Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

za grad su savim ok zimske, jeste da se trose vise al na radnim kolima za koja te inace boli briga ti stvarno nije bitno, lakse je i jeftinije nego placanje zamene i kupovine i drzanje duplih guma

naravno za putovanja, pogotovo autoput, obavezno letnje
 
Koja je razlika između kupujmo domaće letnjeg Tigra i recimo kvalitetne zimske nemačke Continental ?
 
Šta je po vama veći prekršaj i ko treba da bude kažnjen u slučaju sudara?

Neko ko vozi 60-70-80km/h tamo gde je ograničenje 50km/h ?

Nestajanje na znak STOP

Nepropisno parkiranje i bašta restorana koji ometaju preglednost?

E pa, pojavio se još jedan snimak onog udesa u Strahinća bana gde se prilično jasno vidi da auto nije stao na STOP, kao i da je preglednost nikakva.

Gledao sam Gugl strit vju i na prethodnoj raskrsnici nisam video ni jedan znak za ograničenje brzine ili blizinu škole, tako da je tu dozvoljeno 50km/h.
 
Svako odgovara za svoj prekršaj. Uglavnom će prvo da okrive nekog ko nije stao na znak STOP a ovog drugog što je jurio da potpuno zanemare. To je po nekom pravilu jer retko ko će da angažuje veštake i da dokazuje suprotno.
Vozila koja su nepropisno parkirana po našim sudijama nema veze niti bilo kakvog značenja jer vozilo koje se ne kreće ne može ništa da izazove a vozač je dužan da brzinu kretanja prilagodi uslovima puta i da očekuje neočekivano, vanzemaljce i slično. Tj da može da se uvek zaustvi ispred prepreke . Nepisano ali i ovo primenjivo pravilo kod sudija. Dalje ih ništa ne interesuje.
 
Vozila koja su nepropisno parkirana po našim sudijama nema veze niti bilo kakvog značenja jer vozilo koje se ne kreće ne može ništa da izazove a vozač je dužan da brzinu kretanja prilagodi uslovima puta i da očekuje neočekivano, vanzemaljce i slično. Tj da može da se uvek zaustvi ispred prepreke . Nepisano ali i ovo primenjivo pravilo kod sudija. Dalje ih ništa ne interesuje.

Ovde su u pravu sudije, jer ako nema preglednosti - onda treba da se koči ili brzina svede na minimum, što ja inače uvek i radim kada vozim, tako da nikakvih problema ne može da bude.
 
Kako su pravu? Ti ostavis vozilo na krivini(svejedno grad iki negde gde se brze vozi) i ja imam tri izbora:
1. Prekrstim se i nadam se da me niko nece pokupiti
2. Cekam dokle god se ne pomeris da bih mogao bezbedno da nastavim
3. Polukruzno i vratim se kuci.
P.s.
Do sada su sudije uvek presudjivale na stetu onog ko se ukljucivao sa sporednog, bez obzira da li je ovaj sa glavnog vozio 200 ili ne.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
Па, није Џо. Него кренеш да смањујеш степене преноса, до другог, и приђеш највише што можеш половини коловоза, да повећаш угао. У практично 100% случајева, ако ти волан није на десној страни, имаћеш какву-такву прегледност да обиђеш заустављено возило, или да станеш ако се неко појави.
Пишемо, наравно, о иоле очекиваним ситуацијама које укључују смањену видљивост, какве су уобичајене, рецимо, унутар новобеоградских блокова, пред пешачким прелазима, на градским раскрсницама, а не о могућности да неко стане насред коловоза у десној кривини у Овчарско-кабларској клисури и оде на вињак, јер то, ипак, нико ни не ради.
 
definisi ne stajanje na stop, vecina ljudi ne staje na liniju ispred znaka stop nego na liniju preglednosti, a recimo neke raskrsnice koje znam napamet znam da ne mora da se stane nego samo da se uspori i da prednost, dok na nekim koje imaju samo trougao mora da se stane

voznja 70-80 po putu gde sme 50 nije nimalo opasna ako je to neki prazan put tehnicki u naseljenom mestu a realno u pustinji, ali voznja i 50 na dorcolu je za ludnicu, kolko god bilo ogranicenje
 
Не могу ја да га дефинишем, него то мора да учини дебилни слој чиновника у државној управи.
Када сам ја, у прошлом веку, полагао вожњу, стајало се на линију прегледности; а кад је, у овом веку, полагала моја жена, морала је да стане испред знака... па на линији прегледности. Дакле - обавезно двоструко заустављање!

Што се мене тиче - стаје се на линији прегледности.

Распитивао сам се, и изгледа да и у Немачкој уче да се стаје испред знака па још једном, а у Француској како треба, чак и исцртавају линију прегледности на раскрсницама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642305#p642305:2l14mgyb je napisao(la):
nekianonimnilik » 34 minutes ago[/url]":2l14mgyb]

voznja 70-80 po putu gde sme 50 nije nimalo opasna ako je to neki prazan put tehnicki u naseljenom mestu a realno u pustinji, ali voznja i 50 na dorcolu je za ludnicu, kolko god bilo ogranicenje

Za ludnicu je onaj koji je dozvolio da se po Dorćolu sme voziti 50km/h i oni koji ne kažnjavaju nepropisno parkiranje 7/24/365 i koji dozvoljavaju bašte kafića u zoni raskrsnica i koji tolerišu kontejnere na raskrsnicama...

Stajanje na STOP - stajem tamo odakle vidim da je bezbedno da se uključim u glavnu ulicu. Naravno, pre toga propustim pešake ako postoje. Slepo poštovanje zakona vodi često u nezgode jer ne može zakon da predvidi svaku situaciju, a naročito ne predviđa nesprovođenje zakona od onih kojim aje to dužnost.
 
U međuvremenu sam našao kolika je kazna za oduzimanje prvenstva na raskrsnici, a kolika za prekoračenje u gradu od 21 do 50km/h (mada je upitno da li je vozio preko 70km/h)

Ta dva prekršaja imaju skoro pa istu težinu, ali sve se svodi na to da će samo vozač koji je pobegao da nastrada. Ako je vozio ispod 70km/h, kazna je smešna

prekršaj, poeni, kazna, oduzimanje dozvole pa isto to ako je bila i nezgoda

prekoračenje brzine u naselju za 21 do 50 km/h 4 6.000-20.000 din. najmanje 30 dana 5 10.000-40.000 din. ili zatvor do 45 dana

nepoštovanje prava prvestva na raskrsnici 3 6.000-20.000 din. Ne 4 10.000-40.000 din. ili zatvor do 45 dana

Naravno, napakovali su mu i bekstvo, a imao je već jedan težak prekršaj pre nekoliko godina, ali moja poenta je da je krivica oba vozača identična gledajući zakon.

Da ne pominjem činjenicu, da je tek juče izašao u javnost snimak gde se vidi da žena nije stala na STOP, a do juče su svi trubili da je stala na STOP, a to je veoma težak prekršaj, tj, skoro pa isti kao vožnja u naselju od 71 do 100km/h
 
U velikom broju slučajeva znak STOP prati i zaustavna linija pa je prvo potrebno stati na tu liniju i ako se niko ne ometa nastaviti do linije preglednosti. Nas su tako učili u prošlom veku.
Ima raskrsnica gde autobusi i teška teretna vozila skreću a zaustavna linija je duboko povučena od temena raskrsnice.
 
E, mene nisu tako učili, a položio sam kad se obaralo i samo sa se obori. Zaustavna linija je pre pešačkog prelaza - tu staješ ako ima pešaka, a zaustavljaš auto obavezno na liniji preglednosti. A šta inače treba? Da staješ na praznom pešačkom, na mestu sa koga ne vidiš saobraćaj??

Kao što sam već napisao, Francuzi su ovde pametni, oni umeju da nacrtaju zaustavnu liniju - na liniji preglednosti:

 
Šta će mi linija pre pešačkog kada tu moram da stanem ako ima pešaka. Ako ih nema idem do linije preglednosti.
Linija preglednosti je linija (virtuelna ili nacrtana) gde vidim, a ne ometam, kola koja idu ulicom u koju ulazim ili koju sečem.
 
još jedan koga su instruktori učili da se zaustavljam na liniji preglednosti... a ispred pešačkog samo ako treba propustiti pešake.

a da vas ja pitam, stajete li baš na svaki STOP ili imate mesta na kojima STOP koristite kao trougao? Ja priznajem da imam :) Ali s druge strane, imam i trouglove koji su na takvim mestima da se uvek zaustavim...
 
Sve zavisi od situacije do situacije. Recimo na Dorćolu na svakoj nepreglednoj raskrsnici stajem bez obzira na znak.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642559#p642559:3txu96ai je napisao(la):
Mel » 26 Јул 2019, 08:51[/url]":3txu96ai]još jedan koga su instruktori učili da se zaustavljam na liniji preglednosti... a ispred pešačkog samo ako treba propustiti pešake.

a da vas ja pitam, stajete li baš na svaki STOP ili imate mesta na kojima STOP koristite kao trougao? Ja priznajem da imam :) Ali s druge strane, imam i trouglove koji su na takvim mestima da se uvek zaustavim...

зависи од ситуације до ситуације. некада ми СТОП и не постоји, ако видим да нема никог ни са једне ни са друге стране (или само са леве, ако скрећем десно), некада ми је троугао, а некада ми је и троугао СТОП, зависи. једино ми је СТОП апсолутно на пружном прелазу, чак и ако видим раније да нема воза
 
Super je mapa. Ima svasta nesto interesantno. Npr. dvoje su uspeli da se sudare u Knez Mihailovoj kod Delijske cesme.
 
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić najavio je danas novi adaptibilni sistem upravljanja signalizacijom u glavnom grad.

IZVOR: TANJUG, PRVA SREDA, 31.07.2019. | 09:44

Na taj način će se, kako je istakaop, uz bolju koordinaciju, uštedeti vreme ljudima koji idu do odredjenih destinacija i smanjiće se potrošnja štetnih gasova.

"Kroz ovaj sistem ćemo imati prioritetna vozila koja će imati prednost u odnosu na druge, pre svega gradski saobraćaj, i to je jedna od mera koje će ići u pravcu da se ljudima olakša da što češće koriste gradski prevoz. Osim što želimo da modernizujemo gradski prevoz kroz metro, ovo je jedna od stvari koje će pomoći da ljudi lakše i češće koriste gradski prevoz", rekao je Radojičić za TV Prva.

Kako ovaj sistem konkretno radi? Meni pada na pamet samo to da sva vozila imaju GPS i da se zelena svetla nekako optimizuju da autobusi imaju što manje čekaju na semaforima. Previše je tu promenlivih veličina i nepoznatih.

Razmišljam kao programer i matematičar (što i jesam). Shvatam da ne bi bio veliki problem da se umreže svi semafori i da se prioritet u realnom vremenu daje pravcima gde se u tom trenutku stvara gužva, ali to bi značilo da postoje brojači vozila na svakoj raskrsnici.

Kad smo već kod ovih pametnih semafora, šta je sa raskrsnicom Tošinog bunara i Heroja sa Košara? Tu bi trebalo da su "pametni semafori", a nisam primetio da zeleno svetlo drži različito u zavisnosti od doba dana, a i uvek je gužva u špicu na nizbrdici (čeka se barem 4 cikllusa)
 
Posle smrti dva dečaka za K10 treba provesti najstrožiju kampanju protiv pripadnika saobraćajne policije koji tolerišu saobraćajne prekršaje od strane vozača vozila registrovanih u inostranstvu. Jednak tretnam svim tablicama! Ako postoji neka pravna ili diplomatska prepreka da se uspostavi jednak tretman svih tablica na koridorima, onda odmah treba napisati nove zakone. Svi mi koji smo išli koridorima znamo da za vozače vozila stranih oznaka ne važe nikakva pravila i da za njih samo važe konstrukciona ograničenja brzine samih vozila. Ako razvija 250, ići će 250.
 
Ogromna kazna, oduzimanje dozvole, itd. 100-ka u naseljenom mestu (ograničenje je 30km/h na tom potezu), nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, mislim da ima tu nešto oko nasilničke vožnje kad se pređe određena brzina u naseljenom mestu...

Taj deo Višnjice je inače prilično naseljen i mnogo sreće je bilo tu da nije bilo više ljudi.
 
Ovde bih pitao stručnjake što su stavii pešački neposredno iza stanice.

A o pešacima koji ovako idu iza autobusa, takođe se može diskutovati. Sad sam se baš setio da je tako i drugar sa faksa prelazio ulicu između dva autobusa pa je napravio salto i na sreću preživeo. Šta reći osim one stare "puno je groblje onih koji su imali prednost"

ps: A zašto je vozač automobila ovo okačio i time sebi stavio omču oko vrata?
 
Vrh