Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Stavili da recimo ovi sto skreću ulevo ne staju iza autobusa dok je u stajalištu (da je stanica ispred pešačkog). Time sa za nijansu smanjuje zadržavanje . Isti slučaj za stajalište niz brdo samo što tu sreću u desno.

Uočili su problem i stavili ograničenje 30 km/h (za pametne) a za ovakve i jarak ne bi predstavljao problem.
A to što snima i kači na društvene mreže pokazuje koliko je bezobrazan ,drzak i glup.
 
Можда положај станице и пешачког није како треба, још и школа у близини али зато и стоји ограничење 30. Овде је само дебил од возача за посматрање. Празан резервоар, чек енџин лампица гори, музика до даске (ако се оно може назвати музиком), више него троструко је прекорачион ограничење и поврх свега тога све ово качи на инстаграм. То значи да уместо да се мало уплашио или не дај Боже покајао, заправо се хвали својом бахатошћу.
 
И као "шлаг на торти" тужилаштво и суд вероватно не могу да реагују из ко зна којекаквих небулозних "правних" разлога.
 
Podržavam

http://rs.n1info.com/Auto/a505494/Grcka ... -puse.html

Za vozače koji puše tokom vožnje u Grčkoj kazna 1.500 evra


Reforma u saobraćajnim zakonima Grčke donela je nove kazne za vozače koji puše cigarete dok voze.

U novim saobraćajnim propisima i letku koji je objavilo grčko Ministarstvo zdravlja navodi se da će vozači taksija, autobusa ili bilo kojeg drugog vida javnog prevoza koji puše tokom vožnje biti kažnjeni novčanim iznosom od 1.500 evra, a upravljanje vozilom biće zabranjeno mesec dana.

Prema novim propisima, ukoliko je u vozilu dete mlađe od 12 godina novčana kazna će iznositi do 3.000 evra.

Vozači privatnih vozila koji puše cigaretu tokom vožnje, a u vozilu je dete mlađe od 12 godina biće kažnjeni sa 1.500 evra i oduzimanjem vozačke dozvole.

Vozači će se suočiti sa istom kaznom ukoliko njihov suvozač konzumira duvanske proizvode.
 
Па ти запали!

Никад ми нису била јасни ти пушачи, као морам да запалим не могу да издржим, али ово је баш баш драконска казна. Не знам колика је казна код њих за прелазак на црвено на пример, мада изгледа да Грци много не фермлају семафоре, али сразмерно овој казни требало би да буде преко 10.000 евра, а то сигурно није.
 
Одговор на наслов теме: зато што су возачи надрндани и возе као лудаци.

Подржавам све мере које ће дим других држати подаље од мог носа.

Ово у Грчкој је обични покушај пуњења све већих буџетских рупа. Увели су нове казне, а старе повећали до те мере да неко мора да се опрости од просечне плате, или две, и због најмањег прекршаја.
 
И зато што су пешаци исти такви, као и бициклисти и сви остали учесници у саобраћају. Исти су то људи, тј, у сваком житу има кукоља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646298#p646298:2oa9vqbq je napisao(la):
astrodule » 08 Авг 2019 01:50[/url]":2oa9vqbq]И зато што су пешаци исти такви, као и бициклисти и сви остали учесници у саобраћају. Исти су то људи, тј, у сваком житу има кукоља.
Не бих се сложио. Пешаци прелазе улицу тамо где томе није место, али тиме првенствено саме себе излажу опасности.

Није исто кад на вас налети неки пешак, или бициклиста који је возио тротоаром, и кад вас на пешачком прелазу прегази возило којим управља идот који у једној руци држи мобилни телефон, а у другој волан и цигарету.

Сама чињеница да возачи управљају машином која лако може изазвати озбиљну повреду, па и смрт, значи да су последице њиховог неприхватљивог понашања веће, а самим тим и њихова одговорност.
 
Naravno, to niko ne spori. Ali ne sme se nikada isključiti i odgovornost pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju.

Evo, baš juče videh pešaka u tržnom centru kako naglo skreće negledajući nikoga, pa smo morali da stanemo da se ne bismo sudarili. Ta osoba je ista takva i u kolima, a o pešacima koji uopšte ne konstatuju kada pređu preko biciklističke staze, pa ti moraš da razmišljaš za njih, ne vredi trošiti reči.

A da ne pričam koliko ima osoba koje gledaju ograničeno "ja ću da poštujem pravila i time nikoga ne ugrožavam" i ne prate ništa više od 2m oko sebe.

Pa odsutnost pešaka kada prelaze ulicu i koji idu logikom - tu je zebra i ništa me drugo ne zanima i na kraju dobijemo onaj slučaj iz Budve pre par dana kada je auto pregazio čoveka sa bebom (na sreću bez težih posledica)
 
Нисам баш сигуран да су бахати возачи подједнако немарни када су у улози пешака, и када су они ти којима је живот у већој опасности. Сматрам да постоји разлика у менталном склопу бахатих возача и немарних пешака.

Али, стоји да је и понашање пешака и бициклиста проблематично. Натерати господу полицајце да изађу на улице, па да пар месеци пишу казне за сваки прекршај, и људи ће се довести у ред.
 
I pešaci i vozači i biciklisti su male bebe u poređenju sa najezdom Trotinet kauboja koji lepršaju gde god im se ćefne. Tačno primećujem sve više njih koji nemaju ni najosnovnijeg pojma o saobraćaju, a garantujem da pola (odraslih) nema ni vozačke dozvole.

Razlika između biciklista u proseku (kažem, u proseku, ima gorih, ima i boljih) je što kada naučiš da voziš bicikl od malena kao dete, hteo ne hteo navikneš se na neka pravila i na neku obazrivost. Ako ništa drugo, bar ti postane jasno koliko je malo brzine dovoljno da te zbaci sa bajsa i ozbiljno povredi. Nauči te da ne može ništa da ukoči u mestu, pa ni bajs od 15 kg ako se kreće brže od 20 km/h. Nauči te upravljanju i svesti o gabaritima tvog vozila/sprave. Nauči te da sve ima svoje mesto i način na koji se vozi, te da ako voziš po trotoaru ne možeš da jurcaš, a ako bi da voziš po kolovozu, moraš malo da se potrudiš da ne bi ometao i usporavao druge oko sebe.

Kod ovih Trotinet kaubojaca toga nema. Zuje okolo naokolo, proleću pored ljudi, ne usporavaju u blizini male dece... lepršaju po kolovozu prometne ulice, a onda kad naiđu na raskrsnicu - op! ajmo malo na kolovoz pa uz pešački da izvrdamo semafor, pa pičimo dalje po kolovozu, usput zadržavajući autobuse i saobraćaj iza... Nadam se da će kad dođe zima i istroši se ''hajp'' i taj glupi trend malo zamreti i pročistiti se od amatera koji očigledno nisu ni za šta kompleksnije i brže od dve noge.
 
Trend nije glup, ali je potrebno smestiti ga u zakonske okvire. Svestan sam ja da je potrebno da armija trutova koji rade na zakonima digne malo svoje dupe, ali nema razloga za čekanje. Najprostije je izjednačiti trotinete na struju sa biciklima, a one jače (lako se definiše granica gledajući specifikacije) sa biciklom sa motorom.
 
Problem sa trotinetima je što su prespori. Čak i najbrži modeli trotineta na kolovozu ne mogu da se porede sa običnim mountain bike-om a kamoli sa onim Tracker brzim modelima sa tankim gumama.

Jednostavno smatram da trotinet, kakav god bio, nema šta da traži na kolovozu. Isto važi i za skejtbord.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646533#p646533:1u2xd93i je napisao(la):
Bender Rodriguez » 08 Авг 2019 20:27[/url]":1u2xd93i]Isto važi i za skejtbord.
Скејтборд?! На путу?

То још нисам видео... Стварно? Побогу, па размишљају ли они уопште о сопственом животу?
 
Kod ovih Trotinet kaubojaca toga nema. Zuje okolo naokolo, proleću pored ljudi, ne usporavaju u blizini male dece... lepršaju po kolovozu prometne ulice, a onda kad naiđu na raskrsnicu - op! ajmo malo na kolovoz pa uz pešački da izvrdamo semafor, pa pičimo dalje po kolovozu, usput zadržavajući autobuse i saobraćaj iza...

Neeemoj tako, isto tako se i mnogi biciklisti ponašaju, iako u mnogim ulicama imaju biciklističke staze...
 
Videh i ja pre neki dan. U teoriji užasno nezgodna sprava.

Ne bi bilo loše podsetiti i ovde da je CO2 otisak električnog trotineta prilično velik

A new study from North Carolina State University found that shared e-scooters may be more environmentally friendly than most cars, but they can be less green than several other options, including bicycles, walking, and certain modes of public transportation. Riders tend to think they’re making the right move by hopping on a scooter that’s electric and thus carbon-free. But what they don’t see are all of the emissions that are produced by the manufacturing, transportation, maintenance, and upkeep of dockless scooters.

...

The study’s conclusions were equal parts obvious and surprising. Driving a car was the least environmentally friendly option, but using the bus — especially a diesel-powered one along a highly trafficked route — was a better option than riding an e-scooter. Walking and riding a bike, or even an e-bike, were also vastly superior to using an e-scooter.

https://www.theverge.com/2019/8/2/20751 ... e-analysis

Pravo rešenje su dakle električni bicikli, ali gde je struja samo pomoć pri uzbrdicama. To mi se čini kao najzdravija alternativa automobilima.
 
kažete da su trotineti prespori, mnogo sporiji od bajsa. koliko puta mi se desilo da me trotinet prestigne na uzbrdici dok se ja mučim vozeći bajs... 25kmh je sasvim solidna brzina. ne verujem da je prosečna brzina auta/busa u gradu mnogo veća od tih 25kmh koje trotinet maltene konstantno može da održava.

drugo, opet moram da pitam pošto sam ostao uskraćen za odgovor neku stranicu ranije - šta konkretno očekujete da ćete dobiti svrstavanjem trotineta u zakon? ok izjednačimo ih sa električnim biciklima i šta onda? šta će se promeniti?
 
Svako može da tvrdi šta mu odgovara.Kad vozite bicikl, trošite mnogo više kalorija nego kad idete bilo kojim vozilom na sopstveni pogon, od el. trotineta do auta. To znači treba više da jedete, tu htanu neko treba da poseje, pođubri azotnim đubrivom, požanje, sve to pomoću traktora koji troši najprljaviji dizel, treba natoviti stoku time, zaklati je, prevoziti vozilom koje troši malko čistiji dizel ali i ispušta amonijak kojim zamrzava vašu buduću šniclu do mesare...
 
@operic pitanje je trenutka kada će neki trotinetaš da teže povredi pešaka. Trotinet u proseku brže ide od bicikla (sinoć me klinka pretekla dok sam vozio iza Siva), a rekao bih da je za dosta trotinetaša taj trotinet prvo prevozno sredstvo koje voze.p

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Nemačka je tek u junu usvojila izmene zakona zbog najezde električnih vozila.

 
@Dule - Upravo to. Mnogi od njih koje sam video voze ko muve bez glave i tačno se vidi da ne znaju ni najosnovnije saobraćajne propise i pravila.

@operic, 25 km/h je možda prosečna brzina kretanja u gradu. To ne znači da će autobus koji vozi od Slavije do Terazija putovati 25 km/h. Nego će između dva crvena svetla putovati do 40-50 km/h, te stati ako naiđe na crveno, pa onda opet nastaviti max dozvoljenom brzinom. Kako se tu uklapa trotinet kauboj, koji ne može brže od 25 a zapeo je da ide baš po kolovozu? To onda vozaču autobusa i putnicima koje vozi daje dve opcije: ili da ga zaobilazi tako što će zagaziti u susednu traku, ili da i on mili 25 km/h iza trotineta. A voleo bih da vidim i kako bi objasnio putnicima da neće da ide brže jer eto, statistika kaže da se ionako sve vrti oko 25 km/h, pa ko veli šta ima da brzam bez razloga...

S druge strane, kod bicikla to ne mora uvek da bude problem, jer može da razvije veće brzine. Dovoljne da nekad vozila i nemaju potrebu da za pretiču. Pričam iz ličnog iskustva, jer kad god vozim na kolovozu gledam oko i iza sebe i pazim da li vozač iza hoće da me pretekne ili da nastavim istim tempom i putanjom.

Na kraju krajeva, bicikli su još pre 200 godina od starta zamišljeni i pravljeni da budu prevozno sredstvo. Za odrasle, na putu. Sa točkovima od po 50, 60,70 cm u prečniku. Dok su trotinet i skejtbord nastali posle Drugog svetskog rata kao igračke za decu. Sa točkićima od 5 ili 10 cm u prečniku. Otud je jasno šta treba i zaslužuje da ima slobodu kretanja i na trotoaru i na kolovozu, a šta nije za kolovoz.
Скејтборд?! На путу?
Ne na putu, ali jesam ih viđao po kolovozima prometnih ulica. Gospodi zasmetaju gužve na trotoarima ili pak one taktilne ploče (pošto imaju točkiće ko za Matchbox) pa izleću tamo vamo. Hop na kolovoz, hop na trotoar pa onda opet malo na kolovoz. A to što time ometaju druge nikom ništa. Isto sad rade i ovi s trotinetima. Mislim se pa kupi bicikl s normalnim točkovima pa ti neće smetati svaka neravnina. :roll:
 
U pravu si Bendere da treba biti poprilicna diabola i izaci sa skejtom na kolovoz. To pametnjakovice bi valjalo skloniti sa kolovoza jer ometaju i ugrozavaju saobracaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646533#p646533:1i0zfeyw je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Avg 08, 2019 1:27 pm[/url]":1i0zfeyw]
Jednostavno smatram da trotinet, kakav god bio, nema šta da traži na kolovozu. Isto važi i za skejtbord.

Nemaju sta da traze ni na trotoaru. To vozilo se po brzini uklapa jedino na biciklisticku stazu, pa bih im u skladu sa tim jedino tu dozvolio da voze.
 
da iskoristim tragacev post sa druge teme.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646957#p646957:1r8z8n5e je napisao(la):
tragac » Fri Aug 09, 2019 12:38 pm[/url]":1r8z8n5e]https://www.blic.rs/vesti/hronika/vozio-170-na-sat-ovo-je-vozac-bmw-a-koji-se-zakucao-u-automobil-na-ibarskoj-i-ubio/d5bm55k


Kako nezvanično saznajemo, Nikola M. je od ranije poznat po brzoj vožnji.

Kome je bio poznat? Policiji ili samo seljanima? Brzu vožnju treba suzbijati kao najgori oblik kriminala i terorizma.
.
Pa kada bi se malo promenio zakon pa ucesnik u saobracaju koji drasticno prekoraci dozvoljenu brzinu i time ucestvuje u udesu sa smrtnim ishodom tretira kao ubistvo iz nehata (isto vazi i za voznju u alkoholisaom stanju) dobar deo tih bi delicem svog mozga ( za koji nisam bas siguran da imaju) malo vise kontrolisao svoje postupke.
Sama novcana kazna im uglavnom nije problem. Mada bi recimo cifra od 10000 evra za prekoracenje od 50+ km/h i alkose za volanom bila zanimljiva i sa aspekta punjenja budzeta i bezbednosti u saobracaju. Hoces da budes BAJA pred zenskom i drustvom pa budi i baja kada iskesiras cifru.

A evo sta planiraju englezi:
Britanski mediji pišu da vlasti nameravaju da uvedu DOŽIVOTNE ROBIJE za vozače koji izazovu saobraćajnu nesreću sa smrtnim posledicama.
Ako vozači upravljaju pod uticajem alkohola, droga, koriste mobilne telefone ili prebrzo voze, a izazovu nesreću sa smrtnim ishodom, ubuduće bi sa 14 godina zatvora, mogli da budu osuđivani na doživotnu robiju, navodi "Gardijan".
 
Vrh