Šta je novo?

Zagađenje urbane sredine i kako ga se rešiti - izduvni gasovi, buka

Zašto zimi? TA peći, električni radijatori, grejalice.

Zašto u proseku više? Pa sirotinja koristi neefikasne (stare ili jeftine nove) uređaje.

A zašto je sirotinja? Pitajte one koji su uveli eko taksu. Kad već sve znaju onda nek vam na sva pitanja i odgovore.

Ne može Srbin sa platom od 300 evra nikako menjati klima uređaj svakih 5 godina da bi uvek imao najefikasniji model, pritom uvek znatno skuplji inverter. O automobilu i da ne govorim. Ne može ni svaki Nemac a kamoli Srbin.

Interesantno je da rečju "eko" ustvari vešto prikrivaju energetsku taksu. Umesto da se plaća taksa samo na kupovinu neefikasnih mašina uz dotiranje efikasnih plaćaće svi bez obzira na potrošnju uređaja samo zato što se uopšte i koriste.

Naplaćuje se antropogena aktivnost koja izaziva bilo kakvo zagađenje. I osnovne aktivnosti koje spadaju u opšte potrebe svakog živog bića poput prehrane, kretanja, prosto rečeno osnovnih životnih potreba ovde su očigledna meta.

Prehrana je aktivnost a šnicla zagađuje više od daljinskog upravljača. Naplaćuju vam dovod vode pumpom jer ista troši struju što za posledicu ima naravno zagađenje. Ma boli državu uvo što je sama izgradila termoelektranu, tu je da vam naplati jer vi ste potrošači-zagađivači, vi ste oličenje svog zla a oni su dobrice koje se eto brinu o životnoj sredini tako što kupuju 244 dizel autobusa, ukidaju trole i grade "ekološku" Kolubaru B.
 
Da li je moguće da je poslednjih godina u opticaju lošiji ugalj iz Kolubare čiji su baseni bili potopljeni prilikom poslednjih poplava?

Ja zaista ne znam kako objasniti toliko zagadjenje koje je počelo valjda od 2016.

Izbacih ovo onako iz glave, ali zaista nije pre tako smrdelo u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688731#p688731:2k2qlqfr je napisao(la):
MC_ » Sat Dec 14, 2019 1:15 pm[/url]":2k2qlqfr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688485#p688485:2k2qlqfr je napisao(la):
Zvezdara64 » Pet Dec 13, 2019 2:05 pm[/url]":2k2qlqfr]Malo sam istrazivao, laicki cini mi se da ima vise faktora.

Temperaturna inverzija.
Zagrevanje ugljom, drvima i mazutom objekata. Zavisno od trenutnog pritiska i temperaturne inverzije moguce je da se cestice zagadjenja pomere (spuste) na manje visine. Na primer sa Ledina, Surcina, Altine, Zemuna na podrucje blokova i reka. Ili sa visih podrucja grada na Dorcol, Savsku, 29.Novembra..

Termoelektrane, zimi rade vise zbog vece potrosnje struje. I leti su cesto blokovi TE u nekom remontu.

kako objasniti onda da su lokacije na Zvezdari, recimo Zeleno brdo tako jako zagadjene?
Ili oblast oko Sportskog Centra Vracar?
Za SC Vracar mislim da je njihova velika kotlarnica na mazut bila problem. Ugasena je pre 3 dana. https://www.blic.rs/vesti/beograd/ugase ... ru/bbteqjm

Merno mesto na Zelenom brdu se nalazi blizu stare okretnice tramvaja, blizini benzinske pumpe. 30 metara dalje je dimnjak fabrike Kluz. Moguce je da nesto radi u kompleksu bivse fabrike. U okolini je veliki broj kuca koje se greju na drva ili ugalj i manjih zgrada koje imaju svoje lozionice. Mada je gasifikacija stigla do tog kraja pre 10 godina.. Znam da se neki u tom kraju greju na pelet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688955#p688955:1srvtb7z je napisao(la):
astrodule » 14 Dec 2019 11:39 pm[/url]":1srvtb7z]Da li je moguće da je poslednjih godina u opticaju lošiji ugalj iz Kolubare čiji su baseni bili potopljeni prilikom poslednjih poplava?

Ja zaista ne znam kako objasniti toliko zagadjenje koje je počelo valjda od 2016.

Izbacih ovo onako iz glave, ali zaista nije pre tako smrdelo u Beogradu.

Moguce je da Smederevo, Bor, Kostolac, termoelektrane ne vode računa o bilo kakvoj ekologiji....
 
Bilo je kod nas uvek zagađenja, ali ljudi postaju svesniji tog problema tek u skorije vreme.
Šta mislite kakav je vazduh bio u Beogradu 80-ih kada smo imali jaku industriju, a toplane radile na mazut.
 
Ja sebe smatram za objektivnog i zato tvrdim da ovako nije smrdelo od 2000 pa do oko 2017. Nešto se promenilo u poslednjih par godina i moja teorija ide ka tome da je problem u kvalitetu uglja (lignita) ili čega već
 
Dimnjaci. Ovo crno i ljubičasto pri tlu je smog.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689019#p689019:2j4xznll je napisao(la):
astrodule » Ned Dec 15, 2019 10:32 am[/url]":2j4xznll]Ja sebe smatram za objektivnog i zato tvrdim da ovako nije smrdelo od 2000 pa do oko 2017. Nešto se promenilo u poslednjih par godina i moja teorija ide ka tome da je problem u kvalitetu uglja (lignita) ili čega već

Tako je!

Do 1989. ZIveo sam u zgradi u kojoj je bila lokalna toplana. Bilo je gara, terasa je bila prljava. Ali NIKAD OVAKO nije smrdeo vazduh, svuda.

Imajuci u vidu kakav sljam upravlja Srbijom, najverovatniji je scenario da se upotrebljava najgori lignit u termoelektranama, dok se bolji preprodaje nekoj firmi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688980#p688980:4xe79kb3 je napisao(la):
Zvezdara64 » Ned Dec 15, 2019 3:41 am[/url]":4xe79kb3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688731#p688731:4xe79kb3 je napisao(la):
MC_ » Sat Dec 14, 2019 1:15 pm[/url]":4xe79kb3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688485#p688485:4xe79kb3 je napisao(la):
Zvezdara64 » Pet Dec 13, 2019 2:05 pm[/url]":4xe79kb3]Malo sam istrazivao, laicki cini mi se da ima vise faktora.

Temperaturna inverzija.
Zagrevanje ugljom, drvima i mazutom objekata. Zavisno od trenutnog pritiska i temperaturne inverzije moguce je da se cestice zagadjenja pomere (spuste) na manje visine. Na primer sa Ledina, Surcina, Altine, Zemuna na podrucje blokova i reka. Ili sa visih podrucja grada na Dorcol, Savsku, 29.Novembra..

Termoelektrane, zimi rade vise zbog vece potrosnje struje. I leti su cesto blokovi TE u nekom remontu.

kako objasniti onda da su lokacije na Zvezdari, recimo Zeleno brdo tako jako zagadjene?
Ili oblast oko Sportskog Centra Vracar?
Za SC Vracar mislim da je njihova velika kotlarnica na mazut bila problem. Ugasena je pre 3 dana. https://www.blic.rs/vesti/beograd/ugase ... ru/bbteqjm

Merno mesto na Zelenom brdu se nalazi blizu stare okretnice tramvaja, blizini benzinske pumpe. 30 metara dalje je dimnjak fabrike Kluz. Moguce je da nesto radi u kompleksu bivse fabrike. U okolini je veliki broj kuca koje se greju na drva ili ugalj i manjih zgrada koje imaju svoje lozionice. Mada je gasifikacija stigla do tog kraja pre 10 godina.. Znam da se neki u tom kraju greju na pelet.

to je sve smesno.
Zagadjenje je jako, homogeno, ima ga svuda. Irelevantno je gde je merna stanica. Ceo Beograd i Sumadjiski basen do Valjeva su ispunjeni dimom.
Danas citam da 6000 ljudi godisnje umre u Srbiji zbog zagadjenja vazduha.

Ali proritet nase vlastii i naroda jesu Nacionalni stadion i kakve gace nose starlete.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689019#p689019:2keimse2 je napisao(la):
astrodule » Ned Dec 15, 2019 10:32 am[/url]":2keimse2]Ja sebe smatram za objektivnog i zato tvrdim da ovako nije smrdelo od 2000 pa do oko 2017. Nešto se promenilo u poslednjih par godina i moja teorija ide ka tome da je problem u kvalitetu uglja (lignita) ili čega već

Dotakao si samo srz problema. Cak i rezimska SEPA priznaje pad kvaliteta vazduha u tom periodu, iz II u III kategoriju.

Zato, ako neko ima nekoga ko radi u TE, valjalo bi da se raspita.
Zasto da cute o svakodnevnom masovnom ubijanju putem trovanja.
 
TEMA NEDELjE: SRBIJA MEĐU NAJZAGAĐENIJIM DRŽAVAMA NA SVETU

Za čistiji vazduh 2,4 milijarde evra
U odnosu na zemlje centralne i istočne Evrope Srbija je prvak po emisijama zagađujućih materija u vazduh, uzimajući u obzir broj stanovnika i BDP
http://www.politika.rs/sr/clanak/444095 ... jarde-evra

U Srbiji godišnje 6.000 ljudi umre od zagađenja vazduha
Samo u Beogradu zbog vazduha strada 2.000 građana. Osim prestonice, „crne tačke” Srbije su i Pančevo, Niš, Valjevo, Užice, Smederevo
http://www.politika.rs/scc/clanak/44409 ... e-kontroli

Zataškavanje problema izmiče kontroli
U TE „Kostolac” došlo je do tri puta veće emisije sumpor-dioksida, a u TE „Nikola Tesla” skoro šest puta u odnosu na dozvoljenu granicu
http://www.politika.rs/sr/clanak/444093 ... e-kontroli
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688955#p688955:1xzgowfn je napisao(la):
astrodule » Sub Dec 14, 2019 11:39 pm[/url]":1xzgowfn]Da li je moguće da je poslednjih godina u opticaju lošiji ugalj iz Kolubare čiji su baseni bili potopljeni prilikom poslednjih poplava?

Ja zaista ne znam kako objasniti toliko zagadjenje koje je počelo valjda od 2016.

Izbacih ovo onako iz glave, ali zaista nije pre tako smrdelo u Beogradu.
Ja mislim da je bas to u pitanju, saobracaj i lozista imali smo i ranije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690256#p690256:3pyyopnc je napisao(la):
StariPosmatrač » Sre Dec 18, 2019 5:07 pm[/url]":3pyyopnc]Ovakav saobraćaj nismo. Niti je ovakav kolaps tokom leta.
Drasticni skok zagadjenja je od 2014 - 2017.
Zar i pre nije bila guzva?

Takodje imamo drasticno pogorsanje od 2018. - 2019. Koliko je to novih automobila?
 
Nije saobraćaj toliko gori nego pre. Imamo možda malo više gužvi zbog rekonstrukcija, ali nema toliko to veze.

Pogledajte kako se kreće zagadjenje po satima. Nema padova u vremenskim intervalima kada ima manje saobraćaja (osim za SO2 i NO2, ali njihove vrednosti su u zelenom).

Zagadjenje je konstantno tokom dana i noći i krivce treba tražiti tamo gde se radi celu noć i dan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690332#p690332:qx69j6gf je napisao(la):
astrodule » Sre Dec 18, 2019 8:25 pm[/url]":qx69j6gf]Nije saobraćaj toliko gori nego pre. Imamo možda malo više gužvi zbog rekonstrukcija, ali nema toliko to veze.

Pogledajte kako se kreće zagadjenje po satima. Nema padova u vremenskim intervalima kada ima manje saobraćaja (osim za SO2 i NO2, ali njihove vrednosti su u zelenom).

Zagadjenje je konstantno tokom dana i noći i krivce treba tražiti tamo gde se radi celu noć i dan.

Da, zaista je tako.

Citao sam radove iz tematike proizvodnje struje iz lignita.
Osim nekvaliteta lignita koji je u Srbiji jako nizak, postoji i problem nehomogenog kvaliteta. naime, proces u elektrani treba svaki put menjati za promene kvaliteta uglja. Zato je u Kolubari planirana investicija vezana za postrojenje za homogenizaciju uglja. Ne znamo da li je isto zavrseno.

Cutanje drzave, odnosno prikrivanje pravih krivaca govori nam da neko zaradjuje na ovom trovanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690332#p690332:1t7zw48o je napisao(la):
astrodule » Sre Dec 18, 2019 9:25 pm[/url]":1t7zw48o]Nije saobraćaj toliko gori nego pre. Imamo možda malo više gužvi zbog rekonstrukcija, ali nema toliko to veze.

Pogledajte kako se kreće zagadjenje po satima. Nema padova u vremenskim intervalima kada ima manje saobraćaja (osim za SO2 i NO2, ali njihove vrednosti su u zelenom).

Zagadjenje je konstantno tokom dana i noći i krivce treba tražiti tamo gde se radi celu noć i dan.

Pogledaj samo autoput, i koliko ti treba od Tošinog bunara do Dušanovca popodne... I to od 3 pa do pola 7. Na Gugl mapama je uvek modar. Ujutru smer ka Novom Beogradu stoji još od Laste. Tako je samo bilo za vreme rekonstrukcije gazele, a sad nema nikakvih radova. Pogledaj parkinge na NBG. Ja sam imao mesto ispred zgrade na kome sam se parkirao u 90% slučajeva u bloku 29, a sada si srećnik ako uopšte nađeš mesto. Pogledaj parking ispred Sava centra, totalni haos, a nekada je Mirko Alvirko tu snimao testove automobila pošto je zvrjao prazan. A učešće saobraćaja u ukupnom zagađenju u tim statistikama treba uzeti sa rezervom, verovatno je kopirana metodologija koja se koristi u EU. Ali se tamo voze mnogo mlađa kola, trovač ne može da prođe tehnički i nikom ne pada na pamet da skine DPF.
 
Metodologija su monitori koji mere svaki oblik zagađenja - znači realni podaci koji se mogu filtrirati po svakom činiocu.

https://www.airvisual.com/serbia/central-serbia/beograd pa dole "Belgrade air pollution historical data" možeš po danima, a možeš i po satima. Ako uradiš po danima videćeš da nema neke prevelike promene nedeljom kada ima mnogo manje automobila na ulicama.

Isto tako ako pogledaš po satima, videćeš da nema nikakve promene u periodima kada nisu i kada jesu gužve.

To znači da saobraćaj ne utiče u velikoj meri na ukupno zagađenje.

Daleko od toga da kažem da nisu ogromne gužve i da to ne zagađuje vazduh, ali gore spomenuti podaci kažu da uzroke ovog zagađenja ne treba da tražiti u saobraćaju, a to kažu i Sepini grafikoni gde je jasno rečeno da oko 3/4 zagađenja potiče od sagorevanja, a da saobraćaj utiče sa manje od 10% (iz glave sam izneo te podatke, kačeni su već ti grafikoni)
 
Ako saobraćaj ne zagadjuje toliko, zašto mnogi gradovi u Evropi planiraju da uskoro zabrane pristup dizel vozilima? Neki čak svim vozilima sa motorima na unutrašnje sagorevanje. Verujem da je najviše zbog globalnog zagrevanja tj. da bi smanjili emisije CO2. Ali verujem da je u pitanju i emisija NOx i PM. Najzanimljivije mi što neki gradovi u Nemačkoj to planiraju, iako im je automobilska industrija "kičma" privrede. I najveći su proizvodjač dizel motora.

Ovo je deo iz izveštaja EU povodom afere sa dizel motorima:

01 According to the World Health Organisation (WHO), air pollution is the biggest
environmental risk to health in Europe1. The European Environment Agency (EEA)
estimates that more than 1 000 premature deaths occur each day due to air pollution.
EU road transport is a significant source of air pollution. In 2015, it was responsible for
39 % of atmospheric nitrogen oxides (NOx) and 11 % of particulate matter (PM10 and
PM2.5) emissions2. The European Court of Auditors has recently concluded that the air
quality needs to be more effectively addressed in the EU.
https://www.eca.europa.eu/lists/ecadocu ... ons_en.pdf

U slučaju skidanja DPF filtera u dizlelima desava se:
. For instance, cars whose diesel particulate filters (DPFs) have been
removed can emit between 20 and 50 times as much PM as cars whose DPFs are
working as intended6

Kod nas je verovatno više dizel vozila od benzinskih. Prosek starosti naših vozila je veći nego u EU, verovatno su i emisije zagadjenja veće.
 
Zato što kao što imaš naftni lobi, imaš i novi lobi koji se vrti oko kvazi ekologije i tvrdi kako će nam svima na planeti biti bolje ako pređemo na električna vozila a ignoriše činjenicu da struja da se ona napajaju takođe dolazi iz prljavih izvora, kao i to da oni u sebi sadrže toksične baterije i hemikalije koje se i dalje nikako ne mogu reciklirati nego se samo deponuju u zemlje trećeg sveta.

Na kraju krajeva, ta ista Evropa već skoro 10 godina uvozi milione i milione tuđih građana koji nemaju nikakvu nameru da se asimiluju već da postanu većina u tuđoj zemlji. I šta sad, zato što Evropske vlasti to rade, znači da je to ispravno, da se svi Evropljani s time slažu, i da treba ceo svet da ih sledi? Pa i ne baš. Mnogo je stvari u kojima se treba ugledati na Evropu. Ali imaju i oni svoje kontradiktornosti, trulež, besmislice pa i razne vidove korupcije i profiterstva.
 
Kvazi ekologija i tzv. eko lobi ne prolaze u Nemackoj na propagandu i buku. Bila je dosta istrazivanja, vrlo studiozna rasprava i trajala je godinama. Dok za sigurno nisu utvrdili cinjenice oko zagadjenja. Definitvno zagadjuju. Ostala je samo nedoumica da li unapredjeni *popravljeni dizel motori i njihovi *ad blue, poboljsani katalizatori mogu da ispune najnovije eko norme. Verovatno mogu, njihov cost-benefit je sad u pitanju. Da li se isplate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690434#p690434:4lxq6wzl je napisao(la):
Zvezdara64 » Čet Dec 19, 2019 12:29 am[/url]":4lxq6wzl]Ako saobraćaj ne zagadjuje
U slučaju skidanja DPF filtera u dizlelima desava se:
. For instance, cars whose diesel particulate filters (DPFs) have been
removed can emit between 20 and 50 times as much PM as cars whose DPFs are
working as intended6

Kod nas je verovatno više dizel vozila od benzinskih. Prosek starosti naših vozila je veći nego u EU, verovatno su i emisije zagadjenja veće.


Zasto ljudi skidaju te filtre?
Je li to neko ludilo? Idu li im kola brze onda?
Zasto se to ne kontrolise?

Ali zasto imamo ogroman skok zagdjenja 2017., 2018. i sada 2019. drastican skok. N emogu da verujem da se broj automobila toliko uvecao?
 
Jako su skupi, u ovom tekstu kažu od 1000 do 3000 evra.
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... ljada-evra

Često se i kradu. I popravke su prilično skupe, pa je jeftinije skinuti ga. Kod nas još nije obavezno merenje izduvnih gasova na tehničkom pregledu, pa ljudi to koriste da smanje troškove. I meni je neki majstor predlagao da mi skine katalizator "da mi ne pravi problem, ima neke senzore. 'Oće da pište tek onako" :D
 
Ja to zovem čuvanjem socijalnog mira. Kada bi se to kontrolisalo na tehničkim pregledima dobar deo ne bi mogao da prođe tehnički.

Naravno, Vučić kaže da je zagađenje samo 2-3 dana godišnje, tako da problema u stvari nema.
 
Broj automobila se drastično povećao i samo neko zlonameran može da kaže da nije tako. Postoje statistike i broj registrovanih automobila i to je lako utvrditi. Guzve su skoro ceo dan i svuda, sto neko kaze google mapa samo sto ne krene da blinka crvenom bojom. Manite se tih prica jedan bulevar na novom beogradu nedeljom prepodne je prohodan, to je kao da neko ode u nemanjinu prvog januara i kaze da nema guzve. To je kao demagogija vesica kada kaze da gsp odgovara potrebama beogradjana, otprilike taj nivo. Medjutim, verovatno automobili nisu glavni uzrok ovoga šta se dešava. Ne znam, ali očigledno postoji neko logično objašnjenje, . Neadekvatan lignit bi mogao da bude solidno resenje enigme koja sve nas muci, ili barem vazan faktor. Od stručnjaka nema vajde, oni ce procitati serviran tekst, tako da nam ostaje ovde na forumu ili na ostalim sajtovima da se informisemo koliko mozemo. Ako nista povecao se broj ljudi u Beogradu koji intenzivno diskutuju o tome.
 
Vrh