Šta je novo?

Zapaljeni/izgoreli autobusi GSP-a i privatnih prevoznika od početka 2008

Slučajno sam naleteo na ovu prepisku, jedan od onih požara koji ni ne prijavljuju...
po.png
 
Beks ovo si trebao bolje da zamrcis sto netreba da se procita
 
Na tabletu sam obrađivao fotografiju, tako da se izvinjavam zbog kvaliteta rada :D
A zaštićena su imena i prezimena, kao i mesto gde sam našao, da ne bi ljudi eventualno imali problema zbog toga, kao što se već dešavalo! :)
 
Becks, hvala na prenetoj informaciji, biće uneto na listu.

Kao sam već pomenuo ranije, ko zna za koliko takvih slučajeva požara javnost nikad ne uspe da sazna, tako da našu evidenciju treba posmatrati samo kao kakvu-takvu ilustraciju stanja u GSP-ovim pogonima, a nikako kao definitivan spisak svih vozila koja su se zapalila / izgorela u toku svake godine.
Kakva bi to tek bila poražavajuća lista kad bi imali uvid u bukvalno svaki takav slučaj...
 
Što više može da se sakrije, sakriva se. Informacije o požarima se iznose tek kada već neko prenese to u javnost, par puta se dešavalo da u centralu bude prijavljen požar sa par sati kašnjenja, a verovatno i tada ne bi, da se već nije pojavilo negde na netu...
 
Zato i postoji ova njima omiljena tema :)
 
Još jedan požar (11. od početka ove godine za koji smo uspeli da saznamo):
27. maja na autobusu gar. br. 1369 zapalila se pogonska osovina, požar je gašen PP aparatima.

Uneo sam i taj slučaj u listu.
(napomena za one koji su novi na forumu: lista se nalazi na prvoj strani ove teme)

Evo fotke tog busa 1369 koju je svojevremeno snimio Stefan:
1369-2.jpg
 
1369 припада Земуну као ме сећање не вара ?
На којој се то линији десило ?
 
1369 pripada Zemunu.Ovo bi trebalo da se desilo na liniji 78 osim ako taj dan nije radio na svojoj redovnoj liniji
 
РЕГИСТРОВАНИ ПОЖАРИ НА ВОЗИЛИМА ЈКП ГСП „БЕОГРАД“ ЗА ПЕРИОД ОД 01.01.2008. ДО 31.03.2015. ГОДИНЕ

2008. година:
– трамваји: 76 пожара;
– тролејбуси: 6 пожара;
– аутобуси: 34 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 7 пожара;

2009. година:
– трамваји: 89 пожара;
– тролејбуси: 20 пожара;
– аутобуси: 80 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 9 пожара;

2010. година:
– трамваји: 54 пожара;
– тролејбуси: 13 пожара;
– аутобуси: 111 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 6 пожара;

2011. година:
– трамваји: 49 пожара;
– тролејбуси: 7 пожара;
– аутобуси: 107 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 20 пожара;

2012. година:
– трамваји: 46 пожара;
– тролејбуси: 4 пожара;
– аутобуси: 102 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 12 пожара;

2013. година:
– трамваји: 26 пожара;
– тролејбуси: 8 пожара;
– аутобуси: 154 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 22 пожара;

2014. година:
– трамваји: 30 пожара;
– тролејбуси: 1 пожара;
– аутобуси: 78 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 18 пожара;

2015. година:
*за период од 01.01.2015. до 31.03.2015.
– трамваји: 3 пожара;
– тролејбуси: 2 пожара;
– аутобуси: 29 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 2 пожара;


УЗРОЦИ ПОЖАРА ЗА ПОЈЕДИНА ВОЗИЛА:

Возило А386 » паљевина на поменутом возилу се догодила дана 10.1.2015. године у објекту СП „Земун“. До самозапаљења је дошло по обављеној вучи возила и уласку у гаражу погона. Узрок пожара је оштећење лежаја левог погонског точка, које је условило укошење точка, укљештење кочионог диска између кочионих плочица, развијање велике количине топлоте и паљевине унутрашње леве гуме погонског точка. Запаљена гума је упалила возило и на возилу је велика штета. Пре наведеног догађаја, возило је имало учестале пријаве кварова и није смело да учествује у саобраћају. Против одговорних лица су спроведене дисциплинске мере и са два радника је решењем директора Предузећа раскинут уговор о раду. Против осталих одговорних лица су предузете мере умањења зараде због неблаговременог предузимања мера које су могле да спрече појаву пожара и оштећења возила, те настанак велике материјалнте штете. Возило гаражни број А1385 је оштећено приликом пожара на возилу А386. Возило је на поправци код произвођача возила и биће враћено у саобраћај у најкраћем могућем року.

Возило А94 » паљевина на возилу се догодила 11.02.2015. године на линији 303 у току вожње. После савлађивања великог успона ка Заклопачи, претпоставка заснована на последица паљевине је да је дошло до цурења горива у зони сепаратора горива мотора. Са инсталације сепаратора горива услед цурења гориво може да дође у контакт са усијаном издувном граном која при савлађивању великог успона може да достигне температуре од више стотина степени. Возило ће бити оправљено у оквиру ГСП-а и враћено у саобраћај.

Возило А88 » имало је појаву самозапаљења дана 12.03.2015. године. У току рада на линији 50 а по савлађивању успона и скретању у Улицу Војислава Илића. Узрок самозапаљења је цурење горива са напојне цеви четвртке бризгаљке. Штета на возилу је мала због правовремене интервенције и возило је оправљено у СП „Космај“, те враћено у саобраћај.

Возило А73 » имало је појаву сапозапаљења 31.08.2014. године у току рада на линији 305 на великом успону код хотела Радмиловац. Услед дужег чекања на долазак ватрогасно-спасилачке бригаде (дуже од 25 минута), ватра је захватила цело возило и штета је тотална. Возило је у поступку за расход. С обзиром на стање возила после пожара, није било могуће утврдити тачно место настанка иницијалне паљевине. Претпоставка је да је на великом успону дошло до пуцања црева повратног вода горива и да је гориво цурило по врелим деловима мотора.

Возило А974 » паљевина на возилу је евидентирана дана 30.08.2014. године при уласку у терминус Омладински стадион на линији 108 по преласку Панчевачког моста. До појаве самозапаљења је дошло у моторном простору и пожар се великом брзином проширио тунелима за вентилацију по приколици возила када је возило стакло и када су отворена сва врата. Узрок самозапаљења је квар на цреву високог притиска хидростатичког погона вентилатора и цурењу врелог уља по усијаним деловима мотора.

Возило А104 » паљевина на возилу је евидентирана 08.06.2014. године на линији 405 ка Глумчевом брду. До појаве самозапаљења дошло је у моторном простору. Ватрогасно-спасилачкој бригади било је потребно око 35 минута да стигне до места пожара и штета на аутобусу је тотална. До самозапаљења је дошло по савлађивању више већих успона и нагиба. С обзиром на штету није могуће утврдити тачно место иницијалне паљевине. На основу места највише температуре горења претпоставка је да је пукло повратног вода горива, што је квар који је карактеристичан за возила ИК-103Ф и мотор 457 hla. Возило је у поступку расхода.
 
Ta creva su pod velikim pritiskom ;) Zato pucaju...
Vidim da se radilo Ivane :D Svaka čast!
 
ivanb":28pk8rof je napisao(la):
Возило А94 » паљевина на возилу се догодила 11.02.2015. године на линији 303 у току вожње. После савлађивања великог успона ка Заклопачи, претпоставка заснована на последица паљевине је да је дошло до цурења горива у зони сепаратора горива мотора. Са инсталације сепаратора горива услед цурења гориво може да дође у контакт са усијаном издувном граном која при савлађивању великог успона може да достигне температуре од више стотина степени. Возило ће бити оправљено у оквиру ГСП-а и враћено у саобраћај.
:lool: Ма важи, можда у твојим влажним сновима :blah:
 
Ako će da sređuju 386, onda će ovaj biti mačiji kašalj. ;)
Trebalo bi da je taj auto već na Dorćolu :)
 
Ja bi rekao da ugradjuju bofl ili bolje reci skart crijeva nekog snj proizvodjaca
 
Промакла ми је и лаж да је #88 поправљен и враћен у саобраћај. Мора да је постао невидљив након поправке..
 
E Somi kako nisi cuo za stelt verziju autobusa to samo gsp ima
 
Somi303":2ufaxbbi je napisao(la):
ivanb":2ufaxbbi je napisao(la):
Возило А94 » паљевина на возилу се догодила 11.02.2015. године на линији 303 у току вожње. После савлађивања великог успона ка Заклопачи, претпоставка заснована на последица паљевине је да је дошло до цурења горива у зони сепаратора горива мотора. Са инсталације сепаратора горива услед цурења гориво може да дође у контакт са усијаном издувном граном која при савлађивању великог успона може да достигне температуре од више стотина степени. Возило ће бити оправљено у оквиру ГСП-а и враћено у саобраћај.
:lool: Ма важи, можда у твојим влажним сновима :blah:

Ne znam zašto u mojim snovima, nisam ovo ja lično pisao, ovo su za to nadležne službe u GSP i razne komisije sačinile izveštaje i zaključke, a ja sam samo prepisao i postavio na forum na osnovu dokumentacije koja mi je dostupna. Sve je lako proverljivo, a da li će biti realizovano niti se ti tu pitaš, niti ja. :wink:

Somi303":2ufaxbbi je napisao(la):
Промакла ми је и лаж да је #88 поправљен и враћен у саобраћај. Мора да је постао невидљив након поправке..

U izveštaju komisije formirane odlukom tehničkog direktora za autobuski podsistem GSP-a je doslovce to napisano. Ali vrlo lako ću proveriti gde se vozilo nalazi, pošto se ni ja lično ne sećam da sam ga skoro negde uočio.
 
ivanb":19khfwhm je napisao(la):
РЕГИСТРОВАНИ ПОЖАРИ НА ВОЗИЛИМА ЈКП ГСП „БЕОГРАД“ ЗА ПЕРИОД ОД 01.01.2008. ДО 31.03.2015. ГОДИНЕ

2008. година:
– трамваји: 76 пожара;
– тролејбуси: 6 пожара;
– аутобуси: 34 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 7 пожара;

2009. година:
– трамваји: 89 пожара;
– тролејбуси: 20 пожара;
– аутобуси: 80 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 9 пожара;

2010. година:
– трамваји: 54 пожара;
– тролејбуси: 13 пожара;
– аутобуси: 111 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 6 пожара;

2011. година:
– трамваји: 49 пожара;
– тролејбуси: 7 пожара;
– аутобуси: 107 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 20 пожара;

2012. година:
– трамваји: 46 пожара;
– тролејбуси: 4 пожара;
– аутобуси: 102 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 12 пожара;

2013. година:
– трамваји: 26 пожара;
– тролејбуси: 8 пожара;
– аутобуси: 154 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 22 пожара;

2014. година:
– трамваји: 30 пожара;
– тролејбуси: 1 пожара;
– аутобуси: 78 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 18 пожара;

2015. година:
*за период од 01.01.2015. до 31.03.2015.
– трамваји: 3 пожара;
– тролејбуси: 2 пожара;
– аутобуси: 29 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 2 пожара;


УЗРОЦИ ПОЖАРА ЗА ПОЈЕДИНА ВОЗИЛА:

Возило А386 » паљевина на поменутом возилу се догодила дана 10.1.2015. године у објекту СП „Земун“. До самозапаљења је дошло по обављеној вучи возила и уласку у гаражу погона. Узрок пожара је оштећење лежаја левог погонског точка, које је условило укошење точка, укљештење кочионог диска између кочионих плочица, развијање велике количине топлоте и паљевине унутрашње леве гуме погонског точка. Запаљена гума је упалила возило и на возилу је велика штета. Пре наведеног догађаја, возило је имало учестале пријаве кварова и није смело да учествује у саобраћају. Против одговорних лица су спроведене дисциплинске мере и са два радника је решењем директора Предузећа раскинут уговор о раду. Против осталих одговорних лица су предузете мере умањења зараде због неблаговременог предузимања мера које су могле да спрече појаву пожара и оштећења возила, те настанак велике материјалнте штете. Возило гаражни број А1385 је оштећено приликом пожара на возилу А386. Возило је на поправци код произвођача возила и биће враћено у саобраћај у најкраћем могућем року.

Возило А94 » паљевина на возилу се догодила 11.02.2015. године на линији 303 у току вожње. После савлађивања великог успона ка Заклопачи, претпоставка заснована на последица паљевине је да је дошло до цурења горива у зони сепаратора горива мотора. Са инсталације сепаратора горива услед цурења гориво може да дође у контакт са усијаном издувном граном која при савлађивању великог успона може да достигне температуре од више стотина степени. Возило ће бити оправљено у оквиру ГСП-а и враћено у саобраћај.

Возило А88 » имало је појаву самозапаљења дана 12.03.2015. године. У току рада на линији 50 а по савлађивању успона и скретању у Улицу Војислава Илића. Узрок самозапаљења је цурење горива са напојне цеви четвртке бризгаљке. Штета на возилу је мала због правовремене интервенције и возило је оправљено у СП „Космај“, те враћено у саобраћај.

Возило А73 » имало је појаву сапозапаљења 31.08.2014. године у току рада на линији 305 на великом успону код хотела Радмиловац. Услед дужег чекања на долазак ватрогасно-спасилачке бригаде (дуже од 25 минута), ватра је захватила цело возило и штета је тотална. Возило је у поступку за расход. С обзиром на стање возила после пожара, није било могуће утврдити тачно место настанка иницијалне паљевине. Претпоставка је да је на великом успону дошло до пуцања црева повратног вода горива и да је гориво цурило по врелим деловима мотора.

Возило А974 » паљевина на возилу је евидентирана дана 30.08.2014. године при уласку у терминус Омладински стадион на линији 108 по преласку Панчевачког моста. До појаве самозапаљења је дошло у моторном простору и пожар се великом брзином проширио тунелима за вентилацију по приколици возила када је возило стакло и када су отворена сва врата. Узрок самозапаљења је квар на цреву високог притиска хидростатичког погона вентилатора и цурењу врелог уља по усијаним деловима мотора.

Возило А104 » паљевина на возилу је евидентирана 08.06.2014. године на линији 405 ка Глумчевом брду. До појаве самозапаљења дошло је у моторном простору. Ватрогасно-спасилачкој бригади било је потребно око 35 минута да стигне до места пожара и штета на аутобусу је тотална. До самозапаљења је дошло по савлађивању више већих успона и нагиба. С обзиром на штету није могуће утврдити тачно место иницијалне паљевине. На основу места највише температуре горења претпоставка је да је пукло повратног вода горива, што је квар који је карактеристичан за возила ИК-103Ф и мотор 457 hla. Возило је у поступку расхода.
 
Drakche":3dka9qj5 je napisao(la):
http://bktvnews.com/sramota-ova-fotografija-iz-gsp-je-toliko-sokantna-da-cete-ostati-bez-teksta-foto

И мало злонамерно постављена слика новог Солариса, као да се на њему то десило !
И то још на БК телевизији :notok:
 
Никад не бих ни помислио да имају толико пожара на трамвајима, а још мање да имају пожаре на сервисним возилима :shock: Занимљиве су ми 2008. и 2009. када је горело више трамваја него аутобуса.
 
@ Igor

Koja je poenta citiranja posta bez bilo kakvog kometara?
 
Da se slucajno ne zagubi ;)
 
Vrh