РЕГИСТРОВАНИ ПОЖАРИ НА ВОЗИЛИМА ЈКП ГСП „БЕОГРАД“ ЗА ПЕРИОД ОД 01.01.2008. ДО 31.03.2015. ГОДИНЕ
2008. година:
– трамваји: 76 пожара;
– тролејбуси: 6 пожара;
– аутобуси: 34 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 7 пожара;
2009. година:
– трамваји: 89 пожара;
– тролејбуси: 20 пожара;
– аутобуси: 80 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 9 пожара;
2010. година:
– трамваји: 54 пожара;
– тролејбуси: 13 пожара;
– аутобуси: 111 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 6 пожара;
2011. година:
– трамваји: 49 пожара;
– тролејбуси: 7 пожара;
– аутобуси: 107 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 20 пожара;
2012. година:
– трамваји: 46 пожара;
– тролејбуси: 4 пожара;
– аутобуси: 102 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 12 пожара;
2013. година:
– трамваји: 26 пожара;
– тролејбуси: 8 пожара;
– аутобуси: 154 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 22 пожара;
2014. година:
– трамваји: 30 пожара;
– тролејбуси: 1 пожара;
– аутобуси: 78 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 18 пожара;
2015. година:
*за период од 01.01.2015. до 31.03.2015.
– трамваји: 3 пожара;
– тролејбуси: 2 пожара;
– аутобуси: 29 пожара;
– остала доставна и сервисно-техничка возила: 2 пожара;
УЗРОЦИ ПОЖАРА ЗА ПОЈЕДИНА ВОЗИЛА:
Возило А386 » паљевина на поменутом возилу се догодила дана 10.1.2015. године у објекту СП „Земун“. До самозапаљења је дошло по обављеној вучи возила и уласку у гаражу погона. Узрок пожара је оштећење лежаја левог погонског точка, које је условило укошење точка, укљештење кочионог диска између кочионих плочица, развијање велике количине топлоте и паљевине унутрашње леве гуме погонског точка. Запаљена гума је упалила возило и на возилу је велика штета. Пре наведеног догађаја, возило је имало учестале пријаве кварова и није смело да учествује у саобраћају. Против одговорних лица су спроведене дисциплинске мере и са два радника је решењем директора Предузећа раскинут уговор о раду. Против осталих одговорних лица су предузете мере умањења зараде због неблаговременог предузимања мера које су могле да спрече појаву пожара и оштећења возила, те настанак велике материјалнте штете. Возило гаражни број А1385 је оштећено приликом пожара на возилу А386. Возило је на поправци код произвођача возила и биће враћено у саобраћај у најкраћем могућем року.
Возило А94 » паљевина на возилу се догодила 11.02.2015. године на линији 303 у току вожње. После савлађивања великог успона ка Заклопачи, претпоставка заснована на последица паљевине је да је дошло до цурења горива у зони сепаратора горива мотора. Са инсталације сепаратора горива услед цурења гориво може да дође у контакт са усијаном издувном граном која при савлађивању великог успона може да достигне температуре од више стотина степени. Возило ће бити оправљено у оквиру ГСП-а и враћено у саобраћај.
Возило А88 » имало је појаву самозапаљења дана 12.03.2015. године. У току рада на линији 50 а по савлађивању успона и скретању у Улицу Војислава Илића. Узрок самозапаљења је цурење горива са напојне цеви четвртке бризгаљке. Штета на возилу је мала због правовремене интервенције и возило је оправљено у СП „Космај“, те враћено у саобраћај.
Возило А73 » имало је појаву сапозапаљења 31.08.2014. године у току рада на линији 305 на великом успону код хотела Радмиловац. Услед дужег чекања на долазак ватрогасно-спасилачке бригаде (дуже од 25 минута), ватра је захватила цело возило и штета је тотална. Возило је у поступку за расход. С обзиром на стање возила после пожара, није било могуће утврдити тачно место настанка иницијалне паљевине. Претпоставка је да је на великом успону дошло до пуцања црева повратног вода горива и да је гориво цурило по врелим деловима мотора.
Возило А974 » паљевина на возилу је евидентирана дана 30.08.2014. године при уласку у терминус Омладински стадион на линији 108 по преласку Панчевачког моста. До појаве самозапаљења је дошло у моторном простору и пожар се великом брзином проширио тунелима за вентилацију по приколици возила када је возило стакло и када су отворена сва врата. Узрок самозапаљења је квар на цреву високог притиска хидростатичког погона вентилатора и цурењу врелог уља по усијаним деловима мотора.
Возило А104 » паљевина на возилу је евидентирана 08.06.2014. године на линији 405 ка Глумчевом брду. До појаве самозапаљења дошло је у моторном простору. Ватрогасно-спасилачкој бригади било је потребно око 35 минута да стигне до места пожара и штета на аутобусу је тотална. До самозапаљења је дошло по савлађивању више већих успона и нагиба. С обзиром на штету није могуће утврдити тачно место иницијалне паљевине. На основу места највише температуре горења претпоставка је да је пукло повратног вода горива, што је квар који је карактеристичан за возила ИК-103Ф и мотор 457 hla. Возило је у поступку расхода.