Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Tako je, ali iz njima znanih razloga stanu od prilike gde je taj X, sa te pozicije ne vidis nista i tako stoje stoje dok ne krene orkestar iza. Isto tako, dešava se da kada ideš iz Kneza Miloša ka Sajmu npr. nabodu na kočnicu da propuste one koji dolaze sa auto puta iako imaju prednost.
 
Iskreno, kako se danas vozi po Beogradu, i bolje da se usporava i stane, čak i ako imaš prednost. Ima svakakvih dileja u saobraćaju, koji verovatno i ne znaju šta obrnuti trougao znači.

Ne kažu džabe da su puna groblja onih koji su imali prednost.
 
Ja uvek imam problem sa tim na autokomandi. Ako idem ka Novom Beogradu i hoću da se isključim, hoću odmah da zauzmem desnu traku, ali ovi odozdo i ne razmišljaju da propuste, i još ti i sviraju ako daš migavac i kreneš da se prestrojavaš.
 
Po toj logici na autoputu u Beogradu gde više nema zaustavne trake ovde bi plavi auto trebao da stane da propusti zeleni auto da se prestroji jer se isključuje na sledećem isključenju a rešio je odmah da se prestroji desno. A zaista ne videh budalu koja je stala na uključenju za autoput da propušta drugo vozilo. Valjda normalni vozači znaju da se propuštaju i u pokretu, pa jedan uspori i ubaci se iza ili ubrza pa se ubaci ispred.
Untitledn.png
 
Da li podržavate da se ukine pravo na naknadu štete na vozilima koja su nepropisno parkirana kad je do te šete došlo? Ili da imaju neko učešće u ukupnoj šteti. Kad bi se ovo uvelo brzo bi se rešio problem nepropisnog parkiranja.
 
Po toj logici na autoputu u Beogradu gde više nema zaustavne trake ovde bi plavi auto trebao da stane da propusti zeleni auto da se prestroji jer se isključuje na sledećem isključenju a rešio je odmah da se prestroji desno. A zaista ne videh budalu koja je stala na uključenju za autoput da propušta drugo vozilo. Valjda normalni vozači znaju da se propuštaju i u pokretu, pa jedan uspori i ubaci se iza ili ubrza pa se ubaci ispred.
Zna se šta je znak trougao. Realno i u toj situaciji vozač koji se uključuje treba da gleda i da ima na umu da svi koji hoće da se isključuju realno imaju prvenstvo prolaza. Naravno ne treba da se stane jel to nije znak stop. Ali u situaciji koju si naveo, da ja kada se tu uključujem gledam retrovizor i gledam migavce, ako neko već ima uključeno gledam njegovu putanju da li ide brže od mene ili kako i njega propuštam. Naravno u ovoj situaciji to sve treba uraditi u pokretu +- usporiti. Ovde gde su gradske saobraćajnice ako imaš trougao mora da propustiš, zar ne :) ?
 
Mislim da je značenje trougla isto i u gradu i na autoputu i da je postupak u slučaju ulivno-izlivnih traka isti.

E sve što si naveo da radiš kad se uključuješ na autoput, radim i ja i na autoputu, ali i na gradskim ulicama kada postoji ulivno-izlivna traka, naravno pri manjoj brzini. I zato tek ne vidim razliku da li je gradska ulica ili autoput, jedino u pogledu te brzine, čak mislim da je u gradu međusobno propuštanje i prestrojavanje pri manjim brzinama još lakši manevar. Mislim, valjda je poenta te dodatne trake u zoni preplitanja da se vozila u njoj prepliću u pokretu, da to nije poenta onda bi lepo sproveli ulivnu rampu direktnu u glavnu traku pa onda znaš zašto stojiš i propuštaš. Bar nas tako učiše na Saobraćajnom da je to poenta tih dodatnih para koje se troše na takva rešenja i traka koje se tu prave. :D

Ali ajde, možemo ovde diskutovati do sutra, nisu to neke ugrožavajuće situacije u saobraćaju, možda stvaraju samo nervozu kod ljudi sa drugačijim tumačenjem. :D
 
Da li podržavate da se ukine pravo na naknadu štete na vozilima koja su nepropisno parkirana kad je do te šete došlo? Ili da imaju neko učešće u ukupnoj šteti. Kad bi se ovo uvelo brzo bi se rešio problem nepropisnog parkiranja.
Podržavam, ali o kakvoj šteti pričamo? Recimo tramvaj zakači nepropisno vozilo, ali tada nastane šteta i na tramvaju i onda mora da se čeka uviđaj, pa opet bude zastoj.
 
Koliko treba vremena realno coveku koji ima dozvolu da nauci da vozi u beogradskim uslovima?
 
Ako zeli da ostane mentalno normalan - ceo zivot.

Ako vec ima mentalnu dijagnozu, po mogucstvu psihopatije, narcisoidnosti, granicnosti ili anti-socijalnih poremecaja - tri dana.
 
Dobro, ne treba baš praviti kvantnu fiziku od vožnje u Beorgadu.

Praktično je "samo" potrebno biti spreman na neočekivane situacije. To može biit dobro za vežbanje čula i refleksa.

A oni koji voze u fazonu "ja gledam samo sebe i poštujem pravila" su u problemu.

Stara priča, kada se vozi voziš svoja kola, kola iza i kola ispred (tj. stavljaš se u ulogu i okolnih vozača). Jasno je da nisu svi za takvu vožnju i istina je da se nezgode dešavaju i onima koji prate celu situaciju.
 
Podržavam, ali o kakvoj šteti pričamo? Recimo tramvaj zakači nepropisno vozilo, ali tada nastane šteta i na tramvaju i onda mora da se čeka uviđaj, pa opet bude zastoj.
ovde ne govorim o uviđaju i zastoju, već o potrebi da se kazni nepropisno parkiranje kao faktor saobraćajnih nezgoda ali i usporavanja. Primer: pri propisnom skretanju vozač ošteti lim na vozilu koje je parkirano u raskrsnici. Počinilac pozove policiju, osiguranje, i prizna krivicu, ali sudija kaže - teret se deli između vlasnika nepropisno parkiranog vozila i počinioca. Tako obe strane odu u viši premijski razred. Često je to gode nego da ga je pauk odneo, a i efikasnije, nema dovoljno pauka da pokupi sva nepropisno parkirana vozila. Ovako će ljudi kad odu na 12 premijski stepen gledati gde parkiraju.
 
Не знам да ли је баш за ову тему, али да приметим да сам данас на два места (Цара Душана у Земуну, и Омладинских Бригада на НБГ) приметио радаре на сталцима, стоје поред улице сами без саобраћајаца поред њих нити видљивих полицијских возила. Овај у ОБ је био огроман, као неки телевизор, онај стари са катодним цевима.
не знам да ли им је то нека нова фора, да буду мање видљиви како би се мање сигнализирало блицањем. Казне претпостављам стижу на кућну адресу, пошто на лицу места нема кога да зауставља возила.
 
bilo bi super da radari i kamere budu sto vise. nisam za kontrolu, ali u poslednje vreme (barem nbg strana) mnogo ljudi voze ko budale, ajd sto voze brzo, nego sto preticu iz koje god trake kada zele. i pritom ne mislim kao desilo mi se par puta pa tripujem, nego mi se desava svaki dan vise puta
 
..., ajd sto voze brzo, nego sto preticu iz koje god trake kada zele...
I to sve češće bez migavca ili ga bocnu kad već krenu u radnju menjanja trake ili skretanje.
Žena danas u busu doživela naglo kočenje jer ih je lik u crnom džipu isekao i skrenio. Sad je boli kičma.
Kaže da su ljudi u busu vikali vozaču busa što ga nisi roknuo? Luda zemlja.
 
Policija bi trebalo da oštrije kažnjava za duga svetla. Tvrdim da su u ovim uslovima vožnje duga svetla veći doprinosilac nesrećama nego alkohol i brzina. Jednostavno, previše je onih koji voze sa dignutim svetlima. Posebno ova novija kola sa LED farovima koja nisu Matrix. Ili još gore noviji automobili koji se voze noću sa dnevnim LED svetlima.
 
Vrh