Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Istina. A niko ne zna zašto. Na putu do kuće sam gledao sve i uživo i preko kamera, i nisam video nikakav generalni uzrok svega ovoga.

Doduše ono što jeste primetno je da danas nema bumbara na raskrsnicama, odnosno ima ih mnogo manje. Moguće da su im dali slobodno posle onog ćaci vašara u nedelju, kad je gamad blokirala pola grada. I pošto ih danas nije bilo (dovoljno) na Slaviji i na Autokomandi su Srbende često ostajale "zagljavljene" u raskrsnicama pa blokirali poprečne pravce, pogotovu na Autokomandi.

A juče su uspeli da naprave i školski gridlock na Novom Beogradu
MOIk9kpTURBXy8zOTNkNDg2ODMzMTljYTc4MmJiYTdkYmE0OGI1OTY3MS5qcGeRkwLNAcIA3gACoTAFoTEC
 
Evo celog snimka.


Ja tvrdim da je nemoguće u špicu da ovakva rasksrnica bude protočna bez semafora ili saobraćajca.

Pa čak će nastajati zastoji i ako postoje semafori, ali bez posebnih ciklusa za levo skretanje jer će ljudi ulaziti u raskrsnicu i ako ne mogu da prođu u tom trenutku.
 
Italijani ili Francuzi bi raspetljali ovo za čas. Al kad udari glupost na bahatost dobijaš deadlock.
 
I da nema pandura, da ne radi semafor, da nema znaka, dovoljno je i postovanje pravila desne strane da se ovo ne desi, ali kod nas nema ni probližno saobraćajne kulture i samo-discipline da se to desi. Zna se ko ima prednost u odnosu na koga i kraj! Ili ako je nedge gužva zbog ,,levak" sistema, ide 1-. Nego kod nas je sistem - kako se ko snadje. Ako je neko bolji vozač, on će da se isprovuče, a ko nije, on će da bude zaglavljen, sviraće mu svi,...Ljudski faktor je u velikoj meri uzrok saobraćajnih gužvi, bar kod nas.
 
Malopre na nesrećnom reditu vidim pitanje neke što je napravila sudar dok je vozila u rikverc i otišla sa mesta čukanja nakon toga. I najlajkovaniji komentar, ako dođe do nečega, kaži da je ona tebe udarila i ne pominji vožnju u rikverc. Kukala nam majka, kakvim beskrupuloznim slepcima smo mi okruženi.
 
Najprostije stvari za kažnjavanje, a koje se ne kažnjavaju skoro nikad, a mnogo nerviraju normalne ljude jer smo mi onda ovce, je vožnja zaustavnom trakom na auto-putu u slučaju gužve ili žutom trakom gde ne postoji kamera.

Sinoć bio udes na Milošu Velikom između Obrenovca i Jakova. Svi čekamo, osim bahatih koji piče zaustavnom. Naravno, iako ne volim generalizaciju, pretpostavljate kakva kola su išla zaustavnom i kakve su to face.

Na sreću, vozač kamiona ispred je bio u mom fazonu i stao je taman toliko malo u zaustavnu traku da ne mogu lako da se provuku. Imao je on pregled situacije i lako bi oslobodio traku da je video da dolazi hitna pomoć ili neka druga rotacija.

Slično je i na graničnim prelazima.

U ZoBS-u su svi ti prekršaji jasno definisani, ali džabe, kada Policija neće da radi svoj posao.
 
Sve se slažem, dodao bih samo ovde i vožnja trakama koje su označene da su pod radovima. Pre par meseci su presvlačili autoput. Kada sam ja prolazio u smeru ka Malom Požarevcu nekih kolometar od ulazne rampe pa sve do samog isključenja kod MP bilo je označeno da su radovi pri čemu su obe vozne trake bile u zabrani a vozilo se isključivo zaustavnom trakom a moguće da je odvojena i jedna traka iz suprotnog smera, ne sećam se sad. Zastoj je počinjao već kod IKEA, i jako se sporo kretalo. Prvo sam pomislio da ima problem sa rampama, međutim kad sam tamo prošao primetio sam da je i dalje zastoj. Kada sam naoružan silnim strpljenjem stigao do dela gde smo svi prestrojeni u jednu traku pomislio sam da sam najgore prošao i da će na dalje da se vozi samo usporeno bez zastoja. Kako sam kasnije ukapirao gotovo cela ova deonica od preko 10km je već bila presvučena i završena i radilo se samo na poslednjih stotinak metara ali je zabrana bila na celoj denici.

Jako brzo sam provalio da se sada još sporije krećem a odmah zatim i da je za to razlog što se, u početku po neki, a kasnije stotine vozila odlučunu da skrenu u zabranjene trake jer oni čunjevi (ili šta je već bilo) nisu bili baš gusto postavljeni. Naravno bilo je i nas "bu*ala" koji smo ostali u dozvoljenoj traci i mi smo totalno na*ebali, ne preterujem kada kažem da sam od IKEA do MP vozio skoro sat i po. Problem je naravno što su sva ova vozila koja su išla zabranjenim trakama pred sam kraj morali da se vrate u zaustavnu i tu su pravili totalni hao. Ubacivao se gde je ko stigao, većina prilično bahato i bezobrazno. Ja sam tu kao isterivao neku svoju pravdu ne dajući nikome da se ubaci, ali sam posle shvatio da tako iz njihovog ugla izgledam kao još veći paćenik.

Naravno prva greška je što nisu pustili saobraćaj na većini te završene deonice i ostavili zabranu samo tamo gde se zaista radi, bilo je tu nekoliko mesta gde se saobraćaj mogao preusmeriti na trake za drugi smer, siguran sam da bi sve bilo mnogo poštenije i haos značajno manji. Ali kad su već odlučili da ostave zabranu na celoj deonici morali su to bolje i da obezbede i iskontolišu. U svoj ovoj priči bilo je i jedno policijsko vozilo, neki savesni saobraćajac koji je pokušavao da zavede neki red, i uspeo da zaustavi jednog na hiljadu ili još ređe. I ako je to izgledalo prilično smešno moje pohvale idu ovom policajcu.
 
@paradox polje
Проблем је и када се само скреће саобраћај из једне траке у другу, тј. две траке се настављају у две траке (претицајна ---> возна / возна ---> зауставна), као на знаку испод.

1760980278909.png

Ту сви наставе да возе право као да знака и нема и настаје чеп јер се укида претицајна. Додуше, често ни путари не обележе привремену хоризонталну сигнализацију па возачи не знају где се тачно врши скретање саобраћаја из траке у траку.
Нисам саобраћајни инжењер, али ми се чини да не би било лоше да на местима скретања постоје и вертикалне запреке између трака истог смера јер возачи често не поштују привремену пуну линију већ је секу.
 
Beograd definitivno jedno od najgorih mesta na kontinentu za vožnju. Pogotovu desna obala Save.

"Ko nauči da vozi u Beogradu, može da vozi bilo gde"

Da li je upravo glavni grad najbolja škola vožnje govorio je za "Blic" i instruktor vožnje iz Beograda u Beogradu, Ivica Raić.

- Saglasan sam sa onim što se često kaže, da ko nauči da vozi u Beogradu, taj može da vozi bilo gde. U Beogradu, pored velikih gužvi, imate sve što se može zamisliti u saobraćaju. Pritisak je veliki, situacije se brzo menjaju, i ko savlada vožnju ovde, snaći će se svuda - kaže za "Blic" Raić.

On je ipak naveo da se jasno vide nijanse između kandidata koji polažu na Novom Beogradu ili starom delu Beograda.

- Postoji razlika između toga da li se polaže vožnja u Novom Beogradu ili u starom delu grada preko mosta. Kandidati koji voze uglavnom po Novom Beogradu, retko kad pređu most. A kad to urade, nastaje muka - stariji deo grada je potpuno drugačiji i komplikovaniji. Ima uzbrdica, nizbrdica, mnogo jednosmernih ulica, saobraćaj je komplikovaniji. Kao da su dva različita sveta vožnje - govori Raić za "Blic".

 
Pa ništa, meni ne bi smetalo da Novi Beograd, a onda bi i Zemun morao, dobije posebne tablice. Taman bismo onda možda uspeli da zadržimo trocifrene registarske tablice u celom Beogradu.

Zašto samo da se svi plašimo Pančevaca, Rumljana i Pazovčana...

Šta više, mislim da bi i većina nas sa ove strane reke to podržalo.
 
Pa hoće da kaže da je saobraćaj u Srbiji generalno katastrofa. A najviše stresa je u Beogradu. Ali je u Beogradu malo manje stresa na levoj obali Save, gde makar nisu favele i brda. Dok se na Desnoj kombinuje sve loše i zato je tu najstresnije i najopasnije za vožnju. Pod najopasnije ne msilim samo na teške udese sa povredama i pogibijama, nego na najveći procenat čukanja i sudaranja.

Po mom iskustvu i zapažanju, najgori vozači u Srbiji su iz Rume. Iako, ironično, kad sam vozio tamo, nisam imao problema. Ali oni kad izađu iz te Rume postaju tempirane bombe.

Ali na stranu to, iako su odande najgoro vozači, najgore ulice za vožnju su Beogradske. Jer svi svima nabijaju tenziju, a uz to su i saobraćajnice u očajnom stanju, signalizacija loša a regulacija odnosno raspored i režim sačuvaj me bože (idi desno i okolo naokolo da bi kasnije skrenuo levo u odnosu na početni položaj). Toga je manje na NBG, a mnogo više i u mnogo gorem stanju na DOS.

Rekao sam nedavno da su ulice ovde toliko debilne da kada bismo dali nekolicini saob. pandura, instruktora i ovima iz "Agencije za bezbednost saobraćaja" da voze od Gardoša do Konjarnika van autoputa, i snimali im svaki pokret, da je pitanje koliko njih bi prošlo bez ijednog prekršaja ili konfliktne situacije.

Grad nam je grozan i nehuman u toliko pogleda, pa tako čak i u pogledu vozačkog iskustva odnosno bezbednosti saobraćaja.

Na primer u jednoj Kolarčevoj su trake ispod propisane širine. I tu, i na još 100 mesta širom grada.
 
Poslednja izmena:
Има један проблем са Румским таблицама - у њих спадају и Пећинци, Шимановци, Никинци, и брдо села која гравитирају према Београду због посла.
 
Beograd definitivno jedno od najgorih mesta na kontinentu za vožnju. Pogotovu desna obala Save.

"Ko nauči da vozi u Beogradu, može da vozi bilo gde"

Da li je upravo glavni grad najbolja škola vožnje govorio je za "Blic" i instruktor vožnje iz Beograda u Beogradu, Ivica Raić.

- Saglasan sam sa onim što se često kaže, da ko nauči da vozi u Beogradu, taj može da vozi bilo gde. U Beogradu, pored velikih gužvi, imate sve što se može zamisliti u saobraćaju. Pritisak je veliki, situacije se brzo menjaju, i ko savlada vožnju ovde, snaći će se svuda - kaže za "Blic" Raić.

On je ipak naveo da se jasno vide nijanse između kandidata koji polažu na Novom Beogradu ili starom delu Beograda.

- Postoji razlika između toga da li se polaže vožnja u Novom Beogradu ili u starom delu grada preko mosta. Kandidati koji voze uglavnom po Novom Beogradu, retko kad pređu most. A kad to urade, nastaje muka - stariji deo grada je potpuno drugačiji i komplikovaniji. Ima uzbrdica, nizbrdica, mnogo jednosmernih ulica, saobraćaj je komplikovaniji. Kao da su dva različita sveta vožnje - govori Raić za "Blic".

Boldovano,secam se pre neku godinu na Rodosu hocu da iznajmim auto i teta vodic krene da objasnjava sta kako....ma ko je vozio po Beogradu ni pakao mu tesko nece pasti.
 
Vrh