Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610337#p610337:1mmzw4sq je napisao(la):
Blade » Čet Mar 21, 2019 12:44 am[/url]":1mmzw4sq]Vladivoje,
Kada sam ja bio u njegovim godinama, čak i mlađi, bio sam naučen da o sebi moram da vodim računa. Da gledam po nekoliko puta, ako treba, kada prelazim ulicu. Kao i što sam bio naučen kada je bezbedno da je pređem. I svoju decu ću tako da naučim, jer će to možda da ih spase da ne prođu kao ovaj dečak. Vozilo koje ide na tebe se ne stvara od jednom, nego ga vidiš i čuješ.

tacno tako, naravno da bu**** treba da se sudi, ali, mislim da deo krivice snose oba ucesnika, jer tragedije apsolutno ne bi bilo da je decak pazio

zato mislim da treba pesacima utuviti u glavu "nemas prednost ni na pesackom, J***s zakon, oni koji voze brzo su iznad zakona", jer oni vide tu svoju prednost na papiru kao opravdanje da se ponasaju ne samo neodgovorno, nego cak nekad i bahato
 
Budalama ne vredi govoriti, njima nema pomoći, ali ovo što ću sada ovde postaviti su zdravorazumski komentari od strane zrelih, odgovornih i normalnih ljudi, koji mladim i neiskusnim osobama mogu mnogo da pomognu u saobraćaju, u cilju otklanjanja nebezbednog ponašanja koje je najčešći uzrok tragedija na našim ulicama i putevima.

Inače, ovi komentari se odnose na onaj već pomenuti strašan događaj sa ubistvom dečaka od 14 godina na pešačkom prelazu u Ulici Jovanke Radaković (put za Mirijevo).

Link te vesti iz Blica, a ispod teksta su komentari čitalaca:
:arrow: https://www.blic.rs/vesti/hronika/decak ... ri/9hek3h7


Pokusao sam Ustanickom da vozim 40km na sat koliko je i ogranicenje. Vozaci iza mene hteli su da me lincuju. A o sirenama da i ne govorim... Mnogo se brzo vozi, ne postuju se saobracajni znaci. I dalje se prolazi na crveno svetlo. A kazne, kazne su smesne. Kada bi se za pojas naplacivalo 500 eura, a za prolazak kroz crveno svetlo i prekoracenje brzine od 1-5 godina zatvora, e onda bi se mozda uveo red. Svi mi vozaci smo potencijalne ubice, jer imamo oruzje u rukama kojim se moze oduzeti tudji zivot. Nije bitno da li neko prelazi na pesackom ili ne, nase vozilo ubija i mi za volanom.


Kao dugogodisnji vozac, ako bih i dala neki savet vozacima, imala bih samo dva: ne sedajte za volan pod dejstvom alkohola ili droga; drugi je-samo vozite u okviru dozvoljene brzine. Koji vozac zeli da zna da je ne samo udario zivo bice vec da ga je usmrtio? Kako sa time ziveti? Da li smo svesni posledica??? Ubiti dete?? Na ovo nemam sta da kazem. Unistiti zivot, njegovu porodicu, svoju..... samo zbog vece brzine?? I gde stignemo? Na sud, u zatvor, u mrak. Ako je to mesto gde zelimo da zavrsimo, alal nam vera! Decaku neka je laka zemlja, nije mu se dalo da odraste zbog nekoga ko je vozio brzo i nepazljivo!


Svi smo krivi, i vozaci i pesaci, samo sto jedni sede za volanom auta i imaju osecaj mocnika pa se tako ponasaju i na ulici, kako prema vozacima, tako i prema pesacima. Uvek kada se takav tragican dogadjaj dogodi diskutujemo mi i politicari i opet nisam nikada video da policajac kontrolise pesacke prelaze tj. ponasanje vozaca pred njima. Vise puta mi se dogodilo da stanem ispred pesackog prelaza da bih nekoga propustio a da pored mene prosisa drugi vozac punom brzinom i takvi manijaci bi morali biti najstrozije kaznjavani. Nazalost sve mere i sve diskusije nece vratiti u zivot decaka.


Ni svo znanje, ni sva edukacija, ni ponavljanje, ne može da smiri vozače i primora ih da budu strpljivi u vožnji. Svaki dan, kad god me neko pusti da pređem ulicu, vozilo se bukvalno pribije uz mene uz glasno rulanje motora, kao da samo što ne produži. Mnogi i ne staju, a neki čak i trube izdaleka ako vide da imate nameru da pređete pešački, i prođu u brišućem letu. Svaka čast onima koji staju i strpljivo sačekaju, ali oni koji jure cestama se uglavnom uvek toliko žure da često ne stignu tamo gde su namerili. Uz put povedu i nekog ko se ne žuri nigde, a ipak stigne tamo gde nije hteo.


Problem je u tome sto ima sve vise bahatih i nezrelih vozaca i sto se u samom gradu vozi mnogo brze od dozvoljenog. I na pesackom prelazu sa sve vecom strepnjom gledam da me neki auto ne pokupi a desavalo se zamalo jer se zalete kao nenormalni i onda koce u mestu. Deca Vas mole usporite pored i van skole!


A koje detalje jos treba da znamo? Vozac je odgovoran kad sedne u auto, vozac ima moc da nekome oduzme zivot, a ne suprotno. Svakodnevno sam svedok opste nekulture koja vlada kod nas vezano za paznju prema pesacima. Takva nam je kultura i tako se ponasaju manje vise svi. I nemojte vise sa licemernim pricama kako roditelji treba da edukuju decu. Mislim, to je toliko licemerno da od dece ocekujemo odgovornije ponasanje nego od odraslih da ja nemam reci vise. A za to je krivo ovo drustvo kompletno. Mogu ja da objasnim svom detetu da prelazi iskljucivo na pesackom prelazu i iskljucivo na zelenom, ali na zalost tu nema nikakve razlike kod nas jer to vozaci uopste ne gledaju. Pesacki prelaz kod nas sluzi da na njemu uredno sacekas da svi automobili prodju pa da onda predjes. U suprotnom zgazice te dok trepnes jer mu nije na kraj pameti da treba da stane. Tako da apsolutno je svejedno sa aspekta bezbednosti da li prelazimo na pesackom ili van njega. Policija ne znam kada je povela akciju kaznjavanja nepropustanja pesaka na pesackom. Po meni to je najozbiljniji prekrsaj. Kanadjani su to lepo resili, kod njih je pesak normalno svuda svetinja i svuda si u gradu duzan da stanes kada ima nameru da predje sto je normalno. Pa necemo valjda ubijati ljude namerno zato sto prelaze van pesackog prelaza pobogu...


Saucesce porodici!!! Dzabe je truditi se da naucis dete kako da se ponasa u saobracaju kada i vozaci ne znaju sta ce pre da rade za volanom da li ce jednom rukom da drze telefon drugom menjac a za volan im fali jos jedna ruka.Cesto mi se dete zali da mu posle dugog cekanja na pesackom prelazu neko i stane i pokaze da predje i kada zakoraci na pesacki da auto iza uz besno trubljenje obidje i prosisa ispred njega.Isticem da je dete izuzetno obazrivo ali uzalud. Svaki dan dolazi sa novim dogadjajem. Pratila sam ga jer mi je bilo sumnjivo ali sam se uverila da me ne laze.i vrlo sam ponosna na njegovo snalazenje i obazrivost u saobracaju.


Saucesce porodici. Nije ni cudo sto nase vozacke dozvole ne priznaju u svetu. I ne treba!!! Da je vozio brzinom hoda kako je predvidjeno u tom delu, verovatno bi na vreme primetio dete. Dete koje ima 10 godina naravno da moze bez roditelja da se krece. A svi mi koji imamo decu znamo da oni nekada urade nesto i sto ih ne ucis. Ocu da kazem da ne treba osudjivati roditelje i dete vec najstrozije kazniti vozaca i zabraniti mu do kraja zivota upravljanje motornim vozilom.


Apsolutno je neophodno da decu ucimo primerom od malih nogu gde se i kako prelazi ulica. Nisu bez razloga izmisljeni pesacki prelazi i semafori, ali ti isti roditelji su i vozaci i oni moraju znati jedno: kao sto za oruzje moramo imati dozvolu i snosimo odgovornost za upotrebu istog, tako je i sa automobilima. Ja imam vozacku dozvolu, odnosno imam privilegiju (ne pravo!) da pritisnem gas i to "oruzje" od nekoliko stotina kilograma do nekoliko tona kontrolisem da ne bih nekoga povredila ili ubila. Auto je oruzje u rukama vozaca. U auto-skoli nas na pocetku teorije uce da se uvek moze desiti da neko dete istrci za loptom! Jesmo li zaboravili ili smo svi kupili dozvole? Ima nedisciplinovanih pesaka, ali i bolesnih, starih, hendikepiranih. Niti cu ih nauciti pameti jureci na njih, niti cu stici daleko ako vozim prebrzo. Policija mora da kaznjava i pesake i vozace. Samo tako ce svi nauciti, ali do tada, i nakon toga-USPORITE, uvek moze neko da istrci ili padne pod vase tockove!
 
zato mislim da treba pesacima utuviti u glavu "nemas prednost ni na pesackom, j**** zakon, oni koji voze brzo su iznad zakona", jer oni vide tu svoju prednost na papiru kao opravdanje da se ponasaju ne samo neodgovorno, nego cak nekad i bahato

Da te nešto pitam - kada, gde i kako onda da pešaci prelaze ulice, ako nisu bezbedni čak ni na obeleženim pešačkim prelazima (?).
 
Ajde što moramo da pazimo na pešačkim, ali šta misliti o roditeljima (babama, dedama) koji pretrčavaju ulicu van prelaza sa decom?

Pa od koga će dete da nauči kako se prelazi ulica. Džaba ti škola i predavanja, kada ti tvoj uzor od koga upijaš sve ugrožava život.
 
Naravno, deca gledaju svoje roditelje, kako se ponašaju kao pešaci i kako se ponašaju kao vozači.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610589#p610589:1lax4e59 je napisao(la):
Vladivoje » Čet Mar 21, 2019 11:20 pm[/url]":1lax4e59]
zato mislim da treba pesacima utuviti u glavu "nemas prednost ni na pesackom, j**** zakon, oni koji voze brzo su iznad zakona", jer oni vide tu svoju prednost na papiru kao opravdanje da se ponasaju ne samo neodgovorno, nego cak nekad i bahato

Da te nešto pitam - kada, gde i kako onda da pešaci prelaze ulice, ako nisu bezbedni čak ni na obeleženim pešačkim prelazima (?).

kao sto ja prelazim, stojis na pesackom i cekas da prodje kolona, ne izleces kao manijak jer "imas prednost"

moja pretpostavka je da vecina tih ludaka koji tako izlecu i ocekuju da se auto koji ide 50 na sat ukopa u mestu nisu seli za volan, niti se bilo kako drugacije informisali o zaustavnom putu, jer ocigledno nemaju pojma da tako nesto postoji
 
Evo nekih komentara na tu vest, gde su je Novosti objavile...

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... inuo-decak

Ja sam videla udes. Decko je bio od pesackog prelaza jedno 30-tak metara tacno preko puta kontejnera. Niti je vozac kocio niti se klinac "kocio" ( u zaletu) pa su se dve sile sudarile, sto dovodi do jaceg udarca. Dosla sam do decaka dok je drugi neki klinac sa tamnijom vespom "urlao" na nas prolaznike. Ne znam ni sto se drao. Tu pored rostiljnice se zatekao neki pandur i on je zvao hitnu i policiju. To se desilo u 20.40 Hitna dosla u 21.05. a panduri u 21.15. Kao puzevi. panduri se drali na nas

ma nije niko jurio odnosno ovaj covek vozio fijata pandu ( i da je hteo da juri , to je igracka od auta, kao fica) a par koraka posle lezeceg nije ni mogao da razvije brzinu. Decak je isto tako trcao, tj pretcavao ulicu. Valjda ste ucili silu ubrzanja -spahjanje dve sile, sila je jos veca. Decko je udario glavom o asvaltu i krv mu je tekla iz glave. Noga malo povredjena. Znaci udarac je bio direktno uglavom o asfalt. I pesaci i vozaci -jurisaju, pa ko prezivi


Ja sam imao kao vozač mnogo situacija gde da nisam pazio, udario bi pešaka, koji nije imao prednost u tom trenutku i situaciji. A imao sam i situacije da kao pešak budem udaren, da nisam gledao, na mestu i situaciji gde sam imao prednost. Ali ne bi da budem jedan više u bolnici ili na groblju onih koji su imali prednost. Ovako mi je bolje. A da bi ostalo ovako, moram da vodim računa o sebi kao što sam vodio do sada.

Iako sam zbog toga po Vladivoju nenormalan ili po bilo kome drugom, neka sam. Ako je onaj ko ne gleda u saobraćaju i ne vodi računa o sebi normalan, onda sam ja zahvalan Bogu što sam nenormalan i neka do kraja života ostanem takav.

Neke stvari ti nisu jasne, ali ih vremenom shvatiš i pomiriš se sa njima. Bez obzira koliko ti se ne sviđale. Ali to da se neko ponaša kao da je sam u saobraćaju i kao da ima 100 života...Mislim da nikad necu shvatiti.

Juče sam na pešakom prelazu blizu Slavije, u Nemanjinoj, pa potom i nedaleko odatle na uglu Kralja Milana i Kralja Milutuna, gledao predstavu bu****, krstio sam se, dokle kod velikog broja ljudi ide neodgovornost prema samom sebi.
 
moja pretpostavka je da vecina tih ludaka koji tako izlecu i ocekuju da se auto koji ide 50 na sat ukopa u mestu nisu seli za volan, niti se bilo kako drugacije informisali o zaustavnom putu, jer ocigledno nemaju pojma da tako nesto postoji

Vidiš, loša ti je pretpostavka, pošto znam gomilu takvih ludaka u ulozi pešaka koji tako prelaze, a inače vozači su...

Po ko zna koji put - onaj ko je bahat je bahat i onda kada je vozač, i onda kada je pešak.
Pobogu, čovek je ili bahat ili nije bahat, nebitno da li je samo pešak ili je i pešak i vozač.
Zar je to tako teško razumeti...
Bože me sačuvaj, šta sve čovek neče pročitati...
Svašta će pročitati, samo kao razlog, a potom i opravdanje - da se uperi prst u nekog drugog, umesto da se svako pogleda u ogledalo...

Zar smo toliko nezreli, da nismo u stanju da prihvatimo ličnu odgovornost za sopstveno ponašanje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610323#p610323:1s4yllm6 je napisao(la):
Vladivoje » Sre Mar 20, 2019 11:07 pm[/url]":1s4yllm6]
Blade":1s4yllm6 je napisao(la):
Kada bi svako u saobraćaju poveo računa o sebi koliko je do njega, loše stvari u istom bi se svele na minimum, kao i da se ljudima podigne svest o tome šta je saobraćaj.

O kome je ovaj nitkov koji je kolima ubio dete vodio računa (?).
Da li je to ljudsko smeće vodilo računa o drugima koji se nalaze oko njega (?).
Da li je to detence moralo da nastrada na tako jeziv način (?).

:arrow: https://www.kurir.rs/crna-hronika/43471 ... -mi-ga-uze

Kojom brzinom je ovaj bolesnik išao kada je ovako razlupao svoja kola pri sudaru sa detencetom koje je odletelo u vazduh 50 metara (?).

Koliko ima pogibija dece na ovakav način u Srbiji (?).

Sram bilo sve one koji su u stanju da odvale ono što stalno odvaljuju kada se govori o preko potrebnom podizanju lične svesti i odgovornosti za SVOJE učešće u saobraćaju.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610787#p610787:1s4yllm6 je napisao(la):
Blade » Pet Mar 22, 2019 7:24 pm[/url]":1s4yllm6]Evo nekih komentara na tu vest, gde su je Novosti objavile...

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... inuo-decak

Ja sam videla udes. Decko je bio od pesackog prelaza jedno 30-tak metara tacno preko puta kontejnera. Niti je vozac kocio niti se klinac "kocio" ( u zaletu) pa su se dve sile sudarile, sto dovodi do jaceg udarca. Dosla sam do decaka dok je drugi neki klinac sa tamnijom vespom "urlao" na nas prolaznike. Ne znam ni sto se drao. Tu pored rostiljnice se zatekao neki pandur i on je zvao hitnu i policiju. To se desilo u 20.40 Hitna dosla u 21.05. a panduri u 21.15. Kao puzevi. panduri se drali na nas

ma nije niko jurio odnosno ovaj covek vozio fijata pandu ( i da je hteo da juri , to je igracka od auta, kao fica) a par koraka posle lezeceg nije ni mogao da razvije brzinu. Decak je isto tako trcao, tj pretcavao ulicu. Valjda ste ucili silu ubrzanja -spahjanje dve sile, sila je jos veca. Decko je udario glavom o asvaltu i krv mu je tekla iz glave. Noga malo povredjena. Znaci udarac je bio direktno uglavom o asfalt. I pesaci i vozaci -jurisaju, pa ko prezivi


Ja sam imao kao vozač mnogo situacija gde da nisam pazio, udario bi pešaka, koji nije imao prednost u tom trenutku i situaciji. A imao sam i situacije da kao pešak budem udaren, da nisam gledao, na mestu i situaciji gde sam imao prednost. Ali ne bi da budem jedan više u bolnici ili na groblju onih koji su imali prednost. Ovako mi je bolje. A da bi ostalo ovako, moram da vodim računa o sebi kao što sam vodio do sada.

Iako sam zbog toga po Vladivoju nenormalan ili po bilo kome drugom, neka sam. Ako je onaj ko ne gleda u saobraćaju i ne vodi računa o sebi normalan, onda sam ja zahvalan Bogu što sam nenormalan i neka do kraja života ostanem takav.

Neke stvari ti nisu jasne, ali ih vremenom shvatiš i pomiriš se sa njima. Bez obzira koliko ti se ne sviđale. Ali to da se neko ponaša kao da je sam u saobraćaju i kao da ima 100 života...Mislim da nikad necu shvatiti.

Juče sam na pešakom prelazu blizu Slavije, u Nemanjinoj, pa potom i nedaleko odatle na uglu Kralja Milana i Kralja Milutuna, gledao predstavu bu****, krstio sam se, dokle kod velikog broja ljudi ide neodgovornost prema samom sebi.

Ako je tačno kao što su neke novine prenele da se nesreća dogodila u ulici Jovanke Radaković kod broja 70.





obzirom na čitulju i vreme snimanja Google Earth 2014 rekao bi da se dogodila kod broja 70 i da se kontejneri nalaze preko puta tog kućnog broja



to se desilo neposredno kod parkiranog Passat-a



i kako svedok kaže nije se desilo na pešačkom već tridesetak metara posle pešačkog


izjava svedoka u komentarima
Ja sam videla udes. Decko je bio od pesackog prelaza jedno 30-tak metara tacno preko puta kontejnera. Niti je vozac kocio niti se klinac "kocio" ( u zaletu) pa su se dve sile sudarile, sto dovodi do jaceg udarca. Dosla sam do decaka dok je drugi neki klinac sa tamnijom vespom "urlao" na nas prolaznike. Ne znam ni sto se drao. Tu pored rostiljnice se zatekao neki pandur i on je zvao hitnu i policiju. To se desilo u 20.40 Hitna dosla u 21.05. a panduri u 21.15. Kao puzevi. panduri se drali na nas

Ta je ova ulica




Večernji sati, ko zna kakvo je osvetlenje ulice, vozač Pande , tu u blizini živi (oko 380 m,ima servis u broju 33V) obično su ljudi u blizini stanovanja opušteniji, samouvereniji ali i bezobrazniji vozi koliko vozi i ako je tačna izjava svedoka da je nesrećni mališan u trku prelazio ulicu teško da bi mogao blagovremeno da reaguje, a kako svedok kaže nije ni kočio / možda ga nije ni video. SB vozač pande ima 56 godina i ko zna kako vidi po mraku, kakvi su mu farovi na vozilu i koliko je ulica dobro osvetljena sumnjam da je imao bilo kakvu nameru da ubije dete. Nesrećan splet okolnosti.
 
Evo još nekoliko zdravorazumskih komentara o (ne)bezbednosti i ugroženosti pešaka kao učesnika u saobraćaju:


:arrow: http://www.politika.rs/sr/clanak/196607 ... 1%82%D0%B0


Sa bahatim siledžijama se ne razgovara bilbordom i lecima nego pendrekom. Sa prekršiocima propisa se ne razgovara podsećanjem na pravila nego sprovođenjem zakona. Na broj ubijenih pešaka dodajte broj povređenih, a zatim i broj ljudi koju su ostali živi prelazeći zebru samo zahvaljujući pretrčavanju ili sklanjanju dok siledžija ne prođe, pa ćete steći predstavu o pravim razmerama problema.


Treba vozaci da se nauce da pjesak ima pravo na prelaz. Zivim u Melbournu, vozim kola i vjerujte mi nema niceg goreg nego da povredite ili ne daj Boze ubijete pjesaka, crno vam se pise. Pjesaci koji poginu su oni koji prelaze brze ceste u noci u pijanom ili drogiranom stanju, a i takvi ne daj Boze da vam se desi koliko cete imati problema oko toga. Cak ponekad mislim da pjesaci iskoristavaju svoju prednost, ali vozaci moraju da paze na njih. Pravilo je vozac upravlja instrumentom kojim moze izazvati povredu ili smrt, dok pjesak toga nema. Zbog toga odgovornost je na vozacima.


Sinoc oko 18h sam se nasla u Ul. Surcinski put kod autobuske stanice 601,72 i ostalih. Tu se nalazi pesacki prelaz kojeg vozaci uopste ne postuju, mi pesaci masemo i rukama ih zaustavljamo da bi smo presli prema Bez. kosi i obrnuto. AUTOBUSKA STANICA U PRAVCU N. beograda u MRAKU!!! Dodjem u Bezaniju, pesacki prelaz u Vojvodjanskoj kod bivse pumpe, vozaci ne obracaju paznjnu na pesacki iako ima i horizontalna i vertikalna signalizacija. Jedva sam presla na tom prelazu,uz ljutit pogled vozaca. Moj predlog: POVECATI saobracajni znak ili dodati ispred znaka te bilborde.


Предлажем да се укине условни зелени сигнал за скретање удесно. "У таквој ситуацији је и пешацима дозвољено да прелазе коловоз, а возачи су дужни да им препусте право првенства" - ово узрокује много незгода, па чак и са смртним исходом. Овде у Лондону тога нема. Кад се пешацима упали зелено светло, аутомобилима је црвено, не постоји "условни" пролаз. Мислим да би ово решење знатно смањило број незгода, па нека надлежни поразмисле о томе.


Dakle, zreli, odgovorni i normalni ljudi ovako rezonuju, za razliku od onih drugih - nezrelih i neodgovornih, kojima treba trajno oduzeti pravo da upravljaju motornim vozilima.

Svako može da radi sa SVOJIM životom šta hoće, ali u situacijama kada se ugrožavaju TUĐI životi - tu pardona ne sme biti.
 
Ovde pojedinci imaju problema sa saobraćajem za pola sata koliko ja nisam imao za života. Mislim da to govori o nečemu drugom što je posebne programe.
 
Разних особа има. Од возача који прелазе преко црвеног светла, пешака који пљују по тротоару и бацају пикавце до душевно оболелих особа које паркирају на сред тротоара и газе жива створења.
 
Žika":gcatobpz je napisao(la):
Ovde pojedinci imaju problema sa saobraćajem za pola sata koliko ja nisam imao za života. Mislim da to govori o nečemu drugom što je posebne programe.
Нема проблема с саобраћајем, већ с криминалом. То није иста материја.
 
Ja opet kažem...neka svako od učesnika u saobraćaju povede računa o sebi i drugima u istom, onoliko koliko je do njega i biće mnogo bolje.
 
Mentalitet vecine vozaca - pesacki??? sta je to.... ako neko krene da prelazi stacu mu...
ako neko ispred mene izleti, alo budalo jel gledas da ja idem....
Mentalitet vecine pesaka - pesacki, ja smem tu da idem, neka svi ostali stanu....
Kako bi ustvari trebalo da bude... Vozac koji se priblizava pesackom prelazu, treba da uspori i da pre nego sto dodje pogleda potencijalne pesake koji bi mozda hteli da predju. U slucaju da se ispostavi da oni hoce da predju, svojom sporijom brzinom, vozac, ima mogucnosti da stane.....
 
Суштина је да треба возити малом V. Неће бити удеса.
 
Zavisi gde? U gradu je ok ići manjom brzinom jer nema neke prevelike uštede na vremenu.

Doduše, možemo mi da imamo i najbolje zakone, ali oni padaju u vodu ako se ne kažnjavaju prekršioci.
 
Ja bih rekao da onaj ko nije u stanju da zaustavi auto pred pešačkim prelazom ako ima pešaka - ne zna da vozi. I ne treba da vozi.

Istovremeno, ko obori pešaka van pešačkog, ne bi trebalo da snosi posledice. Ni prekoračenje brzine do neke razumne granice ne bih uzimao u obzir, jer, svakako nije bezbedna vožnja sa pogledom stalno uprtim u brzinomer, a razlika između 50 i 80 km/h u dobrom autu se ne oseti.

Recimo, u Francuskoj, kada sam poslednji put pitao, dakle, pre desetak godina, još nisu bili ni uveli kažnjavanje pešaka. Svetla na semaforu gledaju samo vozači, pešaci prelaze gde hoće, ali na sopstvenu odgovornost.
 
Sada se to napokon malo promenilo i nisi baš uvek kriv ako udariš pešaka.

Znam da uvek treba da se očekuje neočekivano, ali ne može ni tako da se vozi da očekuješ da ti pešak iskoči u svakom trenutku negde.

Opet, nisam potpuno siguran šta kažu istraživanja, ali ja skoro da mogu da garantujem da sam ja koji vozim malo iznad ograničenja, manja opasnost od onoga koji priča preko mobilnog (pa čak i kada koristi "hends fri")

Ja (verovatno nisam merodavan primer) uopšte ne učestvujem u nekim komplikovanim konverzacijama sa saputnicima osim na većem delu auto-puta. Kada god je neka gradska vožnja, ili u blizinama raskrsnica, jednostavno kažem da ne mogu sada da udubljujem u razgovor jer moram da pazim na vožnju.

Da li sam ja sada zbog toga lošiji vozač zbog toga? Ne znam, ali znam da sam dosta opasnih situacija izbegao zato što sam na vreme primetio problem ispred, pored, ili iza mene.
 
Lošiji ne, ali pažljiviji da. Svako odvlačenje pažnje vozaču naročito u gradu gde veliki broj situacija, detalja treba da isprati je potencijano opasna situacija. Telefon, cigara, sagovornik u kolima su na vrhu liste.
 
To je saobraćaj, mora da se gleda, procenjuje...Ja sam čak imao mišljenja ljudi za moju vožnju da sam previše oprezan u saobraćaju, u smislu zašto usporavam tu i tu kada imam prednost. Ja odgovorim da znam da imam prednost, ali da ne znam da li dotična osoba sa kojom se, nebitno na koji način, mimoilazim u saobraćaju, zna da ja imam prednost u odnosu na nju.
 
http://mondo.rs/a1175037/Auto/Vesti/Kaz ... gn=mondofb

Ako jedete, pijete, pušite… dok vozite, bićete kažnjeni


Maksimalna kazna: 150.000 dinara


GettyImages-526624350.jpg



ZOBS, član 28, stav 2
Vozač ne sme da koristi audio, odnosno video uređaje na način da ne čuje zvučne signale drugih učesnika u saobraćaju, niti da preduzima druge radnje koje ometaju njegovu pažnju pri upravljanju vozilom.


Vozače koje saobraćajna policija uhvati da, dok voze, jedu, piju, puše, šminkaju se mogu dobiti kaznu od 3.000 dinara.

Predsednik prekršajnog suda u Beogradu, Milan Marinović kaže da, prema propisima, svaka radnja koja ometa koncentraciju tokom vožnje predstavlja prekršaj, piše Informer.

Ako pritom i izazovu sudar, kazna se povećava na 15.000 dinara, a ako se ovim aktivnostima bave na autoputu, mogu platiti kazna od čak 150.000 dinara.
Sudija Milan Marinović kaže da ove kazne, iako možda deluju banalno, upozoravaju vozače da moraju biti maksimalno koncentrisani dok su za volanom.

"Svesni smo mi da neko može u isto vreme da vozi i jede sendvič i da pritom ne napravi nikakav prekršaj, ali to svakako predstavlja određeni rizik. Zato je Zakon o bezbednosti saobraćaja u članu 28, stavu 2, regulisao sankciju za svaku radnju koja bi mogla da ometa vozača dok je za volanom. Dakle, ako nekoga saobraćajci uhvate kako jede, pije, puši ili popravlja šminku dok vozi, platiće osnovnu kaznu od 3.000 dinara. Ako pritom izazove udes, kazna ide i do 15.000 dinara i vozač ide na sud", rekao je sudija Marinović.

"Član zakona je široko definisan, pa tu spadaju gotove sve radnje koje mogu da skrenu pažnju vozača. Recimo, prekršaj je i ako neko vozi i istovremeneno pretura po torbi koju drži u krilu ili na suvozačevom sedištu."

Posebno je opasna situacija kada neko pored vožnje obavlja još neku radnju dok se nalazi na autoputu.

"Zamislite nekoga ko juri 120 kilometara na sat, jednom rukom jede sendvič ili pije vodu, a drugom vozi. To je prema zakonu ravno nasilničkoj vožnji i sankcija za ovakav prekršaj ide i do 150.000 dinara. Možda to nekome zvuči smešno, ali pri toj brzini dovoljan je sekund nepažnje da se izazove tragedija", izjavio je Marinović.
 
Vrh