Варијанта 1: Класична железница кроз Срем
- Тешка железница, за мешовити приградски, међуградски и теретни саобраћај.
- Дужина пруге Прокоп - Обреновац 41км 215м.
- Брзине 80-120км/с за приградске, 80-160км/с за међуградске возове. Просечна 61км/с за приградске, и 97км/с за међуградске.
- Интервал 60 минута без, дуплирања западног крака БЖЦ. Уколико се изврши врло скупа доградња истог, не би могло чешће сваких 30 минута, али не чешће.
- Укупно 10 станица од Обреновца до Прокопа: Обреновац, Бољевац, Јаково, Бечмен, Сурчин теретна, Аеродром, Земун, Тошин бунар, Нови Београд, Сајам и Прокоп.
- Трајање вожње вожње Обреновац - Прокоп 38 минута за приградске, 25 минута за међуградске возове.
- Потреба за изузетно скупом доградњом Београдског железничког чвора од Земуна до Прокопа на 4 колосека.
- Изградња пруге Земун – Сурчин теретна 90 милиона евра, пруга Сурчин – Теретна – Обреновац 50-70 милиона евра због моста преко Саве, чије би прилазне рампе морале бити по минимално 1,5 километар са обе стране реке.
Предности:
- Директна веза са аеродромом
- Боље повезивање са Новим Садом, Сурчином и Земуном
Недостаци:
- Најспорија варијанта повезивања са већином одредишта
- Највећи трошкови изградње
- Највећи оперативни трошкови
- Најнижи утицај на привредни и урбани развој
- Од варијанти тешких железница, најдужа веза са Макишом.
- Ниска учесталост полазака возова
Варијанта 2: Лака железница Ћирином трасом
- Лака железница искључиво за приградски превоз путника.
- Дужина пруге Сајам - Обреновац центар ћирином трасом 36км 186м.
- Брзине 50-100км/с. Просечна брзина 58км/с.
- Интервал 10 минута, у почетним фазама 20 минута.
- Укупно 13 станица од почетка до краја вожње. Обреновац, Тополице, Мислођин, Баричка рампа, Баричка река, Мала Моштаница, Умка југ, Умка центар, Пећани, Остружница стругара, Остружница центар, Ада, Мост преко Аде, Сајам
- Трајање вожње укупно 37 минута. Међутим 80% становништва на правцу има превоз на до 10 минута пешке.
- Најјефтинија варијанта. Саму пругу је могуће саградити за мање од годину дана за око 30.000.000 евра. Потребно 20 половних модернизованих лакошинских возила, која би са депоом коштала 6.000.000-10.000.000 евра. Трајала би бар 15 година.
Предности:
- Најмање време прилаза станицама
- Највећи утицај на урбани развој и малу привреду
- Најнижи трошкови изградње
- Густ ред вожње од самог почетка рада линије, на сваких 10-20минута.
- Најбрже и најједноставније изградити
Недостаци:
- Неупотребљивост за озбиљнији превоз робе
- Пруга искључиво локалног значаја
Варијанта 3: Тешка железница на обалоутврди
- Тешка железница, за мешовити приградски, међуградски и теретни саобраћај.
- Дужина пруге Обреновац - Карађорђев парк 32км.
- Брзине 70-120км/с за приградске возове, 70-160км/с за међуградске возове. Просечна брзина приградских 63км/с, "интерсити" 109км/с.
- Интервал 30 минута. Могућност доградње за интервал 15 минута.
- Укупно 7 станица од Обреновца до Карађорђевог парка: Обреновац, Барич, Умка, Пећани, Остружница, Беле воде, Раковица, Карађорђев парк.
- Трајање вожње 30 минут за приградске, 19 минута за међуградске. Међутим, насеља имају само по једну железничку станицу.
- За пругу и станице би требало уложити око 30-50 милиона евра, за возна средства око 20-30 милиона евра, међутим значај овакве пруге је већи.
Предности:
- У случају градње обалоутврде, најјефтинија варијанта тешке железнице
- У случају градње обалоутврде, решава се и речни саобраћај, што омогућава стварање луке и логистичког центра у Обреновцу, те пруга има још већи значај
- Најкраће време путовања
- Најнижи оперативни трошкови
- Највећи утицај на развој туризма
- Најкраћи превозни пут робе Обреновац – Макиш
- Најјефтиније и најједноставније доградити други колосек, уколико се укаже потреба.
Недостаци:
- Насеља имају по једну железничку станицу.
- Како би се остварили предуслови да ова пруга била изграђена једноставно и јефтино, неопходно је извршити одређене измене пројекта аутопута десном обалом Саве, што би успорило/одложило градњу аутопута
Варијанта 4: Тешка железница делимично Ћирином трасом
- Тешка железница, за мешовити приградски, међуградски и теретни саобраћај.
- Дужина пруге Обреновац - Карађорђев парк 39км.
- Брзине 70-120км/с за приградске возове, 70-160км/с за међуградске возове. Просечна брзина приградских 62км/с, "интерсити" 108км/с.
- Интервал 30 минута. Потешкоће око градње система за краће интервале.
- Укупно 9 станица од Обреновца до Карађорђевог парка: Обреновац, Барич, Баричка река, Мала Моштаница, Умка, Пећани, Остружница, Беле воде, Раковица, Карађорђев парк.
- Трајање вожње 36 минут за приградске, 23 минута за међуградске.
- За реконструкцију тунела, откуп земљишта, два кратка нова тунела и остале објекте на траси, те градњу саме пруге би требало уложити 60-80 милиона евра, за возна средства око 20-30 милиона евра.
- Дуг период градње, због нових објеката и правних потешкоћа.
- Већи утицај пруге на урбани развој.
Предности:
- Највећи утицај на урбани развој и малу привреду од варијанти тешке железнице
- За разлику од Лаке железнице, коришћење Ћирине трасе за све намене
Недостаци:
- Како тешки возови не би прошли кроз насеље, иде се кроз геолошки неповољне зоне
- Правни проблеми и експропријација