Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Pojavilo se novo vozilo koje je po brzini najsličnije biciklu, ali nije zgodno za kolovoz.
Iz istog razloga što biciklima nije mesto na trotoaru - tako nije ni električnim trotinetima.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Naziv ovog foruma je izgradnja beograda. Umesto da se razmatra prilagođavanje infrastrukture nečemu što će verovatno biti budućnost, ovde se priča o proterivanju sa ulica i trotoara.
 
Reci mi da ne vidiš problem sa vozilom koje razvija brzinu od preko 20km/h kojim se upravlja bez ikakve dozvole i koje se najčešće koristi na trotoarima gde ima mnogo pešaka?

Tražimo rešenje, a ti mi deluješ kao neki anarhista (ništa loše ne vidim u tome, ali to bi objasnilo neke tvoje stavove)
 
Koliko vidim iz štampe , trotineti su što je tiče iznenadnog kočenja (što bi bilo često upravo na trotoarima) jako loši. Prednja kočnica je preko elektromotora nedovoljno jaka, prosta zadnja mehanička je nezgodna. Em što traži pomeranje stopala sa oslonca, to opet remeti balans, pa sila kojom treba pritisnuti zadnju kočnicu kada se težina usled kočenja prabacuje napred itd , pokazuje da to nije baš vozilo adekvatno za 25 km/h na trotoaru.
 
Trotineti mu sad dođu kao vruć krompir na relaciji kolovoz-pešaci. Jedna od te dve grupe će morati da primi teret na svoja leđa.
Ja kao pešak, putnik JGPa i biciklista ipak glasam da to budu trotoari, zato što je po meni to manje zlo. Jeste da me užasno iritiraju kad zuje pored mene, ali manje će da ometaju grad ako zuje po trotoarima nego ako usporavaju saobraćaj (uključujući tu i gradski prevoz) i izazivaju sudare na kolovozima.

Naravno, tamo gde ima bici staza, tamo treba da ih koriste. Ovo gore što sam napisao se odnosi na delove grada gde ih nema. A nažalost, to je i dalje 4/5 grada i teško da će se tu nešto menjati u skorije vreme, jer jednostavno nema ni mogućnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647222#p647222:3pk2praj je napisao(la):
astrodule » 10 Aug 2019 09:56 am[/url]":3pk2praj]Reci mi da ne vidiš problem sa vozilom koje razvija brzinu od preko 20km/h kojim se upravlja bez ikakve dozvole i koje se najčešće koristi na trotoarima gde ima mnogo pešaka?

Tražimo rešenje, a ti mi deluješ kao neki anarhista (ništa loše ne vidim u tome, ali to bi objasnilo neke tvoje stavove)
ja ne vidim nikakvu korist od svrstavanja trotineta u zakon, jer šta će se konkretno dobiti time? ništa, sve će funkcionisati isto kao i do sada. sa izuzetkom punjenja državne kase (ako se uvede obaveza PSP jer imaju (elektro)motor) i trošenja tih para ko zna gde. zaista misliš da će pljuštati kazne ako se oni podvedu pod zakon? da će ih saobraćajci zaustavljati ili ne daj bože juriti za njima. možda u početku a kasnije će biti na nivou procenta promila. koliko si puta dobio kaznu za prekršaje koje si pravio dok si vozio bajs? to ne znači da sam anarhista već pragmatičan.

da li neko vidi problem sa vozilima koja razvijaju brzinu od preko 220 kmh a kojima neki upravljaju bez ikakve dozvole? da li se forumaši zalažu za proterivanje automobila sa ulica? ovde (i na forumu i u ovoj zemlji) su neki mnogo glasni kada treba pljuvati trotinete, a kada se ubica osudi na kućni pritvor onda nikom ništa. svi smo prihvatili automobile i sve podređujemo njima.
 
da li neko vidi problem sa vozilima koja razvijaju brzinu od preko 220 kmh a kojima neki upravljaju bez ikakve dozvole? da li se forumaši zalažu za proterivanje automobila sa ulica? ovde (i na forumu i u ovoj zemlji) su neki mnogo glasni kada treba pljuvati trotinete, a kada se ubica osudi na kućni pritvor onda nikom ništa. svi smo prihvatili automobile i sve podređujemo njima.

Nažalost, u pravu si.

Mnogi upravljaju automobilima sa dozvolama, a nisu ni za trotinet...
 
operic":2p6ub8gl je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647222#p647222 je napisao(la):
astrodule » 10 Aug 2019 09:56 am[/url]":2p6ub8gl]Reci mi da ne vidiš problem sa vozilom koje razvija brzinu od preko 20km/h kojim se upravlja bez ikakve dozvole i koje se najčešće koristi na trotoarima gde ima mnogo pešaka?

Tražimo rešenje, a ti mi deluješ kao neki anarhista (ništa loše ne vidim u tome, ali to bi objasnilo neke tvoje stavove)
ja ne vidim nikakvu korist od svrstavanja trotineta u zakon, jer šta će se konkretno dobiti time? ništa, sve će funkcionisati isto kao i do sada. sa izuzetkom punjenja državne kase (ako se uvede obaveza PSP jer imaju (elektro)motor) i trošenja tih para ko zna gde. zaista misliš da će pljuštati kazne ako se oni podvedu pod zakon? da će ih saobraćajci zaustavljati ili ne daj bože juriti za njima. možda u početku a kasnije će biti na nivou procenta promila. koliko si puta dobio kaznu za prekršaje koje si pravio dok si vozio bajs? to ne znači da sam anarhista već pragmatičan.

da li neko vidi problem sa vozilima koja razvijaju brzinu od preko 220 kmh a kojima neki upravljaju bez ikakve dozvole? da li se forumaši zalažu za proterivanje automobila sa ulica? ovde (i na forumu i u ovoj zemlji) su neki mnogo glasni kada treba pljuvati trotinete, a kada se ubica osudi na kućni pritvor onda nikom ništa. svi smo prihvatili automobile i sve podređujemo njima.
Ali ne razumem, zašto ti smeta podvodjenje jednog saobraćajnog sredstva pod zakonske odredbe?
To je prvi korak, a sledeći je sprovođenje zakona. Dakle korak po korak se uređuje neka oblast.
Na rečima, svi težimo "uređenom društvu" i uređenoj državi, al na pomen konkretnih mera nastaje neretko histerija.

Trotinet sa baterijom i elektro motorom nije "igračka" za park, već prevozno sredstvo koje učestvuje u saobraćaju.
El trotinet, el skuter, el automobil...
(Nastaviti niz...)



Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647573#p647573:i4wzzzno je napisao(la):
laki72 » 11 Aug 2019 01:33 pm[/url]":i4wzzzno]
Ali ne razumem, zašto ti smeta podvodjenje jednog saobraćajnog sredstva pod zakonske odredbe?
To je prvi korak, a sledeći je sprovođenje zakona. Dakle korak po korak se uređuje neka oblast.
Na rečima, svi težimo "uređenom društvu" i uređenoj državi, al na pomen konkretnih mera nastaje neretko histerija.
rekoh već zašto mi smeta - ništa se konkretno neće promeniti u saobraćaju, a država će od naših para puniti svoj budžet. jel to krajnji cilj kome svi težimo?
 
Elektro trotineti su vrlo neobično prevozno sredstvo jer se ne uklapaju u postojeće okvire najviše zbog svoje brzine koja nije prilagođena svojim fizičkim karakteristikama.

Evo primer od prekjuče. Devojka (koja mi zaista deluje kao da nikada nije vozila ni auto ni bicikl) ide od novog Merkatora ka Studenjaku i na raskrsnici kod crkve (hrama) svetog Dimitrija prelazi na kolovoz sa trotoara (jer ima dosta pešaka na pešačkom) uopšte se ne osvrćući preko levog ramena odakle idu automobili. Gledam i baš se pitam kako će da pređe preko kolotraga u Omladinskih brigada (preko kojih mora da se uspori čak i kada si na biciklu) i naravno, devojka gubi kontrolu, zamalo pada i prelazi na trotoar.

Točkovi trotineta su jednostavno premali za ulice i za denivelisane trotoare i kolovoze.

I da, zbog brzine bi morali da imaju neki vid vozačke dozvole.
 
Po toj analogiji i biciklisti treba da imaju dozvole. Problem je pre u glavi pojedinca koji svojim agresivnim ponasanjem u saobracaju ne postujuci druge ucesnike u saobracaju pravi potencijalne konfliktne situacije a tu nema medicine dok se jednog dana ne skrsi i udari glavom u zid. Tu nikakve dozvole ne pomazu.
Koliko puta te taksista isece ubacivanjem u tvoju traku.jer on radi na ulici a ti se verovatno iz dosade vozikas.
 
Pa skoro i da se slažem sa time da biciklista treba da ima dozvolu jer se mnogi kreću kolovozom i osnove moraju da se znaju. Doduše, te osnove smo mi osamdesetih učili u osnovnoj školi (ne znam kako je sada).

Nije ovo problem samo u Srbiji, već u celom svetu i pokazuje ogromnu tromost sistema koji treba brzo da donese neku novu odluku. Birokratski aparat ej rak rana skoro svakog društva.

Možda je ipak ovaj problem veći u Srbiji jer mi nemamo funkcionalnu biciklističku infrastrukturu u centru grada kao mnogi drugi gradovi. Ne vidim nikakav problem da elektro trotineti voze po bici stazama, ali naše bici staze su uglavnom izvedene po trotoarima koji su na mnogim mestima već dovoljno uski. Recimo, u Bulevaru oslobođenja, gde je bici staza deo kolovoza nema skoro nikakvih problema za trotinetaše (i viđao sam ih kako jezde uzbrdo)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647824#p647824:2rwxbjax je napisao(la):
Joe23 » 12 Aug 2019 09:39 am[/url]":2rwxbjax]Ma zasto uopste bilo koga ubacivati u zakonske okvire
https://www.srbijadanas.com/vesti/svet/ ... OTINETU__I


Послато са SM-N960F помоћу Тапатока

Prirodna selekcija, najblaže rečeno. Nema šta trotinet da traži na autoputu. A nemoguće da je pogrešio, nije autoput mala uličica koja je ista kao sve druge.
Treba definitivno regulisati električne trotinet, ali ne u toj meri da se ograniče i da budu praktično neupotrebljivi. Meni se nekada čini da, kada padnu tako negativni komentari o električnim trotinetima, to zvuči kao da se ti ljudi plaše novih stvari, da zavide tim osobama koje poseduju trotinete. Izgleda mi potpuno isto kao u situaciji kada je neko uspešan, na primer da je dobio odličan posao, pa ima dobru platu, pa počne da se lepo oblači, uzme nova kola, itd. I onda komšije počinju da pričaju i zavide, prave teorije zavere kako se taj tajno bavi drogom ili da ne radi na toj poziciji itd itd.
 
Ево једне, благо речено, далебу:

Продужио је тако, до горе, ваљда ослушкујући да ли наилази трамвај. Како је наставио, не знам, нити ме занима.
Толико о томе да су возачи аутомобила "лоши", а бициклисти "добри"...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653826#p653826:6asa75qd je napisao(la):
Žika » Uto Avg 27, 2019 4:27 pm[/url]":6asa75qd]
srdjanprpa, upravo obrnuto. Čovek nije napisao glupost a još manje laž. Nije ni lepo.

Da malo više pratiš znao bi da porastom brzine otpor kretanja opada (najveći je kad treba pokrenuti vozilo) dok otpor vazduha raste kvadratom brzine, upravo brzine koje se i postižu na auto putevima.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-5 ... 382993bf-c

Ja dovoljno pratim da znam, svi testovi novih auta na autoputu trose manje, naravno da ce manji(slabiji) auto trositi vise jer nije isto voziti auto od 60konja i 1000 kubika i voziti auto od 140konja i 2000 kubika, mali(slabiji) auti nisu ni predvidjeni da se voze autoputem i da ih vozis 130, ja dok sam imao Opel Corsu 1.3 ekoflex na autoputu sam vozio 100km/h, izlazio sam i preko 150km/h al time samo opterecujem auto, on na 120km/h vozi na 3000obrtaja.

Ovaj grafikon sto si stavio ako ja dobro vidim Golf u 6toj na 130km/h trosi 7 litara dok drugom na 55km/h trosi isto 7 litara. I ovim grafikonom nisi oborio dokaze da na autoputu trosi vise.

Ja u gradskoj voznji do posla imam 12km, promenim bar 100puta brzinu od prve do pete, prodjem jedno 10tak plus semafora i na 100km meni nekad ispadne da potrosim i 11l, dok na otvorenom putu nebi mi preslo 9l na tih 100km.

Sdruge strane slabiji auti nisu predvidjeni da ih vozis 120,130, vozi sa tim malim autom u petoj brzini na 1500obrtaja to je neka brzina 80,90 pa da vidimo koja ce ti potrosnja biti.
 
ja sam dao podatke svoje potrošnje.
do čačka i nazad idem bar 40 puta godišnje.
potrošnja na ibarskoj pre nego što je otvorena deonica ljig - preljina je bila 4.5l/100km.
prosečna brzina oko 60km/h
nakon otvaranja, oko 5-5.2, prosečna brzina je porasla na 70-75km/h
moj auto je 2.0TDI 140KS PD motor 6 brzina.
mogu da potvrdim i za 2.0HDI da je potrošnja slična.
stavio sam na 130km/h 6l iako meni troši 6.5, svestan činjenice da novi EURO6 motori troše manje.
kočnice sam slabo koristio i na ibarskoj jer gledam dosta ispred ka vozim a i menjač slabo jer je auto snažan i lepo pretiče i u 6toj i u 5toj pri brzinama 80-100km/h.
ali gledao sam iz ugla prosečnog vozača, koji vozi euro4 motor i slabije motore koji na 130km/h više troše jer se muče.
iz ugla nekog ko vozi novi auto od 20+ hiljada eur potpuno je nebitna finansijska računica, on će uvek ići AP.
za promet na AP je bitan prosečni vozač.
brojanje saobraćaja po danu a posebno u nekom udarnom špicu nema smisla, u dnevni promet ulaze i noćni sati kada imate manje od 100 vozila po satu.
a noć je duga.
autoputem kroz novi beograd prođe dnevno 100-150.000 vozil bez naplate putarine.
 
Sve to super, al ne mozes onako da racunas, ne dajes prave podatke. A vrati par stranica u nazad na onoj temi i procitaj Krcanov post pa ces videti zasto je autoput isplativ.

A koliko ti trosi auto u gradskoj voznji?
 
@srdjanprpa naravno da u gradu trosi vise nego na autoputu, ja nisam primetio da je to iko pokusao da ospori, ali na magistralnom putom gde ga ubacis u 5. (meni je to najvisa na astri h) i vozis 60-70 sa brojem obrtaja do 2000, u principu gledam da bude sto manji a da ne gusim motor (znaci >=1600 na ravnom) auto gotovo da ne trosi nista

upravo sam isao preko bosne (visegrad-dubrovnik-visegrad) gde mozes da zamislis kakve su planincuge, vozio sam sa klimom stalno, obrtaji sto je nize moguce a da ga bas ne mucim, i potrosnja oko 6-6.5 benzina (kratka deonica i samo jedno merenje unose nepreciznost), na autoputu po ravnom trosi vise, jer radi preko 3000 obrtaja na 120, kad nema 6.
 
Сличан мењач, реко бих још краћи сам имао на Хјундајиу бензинцу, значи са оригиналним гумама достиже брзину 31,7 на 1000 обртаја у највишој петој брзини. То ће рећи да још пре 100 достиже 3000 обртаја. Овакви мотори као да нису створени за аутопут, јер већ при 110 почиње значајније да расте потрошња, а и бука је значајно већа него код аутомобила са "дужим" мењачем. Генерално ауто није лош, ако нисте много захтевни и мотор је добар, али ми никако није било јасно да са 150 (а возио сам у Немачкој и при већим брзинама) возим у истој брзини у коју некад и на 50 убацим. Претпостављам да је идеја произвођача била да ауто делује мало жустрије а цена за то је неоптимални услови вожње на ауто-путу.
 
Otprilike je želja proizvođača da vozlo u V brzina savlada određen uspon i ništa više. Benzicni do 2000 kubika uglavnom se na 120 km/h vrte na oko 3350 -3500 o/min (manji i do 3700). Dizelaši ovi manji 1.3 -1.4 i pet brzina su negde oko 2800 o/min veći 1.9 na oko 2500 o/min , šestobrzinci 2100-2300 o/min dok ove nove generacije idu i na 1900 o/min tako da je šaroliko.
Uglavnom , vozila B segmenta manje troše u gradu nego na autoputu, veća vozila od C segmena jer su i dosta teža imaju veću potrošnju u gradu, SUV vozila zbog svojih gabarita i pre svega veže čeone površine imaju veću potrošnju na autoputu. Opet sve je raličito od modela do modela.
 
Видим наши архонти опет дижу хајку око безбедности у саобраћају, опет покушавају разним дебилним методама да смање статистику, а не схватају шта је главни узрок, нити ће икада схватити (није политички коректно).

Главни разлог зашто имамо толико погибија на путу је што овде људи једноставно не цене живот, ни свој а ни туђ. То није до никакве културе ни свести, него до генетике, и ту се свака дискусија завршава. Да смо народ који цени живот одавно не бисмо постојали.

Случај: Аустрија и Мађарска. Не верујем да је закон много строжи у Аустрији него у Мађарској, а ипак Мађарска има много више смртних несрећа него Аустрија, а квалитет путева и све је исто.

Није закон, нису путеви, него народ. Ако оће да гину, нека гину, ови што пазе ће остати живи. Еволуција!
 
Vrh