spatiotecte":2qt7530c je napisao(la):
Vas plan je super ali zasto LRT?????!!!!!
Чини ми се да се водиш оном предрасудом да
"лакошински систем је главни непријатељ метро-а" То је измишљотина одређене групе сујетних бивших ауторитета у пројектовању, која већ преко три деценије вуче посвађаности народа и стручњака по питању развоја шинских система, а што све време стимулише аутобуски и аутомобилски саобраћај са свим негативним последицама.
У овом случају:
- Ћирина траса је траса где је најјефтиније, најједноставније и најбрже направити шински превоз.
- Насеља су се 1929-1968. развијала око Ћирине пруге и оријентисана на исту. Укидањем Ћире развој насеља је успорен, чак заустављен. Пруга управо на овој траси би најбоље утицала на урбане форме.
- Тунел од 1700 метара у залеђени клизишта је најдрагоценији објекат трасе, а премале је висине за класичну железницу
- Лакша возила боље убрзавају и коче, и троши се мање енергије.
- Велики део ћирине трасе су данас градске улице. На чак 3 места је то у непосредној близини школа, тако да је брза трамвајска кочница јако важна за општу безбедност.
- Како се не би пресецао, већ напротив спојио урбани простор, потребно је на сваких 300-500 метара имати обезбеђен осигуран прелаз преко пруге. Сигнализација за лакошински превоз је једноставнија, јефтинија, и у краћим интервалима зауставља попречни друмски саобраћај.
- Лакошинским системом се избегавају саобраћајни правилници технички неписмених правника на Железницама Србије, који застарелим прописима гуше пропусну моћм брзину и поузданост превоза, а који се мењају када умре онај ко их је написао.
- Градити метро за 20.000 до 40.000 путника дневно у дужини 30 километара је против сваке памети.