Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

ZBS
5) trepćuće žuto svetlo - obaveza za sve učesnike u saobraćaju da se kreću uz povećanu opreznost,

Hm, pa ti sada tumači da li ovo poništava saobraćajne znakove

Imamo i jedno slobodnije tumačenje koje zasnovano ne znam na čemu

Žuto trepćuće svetlo upozorava vozače da semafor ne radi i da smanje brzinu i povećaju opreznost. U ovom slučaju potrebno je primeniti druga pravila za određivanje prvenstva prolaza : saobraćajna pravila, saobraćajne znakove ili saobraćajac koji reguliše saobraćaj.
http://ltablice.com/svetlosni-signali-s ... nja-vozila
 
meni su u auto skoli svi predavaci rekli da ponistava znake a ne ponistava pravilo desne strane, tako je bilo i na testovima

oni to opravdavaju time da semafor i dalje postoji i on daje signal da usporis, a semafor ima prednost nad znacima i samim tim ih ponistava

a i znaci imaju prednost nad pravilom desne, pa je logicno da znaci ponistavaju pravilo desne


nebuloza, tako ispadne kad ne napisu konkretno nego okolisaju
 
Сасвим се слажем са астроимењаком и мени овде није ништа спорно. Жуто трепћуће значи да семафор не ради, барем не ономе чему је намењен. Значи семафор се поштује као основно правило за првенство пролаза, чим то семафон не омогућава, тј не показује једнозначно црвено, жуто, зелено, то значи да семафор не ради и да ако постоје саобраћајни знаково они преузимају регулисање првенства (наравно ако нема шинских возила или возила са првенством - полиција, ватрогасци...). То што трепће жуто никако не значи да је семафор у функцији већ напротив, то је знак упозорења да семафор не ради и да трепа посебно обратити пажњу.
 
Пре неки дан семафори на раскрсници Булевара хероја са Кошара и Омладинских бригада, нису буквално радили (био сам присутан) два (2) минута. Људи из одржавања Сименса су, претпостављам мењали ритам рада истих. На првој слици се виде екипе са возилима на тротоару. За та два минута је био хаос, није нико никога хтео да пусти да прође. Ипак, на срећу све се брзо "отпетљало" и довело у нормалу поновним радом семафора. Значи никакви саобраћајни знаци на раскрсници, правило "десне руке" не важе, него како се ко снађе ! А најбоље се снашао моторциклиста :) Две слике од среде-22.маја 2019.

Pogledajte prilog 1
 
ја сам сличну ситуацију имао пре неко јутро на углу Здравка Челара и Цвијићеве. Семафори су управо блинкали жуто а раскрница је била у тоталном колапсу, сви прилази су били пути а сви излази апсолутно празни јер су сви блокирали једни друге, на сваких 10-ак секунди је по један ауто успео да се извуче. Заборавио сам да напоменем, био је јутарњи шпиц. У оваким ситуацијама, при оваком оптерећењу с обзиром на нашу културу једино семафор може да обезбеди било какву проточност раскрснице. Ако би се стриктно поштовали знаци ишло би се исључиво правцем са првенством пролаза, док би остали морали да сачекају неколико сати док шпиц мало не попусти.
 
Izašli bi svi u neko normalno vreme , ovako bolest udarila u glavu, glupi i sujetni i onda blokiraj sve što može da se blokira. E sad , da imaju malo one sive mase onda bi razmišljali ovako ko konj u kupus uleti pa šta bude. Izvinjavam se drugu konju ali tako se kaže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624627#p624627:3b1wnprx je napisao(la):
astrodule » Čet Maj 23, 2019 11:14 pm[/url]":3b1wnprx]Meni je to nelogično jer žuto trepćuće znači da semafor ne radi.

to je ono sto je logicno svakom ko ima vise od pola grama mozga ali budalama koji su pisali zobs ocigledno nije jer se zuto trepcuce tretira kao da semafor radi i daje znak "oprez" :bash:
 
Psihičko stanje učesnika u saobraćaju (naročito vozača - kao direktnih i najaktivnijih učesnika) neću više komentarisati.
Jednostavno - ne vredi komentarisati, jer je teško objašnjivo, čak i sa naučno-stručnog aspekta...

Zato ću samo da kačim neke snimke, da bi ljudi videli koliko toga neočekivanog, nenormalnog i neprijatnog može da ih snađe na ulicama i putevima, ako nisu potpuno prisebni i apsolutno pažljivi...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hyJrwg0oAzs[/youtube]
 
99% buljio/la u telefon. Majmuni ne kapiraju koliko to skreće pažnju i koliko se stvari desi dok gledaš u telefon.

Jednom sam vozio zrenjanincem, i sustižem auto koji krivuda, ko da je mrtav pijan za volanom. Neko vreme sam vozio iza, ne usuđujuči da ga preteknem. Onda je u jednom trenutku prešao u suprotnu traku, pravo u kamion, srećom vratio se nazad u poslednjoj sekundi. Kad sam konačno prestigao, ispostavi se da kretenka kuca poruke dok vozi. Došlo mi je da je zaustavim i bacim joj telefon u njivu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626778#p626778:35dg8r96 je napisao(la):
Vladivoje » Today, 12:20[/url]":35dg8r96]Psihičko stanje učesnika u saobraćaju (naročito vozača - kao direktnih i najaktivnijih učesnika) neću više komentarisati.
Jednostavno - ne vredi komentarisati, jer je teško objašnjivo, čak i sa naučno-stručnog aspekta...

Zato ću samo da kačim neke snimke, da bi ljudi videli koliko toga neočekivanog, nenormalnog i neprijatnog može da ih snađe na ulicama i putevima, ako nisu potpuno prisebni i apsolutno pažljivi...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hyJrwg0oAzs[/youtube]

Ja bih kod ovakvih situacija svima odvalio kaznu. I parkiranim vozilima i Čistoći zbog kontejnera i pešaku i vozaču, ma svima. Sa snimka se sve vidi.
 
zašto pešaku? trotoar sa leve strane ne postoji, sa desne je bahato zauzet. kuda bi onda ona trebalo da se kreće?
 
Ako se već kreće po kolovozu (mada mi se čini da ima dovoljno prostora uz stubiće) onda mora pazi, da se što više pomeri u stranu, a ako ćemo baš po zakonu, mora da ide levom stranom kolovoza (ako nema trotoara).

Naravno da je više kriv vozač, ali ni pešak nije cvećka.
 
Da, pešakinja na snimku nije cvećka, što ne znači da treba da postane invalid.

Svako od nas se u nekim situacijama kretao i kreće kolovozom kao ova žena.

Međutim, gledajući snimke i šta se sve dešava, kao pešak počinjem da bežim što dalje od kolovoza, jer čak ni na trotoaru čovek nije bezbedan.
 
Свакако се не може додатно кажњавати неко ко је вероватно сломио кук, и ко зна шта још, па ће услед тога готово извесно имати и краћи животни век.

Иначе, помену неко куцање порука у вожњи, има и тога - то су највећи лудаци - али, не знам да ли сте приметили посебно глуп клише који се уобичајио међу нашим возачима: чим уђе у кола, телефонира! Обратите пажњу по паркинзима, имам осећај да телефон служи за гледање у фејсбук док се не седне за волан, е онда се - зове...
 
Pešak je već kažnjen jer se povredio ili istraumirao (pa hajde da ga ne kaznimo dodatno jer jeste njegova odgovornost najmanja), ali gde je odgovornost svih ostalih koji ovu ulicu čine nebezbednom. Ne znam koliko treba policiji da dođe, ali čim dođe mora da blokira ulicu i pozove nadležne da ispišu kazne za sve prekršaje na tom potezu (kako saobraćajne, tako i komunalne)

A što se tiče telefoniranja. Potpuni nonsens. Umesto da obaviš sve razgovore na putu do kola ili dok čekaš da se malo kola zagreju ili da sačekaš da se uparkiraš, ne, jednom rukom se mota i menjaju brzine, drugom drži telefon...

Ili naročiti apsurd - dođeš po nekoga kolima i tada te ne mrzi da telefoniraš, nego trubiš da požuriš.

Iz toga zaključujem da njihovi mobilni telefoni rade samo ako je auto u pokretu :bash:
 
A najjače od svega je što većina tih vozila može da se poveže sa telefonom i da pričaju sa obe slobodne ruke. Al jok, to je previše napredna funkcija za retarde.
 
Pa čak i da nemaš tu opciju u kolima (kao ja), uvek možeš da staviš mobilni na spikerfon i zakačiš ga negde.

Ja lično držim telefon na držaču od par stotina dinara koji stoji na rešetki od ventilacije. Tako ga vidim sve vreme, na njemu mi je i navigacija ako treba i sa dva klika se javljam na telefon i uključim spikerfon.
 
Normalno, ista priča :) Al brate, znaš koja je to nauka zaključiti da ti tako nešto treba :D
 
Mislite da je najveci problem pricanja mobilnim u kolima zato sto ti je jedna ruka zauzeta? Razmislite ponovo. Cak su i vrsena neka istrazivanja (ko oce neka gugla) koja govore da handsfree ni malo ne povecava bezbednost a cesto je i pogorsava(covek se vise opusti). Problem je sto ti u razgovoru mozak odluta a ne sto ti je jedna ruka zauzeta(svako ko iole zna da vozi kola zna da vozi jednom rukom). U nekim zemljama je zabranjeno i koriscenje handsfree uredjaja.
 
Naravno da razgovor utiče na upravljanje. Iskreno se nikada ni ne koncentrišem na razgovor dok vozim i uglavnom se i ne javljam dok ne stanem.

Čak i sa suvozačima prekidam razgovor ako je neka malo nezgodnija situacija...
 
tacno, normalna osoba cuti i ne slusa dok ulazi u raskrsnicu i tako nesto a posle pita sagovornika da ponovi, ali ovi bolidi sto pricaju 5 puta vise paznje posvete telefonu nego voznji

kucanje poruka je mnogo gore, jer kad pricas vreme reakcije ti je usporeno bar za sekundu ali ako nista drugo gledas pravo, a kod kucanja i jedno i drugo

neverovatno je koliki procenat vozaca autobusa, pogotovo kod privatnika, kuca poruke dok vozi, a ako ne kuca, prica na telefon, jako su retki oni koji ne rade nista
 
Multitasking, čiji je deo vožnja nikako ne može da se odvija 100% bezbedno. Sve i da razgovarate preko nekog hand-free uređaja, to odvlači jedan deo vaše pažnje. A bez toga, neću da komentarišem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627340#p627340:t0b82rym je napisao(la):
Пантограф » Uto Jun 04, 2019 11:09 am[/url]":t0b82rym]

Иначе, помену неко куцање порука у вожњи, има и тога - то су највећи лудаци - али, не знам да ли сте приметили посебно глуп клише који се уобичајио међу нашим возачима: чим уђе у кола, телефонира! Обратите пажњу по паркинзима, имам осећај да телефон служи за гледање у фејсбук док се не седне за волан, е онда се - зове...

Nemoj i cigaru da zaboraviš. Znači sadaju u kola , cigara pa telefon . :bash: :bash: :bash: Dobro je da nema puno više nezgoda.

A na onom snimku ne znaš ko je gori, pešak koji se kreće po sred kolovoza i tako nastavlja ili ovaj omašeni slučaj za volanom.
 
Ne treba zanemariti i glasnu muziku u kolima. Meni nije jasno kako pojedinci voze sa izuzetno glasnom muzikom u kolima. Pešaci su po pitanju slušalica na ušima takođe deo problema.
 
Vrh