Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

JA ne znam da li je ovo ovako svaki dan, ali mogu reći svaka čast ljudima koji se vraćaju sa nbg na stari deo grada u popodnevnom špicu, kako i dalje nisu prolupali?
Kada idem kolima na nbg, uglavnom se vraćam posle 6 pa i ne bude gužve, juče sam se vraćao oko 5 i najblaže rečeno je haos.
Živeo sam u Kijevu koji je u top gradovima sa najvećim gužvama, ali tamo su ulice dugačke i samo ideš pravo. Prosto stojiš u koloni i ideš mic po mic.
Ovde u Beogradu gde je raskrsnica na svakih 200 metara, sa semaforom, je blago rečeno užas... Išao sam Milentija Popovića pa dcesno na Brankov most.
I tako, zbog gužve, semafor propusti tipa 3-4 automobila. A zbog ovih pametnih koji idu skroz levo, preskoče celu kolonu, pa se na kraju ubacuju, gužve su još veće. Naravno da smo već sažvakali temu da je saobraćajna kultura 0, ali odakle ljudima toliko hrabrosti da oni misle da su pametniji od ostalih?
 
Nema policije da piše kazne, kamere se ne koriste ni za šta. Jednostavno nema volje, a verovatno ni znanja da se stvari poprave.

Evo, svako jutro idem kroz od Zelenjaka kroz Narodnog fronta do Masarikove. Oko porodilište je uvek haos sa vozilima, dovoljno je da neko stane malo lošije i autobus ne može da prođe i tako bude zastoj par minuta.

A u Kneza Miloša uvek ljudi kolima ulaze u raskrsnicu i ako vide da ne mogu da prođu i time blokiraju i pešake veoma prometnom pešačkom prelazu, kao i vozila iz poprečnih ulica (Masarikova i Narodnig fronta).

Policija ne radi ništa. Čak i kada postoji saobraćajac raskrsnica bude blokirana jer ne ume / neće da sprečava gore naveden scenario.

Svi koji svakodnevno koristimo gradske ulice znamo koji su problemi, ali šta nam to vredi.

Ja malo po malo pa pišem Saobraćajnoj policiji i oni zaista pošalju nekoga da nešto popravi, ali to traje samo dok je pandur na terenu, a nama je potrebno da pandur bude non stop na kritičnim lokacijama.
 
Nema potrebe da bude non stop ako kazne postoje. Dovoljno je par dana regulisanja i kazni i onda će se narod naučiti ali pošto toga nema onda traje samo dok su policajci na kritičnim mestima, čim ih nema vraća se stanje na staro.
 
Slažem se, ali neko NEĆE da sredi stvari.

A neke stvari i ne možeš da središ bez malo većih ulaganja. Tipa, ne možeš da kritikuješ ljude koji nepropisno parkiraju kod porodilišta jer realno ne postoji parking za njih. Ne možeš očekivati od trudnica u 9. mesecu da parkiraju daleko ili ako je neki hitan slučaj.
 
Има потребе, само репресија 00-24 по новчанику и бубрезима, овај народ другачије или није научен или не уме.
Код породилишта ће на пример, тај један који чека бебу да се паркира непрописно и то је ок, али ће и десет крими џими ликова да се паркирају тако и да кажу хитно је и нама. Хлади им се еспрессо
Ево пример од пре месец дана који смо сви овде помињали код вера на нбгд. да се не понављамо само паук и високе казне су дале резултата, ево опет мало по мало улазе колима у блокове, по принципу неће нас, још пишу и шаљу новинама неке будалаштине од изговора типа жена не може да вуче цегер из продавнице далеко јој . Па нека купи колица госпођа
 
U bzđ između a.borbe i arene ce uskoro nekog da zgaze na trotoaru, znaci svaki dan tuda voze trotoarom bez pardona - naravno policije nigde
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Jedna stvar koja mi nikada nije bila jasna kod naših vozača (nisam to primetio u inostranstvu, ali opet, mnogo više vozim po Srbiji).
Elem, ideš desnom trakom i vidiš 100m ispred sebe neko vozilo, prepreku, znak da je ta traka zauzeta. I ne prestrojiš se na vreme nego dođeš do te prepreka,staneš, i onda se prestrojiš levo.

OK, očigledno je da vozač nije video tu prepreku, ali onda se zapitam kako se uopšte ta osoba snalazi u saobraćaju kada ne vidi nešto ispred sebe.

Zašto ovo pišem sada - pa evo situacije sa Brankovog mosta od danas.

videoframe_181454.png
 
To jeste opravdano (teorija je pokazala) kada je leva traka skroz zagušena, ali pričam o situaciji kada imaš vremena da se prestrojiš ;)

Što više vremena provodim u saobraćaju što kao pešak, što kao biciklista, što kao vozač automobila, što kao putnik u autobusu, sve više vidim propast čovečanstva i film Idiocracy
 
Pa imaš vremena da se prestrojiš ali si navikao da juriš tamo gde je traka praznija i onda mu dodje na isto. Imaš vremena da se prestrojiš i kada je traka zagušena. Imaš vremena da se prestrojiš i na semaforu ali staneš u traku za pravo jer je prazna, a ti ideš desno i td...
 
To su ovi tipovi sto od semafora do semafora nagaze gascinu a sve jedno će opet da stanu na sledeći semafor jer će do njega doći brzo. I onda ja koji polako ubrzavam i ne cimam i vozim lepo , imam nekoga na braniku koji će mi na kraju i Blicati da vozim brze a sve jedno ćemo se susresti na sledećem semaforu.
 
Volim sto si procitao samo poslednji post pa si se nasao pametan da komentarises, ostavi cu te da malo istrazis kako je sve ovo zapocelo
sto drzava ne kaznjava (bilo sta) je posebna tema, ali se ogranicenja znaju i svi divljaci koji lete po autoputu ima da gledaju moja 4 migavca dok ja obavljam svoja preticanja po razumnim brzinama.
Tek sada vidim tvoj post.

Jedini koji se pravi pametan lečeći svoje komplekse po autoputu (i tako ugrožava druge učesnike u saobraćaju) si ti.

1. Nemce nisam ja prvi spomenuo, nego si ih ti prvi uveo u priču kako su tamo eto 3-4 trake pa zato može da se vozi brže. Samo ti je odgovoreno da nisu svuda 3-4 trake, već u dobrom delu je autoput isti kao kod nas.
2. Visina kazne nije spomenuta u kontekstu koliko često Policija kažnjava, već kao objektivni podatak da kazna od 12 evra pokazuje i dokazuje da zakonodavac vožnju od 150 po autoputu ne smatra ozbiljnim prekršajem, jer da smatra ne bi onda kazna za to bila samo 12 evra. Uopšte nije bitno da li tu kaznu plati 3% ili 100% onih koji voze 150km/h jer to ne menja činjenicu da je to kazna od samo 12 evra, a upravo ta visina kazne je dokaz koliko se takva vožnja objektivno ne smatra ''divljanjem''.
3. Voleo bih da naletim na tvoja 4 žmigavca u preticajnoj traci dok nekoga pretičeš ''sa razumnom brzinom'' (iz tvog posta lako je videti šta smatraš tom brzinom).

Ne zato što bi se dogodilo nešto između nas jer se ne bi dogodilo ništa osim što bi mi dodao 5 sekundi vremena da te preteknem, već zato što imam kameru koja uvek snima pa bi tako i tebe snimila. Odmah nakon toga bih pozvao Policiju, naveo tvoje vozilo, tvoje tablice, na kom autoputu i otprilike na kom kilometru, i naveo da imam snimak u kojem kršiš Zakon jer:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.

Pošto je po propisima leva traka na autoputu preticajna traka, to znači da je onaj iza tebe u levoj traci već započeo svoje preticanje i ti ne smeš da započneš svoje preticanje ako time kretanje onog iza sebe ometaš/ugrožavaš. A ometaš/ugrožavaš ga ako mora da spaljuje kočnice zbog tvog ubacivanja u preticajnu sa 100 km/h, ili sa 130, ili 150 svejedno... bitno je da on ide značajno brže od tvoje brzine kretanja (koja god da je tvoja brzina), i da ga ti zato svojom radnjom ometaš/ugrožavaš.
Ne znam odakle ti uopšte logika da upališ sva 4 u preticajnoj jer ako imaš problem sa autom dužan si da odeš u zaustavnu a ne u preticajnu traku, pa ti paljenje sva 4 ne pomaže na bilo koji način. Ne bi oni mogli da ti pišu kaznu (nemoj se toga bojati), ali bi te zaustavili na prvoj naplatnoj rampi (jer kao što znaš skoro uvek tu stoji jedna Patrola), pa bi ti valjda razgovor sa njima u kojem bi ti citirali one odredbe gore i podsetili da su oni zaduženi da kažnjavaju za vožnju preko ograničenja (a ne ti), možda i izlečio kompleks koji očigledno po tom pitanju imaš.

Već sam rekao ranije - mene bude sramota kad mi se dogodi (veoma, veoma retko) da mi neko ablenduje jer se odmah zapitam kako ga ranije nisam video, kako nisam pazio šta se dešava iza mene. Ne samo da se odmah sklonim, nego me bude sramota što je čovek uopšte morao da mi ablenduje, ili pali levi (ž)migavac. To mi se dogodi veoma, veoma retko ne zato što vozim posebno brzo, nego zato što malo-malo gledam središnji retrovizor baš da ne bih nekoga slučajno ometao svojom vožnjom.
 
Znaci kad neko vozi 180 na sat na auto putu ja sam dužan da bežim izmedju dva kamiona koja preticem sa 140 (i da time rizikujem život) da on ne bi spalio svoje kočnice?
 
@Orfanelin

Ako si započeo preticanje kad si imao pravo na to, onda ni ne može da se dogodi situacija koju si opisao.

- Primer 1:
Voziš u srednjoj traci svojih 130.
Sustižeš dva šlepera koji su isto u srednjoj traci i voze svojih 90 km/h. Želiš da ih pretekneš.

Pogledaš levi retrovizor, pogledaš srednji retrovizor i nastaviš da ih gledaš jedno 2 sekunde. To je dovoljno vremena ne samo da vidiš ima li nekoga iza tebe u preticajnoj ko je već započeo svoje preticanje, već i da oceniš koliko brže ide od tebe.

Ako vidiš nekoga daleko iza sebe u preticajnoj, i vozi npr. pomenutih 180 on će za te 2 sekunde da pređe 100 metara, a ti ćeš sa svojih 130 za te iste 2 sekunde da pređeš 70 metara = razlika 30 metara (toliko će ti se približiti tokom 2 sekunde, i ti ćeš to primetiti).
Tada komotno ulaziš u preticajnu i obilaziš ta dva šlepera jer da onaj iza nadoknadi npr. 300 metara razmaka između vas trebaće mu 10 sekundi, a ti si za to vreme pretekao šlepere.
Svako je obavio svoje, niko nikoga nije ometao. Čak i da je bio malo manji razmak između vas (a ne 300 metara), opet je ok jer je dovoljno da onaj iza samo malo popusti gas na par sekundi.

- Primer 2:
Sve isto.
Pogledao si retrovizore i video auto iza sebe u preticajnoj na 50-100 metara.
Nisi se bavio procenom koliko brzo taj iza tebe vozi (nisi zadržao pogled na retrovizorima) jer šta te briga... tebi je samo važno da nemaš nikoga tu odmah iza branika i u mrtvom uglu (ponašaš se kao da voziš po gradu, a ne na autoputu). Prelaziš zato odmah u preticajnu sa svojih 130.

Treba ti jedno 10 sekundi da obiđeš ta dva šlepera (njihova dužina, plus razmak, plus prostor pre i posle šlepera za prestrojavanje). Međutim, tih 50-100 metara koliko je bio daleko auto iza tebe je on već nadoknadio za samo prvih par sekundi (od tih 10) jer je išao 180 km/h, a tebe je bilo baš briga da to procenjuješ jer eto "ti imaš pravo da pretičeš sa 130 na autoputu." On je zato morao jako da koči, tj. ti si prekršio zakon jer:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.

=====

Zato je sve stvar gledanja i planiranja... a ne vožnje na autoputu po sistemu "e baš me briga za onog iza, ja imam pravo da obilazim sa 130, a on i nek' pogine šta me briga kad vozi preko ograničenja".
 
@veljadj

Ovaj Forum ima Admina/Moderatore.
Ti nisi nijedno od ta dva.

- Dođe Admin, smatra da ima previše postova koji odstupaju od teme, ali istovremeno smatra da su ti postovi korisni - obeleži sve te postove i splituje ih u novu temu koju nazove npr. "Bezbedna vožnja na autoputu" (i svi koji žele od tog momenta tamo nastave priču), ili ih spoji sa nekom već postojećom temom čiji sadržaj odgovara (i opet svi koji žele tamo nastave svoju priču).

- Dođe Admin, smatra da ima previše postova koji odstupaju od teme, i istovremeno smatra da ti postovi nemaju nikakvu vrednost za Forum - obeleži sve te postove i klikne na delete.

Tako to funkcioniše.
Što bi se reklo: "ima ko misli o tome".
 
Ja da se bavim njihovim poslom ti bi već popio i ban i delete.Lepo ti kažem da zagađuješ temu koju pratim preko maila i porukama na telefonu koje kada otvorim pročitam tvoje gluposti i pametovanja danima unazad.
 
Ti vidiš da sam u poslednjih jedno 7 dana napisao ukupno 2 posta o vožnji na autoputu???
27.09. - 3 posta.
04.10. i 05.10. - ukupno 2 posta.

A još dva dodatna (uključujući i ovaj) su napisani samo zato što ti izigravaš Admina.
 
@neshaoct ne razumem tu teoriju koju pričaš. U praksi ja moram da kocim na 90 i da spaljujem svoje kočnice ako hoću da propustim tog sto ide kao manijak i prestize sve redom.
Sto vrlo često i uradim ali ne zato sto smatram da je ispravno nego zato sto neću da me neko sa džipom udari od pozadi sa 180 na sat.
 
Nadovezacu se na situaciju, koju je kolega opisao...Ako treba da preteknete dva šlepera koja su ti na putu u desnoj traci na auto-putu, kojom se ti vi krecete, pogledate retrovizore, a vaša je vozačka sposobnost i procena, da li vozila koja pretiču ili se kreću levom trakom, ako ih ima, mogu da vas sustignu i da li ćete time ugroziti i sebe i njih.

Kada pretičete ili vozite levom trakom i neko vas iz desne ,,iseče", jer je i on ispred vas krenuo u neko preticanje, tačno se vidi da li je pogledao u retrovizor, pa pogrešno procenio ili uopšte nije ni pogledao. Ja pretičem vozila i sa leve i sa desne strane i kada se to desi sa desne, većina ljudi se ne nada da ćete ih preteći sa desne strane, pa samim tim i desni retrovizor slabo gledaju u tim situacijama. Neki stariji automobili nisu ni imali desni retrovizor.

Imate i vozače koji se ponašaju kao da im je tata kupio levu traku i teraju tako, ali ja, kada nedge krenem imam motiv da tamo stignem i gledam da stignem što pre, nemam vremena da se vučem po putu i trosim svoje vreme u vožnji. Primetio sam da mnogo ljudi nema motiv da što pre stigne tamo gde je pošlo, po njihovoj vožnji.
 
Ja pretičem vozila i sa leve i sa desne strane i kada se to desi sa desne, većina ljudi se ne nada da ćete ih preteći sa desne strane, pa samim tim i desni retrovizor slabo gledaju u tim situacijama. Neki stariji automobili nisu ni imali desni retrovizor.
Šta reći, osim da si ti solidno velika opasnost na drumu.
 
Vrh