Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,5%
  • Ne

    Glasovi: 225 61,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,7%

  • Ukupno glasača
    364
I vajni ruski S-400, Torovi i Panciri su mobilni pa smo videli kako su ih Ukri polupali po šumama i gorama HIMARSima, Scalpovima, dronovima. Ovaj rat je pokazao kolika je realna zaštita i efikasnost tih PVO sistema.
Dobro, ne sporim. Samo geografija rata u UKR i bilo kog rata koji bi se vodio ovde je potpuno drigačija. Srbija je mala zemlja, nema dubinu gde može da se brani, a potencijalni neprijatelj je sa svih strana. Zar nije logičnije imati sjajnu PVO (makar kao deterrent) koju bi stavili na strateške lokacije umesto RV koji možemo efektivno da koristimo pola dana posle čega ne bi imali lokaciju da bilo gde slete/polete ili bi bili uništeni.
Velika je razlika da li je PVO skriven i da li ga koristiš ili ne. Pa ako ga koristim naravno da će da bude vidljiv i prva meta, ali ako protivnik ne zna gde može da bude taj PVO pre korišćenja to možemo iskoristiti na našu stranu.
 
Zašto se bilo šta ulaže u RV, zar nije bolje da sav taj novac uložimo u PVO i time štitimo nebo? Da li je bitno da li je MIG ili F35 ako nam mogu uništiti sve aerodrome za 1 dan sa krstarećim raketama?

Pitam kao laik, pa nek neko odgovori

Ako pricamo o zastiti neba, trenutno najdalekometniji PVO koji posedujemo je eskadrila 29-ki na Batajnici.
 
Ima bezbroj verzija F16, neki su jeftini, ali slabije opremljeni, loš radar, manje elektronike itd. Cena zavisi i od naoružanja koje ide uz letelicu
Nema druge verzije, bar ne nove. A ne vidim neku potrebu za kupovinom 30 godina starih, kada već imamo slične letelice..

Pa i taj PVO mogu da nam polupaju sa bezbedne daljine krstarećim raketama, tomahavcima, skalpovima, dronovima itd. Vidimo kako to funkcioniše u Ukrajini.
Ukrajina je upravo suprotan primer. Avioni ne smeju prići ni blizu liniji razdvajanja. Bacaju raketice sa preko 100km udaljenosti koje su vrlo skupe sa relativno malim bojevim glavama i ne mogu gađati mete u pokretu. Druga bi se pesma pevala kada bi avion istovario desetak tona bombi direktno iznad bojišta ili nekog grada. PVO je definitivno heroj ovoga sukoba...
 
Pišete o PVO, a zaboravljate da je vreme trocevaca koji su delovali na optičkoj vidljivosti, odavno zaboravljeno.
Iole ozbiljan pvo sistem slep je bez radara. A s obzirom kolika nam je teritorija, (nemamo dubinu kao Ukrajina) svako radarsko zračenje duže od nekoliko sekundi bilo bi registrovano i uskoro nanišanjeno.
Već viđeno 1999. Danas bi moglo biti samo gore.
Sa avionima bila bi ista stvar. Svi koji su 1999. poleteli, učinili su to više zbog časti nego iz taktičkih razloga (naša tri četiri uglavnom radarski slepa aviona protiv više stotina)
 
trocevci se možda i vrate. Da deluju po dronvima. U ukrajini su vratii nemačke Geparde koji su čamili u magacinima, da pružaju zaštitu od iranskih dronova 8veliki i spori, idealna meta za njih).
 
U kakvom su stanju ove mašine? Mogu odmah u saobraćaj ili tek posle remonta ?

Nekoliko mora da se remontuje i modernizuje. To će biti posao i za našu pamet, ali trebaće nam i neka pomoć sa strane“, rekao je Vučić i dodao da će do januara već šest letelica tog tipa biti u letnom stanju i u jedinici
 

1700755621860.png


1700755644299.png


1700755672396.png
 
U kakvom su stanju ove mašine? Mogu odmah u saobraćaj ili tek posle remonta ?


Moraju svi na remont i modernizaciju. Nesto slicno kao sto je uradjeno sa "doniranim" 29-kama. Prvo remont uz dovodjenje na srpski standard, onda sledi modernizacija koja bi se odvijala parcijalno. Verovatno su i sada neki u letnim stanju, ali to je vec kockanje. Ja se ponadao da cemo najzad videti 35-ce u srpskoj maskirnoj, kad ono medjutim, bice prefarbani u sivo.

Posto su nam nabavke iz Rusije onemogucene, vrlo znacajno je sto smo se domogli novih kolicina Ataka raketa koje idu uz ove helikoptere.
 
Modernizacija 29-ki je radjena na Batajnici. Radio ju je RSK MiG uz pomoc nasih.

Od 0:56


Videcemo kakva ce biti politicka situacija kada modernizacija dodje na red. Tango je detaljno pisao o "osavremenjavanju" MI-35. Modernizacija pre svega se odnosi na novu opto-elektroniku.
 
Poslednja izmena:
kad si siromašan pa moraš da krpiš umesto da kupiš novo. Nisam protiv ove nabavke, to je naša realnost, ali ipak....
 
kad si siromašan pa moraš da krpiš umesto da kupiš novo. Nisam protiv ove nabavke, to je naša realnost, ali ipak....
Ово је јаче од мене, опростите морам, да ли је ово натпис на мајци доле описаног и из ког броја:
"Grunf, pravim imenom Otto von Grunf, jedan je od glavnih likova talijanskog stripa "Alan Ford". On je tajni agent u Grupi TNT, kojoj uglavnom služi kao znanstvenik i izumitelj. Prvi put se pojavljuje u epizodi "Grupa TNT".
Otto von Grunf rođeni je Nijemac koji je u svojoj domovini radio kao mehaničar zrakoplova. Sudjelovao je u oba svjetska rata i svojom nesposobnošću zapravo pomagao svojim neprijateljima. U Prvom svjetskom ratu je zbog njegovog nepopravljanja aviona poginuo slavni pilot Manfred von Richthofen, poznatiji kao "Crveni barun", a u Drugom svjetskom ratu poginuo je zapovjednik Luftwaffea von Bombenšuh. Nakon rata Grunf je emigrirao u SAD gdje je dobio brojna odličja i medalje jer je svojom nestručnošću doprinio savezničkoj pobjedi. U poraću je radio kao prodavač povrća. Šefovi su mu dali otkaz i slučajno je nabasao na oglas gdje se traže tajni agenti. Upao je u sjedište Grupe TNT prije Boba i Debeli šef ga je primio u Grupu. Grunf ima skladište gdje ima brojne izume koji su uglavnom vezani uz promet. Grunf je još uvijek fanatično odan Hitleru i Trećem Reichu, pa pri pozdravu uvijek koristi Hitlerov pozdrav. Ima karakter starog vojnika koji poštuje autoritet vođe i svaku njegovu naredbu, te je bezgranično vjeran Broju 1. Uvijek je posvećen zadatku i nikad ne bi izdao svoje prijatelje. Pomalo je priglup.
Grunf je relativno vješt izumitelj jer za 25 centi može napraviti vrhunske izume koji uvijek rade, ali nikada onako kako bi trebalo. On je svojim njemačkim gospodarima donio smrt, ali Grupi TNT često donosi uspjeh. Bob često govori kako se uvijek boji za svoj život kad putuje Grunfovim vozilom, što ne govori bez razloga. Grunf je u starijim epizodama bio sposobniji i pametniji, dok u novima postaje sve gluplji i beskorisniji, te ima naviku spavati, možda zato što je ostario.
Grunf je srednje visok (175 cm) i debeljuškast (82 kg). Ima 55 godina. Proćelav je, prosijed i brkat. Nosi avijatičarsku kapu i naočale"
 
Није први а ни последњи пут да се узима половно. Бивша Југославија, тзв. четврта сила у Европи је имала половно РВ и ПВО, челична крила наше армије све до набавке Мигова 21.
 
Мораћу да се исправим, имали смо нове авионе само из Икаруса и Утве.
 
Од 13 Ми-8/17 лети 5 нових Ми-17 и два стара Ми-8. Од Газела питање је лети ли више од 20.
 
Jel imamo dovoljno pilota aviomehaničara i ostale članove posade? Dosta važno je i da li ima dovoljno raketa, da li možemo sami da ih proizvodimo
 
A da javi neko baronima u ministarstvu da mogu da kupe 10 helihoptera od brazilaca ruske proizvodnje malo vozeni povlače ih bješe 2008 god ide linija za održavanje u paketu
 
Prilikom predstavljanja novopristiglih helikoptera Mi-35 saznali smo i da je počela isporuka novih francuskih, Tales-ovih radara za jedinice VOJIN.
Izgleda da su naručeni u drugačijim količinama u odnosu na ranija očekivanja.

GM400 - naručeno je 4 komada (umesto ranije pretpostavljaih 2) i to izgleda u najnovijoj, moćnijoj varijanti GM400 Alfa. Jedan je vec isporučen, sledeći do kraja godine. Radar ima domet preko 500 km za cilj veličine borbenog aviona.

GM200 - naručeno je izgleda 6 ovih radara (umesto pretpostavljenih 4). Kada radi kao osmatrački radar ima daljinu otkrivanja za cilj veličine borbenog aviona oko 250 km. U borbenim uslovima može da služi i kao radar za navođenje sa manjim dometima.

GM 400 i GM 200 su digitalni trodimenzionalni radari, a oba mogu biti postavljena na pokretnu platformu (kamion) što im omogućava brzu promenu borbenog položaja.

Nabavljen je i veći broj radara manjeg dometa za integraciju sa trupnom PVO i sa dobrom sposobnosti za otkrivanje bespilotnih letelica, a uz to mogu valjda da služe i kao artiljerijski radari.
 

Neka su nama oni zabrinuti
 
Eh, da su zaista “zabrinuti” jednostavno bi u startu zabranili letove i ti helikopteri ne bi nikada ovde stigli.
 
Vrh