Šta je novo?

Vojvođanska - Tošin Bunar

Ради бољег појашњења о којим објектима говори Белка и да би се боље оријентисали, реч је о ова два објекта:

На слици, а снимила ју је Нова и позајмио сам је са теме о изградњи Вест 65, сам окружио тај „спорни“ објекат, а који спомиње Белка. Зашто сам ставио под знацима навода ?

gif image hosting

Са Бинг мапе сам скинуо део простора где је тај спорни објекат који баш и није на траси УМП-а (уцртао сам трасу УМП-а са црвеним линијама), јер је у истој равни са објектом са зеленим кровом и који је у функцији, а преко пута спорног објекта је она штампарија Култура Анекс или већ како се зове.
У истој равни ова два објекта (спорног и са зеленим кровом), али преко пута улице Омладинских бригада, је ауто перионица комшије Петла, који је ту ......, али да то сад не спомињемо. И та перионица исто толико не омета трасу УМП-а, и зато су ова три објекта толико „приљубљена“ уз насип пруге. Е сад питање је да ли ће да ради булдожер и за спорни објекат и објекат са зеленим кровом и ауто перионицу, кад почне градња УМП-а, то је већ друго питање.

image hosting jpg

image hosting

image upload

- на другој слици, њу сам снимио у априлу, кад сам баш писао о УМП-у, се лепо види објекат са ког су само скинути црепови, а тај објекат-кућица је и дан данас у таквом стању, а то је објекат од Инекс Укус-а, који је одавно у стечају:

image hosting png
 
Bas tako Gago.Ostaju ti objekti,ucrtani su i u onaj plan koji je postavljan x puta ovde.Ineks ukus mora da leti,a ta balon hala ce jednog dana kada budu pravili petlju tu.
 
Razlog zašto su ti objekti uz prugu uski i dugački (i ovaj novi koji se gradi i ovaj sa zelenim krovom, originalno trikotaža Đukić i Petošević sa druge strane O.Brigada) je taj što je taj uski pojas zemljišta uz prugu pod nadležnošću Železnice, pa su ovi naši "heroji" dobijali neke kvazi-dozvole za privremene objekte prečicom, a verovatno je nešto od toga ili sve sada i legalizovano.
 
Ako se ista ozbiljno planira sa zeleznicom u gradu i drzavi ta dva koloseka nece biti dovoljna. I sta onda? :/
 
ranko999":133nvgf2 je napisao(la):
Ako se ista ozbiljno planira sa zeleznicom u gradu i drzavi ta dva koloseka nece biti dovoljna. I sta onda? :/
На Нбг нема ни једног објекта који је ближи колосецима од 20 метара, тако да потенцијално дуплирање пруге није проблем.
 
Arnorian":16g2w594 je napisao(la):
ranko999":16g2w594 je napisao(la):
Ako se ista ozbiljno planira sa zeleznicom u gradu i drzavi ta dva koloseka nece biti dovoljna. I sta onda? :/
На Нбг нема ни једног објекта који је ближи колосецима од 20 метара, тако да потенцијално дуплирање пруге није проблем.

Ali i po dupliranju moraju se poštovati propisi i da se ostavi zaštitni pojas (verovatno 20 metara).
 
Гага":ynm546lk je napisao(la):
Ради бољег појашњења о којим објектима говори Белка и да би се боље оријентисали, реч је о ова два објекта:

На слици, а снимила ју је Нова и позајмио сам је са теме о изградњи Вест 65, сам окружио тај „спорни“ објекат, а који спомиње Белка. Зашто сам ставио под знацима навода ?

gif image hosting

Са Бинг мапе сам скинуо део простора где је тај спорни објекат који баш и није на траси УМП-а (уцртао сам трасу УМП-а са црвеним линијама), јер је у истој равни са објектом са зеленим кровом и који је у функцији, а преко пута спорног објекта је она штампарија Култура Анекс или већ како се зове.
У истој равни ова два објекта (спорног и са зеленим кровом), али преко пута улице Омладинских бригада, је ауто перионица комшије Петла, који је ту ......, али да то сад не спомињемо. И та перионица исто толико не омета трасу УМП-а, и зато су ова три објекта толико „приљубљена“ уз насип пруге. Е сад питање је да ли ће да ради булдожер и за спорни објекат и објекат са зеленим кровом и ауто перионицу, кад почне градња УМП-а, то је већ друго питање.

image hosting jpg

image hosting

image upload

- на другој слици, њу сам снимио у априлу, кад сам баш писао о УМП-у, се лепо види објекат са ког су само скинути црепови, а тај објекат-кућица је и дан данас у таквом стању, а то је објекат од Инекс Укус-а, који је одавно у стечају:

image hosting png

Ni meni nije baš najjasnije o kojem tačno objektu Belka govori.
Ta nedovršena i napuštena uska zgrada duž pruge tu stoji mnogo pre nego što je ideja UMP-a zaživela, pa zato i ne ometa trasu.

Da nije u pitanju neko drugo, novo gradilište?
Na potezu, ali opet pored trase, postoje dve nove poslovne zgrade. Jedna se kilavo gradi, a za drugu čak mislim da je useljena. Treća je ona stara Zepter-Pakom

Inetesantno, ITM-ova poslovna zgradica (bela fasadna cigla) se nalazi na 20 metara, u milimetar, od ponožja nasipa. Između zgrade i nasipa su smestili teniske terene :)
 
Ja bih najradije da tu budu 4 koloseka i da sruse te objekte izmedju UMPa i nasipa,ali otom potom.Jasno je posto se grade kao montazni objekti da su ih ti privatnici uzeli samo da bi se oparili jer ce zeleznice kad-tad morati da ih otkupe.
 
Za 4 kloseka bi trebalo iskopati još jedan tunel, pored postojećeg, pošto on ima 2.
 
blagoje":1tsfphp3 je napisao(la):
Ali i po dupliranju moraju se poštovati propisi i da se ostavi zaštitni pojas (verovatno 20 metara).
Колосеци могу да се додају и са северне стране, а тамо нема ни једног објекта који је ближи од 45 метара од садашњих шина, осим два монтажна у Блоку 43.
 
Znam,to otom potom,makar da se ceka ispred tunela(tosinom bunaru) a ne na stanici NBG.
 
Znam,to otom potom,makar da se ceka ispred tunela(tosinom bunaru) a ne na stanici NBG.
 
Posle Gagine vrhunske intervencije moram da uputim izvinjenje svim forumasima zbog nepreciznih optuzbi i sumnjicenja, a sto mi verovatno u zaru pisanja nije prvi put. Takodje i izvinjenje investitoru tog objekta, jer sam ga pogresnom definisao kao mesetara. Ocigledno je da sam pogresno ocenio trasu odokativno na terenu, te mi se ucinilo da objekat nice nelegalno na trasi UMP_a, sto je neistina. Objekat je van trase kako je lepo Gaga prikazao, ostaje jedino sumnja nebitna za ovu temu da li je legalan ili ne.

Sto se tice Ineksa tu stoje tvrdnje koje sam izneo da je objekat kupljen u stecaju od strane firme gospodina koji je izgradio magacin Usce. A sto se tice Petosevica i autoservisa posto se radi o mom komsiji koga licno znam, njegov objekat definitivno nije na trasi a servis radi na toj lokaciji preko 13-14 godina. Koliko ja imam informacija ti objekti su legalizovani i potpuno regularni, zemljiste takodje. Ovo vezano za zeleznicu i zemljiste koje pripada zeleznici, upravo iz Petosevicevog slucaja mislim da nije tako kako je neko gore izneo. Zeleznici pripada jedan maleni pojas zemljista uz prugu, i to sasvim maleni pojas, rekao bih sirine do 10 metara. I to je pitanje da li joj uopste pripada i to zemljiste, ili se od nje za gradnju u tom pojasu samo mora traziti saglasnost. A ostali pojas zemljista prema UMP-u pripada Gradu Beogradu (ranije Opstini Novi Beograd). Tako da su objekti u pojasu izmedju pruge i trase UMP_a, izgradjeni na zemljistu koje pripada Gradu ili je pripadalo, pa pretpostavljamo da su ga u legalizaciji ili prethodno investitori legalno stekli (tj platili). Ako nisu, onda su mesetari i kriminalci. Tako stoje stvari u ovom slucaju.
 
I ako mogu da primedbu stavim kod Arnorianovog posta, bas danas sam prosao iza PET centra za zivotinje gde se gradi jedan ne montazni objekat, nego objekat cvrste gradnje i mislim da ni PET centar, ni taj novi objekat nisu udaljeni 45 metara od pruge nego mnogo blize, recimo 20 metara i manje. Mislim i da petosevicev servis nije udaljen 45 metara od pruge nego oko 30 metara, a ima jedan manjni montazni objekat koji je na 10-15 metara od pruge.

Ili je to juzna strana, slabo se orijentisem, mada nije zgoreg ukazati na ovu blizinu objekata.
 
Дуплирање пруге на западном краку новог чвора би био крупан подухват и сигурно га не би спречило неколико малих зграда, које вероватно ни немају грађевинску дозволу. Пруга пролази на пар метара од кућа на Сењаку и на Аутокоманди, тако да правило од 20 метара може да се крши. Ако би се станица Нови Београд ширила сви објекти у Блоку 43 осим зграде Београдског КБЦ би морали да иде, мада они и не вреде много. Пет центар је тачно 30 метара од пруге, али би се ту додавао само један колосек, ако уопште.
 
Arnorian, puno postovanje, samo ovaj objekat iza PET centra nije nelegalan, ima bruto povrsinu od nekih 2.300 kvm (Po + P + 1) i ne verujem da bi mu neko dao dozvolu da gradi da bi ga kasnije rusio i placao mu naknadu od 4-5 miliona evra. Tako da mi se cini da prosirenja pruge na tu stranu verovatno nece biti. A ako je Petosevic legalan, a ja verujem da jeste, onda i njegovi objekti vrede nekoliko miliona evra. Plus PET centar isto vredi nekoliko miliona evra (ovo govorim o cenama po proceni poreske uprave u postupku eksproprijacije, ne o trzistu nekretnina u realnom zivotu), tako da mi se cini da se nece brzo realizovati to prosirenje pruge. Ako o njemu i bilo ko razmislja ozbiljno, s obzirom na stanje i funkcionalnost nase zeleznice.
 
Ако је тај нови објекат између Пет центра и улице, то јест поред Београдског КБЦ, он не смета ничему, чак ни ако би се ширила ЖС. Нема ни једног другог објекта, осим поред поред портала тунела, који би захтевао рушење ако би се дуплирала пруга. Ако то правило од 20 метара нису поштовали око Прокопа неће ни на Новом Београду. А да се при давању дозвола не размишља да то је чињеница.

На крају крајева, никаквих званичних идеја да се шири пруга источно од ЖЦ Нови Београд нема, само западно.
 
belka":2dsfzv16 je napisao(la):
........ Zeleznici pripada jedan maleni pojas zemljista uz prugu, i to sasvim maleni pojas, rekao bih sirine do 10 metara.............

Данас сам баш питао комшију који ради на железници, и један је од директора, и рече ми да је земљиште које припада железници, тачно 8 (осам) метара од осе колосека.
 
Гага":2odtgpsf je napisao(la):
belka":2odtgpsf je napisao(la):
........ Zeleznici pripada jedan maleni pojas zemljista uz prugu, i to sasvim maleni pojas, rekao bih sirine do 10 metara.............

Данас сам баш питао комшију који ради на железници, и један је од директора, и рече ми да је земљиште које припада железници, тачно 8 (осам) метара од осе колосека.

Na jednu stranu ili ukupno? Bez obzira na to, nije uopšte problem u pojasu u vlasništvu železnice, već u zaštitnom pojasu. Pretpostavljam da postoje bezbednosni kriterijumi koji kažu na kojoj udaljenosti od pruge sme da se gradi. Na stranu zatečeno stanje, ali pri gradnji novih objekata verovatno se uzima u obzir i mogućnost iskliznuća kompozicije sa šina i ostali incidenti. Ne kažem da je tako, ali je to meni blisko zdravoj pameti.
 
Evo šta kaže Zakon o železnici:

[box]

7. Zaštita železničke infrastrukture

Član 46.

U zaštitnom pružnom pojasu ne mogu se graditi zgrade, postavljati postrojenja i uređaji i graditi drugi objekti na udaljenosti manjoj od 25 metara računajući od ose krajnjih koloseka, osim objekata u funkciji železničkog saobraćaja.

Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, na železničkom području mogu se postavljati kablovi, električni vodovi niskog napona za osvetljavanje, telegrafske i telefonske vazdušne linije i vodovi, tramvajski i trolejbuski kontaktni vodovi i postrojenja, kanalizacije, cevovodi i drugi vodovi i slični objekti i postrojenja, na osnovu izdate saglasnosti upravljača.

U zaštitnom pružnom pojasu mogu se graditi zgrade, postavljati postrojenja i uređaji i graditi drugi objekti na udaljenosti većoj od 25 metara računajući od ose krajnjih koloseka, na osnovu izdate saglasnosti upravljača.

Objekti kao što su: rudnici, kamenolomi, krečane, ciglane, industrijske zgrade, postrojenja i drugi slični objekti ne mogu se graditi u zaštitnom pružnom pojasu bliže od 50 metara računajući od ose krajnjeg koloseka.

Protiv akta iz st. 2. i 3. ovog člana može se podneti žalba ministarstvu nadležnom za poslove saobraćaja.[/box]

http://www.kombeg.org.rs/Slike/UdrSaobracaj/Statika/zakon_o_zeleznici.pdf
 
Гага":33hpnk4v je napisao(la):
belka":33hpnk4v je napisao(la):
........ Zeleznici pripada jedan maleni pojas zemljista uz prugu, i to sasvim maleni pojas, rekao bih sirine do 10 metara.............

Данас сам баш питао комшију који ради на железници, и један је од директора, и рече ми да је земљиште које припада железници, тачно 8 (осам) метара од осе колосека.

Ja sad na brzinu pogledao na Google earth, i onim najgrubljim merenjem: podnožnje železničkog nasipa na NBG se, mereno po horizontali, nalazi na više od 8m od ose krajnjeg koloseka (od dva).
 
Закон о железници каже да не могу да се граде нови објекти поред пруге, о постављању пруге поред постојећих објеката не каже ништа. Ако је само 8 метара у власништву железнице, не значи да још шири појас није у власништву државе тј. града.

Ако пруга не може да се поставља на мање од 25 метара од објеката како објашњавате ово?

70250537.jpg
 
Uh, polako ali sigurno uđosmo u debeli off topic. Ja sam u nekom od prethodnih postova izrazio sumnju u okolnosti zatečenog stanja, ali zakon je kategoričan po pitanju novih objekata. E sad, ili raniji Zakoni ovo nisu dobro uredili (što mi je nebulozno), ili Železnice Srbije imaju ekskluzivno pravo da tumače zakon prema svojim interesima (a tako su ga i pisali), obzirom da se nigde ne pominje zatečeno stanje. Tako da ako odluče, proteraće ti prugu kroz dvorište. Kadija te tuži, kadija ti sudi.
 
E zato cu vas ja vratiti u centar topic-a. :)

Dragi forumasi, evo konacno prve zvanicne najave izgradnje drugog dela Vojvodjanske ulice!!! :vops:

U danasnjem dvobroju Blica izasao tekst ''top 10 gradskih projekata u 2012." medju kojima je i doticna ulica. Ne znam razlog zasto jos nema na sajtu Blica, mozda ce sutra da postave, a citiracu tekst svima koji nisu procitali:

"Rekonstrukcija V. ulice ce konacno biti zavrsena. Razlog zbog koga se ovaj posao oduzio su nereseni imovinsko-pravni odnosi, od kojih je najvise problema bilo sa nekoliko pojedinaca koji nisu zeleli da budu obesteceni, dok su neki trazili nadoknadu za otkup imovine visestruko vecu od trzisne. Zbog toga su, prakticno, u V. ulici ostala dva dela, jedan duzine 1.5 km i jedan oko 400m, koji su jedini neuredjeni i gde trenutno, za razliku od najveceg dela ulice, postoje samo po jedna traka za svaki smer. Medjutim krajem prosle godine resen je i ovaj problem, tako da ce u narednim mesecima cela Vojvodjanska biti moderna saobracajnica."

Pored nje u ostalih 10 projekata spadaju: 1. Stadion Tasmajdan; 2. OS u Visnjickoj Banji; 3. Sremska Dijagonala( od novog Obrenovackog mosta do Dobanovaca i autoputa); 4. Vojvodjanska ulica; 5. Dom zdravlja Surcin; 6. Vrtic na B. Kosi; 7. Kanalizacija u Batajnici; 8. Ormarici za udzbenike u svim skolama; 9. Pancevacki most - petlja; 10. Centar za ometene u razvoju u Sekspirovoj

Pocinje ludilo!!!! :lol:
 
Bas htedoh to da napisem.Eto.dobijate ulicu kako valja ove godine,rekoh vam ja!
 
Vrh