1820 je razvijen 1961. i to preuzimankem OM kabine još starojeg dizajna.
Nešto mlađa je kabina, tzv. trafika, potpuno domaća, industrijskog dizajna od potpuno ravnih panela razvijena za seriju 15xx. Kasnije je preuzeta i za troosovinski 2220 koji je imala vojska.
Osamnaestice su, zbog posebnog zvuka motora prozvane bombarderi. U JNA su uglavnom bili proizvedeni sedamdesetih sa potpuno domaćim šestocilindrašem. Vukli su niskonoseće prikolice za prevoz mašina i oklopnih vozila, bejli konstrukcija, sandučarke raznih namena i cisterni za gorivo. Baš zbog cisterni, izduv im je bio izveden napred, gde je lonac bio ispod prednjeg branika. Neke inženjerijske jedinice imale su i kipere solo, mada je tu preovladavao 13 i 1314.
Primersk 1820 koji sam vozio bio je 1977 i nosio reg.oznaku N1927.
Pre desetak godina prošli su preostali primerci remont u obrenovačkom Srboautu kada su iz SMB prešli u maskirnu šemu.
Bet obzira na predratni dozajn, tehnički su bili ispred ostalih FAP vozila - hidrovolan, solidne vazdušne kočnice, dvoklipni kompresor velike zapremine, ručna i kvačilo na vazduh, sve komande reduktora, i 3 blokade bile su takođe na vazduh. Menjač je bio sa 6 brzina, ali onaj što je od vozača tražio poprilično veštine i snage - teški bočni hodovi udesno gde se morala koristiti i noga i sve to, naravno, uz tada podrazumevani međugas i duplo kvačilo.
U diferencijalima su imali dugi prenos, za razliku od kiper varijanti, tako da su imali max brzinu oko 90, ali su u brdu brzo malaksavali i tražili nižu brzinu. Duži usponi su savladavani najčešće drugom. (200ks je bilo poprilično onda, ali sa tim prenosom ipak malo, za i preko 40 t koliko su često vukli). Leti su onda bila korisna kontra vrata jer bi malo odškrinuta, davala svež vazduh u kabini u kojoj bi tada hladnjak i motor u kabini ispod ne baš obilato tapacirane kabine, strsšno grejali. O buci da ne govorimo. Ali, bio je tako napravljen, da ako su creva i remenje kontrolisani, nije imao zbog čega da stane. Zato su opstali i u svakodnevnoj upotrebi do danas. Kasnije su u VJ i VS, manjak snage nadoknadili prerađivanjem nekih 2026 u tegljače i kačili za stare prikolice. U ovom veku razvijena je (prekopirana) nova prikolica u dve nosivosti.
Bio jednom jedan FAP!