Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597744#p597744:gacibgpy je napisao(la):
Žika » pre 39 minuta[/url]":gacibgpy]Budite malo realni.

Isto i biciklista, ne vidim da gleda levo iza sebe kad obilazi zaustavljeno vozilo niti daje znak rukom da će preći u drugu traku, možda je to omelo vozača pa ne obraća pažnju na semafor. Dalje*******iciklista se bespotrebno dugo zadržava u levoj saobraćajnoj traci pošto je obišao zaustavljeno vozilo i on isto ne staje na crveno svetlo, već prelazi zaustavnu liniju.

Ok Žiko. :)

Previše se cimaš oko ovoga realno. Kao da će tvoje ili moje ili ičije drugo pisanije po forumu išta da promeni. Ja sam odavno batalio forum "prepucavanja" jer često nema pametnih zaključaka i zato ni ne učestvujem aktivno u diskusijama, već naletim sa vremena na vreme.

Ti si se baš razjapurio oko ovoga jer vidim ubacuješ i biciklistu u priču, a ja postavio klip da se vidi i druga strane priče a ne da tražim dlake u jajetu.

Tako da, srećno u daljoj avanturi diskusije saobraćaja u Srbiji koji će samo biti gori i gori (mentalitet naroda, vlast, samoživost, bahatost, itd).
 
Daleko od toga da se cimam previše, saobraćaj je previše kompleksan da bi se za sve isključivo krivila jedna strana kao što se ovde uporno radi. Kao što se (dok ne sevne velika lova , veliki interesi) i u sudstvu radi. U sudstvu jer im je to tako najlakše naravno osim u slučajevima kad su uleteli sa velikom lovom i onda od nevinog pešaka pravili 100% krivce.

U realnoj situaciji , ko hoće da gleda realno teško da su svi bezgrešni. Gledam i pešake , gledam i vozače zaključak je da niko ne ceni život i da ih jednostavno briga jedni za druge. Iskreno vratio bi sve vozače na ponovno polaganje kao i što bi sve pešake stavio u klupe i upoznao za pravima kao i obavezama.

I niko nije pažljiv.
 
Žile, poslednji put ti kažem ovo - odgovornost pešaka i odgovornost vozača su dve potpuno različite kategorije.
Više puta ti je nacrtano zašto.

Kome od vozača ovo nije jasno, taj je za psihijatrijsku ustanovu, a pre toga da mu se trajno oduzme vozačka dozvola.
Tačka.
 
Vidim ja da je neko utekao iz tih ustanova zatvorenog tipa ili polu.
A odakle tebi ideja da je ista ? Slabo čitaš, slabo pratiš radnju.
 
Kako ti neko iznad reče, tako ti i ja sada kažem:
OK Žile, nema problema. :wink:

Na kraju, SVAKO je odgovoran za SVOJE postupke.
Drugačije neće i ne može biti.
 
Iako ću izazvati salve negodovanja, tvrdim da je pola biciklista jednako bahato kapi vozači motornih vozila.
I sam propratni tekst uz ovaj klip sa YT Odiseja bahatosću i arogancijom autora ispred udruženja UZB.

Rekao bih dacje bahatost i bezobzirnost nesto sto nema puno veze sa tim koje prevozno sredstvo koristimo, koliko sa vaspitanjem, društvenom svescu, a mozda I genetikom.
Zato se i vrtimo u zacaranom krugu gde svaka od strana upire prstom u onu drugu, oznacavajuci je kao jedinog krivca, dok je stanje sve gore i gore.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Zato se i vrtimo u zacaranom krugu gde svaka od strana upire prstom u onu drugu, oznacavajuci je kao jedinog krivca

... što je dokaz nezrelosti, a samim tim i neprihvatanja LIČNE odgovornosti za SOPSTVENO učešće u saobraćaju.

Šta reći, osim da ako ovako nastavimo - teško nama sa nama samima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597645#p597645:1y4h5ahm je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jan 25, 2019 3:55 pm[/url]":1y4h5ahm]Razumem, i ja to nekad uradim u tim situacijama kada vozač vidi grupu ljudi pred sobom a pravi se mutav, ili ako sam baš baš nadrndan iz nekog razloga.

Ali generalno nemam nikakav problem da propustim drugog u saobraćaju. Ni sa aspekta vremena ni sa aspekta ega/dostojanstva/kako god. U redu, zaleteo se čovek malo jače (20 km/h), pričekaću sekundu da prođe i nastaviću dalje. Ne mora da znači da je neki divljak. Možda žuri negde, ili me nije video (pogotovu u skorije vreme, kad je parkiranje uz pešački postao standard), ili je možda pak i njemu loš dan. Sve ok.
Ali eto znam ljude koji nikad ne bi pristali na tako nešto, i koji čim vide tako nešto misle da je to neki nasilnik koji se nameračio da im upropasti dan. A istina je da svi nekad pogrešimo, zaboravimo se, nadrndani smo, ili prosto žurimo negde, i da se propusti dešavaju. Te da ne treba odma ulaziti u ''gard'' ako nema potrebe.

ja kao pesak vecinom propustam vozace, osim kada vidim da je neko bas bezobrazan, da mu se zuri, e onda gledam da ga namerno usporim, na bezbedan nacin, isto se ponasam i kao vozac, propustam skoro sve, a kad vidim da je neko special snowflake i da mora on da bude brzi od ostalih, gledam da mu napravim situaciju da ceka i mene i kolonu iza, da mu se smuci zurba

takodje na pesackom gledam i s kim jos prelazim ulicu, ako vidim neku zenu sa decom ili kolicima, onda gledam da izletim pre nje, cak iako nije bas najbezbednije, nekako osecam se ogovornim da se potrudim da je bar malo zastitim
 
Laki,
Retko ko ce da preuzme krivicu, uvek je kriv neko drugi. Za moj pojam, jedna od najvecih vrlina čoveka je da ume da prihvati odgovrnost za svoje postupke. Ja sam veceras vozio malo brze, ne brzo da ne mogu da ukocim, ali brze nego sto bi trebalo za trenutne uslove saobracaja. Pešak mi je izleteo na sred ulice, gde nema pešačkog prelaza, gde nije osvetljeno, bio je zaklonjen iza kamiona, nisam mogao da ga vidim na vreme da ima nameru da pređe...Ukočio sam na vreme i nije bilo nikavih posledica ni blizu, ali trebao sam da vozim sporije i to smatram svojom greškom. Pešaci koji ne vode racuna o sebi su deo saobracaja, to treba prihvatiti i čuvati se toga, da ne bi došlo do fatalnih posledica.
 
Снег је изгледа изазвао отказивање мозга и смањење коефицијента интелигенције на -200 у популуса ове наше насеобине. И морам приметити, увек возачи неких малих "градских" аутомобила који су и по лепом времену критични. Стају на стрмим улицама које нису почишћене (у овом случају Др Велизара Косановића), и после њихово перце од аута наравно не може да се мрдне, па се направи колона ненормална. :bash:

Онда имамо случај, исто у Велизара Косановића, само овај шири део, је да су нека два мамлаза са камионима се паркирали један преко пута другог. Подсетимо се, ово је улица где је предвиђено паркирање, али само на једној страни, али наравно кога боли уво за то. И онда се неки геније из Долењске одлучи да у рикверц изађе, препречи целу улицу и прича телефоном.

За паркинг већ имам решење - пошто овако очигледно се ништа неће решити, паркинг сервис од сад лепо треба да трајно одузима кола чим се усуде да се паркирају као идиоти, и још на то да лупе казну од минимум 100 хиљада евра, па онда пропорционално више колико примања расту, или опцију да донирају бубрег а да не плате. Чврсто сам уверен да ни једно друго и лакше решење неће никад да избуши лобању просечног да га наговори да буде човек, а не неки облик живота гори од амебе или можда пантљичаре, јер ће овако бити само још горе.

Сопствене куће би срушили за недељу дана и направили паркирање како треба, чим се извади прутић. Шта да се ради, тако су васпитани. А за ове што стају на сред неочишћене улице, то се да лако решити тестом интелигенције. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597805#p597805:2s2v4x91 je napisao(la):
laki72 » 25 Jan 2019 11:36 pm[/url]":2s2v4x91]Iako ću izazvati salve negodovanja, tvrdim da je pola biciklista jednako bahato kapi vozači motornih vozila.
I sam propratni tekst uz ovaj klip sa YT Odiseja bahatosću i arogancijom autora ispred udruženja UZB.

Rekao bih dacje bahatost i bezobzirnost nesto sto nema puno veze sa tim koje prevozno sredstvo koristimo, koliko sa vaspitanjem, društvenom svescu, a mozda I genetikom.
Zato se i vrtimo u zacaranom krugu gde svaka od strana upire prstom u onu drugu, oznacavajuci je kao jedinog krivca, dok je stanje sve gore i gore.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Odnos između biciklista i vozača motornih vozila je sličan odnosu snajke i svekrve. Netrpeljivost postoji sve dok i jedni i drugi koriste istu površinu za kretanje. Kad se kao u normalnom svetu odvoje "snajke" i "svekrve" metodom bici staza (po mogućstvu ne kao integralni deo ulice, već zasebno) imaćemo problem netrpeljivosto.
 
SRBO":3v2sx6fq je napisao(la):
И морам приметити, увек возачи неких малих "градских" аутомобила који су и по лепом времену критични.

Ja imam suprotnu situaciju.
Ovih dana, na uzbrdicama, ispred i oko mene, kolaps su napravili, redom:

Merc E (skoro na ravnom, suv parking, a zadnji točkovi na ulici/ledu)

Merc B, uzbrdo u Đerdapskoj. Na kraju je odustao, izašao i širio ruke u neverici. Svi ostali su ga obišli. Savetovali smo mu da siđe u rikverc i ode drugim putem, što je i učinio.

BMW serija 5, uzbrdo ispred Aviva + jedan prastari Focus pre njega. Focus se vratio i okrenuo, te otišao na drugu stranu. Bimer je ostao i napravio kolaps.

Fiat Doblo, Đerdapska - nekako je uspeo da krene

Passat B8, Gusinjska kod Aviva (mislim da je imao letnje gume). Odustao i otišao nizbrdo.

KIA Sportage, parkirana na minimalnom nagibu

Novi RAV4 parkiran na ozbiljnom nagibu

Passat B7 iz Živka Davidovića ka Bulevaru. Priskočio lokalni stanar sa lopatom. Inače prolaze automobili tuda.

I tako...

Nema pravila.

TapaT
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597805#p597805:1rpgqfyl je napisao(la):
laki72 » Pet Jan 25, 2019 11:36 pm[/url]":1rpgqfyl]Iako ću izazvati salve negodovanja, tvrdim da je pola biciklista jednako bahato kapi vozači motornih vozila.
I sam propratni tekst uz ovaj klip sa YT Odiseja bahatosću i arogancijom autora ispred udruženja UZB.
Potvrđujem ovo, i to kao redovni biciklista od aprila do oktobra.
Mnogo je bezobrazluka među biciklistima. I na nivou pojedinaca, i na nivou pojedinih njihovih udruženja.

Primera radi, za mene je vrhunac bezobrazluka kad vidim bicikliste koji na Brankovom mostu voze kolovozom a sa strane imaju staze (ne stazU, nego stazE, pošto je i druga renovirana) koje su pritom uglavnom vrlo prohodne.


Sad, tačno je da neki problemi nastaju i zato što biciklisti na pojedinim deonicama hteli ne hteli, moraju da voze kolovozom, i onda postaje tesno. Ali šta ga znam, zato ja vozim kolovozom samo tamo gde mislim da je bezbedno i gde neću usporavati saobraćaj, a to su uglavnom manje prometne ulice. I nemam nikakvih problema. Ali mnogo je biciklista koji odbijaju to, i samo piče gde god im se ćefne i teraju po svome. A ne shvataju da tako sebi i svojim ''kolegama'' prave antireklamu.
 
antireklama je voziti po zakonu?
zašto bih vozio po trotoaru preko brankovog mosta (ajde što gubiš vreme penjući se preko ivičnjaka i dodatno time habaš svoj bajs) i ugrožavao pešake, kada imam puno pravo da vozim po kolovozu 1m od ivičnjaka?

ako kažeš da je izgrađena bici staza (ne znam, nisam odavno prolazio tuda) onda je tek to kriminal, da na onako uskom trotoaru guraju bicikliste i pešake.
 
Zato što postoji nešto što se zove razum i obzir prema drugima. Saznanje da čovek nije jedini na ovoj planeti i da svako mora da bude spreman na neke male kompromise da bi nam svima bilo lepo.
 
Zato što ne treba raditi po zakonu po svaku cenu kada si biciklista. Postoji nešto što se zove razum, empatija, logika...

Voziš bicikl žutom trakom i time svesno usporavaš stotine ljudi u autobusima koji ne mogu da te obiđu, a možeš trotoarom da pređeš istu distancu za trunku sporije?

Da ne ulazim u to da po nekim tumačenjima, tamo gde postoji žuta traka, nemaš pravo biciklom da voziš po kolovozu.

Naravno da ću voziti pustim trotoarom bicikl, naravno da ću nekada preći na trotoar ako je pešak na bici stazi (neću kao neki zadrti biciklisti da legnem na zvonce čim neki pešak zakorači na bici stazu)

@edit: preteče me Bender
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598149#p598149:1xp68bf9 je napisao(la):
operic » 12 minutes ago[/url]":1xp68bf9] kada imam puno pravo da vozim po kolovozu 1m od ivičnjaka?

18) saobraćajna traka za vozila javnog prevoza putnika je saobraćajna traka namenjena isključivo za kretanje vozila javnog prevoza
putnika i koja može biti izgrađena tako da se po njoj mogu kretati tramvaji,
...
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne
ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili
obilaženje.

Hajmo pravnici, sme li da se vozi bicikl po žutoj traci
 
Pa rekao bih da je zakon po tom pitanju ostao nedorečen, sto ostavlja prostora tumačenjima. Dakle, los zakon.


Bender Rodriguez":3fs4n98i je napisao(la):
Zato što postoji nešto što se zove razum i obzir prema drugima. Saznanje da čovek nije jedini na ovoj planeti i da svako mora da bude spreman na neke male kompromise da bi nam svima bilo lepo.
Tako je, ali ovde na Balkanu je takvo razmišljanje postalo prava retkost, već apsolutna većina gradjana sebe doživljava kao centar univerzuma, a svoje potrebe najbitnijim. Rezultat vidimo svakodnevno...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
već smo jednom pričali o tome....zaključak je bicikl treba po važećim propisima voziti u krajnjoj desnoj traci koja nije žuta traka, dakle posred ulice....
 
Pa ne bih se složio da se pod ivicom kolovoza može smatrati žuta linija.

Kao što @laki72 kaže, ovo je loš zakon u ovom delu (kao i u još nekim delovima)
 
Jako prost.

18) saobraćajna traka za vozila javnog prevoza putnika je saobraćajna traka namenjena isključivo za kretanje vozila javnog prevoza
putnika i koja može biti izgrađena tako da se po njoj mogu kretati tramvaji,
...

nema osim itd itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598151#p598151:2qq24560 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Jan 2019 02:18 pm[/url]":2qq24560]Zato što postoji nešto što se zove razum i obzir prema drugima. Saznanje da čovek nije jedini na ovoj planeti i da svako mora da bude spreman na neke male kompromise da bi nam svima bilo lepo.
ajmo malo da okrenemo i na drugu stranu, pa da isti taj obzir prema drugima očekujemo od vozača motornih vozila prema biciklistima?
zašto da biciklistu sateramo na trotoar gde može da povredi pešake, kada vozač može da uspori dve sekunde i zaobiđe bicikl? nemojte molim vas preterivati i pričati o usporavanju stotine ljudi. ako meni neće ništa faliti da se penjem po trotoarima i kasnije čekam da bih se uključio na kolovoz kad pređem most, onda ni tim stotinama ugroženih neće ništa faliti da uspore (dakle uspore a ne da se zaustave) par sekundi dok se steknu uslovi za obilaženje tj. preticanje bicikla.

ranije se znak za žutu traku tumačio kao "zabranjeno za sva motorna vozila osim za vozila gsp (i eventualno taxi)" što je značilo da nije zabranjeno za bicikle.

frustrirani vozači bi mogli da se začude činjenicom da i biciklisti imaju sopstvena kola, ali da npr. na posao idu biciklom i tako ostalima štede i vreme i prostor. valjda bi tada bilo manje nervoze...
 
frustrirani vozači bi mogli da se začude činjenicom da i biciklisti imaju sopstvena kola, ali da npr. na posao idu biciklom i tako ostalima štede i vreme i prostor.

Tačno tako.

Takođe, frustrirani vozači bi mogli da se začude činjenicom da i oni koji su trenutno u ulozi pešaka imaju sopstvena kola...
Eto, vozačima može sve da bude čudno, jer ni o čemu i ne razmišljaju.

Kada sednu u kola i uhvate se volana - onda zbogom (i ono malo) pameti... :roll:
 
Preticanje pešaka od strane bicikliste nije u istoj kategoriji kao preticanje bicikliste od strane automobila.

Ja nemam problem sa svakom bajsa po kolovozu. Imam problem sa onim situacijama kada osoba ima alternativu, a opet insistira na tome. Da pojasnim:
Mogu da razumem da neko vozi kolovozom kroz neke uske i manje prometne ulice, gde em nikome neće smetati, em neke od njih nemaju trotoare (ili su krcati) pa ne preostaje drugo nego vožnja po kolovozu.
Mogu isto tako da razumem da neko u Kneza Miloša, Bulevaru i sličnim ulicama vozi trotoarom jer ne samo što ne bi da ometa saobraćaj, nego ne bi da završi u komadićima.

Ali ne mogu da razumem kad neko ima prohodan (poluprazan) trotoar preko Brankovog mosta ili kroz Kralja Milana, a opet insistira na tome da ide po kolovozu i time zadržava, ne samo pogane automobiliste, nego i putnike gradskog prevoza. A viđao sam takve. Vrelo leto, vikend popodne, Kralja Milana polupraznih trotoara, imam pred sobom štraftu od Terazija do Slavije. I dok ja vozim trotoarom bez problema, pored sebe vidim sebičnjake na kolovozu koji primoravaju trolejbuse da u već vrlo tesnim trakama (te bangave trake su toliko uske da njima štrče retrovizori) dodatno zalaze u tuđe trake da bi pretekli ove na biciklima. Isto tako, na kraju prošle jeseni video sam genijalca na biciklu koji umesto da koristi praznu stazu/trotoar pored kolovoza na Brankovom mostu, on ide po kolovozu. E takve stvari neću nikad razumeti.
 
Ne znam u koje doba dana si Kralja Milana zatekao polupraznu...
Ovde očigledno treba uzeti u obzir način vožnje. Ako voziš penzionerski-rekreativno 5-10kmh na ovom potezu onda u redu, ali ako voziš preko 25kmh onda nipošto nije bezbedno ni za tebe ni za pešake, pa makar bio jedan usamljen pešak na trotoaru
 
Vrh