Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Nisam baš ubeđen da je to tako. Recimo, kad je reč o genetičkom miksu prisutnom kod Austrijanaca i Mađara, možemo da kažemo da su veoma slični. ali se opet dosta kulturološki razlikuju. Kao Hrvati i mi, recimo....

Veoma je bitno vaspitanje, a ono na državnom i nacionalnom nivou dolazi upravo kroz zakone i kazne. Tu postoji kod nas problem. Mi smo vekovima učeni da je zakon i država neprijatelj naroda i čoveka i da je ona tuđa. I bila je u našem slučaju vekovima. Danas kad treba svoju državu i zakone da poštujemo, to odbijamo.

Potreban je sistem drastičnijih i rigoroznijih kazni za nepoštovanje zakona za sve pojedince, bez izuzetka i vrlo brzo bi se stanje generalno poboljšalo, pa i sama kultura i mentalitet.
 
Mađari, inače, kulturno voze.
Verovatno je razlika u boljem voznom parku, a ipak i u kvalitetu drumova to što preteže na stranu Istočnog Rajha u ovom poređenju.
 
Kod nas ce mozda jednom biti svega, ali da ce zakon jednom biti isti za sve, u to najmanje verujem. Onih za koje zakon ne vazi će uvek biti.
 
Juri gospođa, boli je uvo za sve oko sebe...

deRk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTTJVN01EQV8vMzUxZGM1NzBhZDIwMGM0MDFlNzg0NzRhYjA1MmJmNDcuanBnkZMCzQLkAIEABQ


https://www.blic.rs/vesti/beograd/e-ovo ... po/8vdzyf3
 
Ali "nepostojanje saobraćajnih propisa preti da ugrozi živote kako vozača, tako i pešaka" je toliko nebulozna floskula koju svi ponavljaju kao papagaji da će na kraju da počnu da veruju u to. Kao da će mrtvo slovo na papiru da poboljša bezbednost. Kao da su pre zakona ljudi bili nesposobni da funkcionišu.
 
Прописи не вреде ако се крше. Пешаци не гледају на семафор, прелазе улицу као на маратону. Возачи крше основне прописе. На раскрсницама се често дешава да олош пред семафор убрза како би избегао црвено светло.
 
A krše se zato što ih nadležni ne kontrolišu.

Pa da se postavi par saobraćajaca na jednu raskrsnicu i da svaki dan menjaju lokaciju, pa mogli bi da ispišu na desetine kazni (nedavanje migavca, korišćenje mobilnog, deca koja nisu vezana, ili u sedištu...)
 
Zbog ovakvih treba vratiti radne logore, da budu primer i upozorenje drugima. Obratite pažnju na boldovani deo a pogledajte i snimak, da vidite o kakvom se mentalnom profilu radi. Ovom ne treba dati ni trotinet da vozi, a kamoli automobil.

RASTIN I ANIN KUM SE SNIMAO DOK SE PREVRTAO KOLIMA: Sopstveni udes uživo prenosio na Instagramu!

1979813_img20190910wa0001-10-09-2019_ff.jpg


Tridesetdvogodišnji Andrej Ančević, kum nekadašnjih supružnika Ane Nikolić i Stefana Đurića Raste, koji je izazvao saobraćajnu nesreću na Smederevskom putu, malo pre Grocke, mobilnim telefonom snimio je sopstveni udes!

Naime, Andrej se uključio uživo putem Instagrama, a u direktnom snimku mogla njegova vožnja, tokom kojeg je repovao uz glasnu muziku, uletanje u krivinu velikom brzinom, a zatim je usledilo prevrtanje! Proleteo je kroz čak tri dvorišta, a BMW mu je završio na krovu. Sve je to snimio!

Nakon prvobitnog šoka, Andrej je, na iznenađenje mnogih, nastavio da sluša muziku i sve vreme se snima uživo za Instagram.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5lWLz2CjBsc[/youtube]

http://www.novosti.rs/vesti/scena.147.h ... Instagramu
 
Не, без зезања, морало би се неколико мајмуна казнити са по 20 година робије, уз могућност изласка са 15 у случају доброг владања, па би овакви двапут размислили да ли да се "забављају" у својој дневној соби или за воланом.
 
Ovakvi su dokaz koliko u nasoj zemlji vazi zakon i ko sve moze da ima dozvolu.
 
Danas svaki sljam ima para. A u ovoj zemlji, svako ko ima para, moze da priusti sebi da za njega ne vazi zakon.I nikad nece biti isti za sve, nije ni u mnogo razvijenijim zemljama, ali tamo je cena povlastice mnogo veca i manji je broj. A mi do tog nivoa imamo jos mnogo da se vozimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659356#p659356:7i9mtcqt je napisao(la):
astrodule » Čet Sep 12, 2019 10:38 am[/url]":7i9mtcqt]Ima toliko snimaka ludaka koji divljaju, plus one emisije Paparaco gde su snimani "poznati" kako krše propise. I ništa...

da se uvede zakon da moze da se reaguje po snimku/slici, ko sam objavi automatski kazna

a uveo bih i kao neku lutriju, kad setas ulicom, i snimis ili slikas prekrsaj (naravno da se jasno vidi tablica), posaljes MUP-u, i onda se na kraju meseca nasumicno izvlaci dobitnik, nesto sitno, 2000 dinara recimo, ali da stimulise cinkarenje, naravno i da postoji opcija anonimne prijave, ali onda ne ucestvujes u lutriji
 
https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2019&mm=09&nav_id=1590301

Agencija za bezbednost saobraćaja detaljno se pozabavila profilom srpskog vozača i to onog koji je opasnost na putu, za sebe i druge učesnike u saobraćaju.
Izvor: B92, rts.rs četvrtak, 12.09.2019. | 13:35

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekla da je vodeći uzrok smrtnosti mladih do 25 godina stradanje u saobraćajnim nesrećama. Navela je da je 32.000 ispitanika naše zemlje učestvovalo u istraživanju o ponašanju u saobraćaju, kao i da su na isti upitnik odgovarali i građani širom Evrope.

"Najveću toleranciju na nebezbedno ponašanje ili da kažem komociju u saobraćaju naši vozači su pokazali kada je u pitanju prekoračenje brzine, nešto smo bolji u proseku u Evropi kada je u pitanju vožnja pod dejstvom alkohola iako to, naravno, ne podržavamo i najveća netolerancija nam je na nebezbedno ponašanje i korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje", kaže Miloševićeva.

Navela je da je 97 odsto ispitanika reklo da "moram da vozim brzo jer u suprotnom imam utisak da gubim vreme", "poštovanje ograničenja brzine je dosadno" je navelo 90 odsto ispitanih.

"Čak 96 odsto je reklo da veruje u sebe da u značajnoj meri prekorači brzinu i da je sposobno da projuri kroz oštru krivinu, a 'volim sportski da projurim kroz oštru krivinu' je reklo 94,5 odsto ispitanih", dodala je Miloševićeva.

"Vi kada to pogledate i kada ponašanje tih ljudi stavimo u saobraćaj, jer se često kaže da čovek vozi onako kako živi, mogu reći da visok stepen nemoralnosti, kako god ovo sada zvučalo, zaista se odnosi i u privatnom životu kada vas ne zanimaju posledice vašg ponašanja. To znači da ako ste bahati u saobraćaju i to nužno ne moramo da vezujemo za mlade, to može da bude osobina i čoveka koji ima i preko 25 godina",
navela je Miloševićeva.

Ukazala je da je mladim vozačima najveći neprijatelj njihova mladost, nedovoljno iskustva i želja za dokazivanjem.

"Ne kažemo to da opravdamo, ali možemo da znamo šta treba da radimo sa njima ne bi li im taj pogrešan stav o bezbednom ponašanju u saobraćaju promenili", kaže Miloševićeva.

Sa druge strane, kako ističe, imamo osobe od 40 i više godina koje takođe eksponiraju svoje nepropisno ponašanje u saobraćaju. Ukazala je da je uglavnom prekoračenje brzine u velikoj meri u vezi sa vožnjom pod dejstvom alkohola.

"Alkohol je nešto što vam povećava samopouzdanje, što više alkohola u krvi veće samopouzdanje i veća sklonost ka rizičnim situacijama – ka preticanjima kada to nije dozvoljeno, ka neprilagođenoj brzini i tada su skloni oni sa dužim vozačkim stažom i više godina starosti da sebi daju za pravu da kažu da kada voze mogu da upravljaju vozilom kao da nisu pod dejstvom alkohola", objasnila je Miloševićeva.

Kada je reč o profilu vozača na srpskim drumovima, Miloševićeva ističe da ne može reći da je mnogo različit u odnosu na prifil vozača u Evropskoj uniji. U Evropskoj uniji je veći procenat vozača koji voze pod dejstvom alkohola bez obzira što su im rigoriznije kazne.

"Kod njih je nastanak saobraćajnih nezgoda kada je vozač konzumirao alkohol 19-21 odsto, kod nas je 11 odsto", rekla je Miloševićeva. Nije razvijena svest o rizicima nebezbednog ponašanja Naglasila je da kod našeg vozača nije dovoljno razvijena svest kakvi su rizici nebezbednog ponašanja u saobraćaju.

"Većina potpuno podržava kaznenu politiku kada je u pitanju vožnja pod dejstvom alkohola i traži se nulta tolerancija za to, a 90 odsto njih je priznalo da prekorači brzinu i u naseljenom mestu i van njega, a 98 odsto tih istih ispitanika podržava zakonsku politiku kojom se kažnjavaju bahati vozači i prekoračenje brzine", rekla je Miloševićeva.

U Švedskoj su došli do zanimljive statistike – iako je bahatih vozača svega pet odsto u saobraćaju, oni čine preko 50 odsto svih saobraćajnih nezgoda.

"Ja bih rekla da oni čine 50 odsto od onih koji stvaraju rizik od nastavka saobraćajnih nezgoda, možda nekada oni ne učestvuju, ali naprave situaciju u kojoj će stradati neko ko nije bahat za volanom",
dodala je Miloševićeva.

Navela je da se vozači mogu podeliti u dve grupe – agresivne i defanzivne.

"Ako ih smestimo u saobraćaj nama se to svodi na to da ovi defanzivni izbegavaju ove agresive. U suštini, ono što ja smatram da je najstrašnije u svemu je to što ovi koji su agresivni za volanom imaju punu svest o tome da je to zakonom zabranjeno, opasno i neprihvatljivo", rekla je Miloševićeva.

Istraživanje pokazuje i da će prosečni srpski vozač pre platiti 5.000 dinara kaznu nego što će poštovati saobraćajne propise, a Miloševićeva kaže da je gotovo 99 odsto ljudi priznalo da je bar jednom vozilo uz malu količinu alkohola.

"Niko od njih nije rekao da je u redu da plati kaznu i svi se vode time zaustavio me je policajac samo što nisam stigao. Poražavajuće je to da je njima normalno da on ipak može da vozi pod dejstvom alkohola, a da mu je nastrašnije u svemu da je samo tri minuta kasnije naišla saobraćajna policija da bi sve bilo dobro", naglašava Miloševićeva.

Istakla je da kada je reč o sprečavanju bahatog ponašanja u saobraćaju, sve se svodi na dobru kombinaciju preventivnih i represivnih radnji.

"Osnova prevencije je podizanje svesti učesnika koliko je to rizično ponašanje u saobraćaju pogubno ne smo po njih nego i po ostale učesnike", zaključila je direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja
 
„Блинкери” – обест или потреба

Иако немају право на то, аутомобиле са црвено-плавим светлима возе министри, председници општина, посланици, директори, естрада, заштићени сведоци...
blinkeri.jpg


У Србији је непознаница колико је аутомобила окићено црвено-плавим светлима познатијим као „блинкери”. Домаћи возачи толико су огуглали на та светла која гледају сваки дан да се превише и не узбуђују када наиђу на аутомобил са „блинкерима”.

Законом је прописано да таква светла могу да користе само војска, полиција, ВБА, Хитна помоћ, ватрогасци и највиши државни функционери, попут председника и премијера (не и министри). Али по свему судећи у овој области у нашој земљи тај пропис се не поштује. Ту повластицу користе многи којима она не припада.

На седници Главног одбора владајућег СНС-а у јуну ове године, председник Србије Александар Вучић је рекао да је на скупу видео ни сам не зна колико кола функционера те странке са „блинкерима”.

Док је делио пацке страначким функционерима који грађанима боду очи луксузним начином живота и скупим летовањима, председник је истакао и да право на такве аутомобиле има само он и још два човека у земљи, а не њих 30.
– Сваки човек опсује мајку када то види. Трубе сирене, један, трећи, пети, преко пуне линије... Ја нисам имао „блинкер” јер бринем да народ не каже што су ови напредњаци бахати – рекао је Вучић.

А како су „блинкери” постали симбол бахатости? И зашто би министри користили службена возила с таквим светлима, ако уколико журе и морају да стигну брзо на одредиште, лако могу да добију пратњу полиције?

„Блинкери” су црвено-плава светла уграђена у предњу маску возила која се наизменично пале и гасе. Користе их аутомобили под пратњом кад морају да прекрше саобраћајне прописе, то јест искористе првенство пролаза у односу на друге учеснике у саобраћају. Према важећем закону, црвено-плава ротациона светла као „блинкере” могу да имају само војска и полиција, а у изузетним случајевима МУП може да их додели особама на значајним државним функцијама којима је угрожена безбедност или им је са разлогом потребан брз пролазак. Међутим, изгледа да су „блинкери” дељени „шаком и капом” па имамо ситуацију да аутомобиле са овом опремом возе многе контроверзне личности, бизнисмени, естрада. Ову опрему набавили су и посланици, председници општина, директори. Недавно су медији објавили и да се Љубиша Буха Чуме, први сведок сарадник у историји Србије, вози у аутомобилу са „блинкерима”.

Док је био начелник Војнобезбедносне агенције (ВБА), генерал Момир Стојановић је по закону имао право и на „блинкере”. Али, како истиче за „Политику”, ту погодност никада није користио. Ниједан државник који држи до себе не вози се под „блинкерима”, истиче генерал.

„То данас користе не зато што им се жури или им треба првенство пролаза, већ да се зна њихова моћ и величина.
Да је среће, под ’блинкерима’ не би требало нико да се вози осим председника републике и премијера”, каже Стојановић.

Он потврђује да је ова област, као и многе друге, у нашој земљи неуређена.
„Дозволу ко ће да се вози под ’блинкерима’ према прописима даје МУП. Проблем је што се они одобравају и по пријатељској вези, по партијској припадности, другарству...”, истиче некадашњи начелник ВБА.

Стојановић сматра да ће се ова област уредити само ако се поштују прописи.
„’Блинкери’ ништа не значе у саобраћају осим у неким посетама и ванредним ситуацијама када се и могу употребити.

У реалном животу не требају ни председнику ни премијеру. Обичном човеку не требају та светла, а ако их већ има, то значи да има и неки проблем са својом савешћу или са оним што ради”, закључује Момир Стојановић.

У Закону о безбедности саобраћаја не постоји термин „блинкери”, али они спадају у посебне светлосне знаке – црвено и плаво трепћуће светло.

Као и све остало, могуће их је набавити преко интернета. Кинески коштају већ од петнаестак долара. Ипак, постоји и казна за овај прекршај, а многи сматрају да је она само стимулативна. Јер ко их неовлашћено постави, ризикује да плати 20.000 динара.

http://www.politika.rs/scc/clanak/43809 ... li-potreba
 
У суштини треба укинути црвено-плаве блинкере свима осим војној полицији и возилима МУПа за пратњу. Укинуо би их чак и на новим Ленд Крузерима Жандармерије пошто се исти користе као патролна а не возила за пратњу. Ни један ауто функционера у СФРЈ није имао блинкере нити ротациона светла. Требало би вратити службене таблице, мада пошто су црвене данас за вангабаритна возила могли би да узму жуте. И онда сва возила у државном власништву (изузев војних и МУПових плавих таблица) да имају жуте таблице.
 
Imao je Sloba još krajem osamdesetih dok je živeo iza saob. škole na Crvenom krstu. Sećam se bila je Mečka W124 230 E. I mislim da je imao tablicu BG 01 01.
 
Česta situacija koja pokazuje nisku inteligenciju nekih vozača. Ja sam pešak i na pola puta me uhvati crveno svetlo. Vozila koja skreću ka mom pešačkom staju da me propuste i vozači mi besno pokazuju na semafor na kome je meni crveno.

Meni dođe u tom trenutku da ih izvučem iz vozila, našamaram i onda pokušam da im objasnim kako smo došli u tu situaciju. Ili, još bolje da zaustavim vreme i pokažem tom vozaču da je u tom trenutku i njemu crveno i da je to taj međutrentak kada se menjaju svetla na semaforima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663066#p663066:2qjh9gq6 je napisao(la):
Žika » 23 Sep 2019 07:44 am[/url]":2qjh9gq6]Imao je Sloba još krajem osamdesetih dok je živeo iza saob. škole na Crvenom krstu. Sećam se bila je Mečka W124 230 E. I mislim da je imao tablicu BG 01 01.
Osamdesetih je predsednik predsedništva SFRJ koristio službeno vozilo sa registarskim oznakama BG 10-01. Nisu postojale tablice čiji numerički deo počinje sa nulom.
 
Био је неки мерцедес са ротацијама Слобин ауто, види се на снимцима посете Космета. Такви су набављани за Титову пратњу, био је један на Аутославији. Опет тада их није их било колико данас има међу функционерима.
 
Špic, gužve pa pogledam malo kamere i jedna stvar mi nije jasna. Šta će ovoliko vozila u ulici Ušće?!



Onda malo duže gledam kameru (jer šeta) i vidim da se mnogo ljudi iz garaže tržnog centra isključuje, pravi polukružno i ide u tu kolonu.

Da li su ljudi glupi ili ne znaju da postoji i izlaz iz garaže ka Bulevaru Nikole Tesle, skoro kod rasksnice ka mostu koji bi ih na most doveo brže.

OK, jedan deo ide ka Sava centru i samo njih opravdavam, mada i oni mogu da izađu na drugi izlaz, pa skrenu desno (uvek uslovno zeleno, a nema pešaka), pa levo na ovoj zakrčenoj raskrsnici.

Pogledajte prilog 1

Ako ideš ka Fontani, opet ti je bolje da ne praviš polukružno već kroz Bulevar Nikole Tesle ideš ka Zemunu i skreneš u Bulevar trešnjinog cveta.

Ljudi voze nekim svojim ustaljenim rutama i svaki dan su u gužvi.

Naravno da je većina ovde osuđena na Brankov most, ali siguran sam da dobar deo neće ni malo da uključi mozak i proba neku drugu rutu - možda dužu, ali bržu.

Pogledajte prilog 2
 
Vrh