previše puta prevazišao samog sebe, ali moram priznati da me Novi Sad najviše iznenadio što nije bio pametniji od Beograda.
 
Nažalost nije im prvi put da upropaste nemačku šasiju a da niko ne odgovara. Računaju staro je deset godina pa može da se baci. Tako su i onaj nesrećni Solaris zapalili što su ga pomešali s kršinama koje nisu kako treba održavali.
 
prema nezvaničnim informacijama, uzrok požara na gb. 382 je blokiranje zadnjih točkova koje je stvorilo požar. taj je problem, kažu u pogonu Zemun, prijavljivan nekoliko dana pre ovog događaja i nekako je otklonjen, što je omogućilo puštanje vozila na liniju danas.
 
sad normalno da česće gore kad nema ik201 ahahaha, a ranije nisu jer je 201 bilo više pa je mnogo i gorelo
Каква је статистика сад пред крај каријере Ик-201 макар у време употребе последњих 12 година?
 
Каква је статистика сад пред крај каријере Ик-201 макар у време употребе последњих 12 година?
poslednja dva ik201 koji su imali požar u saobraćaju posle kog su bili rashodovani su 924 i 1057 i oba su tada (2014) bili u kosmaju (solo pogon) gde su imali improvizovano održavanje, tako da iz toga zaista ne može baš da se izvlači neki upotrebljiv zaključak. nisu bili izgoreli total ali je prosto bilo odlučeno da se ne poporavljaju, jer kosmaj ionako nije planirao da zadržava zglobove. pored toga imao si pre 4-5 god. onu čuvenu misteriju u pogonu nbg kada su stradala dva ik201 (jedan uzročnik, drugi kolateral) dok je treći bio oštećen. slučaj zapetljano crevo vatrogasaca.

ako se izuzme ovo navedeno, preko 10 godina nijedan ik201 nije u saobraćaju tj. na liniji izgoreo do te mere da je morao da bude rashodovan. sve su bili manji i lako iskontrolisani požari, u rangu onih koji su se dešavali na vozilima drugog tipa. poslednji total izgoreo na liniji je bio zemunski 390 poodavno, recimo 2011. ili 2012. on im je izgoreo negde u petrovčiću, progaru, ne znam ni ja gde beše. pitanje je da li bi izgoreo toliko da je vatrogasna ekipa bila bliže (kao i ona kosmajeva mečka prošle godine i poneki mutke). to gde se desio požar ume da bude bitan faktor, ali i ne mora.

ima blizu 20 gsp buseva raznih marki i tipova koji su rashodovani nakon požara u saobraćaju u proteklih 10-ak godina + tri slučaja u pogonima gde je izgorelo ukupno 5 buseva i nekoliko oštećeno. ne znam koliko koristi za statistiku, ali eto...
 
Poslednja izmena:
I sve ove autobuse neko nije mogao da preusmeri, okrene, da se bar vrte na slobodnom delu trase, ka Karaburmi i Borči?
Zbog jednog autobusa stao je ceo grad?
Pre trideset godina dok su saobraćajem upravljali dispečeri preko referenata kontrole saobraćaja na terenu, uz poneku motorolu, ovakve situacije su rešavane za petnaestak minuta. Bešto se okrene da radi, nešto se rastera po obližnjim terminusima i ulicama...
Sad su i autobusi počeli da ređaju u kolone kao trolejbusi, ali zato što nema ko da upravlja i rukovodi.
bilo koje tehničko pomagalo je od slabe koristi kada nisi zainteresovan da radiš svoj posao ili kada ga radiš bez osećaja. čak i za vreme busplusa je bilo slučajeva da neki zaslužni gađanin iz centra ne ume da upakuje autobuse u turaže do 22-23h, iako su gužve prestale 3-4 sata ranije. dešavalo se i da lik čoveka koji treba da radi poslednji polazak ka periferiji opušteno pusti u kontra vreme. tačno, ove stvari se rešavaju manje-više rutinski za veći deo zarobljenih vozila.
 
@branik jel to ono kad je izgoreo 386 i 1385?
jel i 1385 tad rashodovan?
Ne znam gb, ali znam da se zapalio nakon šlepanja dok su točkovi već počeli da blokiraju.
Ako je i na ovome juče uzrok blokiranje, ne mogu a da se ne zapitam koliki sivonja treba da bude čovek da ga vozi a da ne primeti da blokira, ili da primeti, a da ne pomisli da prvo uništava diskove i pločice, a drugo da ga može i zapaliti.
Bar dvadeset minuta pre požara morao je da počne da smrdi. Ali, koga briga? Gas!
 
Vrh