Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Prosečna gradska ulica ima mnogo ''mrtvih uglova'' za male stvari i bića. Nešto što je veličine pesnice a kreće se po zemlji se itekako lako previdi u gradskoj vožnji. I još kad počne da leti, instinktivno tražeći rutu za beg (koja ne mora uvek da bude u visinu), jasno je da će s vremena na vreme doći do sudara.

Takođe, ptice u gradskim sredinama su sve pasivnije. Pogledajte i sami na ulici - golubovi ne uzleću i ne beže ako baš ne moraju. Do te mere da nekad ne reaguju sve dok nije kasno. A onda je dovoljno samo da zakače krilom neki deo auta, i to je to, eto ih na kolovozu, pred sledeći točak. Donekle je slična situacija i sa mačkama. Kao i sva živa bića, greše i one. Istrče nekad kad misle da nema ničeg. Ili kad nisu pogledale okolinu. I sad, njih 19 od 20 će preživeti, ali ona 20. će zakačiti nešto. A dovoljno je samo da zakači glavom plastičnu masku auta koji se kreće 30 km/h i da je to ošamuti dovoljno da ode pod prvi točak.

Takođe, većina vozača kada im izleti životinja instinktivno nastavljaju da voze jer iako im razum s jedne strane govori da izbegnu, s druge strane im takođe govori da ako pokušaju da naglo ukoče, ili da skrenu u drugu traku, mogu da naprave još veći udes. I u tom momentu trenutne (milisekundarske) panike i bunila, većina će se odlučiti za onu opciju koja vodi u manje zlo. I čak i po načelima bezbednosti saobraćaja, to je uvek najmanje zlo od svih stvari koje možete da uradite. Surovo, ali tako je.

Pre nego što počnemo da osuđujemo takve stvari, treba imati u vidu neka osnovna načela iz bezbednosti saobraćaja kao i saobraćajne psihologije. Sve su to normalne situacije koje se dešavaju milion puta dnevno širom sveta. I između biranja nekoliko zla, pa logično je da će da se izabere ono najmanje. Sad, da ima i ludaka koji to jure i gaze namerno, ima ih. Ali jako malo. I njih treba razdvajati od običnog čoveka koji samo nije adekvatno odreagovao ili pak nije ni video šta se dešava. Ako ja gledam, od početka do kraja, nekog ko primeti mačku i namerno dodaje gas da je ubije, onda je to za mene bolest i to je za osudu. Ali ako gledam vozača kome mačka istrčava na 1m od točka a on ne stigne da odreaguje, ili odreaguje pogrešno zbog iznenađenja, onda to za mene nije surovost i bolest nego nesrećan slučaj. Ima svakakvih ljudi i zloba na planeti ali ajde da ne predstavljamo svoju rasu gorom nego što jeste.
 
Bender +1

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609511#p609511:32avi1a8 je napisao(la):
Expert » Pon Mar 18, 2019 12:17 am[/url]":32avi1a8]Хоћеш да кажеш да нема људи који воле да убијају? Ако деца каменују голубове и шутирају мачке, шта тек очекивати од одраслих.


Ja sam znao samo jednog klinca (uglavnom smo fini bili i postali porodični ljudi sa normalnim shvatanjima)koji je ubio goluba, i naravno nismo se družili sa njim, napljuvali smo ga. Taj je kasnije nastavio na veće životinjke da iskaljuje frustracije, postao je policajac.

Naravno da ima ljudi koji uživaju u ubijanju životinja to su lovci i poremećene osobe ali da neko vozi ulicom i kidiše levo desno kako bi ubio goluba to još ne vide.
 
@Vladivoje slazem se sa tobom u potpunosti da psihijatar treba da proveri svakog (buduceg) vozaca, ali da si vozac video bi da je ubijanje golubova najmanje psihopatska stvar koju vozaci rade, mada i kao pesak mozes da primetis neke stvari, na primer kad prelazis na crveno i apsolutno ima dovoljno vremena da predjes, i vozac krene da daje gas da te uplasi, iako mu se ne pali zuto, nego je prosto bolestan
 
Ja gore ljude , bezobraznije, tupavije još ne vide nigde do na trotoarima ovog grada. To pljuje na sve strane, piša uz žbunje pored trotara gde su deca, uleće pravo u tebe (bez obzira što držiš desnu stranu) ili se kreću u redu po više njih i zauzmu celu površinu / naravno očekuju da se ti njima skloniš, ili moraju iznenada da ulete ispred tebe kako bi negde skrenuli, ili stanu posred trotoara pa se još rašire mlatarajući rukama. Tu mogu da nadovežem i ove nazovi ljubitelje pravo ime bi bilo tamničari pasa koji se rašire sa tim njihovim rastegljivim povocima pa preostaje samo da preskačeš kao lastiš u detinjstvu. Što niko ne zna da pokupi govna za tim životinjama, što moraju da uriniraju svako ćoše, svaku kantu, svako drvo.........


Što se tiče masakra nad golubovima ne vide danas niti jedan, ni u tragovima.

To znači da su ovi nazovi divljaci za volanom još i kulturni za razliku od raznih sa psiho dijagnozama koji se slobodno kreću po javnim površinama ovog grada.
 
To znači da su ovi nazovi divljaci za volanom još i kulturni za razliku od raznih sa psiho dijagnozama koji se slobodno kreću po javnim površinama ovog grada.

Divljak je divljak, i onda kada je za volanom, i onda kada nije za volanom.
Ovo je tema o saobraćaju, pa se ovde najčešće piše o divljacima koji su za volanom.

Ali, ne vredi se upuštati u diskusije sa onima koji ljude dele na vozače i pešake.
 
Ne vredi zato što ti sve gledaš iskrivljeno i po tebi vozači su zlo a pešaci cveće.
A ja ti kažem da daleko više imam problema sa raznim debilima dok se krećem po trotoaru. I ti ljudi imaju daleko više problema u svojoj glavi nego svi bahati vozači.
 
Ponoviću po ko zna koji put - ne vredi se upuštati u diskusije sa onima koji ljude dele na vozače i pešake.
 
Ovo si ti rekao:

Žika":2khz2py5 je napisao(la):
Ne vredi zato što ti sve gledaš iskrivljeno i po tebi vozači su zlo a pešaci cveće.
A ja ti kažem da daleko više imam problema sa raznim debilima dok se krećem po trotoaru. I ti ljudi imaju daleko više problema u svojoj glavi nego svi bahati vozači.

... a meni još govoriš da ljude delim na vozače i pešake:
Žika":2khz2py5 je napisao(la):
Ti si taj koji ih deli i smatram da si u pravu.

Čoveče, shvati već jednom da ne postoje vozači i pešaci kao odvojene kategorije ljudi.
Čoveče božji, većina ljudi su istovremeno i vozači i pešaci, samo se razlikuju termini kada su u jednoj ili drugoj poziciji.
 
Tebi su vozači krivi za sve , posle vozača GSP koje bi onako prevaspitavao.
Mani se patologije i jurnjave kolima na jadne ptice.
 
Izbaci izraz KRIVICA iz upotrebe i počni umesto njega da koristiš izraz - ODGOVORNOST.
Krivica nastaje kao rezultat neodgovornosti.

Saobraćaj je ozbiljna i opasna stvar, pa je zbog toga svakom normalnom čoveku jasno da su VOZAČI oni koji (bi trebalo da) imaju daleko veću odgovornost od pešaka, jer upravljaju mašinom koja može da povredi ili ubije DRUGOGA (prvenstveno pešaka, ali i vozača).

Zbog toga stalno insistiram na odgovornosti onih koji su "jači" u saobraćaju, a to su oni koji upravljaju vozilima i čije greške ili neodgovorni i bahati postupci dovode do TRAGEDIJA.
 
Ja upravo suprotno, svi da imaju odgovornost. A ne samo vozači.

Koju bahatost pominješ , ovih što prelaze ulicu kad god im padne na pamet i pri tome gledaju samo u pravcu gde su naumili. Što žure a ni sami ne znaju gde žure a pri tome ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju. Tu odgovornost ne vidiš ? Niti pominješ.
 
Od svih stvari u saobraćaju je najpotrebnija samosvest, posle toga oprez, pa tek onda znanje iz vožnje, ako si vozač, a nisi pešak.

Ja bi pešacima oduzeo to prvenstvo prolaza, jer ga koriste nebezbedno po druge, krajnje bahato. Danas sam konkretno imao 3 situacije da prolazim nesemaforizovanom raskrsnicom, a pešak prelazi, bez da je pogledao da li ja nailazim. Nego se vodio time: ,,Ja imam prednost". I šta da ja te pešake nisam video? A video sam ih i ukočio. Nego kao vozač moraš da ne praviš greške i da tuđe vidiš i izbegavaš. Meni ta nebriga od strane pešaka za svoj zivot nije jasna i ne verujem da će ikad biti.

Kada sam pešak, ne prelazim onda kada imam prednost ili mi je zeleno na semaforu, ako ga ima, nego prelazim kada se uverim da je bezbedno da pređem. Mio mi je ovaj moj život, a kome nije, on se tako i ponaša.

Svi smo mi ljudi i grešimo, a dešavalo se profesionalnim vozačima da ne vide pešaka, koji neodgovorno prelazi ulicu. I nedaj Bože, ubije ga. Nosiće tog čoveka na duši ceo život, a što će odslužiti kaznu je najmanji problem.

A da do te nesreće ne dodje, pešak je samo trebao da pogleda li može bezbedno da pređe. Ali to je njemu ispod časti, on je zamislio da je Bog na pešačkom prelazu, zato što ima zakonsku prednost. A da li će vozač da ukoči, to ga ne zanima. Hoće čovek da se ubije, pa to ti je.

Ja ne kažem da nema situacija gde su vozači krivi, taman posla. Ali je nesvest pešaka mnogo veći problem i razlog saobraćajnih nesreća.
 
Što si slabiji učesnik u saobraćaju - više mora da se pazi.

Pre neki dan gledam lika na trotinetu kako ide preko pešačkog na svoje crveno, ali nije konstatovao da mu dolaze kola sa strane (onaj period kada treba da se upali zeleno za pešake, ali i dalje je crveno jer je neko vozilo krenulo da skreće na svoje zeleno).

Delovao je onako nadmeno hipsterski, pa je moguće da nije konstatovao ni da je njemu crveno, već je samo pogledao levo i krenuo da prelazi ulicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609975#p609975:1cqad4ru je napisao(la):
Blade » Uto Mar 19, 2019 8:40 pm[/url]":1cqad4ru]Od svih stvari u saobraćaju je najpotrebnija samosvest, posle toga oprez, pa tek onda znanje iz vožnje, ako si vozač, a nisi pešak.

Ja bi pešacima oduzeo to prvenstvo prolaza, jer ga koriste nebezbedno po druge, krajnje bahato. Danas sam konkretno imao 3 situacije da prolazim nesemaforizovanom raskrsnicom, a pešak prelazi, bez da je pogledao da li ja nailazim. Nego se vodio time: ,,Ja imam prednost". I šta da ja te pešake nisam video? A video sam ih i ukočio. Nego kao vozač moraš da ne praviš greške i da tuđe vidiš i izbegavaš. Meni ta nebriga od strane pešaka za svoj zivot nije jasna i ne verujem da će ikad biti.

Kada sam pešak, ne prelazim onda kada imam prednost ili mi je zeleno na semaforu, ako ga ima, nego prelazim kada se uverim da je bezbedno da pređem. Mio mi je ovaj moj život, a kome nije, on se tako i ponaša.

Svi smo mi ljudi i grešimo, a dešavalo se profesionalnim vozačima da ne vide pešaka, koji neodgovorno prelazi ulicu. I nedaj Bože, ubije ga. Nosiće tog čoveka na duši ceo život, a što će odslužiti kaznu je najmanji problem.

A da do te nesreće ne dodje, pešak je samo trebao da pogleda li može bezbedno da pređe. Ali to je njemu ispod časti, on je zamislio da je Bog na pešačkom prelazu, zato što ima zakonsku prednost. A da li će vozač da ukoči, to ga ne zanima. Hoće čovek da se ubije, pa to ti je.

Ja ne kažem da nema situacija gde su vozači krivi, taman posla. Ali je nesvest pešaka mnogo veći problem i razlog saobraćajnih nesreća.

apsolutno se slazem, autobus je podredjen tramvaju, slabiji je, ako se desi nesto on odgovara, isto tako automobil autobusu, i bilo bi mi logicno da i pesak/biciklista bude automobilu

ja kad vozim i vidim tramvaj ili autobus, ja njega ne vidim kao vozilo koje moze da ukoci i da me izbegne kao sto vide mnoge budale, nego kao nesto sto ide svojim putem i NE VIDI ME i moram da mu se sklanjam s puta, isto tako se ponasam kao pesak prema automobilima, uopste ne racunam "ma ukocice, mora, pesacki je", kao sto to radi bar 90% ljudi
 
Ja ne kažem da nema situacija gde su vozači krivi, taman posla. Ali je nesvest pešaka mnogo veći problem i razlog saobraćajnih nesreća.

I ovde podela na vozače i pešake... :roll:

Više od 50% populacije pešaka su istovremeno i vozači, koji su samo trenutno u pešačkoj "ulozi".
Onaj ko je bahat i bezobziran kao pešak je takođe bahat i bezobziran i kao vozač.
Drugim rečima, oni pešaci koji bahato prelaze ulicu (a koji su istovremeno i vozači) su bahati i onda kada su u ulozi vozača.

Dakle, na osnovu napred iznetog, vidi se da je potpuna besmislica striktno deliti ljude na vozače i pešake, jer su SVI vozači istovremeno i pešaci.
Sa druge strane, nisu svi pešaci istovremeno i vozači, ali ipak većina njih jesu i vozači (više od 50% sigurno).
 
Što si slabiji učesnik u saobraćaju - više mora da se pazi.

Naravno da će svako ko je slabiji, a kome se živi - da maksimalno pazi na sebe (a samim tim i na one oko sebe).
Sa druge strane, valjda je jasno da niko normalan ne bi trebalo da usmrti onoga koji nije pazio na sebe u nekoj situaciji i iz nekog razloga.
Valjda je cilj sprečiti tragediju - tako bar razmišljaju normalni, zreli, odgovorni i savesni ljudi...

Krivično-pravno gledano, onaj ko je jači ima veće obaveze, kao i odgovornost prema slabijima od sebe.

Valjda je svakome jasno da vozači kamiona imaju daleko veću odgovornost od vozača automobila, jer svojom nepažnjom i kršenjem propisa mogu lako da izazovu saobraćajne nezgode sa tragičnim posledicama.
Dalje, valjda je svakoj normalnoj osobi cilj da ne dođe do tragedije, odnosno da se isprave greške drugih učesnika u saobraćaju.

O tome ja sve vreme govorim u ovoj temi.
 
Бахатост је бахатост а навике су навике. A навике возача су да не стају на пешачки, осим на пар специфичних прелаза на местима где се већ вози успорено. Нн већина генерално "небахатих" возача вам неће стати на пешачком чак и ако пешак јасно указује да жели да пређе улицу али је опрезан па није закорачио на прелаз. Проблем су и прелази постављени ван правила на булеварима са више трака на местима где се брзо иде а нема семафора. На оваким местима ће те се у тренуцима јаког саобраћаја и те како начекати ако као пешак прелазите улицу а нисте спремни једном ногом да закорачите. Ако сте пак једном ногом закорачили, наравно опрезно (свакако нећете закорачити ако прво нисте погледали и уверили се да се нека бу**** није залетела ка вама), е ту долази до разлике између бахатих и небахатих возача. Једнима ће то бити сигнал да треба полако да успоре и по потреби стану, а други ће наставити не обазирући се на вас а они најекстремнији чак и додати гас не били показали да су јачи.
Прављење пешачких где пешак нема предност је бесмислена, то је исто као кад прелази улицу на месту где преко 100м нема пешачког, онда се поставља питање чему уопште пешачки. Компромис је једино решење, дакле мањи број пешачких, али тамо где их ставиш појачати контролу, и да што више пешачких буде покривен семафорима.
 
paradox polje, a ja baš imam suprotno iskustvo. Priđem ivici kolovoza (kod pešačkog) da bi me videli , da bi ja bolje procenio situaciju i kad vidim da je kolona jednostavno se vratim dva koraka unazad kako bi ih sve propustio i šta se dešava ljudi mi staju. :sesir: Slična situacija kada je samo jedno vozilo , uvek gledam da ga propustim i taj jedan mi staje da me propusti. :sesir: Uvek se zahvalim i gledam da ih maksimalno ispoštujem kao pešak, znači da izbegnem nagla kočenja, usporavanja kolone i da se što kraće zadržavam na kolovozu.
Naravno da ima i ovih bahatih mada sve manje ljudi se menjaju ili ovih sa telefonom a opet meni ništa ne znači par sekudni ako ga propustim nego da pravim glupe scene na ulici.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610059#p610059:du0gwtzs je napisao(la):
Vladivoje » Sre Mar 20, 2019 12:09 am[/url]":du0gwtzs]
Što si slabiji učesnik u saobraćaju - više mora da se pazi.

Naravno da će svako ko je slabiji, a kome se živi - da maksimalno pazi na sebe (a samim tim i na one oko sebe).
Sa druge strane, valjda je jasno da niko normalan ne bi trebalo da usmrti onoga koji nije pazio na sebe u nekoj situaciji i iz nekog razloga.
Valjda je cilj sprečiti tragediju - tako bar razmišljaju normalni, zreli, odgovorni i savesni ljudi...


Krivično-pravno gledano, onaj ko je jači ima veće obaveze, kao i odgovornost prema slabijima od sebe.

Valjda je svakome jasno da vozači kamiona imaju daleko veću odgovornost od vozača automobila, jer svojom nepažnjom i kršenjem propisa mogu lako da izazovu saobraćajne nezgode sa tragičnim posledicama.
Dalje, valjda je svakoj normalnoj osobi cilj da ne dođe do tragedije, odnosno da se isprave greške drugih učesnika u saobraćaju.

O tome ja sve vreme govorim u ovoj temi.

Opet iznosiš gluposti.
Zakon ne poznaje jačeg slabijeg , težeg, većeg , bržeg , sporijeg.... to su neviđene gluposti.
Sudija sudi po zakonu i u obzir o težini kazne se uzmimaju i posledice a ne ko šta vozi.
Mogu da zamislim kako bi se lako oborila presuda da u njoj stoji zato što je vozio kamion za 18 točkova.
A svako ko vozi teško vozilo je (bar bi trebalo) svestan kako se to vozilo ponaša (prazno ili pod teretom), dužina zaustavnog puta i svega ostalog.

Koji nije pazio ??? Kolovoz nije mesto za nepažnju niti ima mesta nepažnji. Pešak pre stupanja na kolovoz mora da se uveri da bezbedno može da pređe a ne da ne pazi. Svako normalan, emotivno sazrela ličnost će se odgovorno ponašati.

Kolovoz je veoma opasno mesto za sve učesnike u saobraćaju i tako ga treba gledati.



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OHG4D0DHApg[/youtube]
 
paradox polje":3hnbqsqv je napisao(la):
Бахатост је бахатост а навике су навике. A навике возача су да не стају на пешачки, осим на пар специфичних прелаза на местима где се већ вози успорено. Нн већина генерално "небахатих" возача вам неће стати на пешачком чак и ако пешак јасно указује да жели да пређе улицу али је опрезан па није закорачио на прелаз. Проблем су и прелази постављени ван правила на булеварима са више трака на местима где се брзо иде а нема семафора. На оваким местима ће те се у тренуцима јаког саобраћаја и те како начекати ако као пешак прелазите улицу а нисте спремни једном ногом да закорачите. Ако сте пак једном ногом закорачили, наравно опрезно (свакако нећете закорачити ако прво нисте погледали и уверили се да се нека бу**** није залетела ка вама), е ту долази до разлике између бахатих и небахатих возача. Једнима ће то бити сигнал да треба полако да успоре и по потреби стану, а други ће наставити не обазирући се на вас а они најекстремнији чак и додати гас не били показали да су јачи.
Прављење пешачких где пешак нема предност је бесмислена, то је исто као кад прелази улицу на месту где преко 100м нема пешачког, онда се поставља питање чему уопште пешачки. Компромис је једино решење, дакле мањи број пешачких, али тамо где их ставиш појачати контролу, и да што више пешачких буде покривен семафорима.

Tako je, odlično rečeno.
To je to, normalni, zreli, (samo)svesni i odgovorni ljudi tako rezonuju, za razliku od onih drugih kojima ne vredi govoriti.
Kasno je hvatati se za (praznu) glavu nakon nepromišljenih, neodgovornih i bahatih poteza koji su doveli do tragedije.

Nema nazad, gotovo je tada...




Žika, ko je trenutno na Vašoj listi za ignorisanje je napravio ovaj post.
1. Prikaži ovaj post.
2. Nemoj da prikažeš nijedan post ignorisanog korisnika.

:kafa: :kafa: :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607736#p607736:9xmtcsum je napisao(la):
Žika » Pon Mar 11, 2019 11:09 pm[/url]":9xmtcsum]Za isporuku drva savršen je TAM-ić ili Zastavica. Ovakva vozila bez signalizacije, bez trunke ispravnosti nema šta da traže u javnom saobraćaju.
Po nekim poljanama i da na asfaltu nikako.

Na ovo zaboravih da ti odgovorim. Ja već rekoh, da mašine koje su ugrađene na ta vozila budu propisno obezbeđene, da imaju ispravan upravljački sistem i signalizaciju, da se registruju za neku simboličnu cenu i vode kao neka vrsta radnih mašina. I to je dovoljno, ipak neki red i standard treba da postoji.

Izvinjavam se što sam prekinuo trenutnu diskusiju. Nastavljam...I dodaću još nešto.

Kada bi svako u saobraćaju poveo računa o sebi koliko je do njega, loše stvari u istom bi se svele na minimum, kao i da se ljudima podigne svest o tome šta je saobraćaj.
 
Baš tako Blade za ovo zadnje. Neki ako misle da je neko drugi obavezan da brine o njima u saobraćaju debelo greši. Ipak za takve postoje specijalizovane ustanove.

Ta Mad Maax vozila sadašnji zakon ne poznaje, sve prepravke samo ako proizvođač dozvoli a tako nešto neće niti to može da prođe bilo kakve bezbednosne provere.
 
Blade":21c6u4dl je napisao(la):
Kada bi svako u saobraćaju poveo računa o sebi koliko je do njega, loše stvari u istom bi se svele na minimum, kao i da se ljudima podigne svest o tome šta je saobraćaj.

O kome je ovaj nitkov koji je kolima ubio dete vodio računa (?).
Da li je to ljudsko smeće vodilo računa o drugima koji se nalaze oko njega (?).
Da li je to detence moralo da nastrada na tako jeziv način (?).

:arrow: https://www.kurir.rs/crna-hronika/43471 ... -mi-ga-uze

Kojom brzinom je ovaj bolesnik išao kada je ovako razlupao svoja kola pri sudaru sa detencetom koje je odletelo u vazduh 50 metara (?).

Koliko ima pogibija dece na ovakav način u Srbiji (?).

Sram bilo sve one koji su u stanju da odvale ono što stalno odvaljuju kada se govori o preko potrebnom podizanju lične svesti i odgovornosti za SVOJE učešće u saobraćaju.
 
Vladivoje,

Ja nemam običaj da odvaljujem, ni kada cepam drva, a ne kada pričam ili pišem na forumuma. Nego svaku svoju reč dobro odmerim, što ćeš i ti morati, ako želiš sa mnom da diskutuješ na bilo koju temu.

Vozač je trebao da vodi računa i vozi sporije. A ako je i vozio sporije, trebao je da reaguje na vreme. Džabe što je vozio propisno, ako na vreme nije kočio. I da voziš 50 km/h, koliko je ograničenje u naseljenom mestu, ako ti pešak izleti, a ne reaguješ na vreme kočenjem, veća je mogućnost da se situacija završi tragično, nego srećno. Ja u takvim ulicama vozim oprezno, jer očekujem da neka muva bez glave krene da pretrčava ulicu. Platio sam jeftino školu, jer sam jednog takvog pešaka mogao da udarim, da nisam tada bio pribran. Ali bilo mi je dovoljno i sada pazim još više.

A dečak, koga nema i o pokojnicima sve najbolje,...Ali, trebao je da gleda da li neko nailazi, ali očigledno je da nije gledao. Kada sam ja bio u njegovim godinama, čak i mlađi, bio sam naučen da o sebi moram da vodim računa. Da gledam po nekoliko puta, ako treba, kada prelazim ulicu. Kao i što sam bio naučen kada je bezbedno da je pređem. I svoju decu ću tako da naučim, jer će to možda da ih spase da ne prođu kao ovaj dečak. Vozilo koje ide na tebe se ne stvara od jednom, nego ga vidiš i čuješ.

Da je bar jedan od njih dvojice vodio računa, ova tragedija bi bila izbegnuta. A da su obojica vodila računa, ne bi ni bilo situacije za tragediju. A pošto nijedan od njih nije vodio računa, ovog deteta nema, a njegova porodica je zavijena u crno. Za to koliko jedan sekund nepažnje u saobraćaju može da košta - još nije izmišljeno ime.


Žiko,

Ja sam mišljenja da bi se ipak, zakonski našlo neko rešenje. Da se pored ovoga što sam naveo, uvede maksimalna brzina za ta vozila, da ne smeju da se krecu određenim putevima i tako dalje...Država bi tako bila korektna što im je omogućila da naprave takve mašine, rade sa njima i zarađuju. Atestiraju ih za neku normalnu i pristojnu cifru, isto tako i tehnički pregledaju i registruju kao radnu mašinu. Ali da se ipak zna neki red. Naravno da takva vozila ne bi smela da se krecu autoputem, da sa takvom mašinom ne može da se obavlja međugradsko putovanje i tako dalje...I to bi moralo da se poštuje. Taj čovek koji seče drva sa tim cirkularom je društveno i radno koristan, ali daj da ta mašina sa kojom radi, ako se, čak i po putevima manjeg prioriteta kreće sa njom, bude bezbedna maksimalno koliko može. I ako on želi, država treba da mu izađe u susret ovako kako sam napisao. Moje mišljenje - možda i grešim...
 
A dečak, koga nema i o pokojnicima sve najbolje,...Ali, trebao je da gleda da li neko nailazi, ali očigledno je da nije gledao. Kada sam ja bio u njegovim godinama, čak i mlađi, bio sam naučen da o sebi moram da vodim računa. Da gledam po nekoliko puta, ako treba, kada prelazim ulicu. Kao i što sam bio naučen kada je bezbedno da je pređem. I svoju decu ću tako da naučim, jer će to možda da ih spase da ne prođu kao ovaj dečak. Vozilo koje ide na tebe se ne stvara od jednom, nego ga vidiš i čuješ.

Da je bar jedan od njih dvojice vodio računa, ova tragedija bi bila izbegnuta. A da su obojica vodila računa, ne bi ni bilo situacije za tragediju. A pošto nijedan od njih nije vodio računa, ovog deteta nema, a njegova porodica je zavijena u crno. Za to koliko jedan sekund nepažnje u saobraćaju može da košta - još nije izmišljeno ime.

Svaka ti čast, ali pod navodnicima.

Lepo si ti to relativizovao odgovornost bezobzirnog vozača za ubistvo deteta, i to na pešačkom prelazu.

Po tebi, dakle, dete je krivo što više nije živo, isto onoliko koliko i vozač koji ga je ubio, i to na pešačkom prelazu. :shock:
Ili je možda dete više krivo za svoju smrt na pešačkom prelazu (?!).
Koliko bi tek ovo jadno dete bilo krivo da kojim slučajem nije bilo na pešačkom prelazu (?). Nemam reči...

Još jednom, svaka ti čast za ovo što si napisao, ali pod navodnicima.

Jednostavno, u nekim situacijama normalan čovek ostane bez teksta kada vidi, čuje ili doživi nešto što nema veze sa zdravim razumom.
Ovo je jedna od takvih situacija.
 
Vrh